Gry komputerowe

Wydajność śledzenia promieni DXR w Battlefield V większa o nawet o 50%

opublikowano przez Mateusz Tomczak w dniu 2018-12-04

NVIDIA i DICE zapewniają, iż dzięki ostatnim poprawkom posiadacze wybranych kart graficznych będą mogli cieszyć się zdecydowanie sprawniej działającym ray-tracingiem.

Właśnie dziś do Battlefield V trafia aktualizacja przynosząca istotne nowości. Jednocześnie twórcy wprowadzają poprawki, dzięki którym gra ma zdecydowanie lepiej wykorzystywać potencjał ray-tracingu.

NVIDIA zapewnia, iż zadbano o zoptymalizowani działania funkcji śledzenia promieni, w efekcie czego zauważyć można zwiększenie wydajności nawet o 50%. Posiadacze kart graficznych GeForce RTX 2080 Ti i GeForce RTX 2080 będą mogli osiągnąć teraz 60+ klatek na sekundę w rozdzielczości 1440p przy poziomie efektów odbić DXR ustawionym na odpowiednio Ultra i Medium. W przypadku kart graficznych GeForce RTX 2070 60+ klatek na sekundę w rozdzielczości 1080p ma pojawiać się przy poziomie efektów odbić DXR na Medium.


Tak wyglądała wydajność ray-tracingu w grze przed poprawkami

Zastosowanych ulepszeń jest całkiem sporo. Najważniejsze z nich to:

  • Ulepszenie stabilności działania gry podczas uruchamiania z włączonym trybem śledzenia promieni DXR.
  • Poprawiona wydajność kilku elementów implementacji śledzenia promieni.
  • Poprawiona wydajność działania śledzenia promieni padających na liście i roślinność.
  • Wykorzystanie danych z bufora ramki, gdy zachodzi taka potrzeba, w celu zwiększenia ogólnej jakości śledzenia promieni.
  • Usunięto nieaktywną geometrię ze scen ze śledzeniem promieni.
  • Naprawiono działanie poziomu Medium ustawień jakości obrazu.


Źródło: NVIDIA GeForce

marketplace

Komentarze

19
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    50 % większa wydajność, przy 50 % mniejszej ilości promieni Ray-tracingu. Zgaduję że tak może być
    Zaloguj się
  • avatar
    Niestety na zagranicznych stronach pojawił się news, że update został przesunięty bo znaleźli jakiś poważny problem i nie wiadomo kiedy go naprawią.
    Zaloguj się
  • avatar
    Mam nadzieję, że to dobry znak i Metro Exodus oraz dłuugo oczekiwana aktualizacja do Tomb Raidera udowodnią, że Raytracing będzie grywalny w 1440p. Poza tym nie wiem czego oczekiwałeś od tej gry? Kampania single wcale nie jest zła, ale Battlefield V pokazuje swoje możliwości dopiero w multiplayer.
  • avatar
    Fajnie, że RTX się rozwija, szkoda tylko, że jedyna gra w której można go póki co zobaczyć to niewarta czasu casualowa popierdółka, do tego jeszcze z wepchniętym sjw i polityczną manipulacją, nie wspominając już nawet o samym podejściu wydawcy do swoich klientów, przez co nawet z ciekawości ray tracingu nie mam zamiaru jej kupować.

    No nic, czekam z niecierpliwością na kolejne, ciekawsze tytuły wspierające RTX.
    Zaloguj się
  • avatar
    Czyli inaczej mówiąc bedzie downgrade RTX żeby jakoś w miare to działało.
    Zaloguj się
    -1