Na topie

ASUS ROG Swift PG27UQ: monitor 4K 144 Hz z obsługą G-Sync HDR

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Monitory

Kategoria: Komputery Peryferia Monitory Tematyka: 4K ASUS ROG CES 2017 G-SYNC HDR Producenci: ASUS

ROG Swift PG27UQ to jeden z pierwszych monitorów 4K z obsługą G-Sync HDR. Model ten zaspokoi oczekiwania najbardziej wymagających graczy.

  • ASUS ROG Swift PG27UQ: monitor 4K 144 Hz z obsługą G-Sync HDR
A A

Firma ASUS pochwaliła się 27-calowym monitorem ROG Swift PG27UQ, a więc jednym z pierwszych modeli 4K z obsługą technologii G-Sync HDR. Nowy model zachwyca wzornictwem i parametrami wyświetlanego obrazu, ale już niekoniecznie ceną.

ROG Swift PG27UQ wykorzystuje 27-calową matrycę IPS, która oferuje rozdzielczość 3840 x 2160 pikseli i odświeżanie 144 Hz. Zastosowany panel charakteryzuje się szerokimi kątami widzenia i bardzo dobrym odwzorowaniem barw - dzięki technologii quantum-dot oferuje 100% pokrycia palety barw DCI-P3, która jest wykorzystywana w branży filmowej i ma szersze spektrum niż sRGB.

Głównym atutem jest jednak wsparcie dla technologii G-Sync HDR, która pozwal zachować płynność wyświetlanego obrazu – również tego w technice High Dynamic Range. Zastosowany panel oferuje maksymalną jasność 1000 cd/m2, więc spełnia wymagania standardu HDR10. Do dyspozycji oddano też dwa wejścia DisplayPort 1.4 i jedno HDMI.

ASUS ROG Swift PG27UQ monitor

Model ROG Swift PG27UQ trafi do sprzedaży w trzecim kwartale tego roku, ale będzie dostępny tylko dla nielicznych - jego cena podobno ma wynosić 1999 euro.

Źródło: ASUS ROG, ComputerBase

Odsłon: 6624 Skomentuj newsa
Komentarze

26

Udostępnij
  1. decrypterie
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-01-09 09:19

    wow, już go miałem dopóki nie doszedłem do momentu ceny w artykule, czy on nie może kosztować 3tys PLN.?

    Skomentuj

    1. markovfreeman
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2017-01-09 10:16

      Czy Bentley nie może kosztować 12.500 zł? :)

      Skomentuj

      1. angelboy
        Oceń komentarz:

        6    

        Opublikowano: 2017-01-09 10:20

        mimo wszystko to nie jest bentley wśród monitorów więc cena i tak przesadzona no ale to "Asus ROG" więc nic dziwnego :) ja już dawno zrezygnowałem z tej firmy jak mi wysiadły trzy płyty główne i męczyłem się ponad pół roku z serwisem asusa z kartą graficzną -.-

        Skomentuj

        1. czorcik696
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2017-01-09 11:31

          weź nie strasz. Ja mam 1080 i płytę od asusa ;(

          Skomentuj

      2. Hans Olo
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-01-09 10:31

        2000 EUR to może sobie Quato kosztować, a nie Asus.

        Skomentuj

      3. Marucins
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-01-09 20:15

        Fatalne porównanie.
        Jeśli miałeś monitor tej firmy to wiesz że to prędzej Citroen. którego już na starcie kontrola jakości miała co innego do roboty.

        Skomentuj

  2. KENJI512
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2017-01-09 09:41

    Tak, już myślałem "ok, szykuje się wydatek, 5k PLN szykować trzeba i będzie monitor marzenie". Tia... 5k ;)

    Skomentuj

  3. Dudi4Fr
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-01-09 09:51

    Ceną trochę dowalili (na początku była mowa o 1200$), ale można to zrozumieć (z ich punktu widzenia). Pierwszy taki na rynek, wszystkie bajery jakie można wsadzić w ekran. Do tego to będzie ekran na lata, nie sadze żeby coś o wiele lepszego wyszło w ciągu najbliższych 5 lat.

