Na topie

Wydajność śledzenia promieni DXR w Battlefield V większa o nawet o 50%

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry komputerowe

NVIDIA i DICE zapewniają, iż dzięki ostatnim poprawkom posiadacze wybranych kart graficznych będą mogli cieszyć się zdecydowanie sprawniej działającym ray-tracingiem.

  • Wydajność śledzenia promieni DXR w Battlefield V większa o nawet o 50%
A A

Właśnie dziś do Battlefield V trafia aktualizacja przynosząca istotne nowości. Jednocześnie twórcy wprowadzają poprawki, dzięki którym gra ma zdecydowanie lepiej wykorzystywać potencjał ray-tracingu.

NVIDIA zapewnia, iż zadbano o zoptymalizowani działania funkcji śledzenia promieni, w efekcie czego zauważyć można zwiększenie wydajności nawet o 50%. Posiadacze kart graficznych GeForce RTX 2080 Ti i GeForce RTX 2080 będą mogli osiągnąć teraz 60+ klatek na sekundę w rozdzielczości 1440p przy poziomie efektów odbić DXR ustawionym na odpowiednio Ultra i Medium. W przypadku kart graficznych GeForce RTX 2070 60+ klatek na sekundę w rozdzielczości 1080p ma pojawiać się przy poziomie efektów odbić DXR na Medium.


Tak wyglądała wydajność ray-tracingu w grze przed poprawkami

Zastosowanych ulepszeń jest całkiem sporo. Najważniejsze z nich to:

  • Ulepszenie stabilności działania gry podczas uruchamiania z włączonym trybem śledzenia promieni DXR.
  • Poprawiona wydajność kilku elementów implementacji śledzenia promieni.
  • Poprawiona wydajność działania śledzenia promieni padających na liście i roślinność.
  • Wykorzystanie danych z bufora ramki, gdy zachodzi taka potrzeba, w celu zwiększenia ogólnej jakości śledzenia promieni.
  • Usunięto nieaktywną geometrię ze scen ze śledzeniem promieni.
  • Naprawiono działanie poziomu Medium ustawień jakości obrazu.


Źródło: NVIDIA GeForce

Odsłon: 4060 Skomentuj newsa
Komentarze

16

Udostępnij
  1. Matrix1
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2018-12-04 11:07

    50 % większa wydajność, przy 50 % mniejszej ilości promieni Ray-tracingu. Zgaduję że tak może być

    Skomentuj

    1. LuckyNumber888
      Oceń komentarz:

      6    

      Opublikowano: 2018-12-04 11:32

      To jest właśnie optymalizacja. Przekierują zasoby tak aby nie marnować promieni na rzeczy których i tak nie widać na ekranie. Wedle zapewnień DICE efektem ma być lepsza wydajność oraz jeszcze lepsza jakość tych efektów które akurat widać, ale oczywiście dopiero na testach wyjdzie w praniu jak to z jakością dokładnie będzie. Osobiście uważam, że poprawa 19fps vs 68 fps warta jest nawet dużego downgrade'u bo chodzi o to, aby się chociaż opłacało włączyć efekty RTX na nowych kartach, a nawet z downgradem będzie to na pewno dużo lepiej wyglądać niz z RTX off.

      Skomentuj

    2. xbk123
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2018-12-04 12:13

      A co byś chciał, coś za nic? To tak jak z gierkami pewnie. One same się robią, a codex albo cpy je tylko później wyciąga z kapelusza. Każda optymalizacja ma w sobie coś z "downgrade`u". Tylko często jest to robione tak, żeby było niezauważalne albo jak najmniej zauważalne.

      Skomentuj

      1. szymcio30
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2018-12-04 17:34

        Masz rację i na konsolach jest podobnie, ale niektórzy nie chcą w to po prostu uwierzyć;)

        Skomentuj

      2. mgkiler
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-12-04 19:36

        Nie każda.
        Poczytaj o algorytmach :)

        Szkolny przykład: Jak zamienisz sortowanie bąbelkowe na qsorta to masz za darmo wzrost wydajności.

