Na topie

Wydajność śledzenia promieni DXR w Battlefield V większa o nawet o 50%

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry komputerowe

NVIDIA i DICE zapewniają, iż dzięki ostatnim poprawkom posiadacze wybranych kart graficznych będą mogli cieszyć się zdecydowanie sprawniej działającym ray-tracingiem.

  • Wydajność śledzenia promieni DXR w Battlefield V większa o nawet o 50%
A A

Właśnie dziś do Battlefield V trafia aktualizacja przynosząca istotne nowości. Jednocześnie twórcy wprowadzają poprawki, dzięki którym gra ma zdecydowanie lepiej wykorzystywać potencjał ray-tracingu.

NVIDIA zapewnia, iż zadbano o zoptymalizowani działania funkcji śledzenia promieni, w efekcie czego zauważyć można zwiększenie wydajności nawet o 50%. Posiadacze kart graficznych GeForce RTX 2080 Ti i GeForce RTX 2080 będą mogli osiągnąć teraz 60+ klatek na sekundę w rozdzielczości 1440p przy poziomie efektów odbić DXR ustawionym na odpowiednio Ultra i Medium. W przypadku kart graficznych GeForce RTX 2070 60+ klatek na sekundę w rozdzielczości 1080p ma pojawiać się przy poziomie efektów odbić DXR na Medium.


Tak wyglądała wydajność ray-tracingu w grze przed poprawkami

Zastosowanych ulepszeń jest całkiem sporo. Najważniejsze z nich to:

  • Ulepszenie stabilności działania gry podczas uruchamiania z włączonym trybem śledzenia promieni DXR.
  • Poprawiona wydajność kilku elementów implementacji śledzenia promieni.
  • Poprawiona wydajność działania śledzenia promieni padających na liście i roślinność.
  • Wykorzystanie danych z bufora ramki, gdy zachodzi taka potrzeba, w celu zwiększenia ogólnej jakości śledzenia promieni.
  • Usunięto nieaktywną geometrię ze scen ze śledzeniem promieni.
  • Naprawiono działanie poziomu Medium ustawień jakości obrazu.


Źródło: NVIDIA GeForce

Odsłon: 3552 Skomentuj newsa
Komentarze

19

Udostępnij
  1. Matrix1
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2018-12-04 11:07

    50 % większa wydajność, przy 50 % mniejszej ilości promieni Ray-tracingu. Zgaduję że tak może być

    Skomentuj

    1. LuckyNumber888
      Oceń komentarz:

      6    

      Opublikowano: 2018-12-04 11:32

      To jest właśnie optymalizacja. Przekierują zasoby tak aby nie marnować promieni na rzeczy których i tak nie widać na ekranie. Wedle zapewnień DICE efektem ma być lepsza wydajność oraz jeszcze lepsza jakość tych efektów które akurat widać, ale oczywiście dopiero na testach wyjdzie w praniu jak to z jakością dokładnie będzie. Osobiście uważam, że poprawa 19fps vs 68 fps warta jest nawet dużego downgrade'u bo chodzi o to, aby się chociaż opłacało włączyć efekty RTX na nowych kartach, a nawet z downgradem będzie to na pewno dużo lepiej wyglądać niz z RTX off.

      Skomentuj

    2. xbk123
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2018-12-04 12:13

      A co byś chciał, coś za nic? To tak jak z gierkami pewnie. One same się robią, a codex albo cpy je tylko później wyciąga z kapelusza. Każda optymalizacja ma w sobie coś z "downgrade`u". Tylko często jest to robione tak, żeby było niezauważalne albo jak najmniej zauważalne.

      Skomentuj

      1. szymcio30
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2018-12-04 17:34

        Masz rację i na konsolach jest podobnie, ale niektórzy nie chcą w to po prostu uwierzyć;)

        Skomentuj

      2. mgkiler
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-12-04 19:36

        Nie każda.
        Poczytaj o algorytmach :)

        Szkolny przykład: Jak zamienisz sortowanie bąbelkowe na qsorta to masz za darmo wzrost wydajności.

        Nie zawsze optymalizacja wiąże się z pogorszeniem.


        Skomentuj

        1. JanuszJestem
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-12-05 09:33

          Optymalizować można na różne sposoby w zależności od sytuacji.

          Jest optymalizacja pod kątem ilości wykonywanych operacji. Można optymalizować pod kątem ilości danych wejściowych robiąc wstępną selekcję. Można optymalizować pod kątem użycia pamięci. Można optymalizować pod kątem czasu wykonania algorytmu. Wszystko zależy gdzie co da się zoptymalizować.

          Myślę, że w przypadku RT nie ma w tych algorytmach aż takich baboli w implementacji, żeby można było uzyskać aż taki poziom optymalizacji. Raczej najwięcej można zyskać optymalizując ilość promieni do śledzenia. Czyli wstępna preselekcja czy też przewidywanie czy jest sens dany promień analizować. Co tam dokładnie wymodzili w tej aktualizacji to już się nie chce mi zagłębiać. Pewnie wszystkiego po trochu.