    Za to przez kilka najbliższych generacji GPU nikt nie powie ze grafa za 4000 zl++ to nie potrzebne wydawanie kasy i overkill.

    Ciekawe ile będzie kosztować ten nowy Predator z tym samym panelem i parametrami. Będziemy mogli zobaczyć ile kosztuje samo logo Asus'a.

    Skomentuj

  4. komputerowynoob
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-01-09 09:59

    na pewno ten monitor ma mieć 144hz? na twitchu asusrog jak był lan w Szwecji to była reklama jego i było na niej 100hz a nie 144

    Skomentuj

  5. wario
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-01-09 10:18

    Dobra, dobra, jaki ma input lag? Jak będzie miał do 4.60ms to będzie ok.

    Skomentuj

  6. Massai
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-01-09 10:29

    No cóż, cena tego cacka i tak nie jest istotna. Rozdziałka 4k i tak jest dla ludzi którzy wydadzą 15k+ na piec, który będzie w stanie to wykorzystać.

    Skomentuj

    1. rlistek
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-01-09 15:22

      Co ty gadasz, polowa ludzi tutaj chce miec 27" 4k do wyswietlania pulpitu. Po co? Mnie nie pytaj, tez nie rozumiem.
      - Do pracy? - konfiguracje wielomonitorowe sa duzo wygodniejsze niz klikanie maciupkich ikonek na 1x27"
      - Do competitive gamingu? - 4k kompletny overkill, bo wez uzyskaj w tej rozdzialce 300+fps. HDR bardziej niz zbedny, bo z miejsca off. Lepszy bedzie monitor FullHD 240Hz
      - Do casual gamingu? - tylko jak wspomniales z piecem za 15k+, poza tym lepszy bylby jakis wiekszy niz 27"
      - Do filmow? - lepiej kupic dobry telewizor
      - Monitor uniwersalny? - Lepiej kupic 2 (lub wiecej) monitorow, kazdy pod konkretne zastosowania

      Fajnie, ze sie cos dzieje w monitorach, ale imo taka konfiguracja nie ma za duzo sensu. Nawet pomijajac cene, to niewielu pewnie sie na niego zdecyduje, bo sa lepsze opcje.

      Skomentuj

      1. LuckyNumber8
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-01-10 15:47

        Ja powiem szczerze wolałbym mieć 4K właśnie w monitorze, a nie w TV. Można negować sens 4K w telefonie, ale przy 27 calach będzie już widać tą dodatkową rozdzielczość, a też sama ona nie jest tu najważniejszą rzeczą. HDR też bardzo widać i jest to moim zdaniem równie duża rewelacja jak swojego czasu przejście z SD na HD. G-Sync i gry w 60 fps też mi wciąż wystarczają, co dopiero 100-144 fps jak ma być tutaj.

        Jeśli ktoś napalony i chce już teraz kupić monitor z HDR na PC, to bez zawahania wybierze ten model przy braku innego wyboru, bo HDR swoje jednak robi. Ja tam wole jednak poczekać na udoskonalone LCD panasonica, gdzie piksele będą już w stanie wygaszać dobrze światło, albo tez możne na OLEDa jakiegoś się skuszę jak już poprawią tą żywotność i jasność do 800 nitów.

        Skomentuj Historia edycji

  7. Chiny_X
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-01-09 11:18

    27 cali i ta cena

    Skomentuj

  8. arnakus
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-01-09 11:38

    U nas w kraju ze wszystkimi podatkami cena=10k jak nic.

    Skomentuj

  9. kokosnh
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2017-01-09 12:26

    Co jak co ale postęp w monitorach jest niesamowity

    4k 144MHz g-sysn HDR ips czyli wow, niby racja że 32" byłby milej widziany, ale to też wgniata w fotel.