        Nie zawsze optymalizacja wiąże się z pogorszeniem.


        Skomentuj

    3. szymcio30
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-12-04 17:32

      Jeśli nie wiesz to nie zgaduj;)

      Skomentuj

    4. mgkiler
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-12-04 19:38

      "50 % większa wydajność, przy 50 % mniejszej ilości promieni Ray-tracingu. Zgaduję że tak może być "

      Coś matematyka kuleje u Ciebie.

      Jeśli jeśli by ilość promieni zmniejszyli o 50% (czyli 2 razy mniej) to wydajność rośnie 100% (2 razy więcej fps).






      Skomentuj

  2. LuckyNumber888
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-12-04 11:16

    Niestety na zagranicznych stronach pojawił się news, że update został przesunięty bo znaleźli jakiś poważny problem i nie wiadomo kiedy go naprawią.

    Skomentuj

    1. LuckyNumber888
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-12-04 12:48

      https://twitter.com/Battlefield/status/1069708134426533890

      Oficjalny komunikat

      Skomentuj

  3. Dudi4Fr
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-12-04 12:11

    Czyli inaczej mówiąc bedzie downgrade RTX żeby jakoś w miare to działało.

    Skomentuj

    1. Smuga
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-12-04 16:04

      Nie masz pojęcia na czym polega optymalizacja kodu. I jeszcze "szpanujesz" angielskimi słówkami. Sam jesteś dałngrejd.

      Skomentuj

  4. rlistek
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-12-04 12:14

    Fajnie, że RTX się rozwija, szkoda tylko, że jedyna gra w której można go póki co zobaczyć to niewarta czasu casualowa popierdółka, do tego jeszcze z wepchniętym sjw i polityczną manipulacją, nie wspominając już nawet o samym podejściu wydawcy do swoich klientów, przez co nawet z ciekawości ray tracingu nie mam zamiaru jej kupować.

    No nic, czekam z niecierpliwością na kolejne, ciekawsze tytuły wspierające RTX.

    Skomentuj Historia edycji

      1. rlistek
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-12-04 15:08

        W ""niepopierdółkach" dla progamerów" wodotryski akurat ważne nie są, a już z pewnością nie kosztem płynności, więc na to nawet nie liczę, a te twoje 3 lata to dość optymistyczna prognoza.

        Za to chętnie zobaczyłbym wykorzystanie tej technologii w jakiejś dobrej grze single player, nawet niekoniecznie AAA.

        Skomentuj

        1. Smuga
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2018-12-04 16:08

          Nienawidzę słowa "progamer". To jest zazwyczaj tak upośledzone określenie, że głowa mała... Po za tym argument, że "progamerzy" nie potrzebują wodotrysków, nasuwa mi po raz kolejny to samo pytanie - a co im w ogóle potrzeba? Chyba nic. Niech sobie wysyłają tekstowe informacje co kto robi. Albo ci co bardziej chętni na "immersję" niech sobie pograją bez tekstur, na samych vertexach. I to jeszcze zubożonych aby mieć te 1700 fps i wyciągać kolejną nanosekundę więcej w CSie. Albo w ogóle niech podłączą się do symulatora który z miejsca oceni wyniki i poda kto jest szybszy - po co komu oglądać cokolwiek na monitorze po za statystykami... ?

          Skomentuj

          1. rlistek
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-12-04 16:40

            Tyle ten twój post ma sensu co narzekanie, że w bolidach F1 nie ma klimatyzacji, a na boisku do piłki nożnej parasoli słonecznych i koców piknikowych.

            Skomentuj Historia edycji

  5. szymcio30
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-12-04 17:31

    Mam nadzieję, że to dobry znak i Metro Exodus oraz dłuugo oczekiwana aktualizacja do Tomb Raidera udowodnią, że Raytracing będzie grywalny w 1440p. Poza tym nie wiem czego oczekiwałeś od tej gry? Kampania single wcale nie jest zła, ale Battlefield V pokazuje swoje możliwości dopiero w multiplayer.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!