          Skomentuj

    3. szymcio30
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-12-04 17:32

      Jeśli nie wiesz to nie zgaduj;)

      Skomentuj

    4. mgkiler
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-12-04 19:38

      "50 % większa wydajność, przy 50 % mniejszej ilości promieni Ray-tracingu. Zgaduję że tak może być "

      Coś matematyka kuleje u Ciebie.

      Jeśli jeśli by ilość promieni zmniejszyli o 50% (czyli 2 razy mniej) to wydajność rośnie 100% (2 razy więcej fps).






      Skomentuj

  2. LuckyNumber888
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-12-04 11:16

    Niestety na zagranicznych stronach pojawił się news, że update został przesunięty bo znaleźli jakiś poważny problem i nie wiadomo kiedy go naprawią.

    Skomentuj

    1. LuckyNumber888
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-12-04 12:48

      https://twitter.com/Battlefield/status/1069708134426533890

      Oficjalny komunikat

      Skomentuj

  3. Dudi4Fr
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-12-04 12:11

    Czyli inaczej mówiąc bedzie downgrade RTX żeby jakoś w miare to działało.

    Skomentuj

    1. Smuga
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-12-04 16:04

      Nie masz pojęcia na czym polega optymalizacja kodu. I jeszcze "szpanujesz" angielskimi słówkami. Sam jesteś dałngrejd.

      Skomentuj

  4. rlistek
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-12-04 12:14

    Fajnie, że RTX się rozwija, szkoda tylko, że jedyna gra w której można go póki co zobaczyć to niewarta czasu casualowa popierdółka, do tego jeszcze z wepchniętym sjw i polityczną manipulacją, nie wspominając już nawet o samym podejściu wydawcy do swoich klientów, przez co nawet z ciekawości ray tracingu nie mam zamiaru jej kupować.

    No nic, czekam z niecierpliwością na kolejne, ciekawsze tytuły wspierające RTX.

    Skomentuj Historia edycji

    1. JanuszJestem
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-12-04 14:35

      No na pewno doczekasz się "niepopierdółki" dla progamerów. Może za 3 lata...

      Skomentuj

      1. rlistek
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-12-04 15:08

        W ""niepopierdółkach" dla progamerów" wodotryski akurat ważne nie są, a już z pewnością nie kosztem płynności, więc na to nawet nie liczę, a te twoje 3 lata to dość optymistyczna prognoza.

        Za to chętnie zobaczyłbym wykorzystanie tej technologii w jakiejś dobrej grze single player, nawet niekoniecznie AAA.

        Skomentuj

        1. Smuga
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2018-12-04 16:08

          Nienawidzę słowa "progamer". To jest zazwyczaj tak upośledzone określenie, że głowa mała... Po za tym argument, że "progamerzy" nie potrzebują wodotrysków, nasuwa mi po raz kolejny to samo pytanie - a co im w ogóle potrzeba? Chyba nic. Niech sobie wysyłają tekstowe informacje co kto robi. Albo ci co bardziej chętni na "immersję" niech sobie pograją bez tekstur, na samych vertexach. I to jeszcze zubożonych aby mieć te 1700 fps i wyciągać kolejną nanosekundę więcej w CSie. Albo w ogóle niech podłączą się do symulatora który z miejsca oceni wyniki i poda kto jest szybszy - po co komu oglądać cokolwiek na monitorze po za statystykami... ?

          Skomentuj

          1. rlistek
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-12-04 16:40

            Tyle ten twój post ma sensu co narzekanie, że w bolidach F1 nie ma klimatyzacji, a na boisku do piłki nożnej parasoli słonecznych i koców piknikowych.

            Skomentuj Historia edycji

          2. JanuszJestem
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-12-04 16:49

            @Smuga podzielam twoje zdanie. Czasem też mam wrażenie, że niektórzy tu się przedstawiają jako ci lepsi gracze, bo grają w gry esportowe. Gdzie grafika się nie liczy i w sumie to równie dobrze mogliby rozgrywkę sprowadzić do tego kto ma lepszy czas reakcji na pojawiające się na ekranie kolorowe piksele.

            @rlistek - jakaś dobra gra single player? Ciekaw jestem twojej propozycji dobrej gry single player, która nie będzie casualową popierdółką wedle twojej definicji LOL!

            Skomentuj

  5. szymcio30
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-12-04 17:31

    Mam nadzieję, że to dobry znak i Metro Exodus oraz dłuugo oczekiwana aktualizacja do Tomb Raidera udowodnią, że Raytracing będzie grywalny w 1440p. Poza tym nie wiem czego oczekiwałeś od tej gry? Kampania single wcale nie jest zła, ale Battlefield V pokazuje swoje możliwości dopiero w multiplayer.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!