Na topie

B.J. Blazkowicz i jego niepowstrzymana siła

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry

Wolfenstein II: The New Colossus rozpoczyna się od etapu, w którym B.J. Blazkowicz walczy na wózku inwalidzkim. Mimo tego daje radę.

  • B.J. Blazkowicz i jego niepowstrzymana siła
A A

Prawdziwych twardzieli w świecie gier nie brakuje. Wypada zaliczyć do nich również B.J. Blazkowicza, o czym przypominają właśnie twórcy Wolfenstein II: The New Colossus.

Nowy, opatrzony komentarzem zwiastun skupia się na początkowym etapie rozgrywki. Ranny B.J. Blazkowicz nie będzie miał chwili na odpoczynek i ruszy do walki na wózku inwalidzkim. Etap ten będzie czymś więcej niż drobną ciekawostką. Ograniczone możliwości poruszania się zmuszą graczy do większego wysiłku, wspominaliśmy o tym zresztą przy okazji przedstawiania Wam naszych pierwszych wrażeń z zabawy.

„Pobity, skrwawiony, złamany na ciele, lecz wciąż nieugięty. B.J. Blazkowicz zaczyna swoją przygodę w Wolfenstein II: The New Colossus w kiepskim stanie (delikatnie mówiąc). Lecz, jak ujął to dyrektor kreatywny Jens Matthies, nic go nie powstrzyma przed zabijaniem wrogów. Obejrzyj nasz najnowszy film, by zobaczyć walkę na wózku inwalidzkim, od której rozpoczyna się gra, z ekskluzywnymi uwagami producentów z MachineGames dotyczącymi rozgrywki i niezłomnego charakteru Blazkowicza.”


Premiera gry 27 października, na PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.

Źródło: BethesdaSoftworksUK

Odsłon: 4650 Skomentuj newsa
    1. supervisor
      Oceń komentarz:

      9    

      Opublikowano: 2017-08-05 00:02

      Tryby FP16 i FP32 to nie "tryb gorszy i tryb lepszy", to po prostu inne tryby precyzji. W praktyce, więcej mniejszych liczb (FP16) vs mniej większych liczb (FP32/64). To tylko kwestia tego co się lepiej nadaje do gier (mówi się że w tym wypadku to FP16).

      Radzę poczytać na ten temat zanim zaczniesz pisać bzdury.

      Skomentuj

      1. supervisor
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2017-08-05 11:24

        Rozwinę trochę wypowiedź. darioz mówi że "AMD wymusza FP16", co jest nieprawdą. Vega obsługuje zarówno FP32 jak i FP16 dzięki funkcji Rapid Packed math.

        Tutaj mały cytat z PurePC

        "Wspomniana funkcja Rapid Packed Math pozwala na wykonywanie części obliczeń przez układ graficzny z wykorzystaniem precyzji FP16 zamiast standardowych FP32. Korzyść z tego rozwiązania jest taka, że karta graficzna graficzna wspomnianych obliczeń będzie mogła wykonać w tym samym czasie dwukrotnie więcej przy zachowaniu tej samej mocy obliczeniowej, przynajmniej w teorii. Niestety jest także wada - uzyskane w ten sposób wyniki będą mniej dokładne. To ostatnie sprawia, że do części zastosowań nadal stosowana musi być precyzja FP32 i w praktyce nie ma co liczyć na dwukrotny zysk wydajności."

        Source: https://www.purepc.pl/karty_graficzne/amd_radeon_rx_vega_bedzie_wykorzystywac_obliczenia_fp16

        Innymi słowy, Vega pozwala na wykorzystanie FP16, nie wymusza tego zastosowania.

        Inna sprawa jest taka, że producent może wybrać gdzie wymagane jest FP32, i gdzie może wykorzystać FP16 bez straty jakości. Np, z dużych odległości i w ciemnych pomieszczeniach może renderować tekstury w FP16 przy czym przeskakiwać do FP32 kiedy jest taka potrzeba.

        Skomentuj

    2. pablo11
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-08-05 00:41

      Nie będę wskazywał kto zapoczątkował erę FP16 i FP32 zamiast FP32 i FP64. Była to Nvidia. FP64 co prawda liczy się w obliczeniach raczej nie graficznych, ale jednak to ona zaczeła podawać moc obliczeniową swoich kart nawet tych profesjonalnych dla pojedyńczej i półprecyzji, po to by jej wyniki prezentowały się jakoś na tle konkurencji. Do niedawna najmocniejszą pojedyńczą kartą było PRO DUO.

      A co do obniżania jakości obrazu, to 16bitów to jest 65tyś wartości, Co dla np. raytracingu jest wartością nadmierną(widzisz ponad 65tyś odcieni jasności na ekranie??). A przez to będziesz miał 2x mniej kwadracików na cieniach, albo dłużej padające cienie.
      Zreszta jak ktoś umie zrobić dobrą grafikę to zrobi ją nawet w Gifie (8bitów- 256 kolorów).
      Przełącz jakąkolwiek gre w tryb 16bitów kolorów, dawniej gry miały taki przełącznik, zobacz czy widzisz różnicę, jeśli nie widzisz jej w grze niedostosowanej do 16bitów to co zobaczysz w dostosowanej. Sądzę, że nie jesteś w stanie odróżnić 16bitów(65tyś kolorów) od 32 bitów(4mld).

      Skomentuj Historia edycji

      1. rlistek
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2017-08-05 03:57

        W CS1.6 jak się zmieniało Color Quality z 32bit na 16bit to się widziało przez smokei (͡° ͜ʖ ͡°)

        Skomentuj Historia edycji

      2. Chiny_X
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-08-05 06:33

        Matryce TN są wstanie wyświetlić max 16bit?
        Za dobry przykład 256 kolorów można podać diablo 2 .

        Skomentuj Historia edycji

      3. kitamo
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2017-08-05 11:06

        roznica miedzy 16 a 32 bit jest kolosalna i powie Ci to kazdy posiadacz Voodoo ;)
        Są natomiast gry ktore wykorzystują bardzo dobrze nawet i 256kolorow ale sa to gry typowo zrobione pod tą palete i nie ma jak ich rownac do 32 bitów.

        I ludki przestancie powtarzać teksty w stylu "widzisz ponad 65tyś odcieni jasności na ekranie??"

        tu chodzi o paletę barw a nie o wyswietlenie wszystkich mozliwych odcieni jednoczesnie na ekranie.

        Skomentuj Historia edycji

    3. Eyesofthesouth
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-08-06 21:44

      o boże.. głowa zaczeła mnie boleć

      Skomentuj

  1. czarnobrody
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-08-05 13:05

    Jedna z gorętszych premier tego roku.

    Skomentuj

  2. Harmann
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-08-05 21:30

    Blasko rulez :)

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!