    Wiadomo że ceny zwalają z nóg, ale przynajmniej coś się rusza, nie tylko TN i TN, teraz czekać na amoledy i spadek cen LCD

    Skomentuj

  10. AndreoKomp
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-01-09 12:28

    Moich oczekiwań nie zaspokoi i to nawet podstawowych, ponieważ zakup monitora zaczynam od wyboru najważniejszego czyli rodzaju matrycy. Matrycą LCD typu IPS mówię zdecydowane NIE! Taką tutaj mamy, więc dalsze przeglądanie specyfikacji dla mnie nie ma sensu. Trzeba poczekać na coś lepszego.

    Skomentuj

    1. Franz
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2017-01-09 13:27

      A jakie wg Ciebie są najlepsze matryce?
      Ja sam od lat używam Eizo na matrycy VA i jestem bardzo zadowolony.
      Sądzisz. że matryca IPS nawet od Eizo by mnie rozczarowała?
      Dodam, ze nie zajmuję się grafiką i obróbką zdjęć zawodowo - monitor wykorzystuje do pracy typowo biurowej (pakiety biurowe, programy finansowo-księgowe, internet) oraz do wszelkiej rozrywki - gry, filmy, amatorska obróbka własnych zdjęć i filmów FHD, itp.

      Skomentuj Historia edycji

      1. AndreoKomp
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-01-09 16:10

        Mówiąc o najlepszej matrycy na dzień dzisiejszy można tylko mówić o OLED. W przypadku różnych rodzajów matryc LCD nie ma najlepszej. Każda ma swoje plusy i minusy, więc wybór najlepszej jest sprawą indywidualną i każdy musi sam dokonać wyboru. Mi osobiście najbardziej pasuje matryca VA i tylko taką akceptuje. Do grania preferuje TV z matrycą VA i sprzętowym dużym odświeżaniem, które niweluje smużenie kosztem trochę większego input laga.
        "Sądzisz. że matryca IPS nawet od Eizo by mnie rozczarowała?"
        Jak wady matrycy IPS Ci nie odpowiadają, to monitor od EIZO z taką matrycą również nie będzie Ci odpowiadał.

        Skomentuj

        1. LuckyNumber8
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2017-01-10 15:36

          Panasonic stworzył IPS o kontraście natywnym 100,000: 1 i każdy piksel jest tam w stanie zupełnie zblokować światło, więc jeszcze sporo z tej technologi można osiągnąć. Przy odpowiednim podświetleniu wady IPS idą w niepamięć. Jestem absolutnie przekonany, że skoro zaprojektowali ten monitor na przeznaczenie HDR, to IPS w porównaniu do obecnie dostępnych monitorów z IPS będzie bardzo udoskonalone. Dadzą kropki kwantowe, lepsze podświetlenie (a już po samej grubości tego monitora widzę, że mogli takie dać) i będzie to fajny monitor na PC pod treść HDR.

          Skomentuj

    2. kokosnh
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-01-09 13:34

      no tak TN jest najlepszy, lub smużące VA
      No wszystkie matryce mają zwoje plusy i minusy, nie ma matrycy idealnej.

      Skomentuj

      1. rlistek
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-01-09 15:29

        Dlatego nie kupuje sie 1 monitora. Szybkie TN z duzym odswiezaniem do gier + VA do pracy/neta to imo najlepsza opcja.
        Dla casuali moze i 1x IPS wystarcza tho.

        Skomentuj

        1. AndreoKomp
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2017-01-09 16:16

          Dokładnie. Nie ma ekranu do wszystkiego, trzeba posiadać dwa. Ja do pracy używam dwóch monitorów z matrycą VA, a do grania zamiast monitora z matrycą TN preferuje TV z matrycą VA i dużym odświeżaniem sprzętowym. Grając na TV można jeszcze wykorzystać kino domowe, które daje niesamowite wrażenia :).

          Skomentuj

  11. vegasnight9
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-01-09 14:26

    4k 144hz.... Czyli jakie ten monitor ma złącza?

    Skomentuj

    1. kokosnh
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-01-09 17:56

      wa wejścia DisplayPort 1.4 i jedno HDMI

      Skomentuj

      1. vegasnight9
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-01-09 20:15

        Faktycznie. Nie doczytałem. Dzięki.

        Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!