• benchmark.pl
  • Gry
  • Ancestors - oto jak wygląda polski RTS w średniowieczu
Gry

Ancestors - oto jak wygląda polski RTS w średniowieczu

opublikowano przez w dniu 2017-07-28

Nadszedł czas, by rzucić okiem na rozgrywkę w Ancestors – strategii czasu rzeczywistego twórców Hatred i IS Defense, studia Destructive Creations.

Osadzona w średniowiecznej Europie strategia, która jak żadna inna pozwoli przenieść się w samo serce bitew. Tak w maju ekipa Destructive Creations (która ma na swoim koncie kontrowersyjne Hatred i IS Defense) zapowiadała swoje najnowsze dzieło, czyli Ancestors. Teraz przypomina o tym tytule. I robi to w najsłuszniejszy ze sposobów – przedstawiając pierwsze ujęcia z faktycznej rozgrywki.

Gliwickie studio najwyraźniej szuka jeszcze swojej drogi i może okazać się, że strategia czasu rzeczywistego będzie dobrym kierunkiem (albo przynajmniej udanym przystankiem). Ancestors na nowym materiale prezentuje się bowiem naprawdę ciekawie, a same pojedynki Wikingów, Anglosasów, Germanów i Słowian (którym poświęcona zostanie obszerna kampania fabularna) – niezwykle emocjonująco.

Ancestors screen walka

Znakiem rozpoznawczym Destructive Creations jest uwydatnianie przemocy i nie inaczej będzie tym razem. Dlatego też oprócz standardowego dla gatunku spoglądania na mapę z góry, będziemy mogli także przybliżać kamerę lub nawet włączać specjalny tryb tejże, który pozwoli nam spojrzeć na walkę od samego środka – dostrzec każdą pojedynczą śmierć i kroplę krwi.

Kolejnym celem studia jest realizm. W tym celu ekipa zorganizowała sesje mo-cap, by zarejestrować ponad 600 różnych animacji walki. Te mają być dobrze dopasowane do poszczególnych typów broni, jednostek i rodzajów ataku lub obrony. W efekcie mamy nigdy nie zobaczyć dwóch takich samych pojedynków, a one same dostarczyć mają nam iście filmowych wrażeń.

Ancestors screen osada

Twórcy zapowiadają też, że ogromne znaczenie będzie miała odpowiednia taktyka, a ustalając ją będzie trzeba wziąć pod uwagę takie elementy, jak ukształtowanie terenu. Sama rozgrywka zaś, jak na RTS przystało, opierać będzie się (poza walką, rzecz jasna) na zarządzaniu surowcami i budowaniu baz. Dodajmy, że oprócz kampanii czekać nas będą jeszcze tryby wieloosobowe.

Gra Ancestors zmierza na pecety oraz konsole Xbox One. Nie wiadomo jeszcze kiedy dokładnie trafi do pierwszych graczy, ale stanie się to dopiero w przyszłym roku. Jej aktualną wersję natomiast sprawdzić będzie można podczas tegorocznego Gamescomu. Tymczasem skoro wszystko już jest jasne, oto film:

Źródło: 1C Company

marketplace

Komentarze

3
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Nooo.. zagrałbym w dobrego RTS'a ;)
    Już dawno takich nie robią...
  • avatar
    Wygląda co najmniej nieźle.
  • avatar
    O tak, dobry RTS byłby mile widziany, zwłaszcza że od dawna nic nie było, jedyne RTs-y przy których zostałem to Warcraft3, 40k dow, ale jedynka i CoH2. Jakoś RTS-y w których nic nie budujemy a tylko sterujemy armią są dla mnie "Wykastrowane". Lubię mikro przy walkach ale też makro z dbaniem o zasoby i rozwój, no i przy okazji dość dynamiczne starcia. Czekam na jakieś porządne gry tego typu