• benchmark.pl
  • Gry
  • Czy Fallout 3 (PC) może wyglądać jeszcze lepiej? Owszem, trzeba tylko wiedzieć jak to zrobić
Gry

Czy Fallout 3 (PC) może wyglądać jeszcze lepiej? Owszem, trzeba tylko wiedzieć jak to zrobić

z dnia 2008-11-12
Maciej Piotrowski | Redaktor serwisu benchmark.pl
14 komentarzy Dyskutuj z nami

Nowa odsłona serii Fallout 3, która miała swoją premierę dwa tygodnie okazała się niemałym sukcesem. Gra produkcji  firmy Bethesda Softworks, odpowiedzialnej wcześniej za stworzenie The Elder Scroll IV: Oblivion zbiera całkiem pochlebne recenzje  zarówno wśród branżowej prasy jak i w Internecie. Niewątpliwy wkład w odbiór tejże produkcji ma jej niezwykle klimatyczna i szczegółowa oprawa audiowizualna. Niestety w przypadku wersji przeznaczonej na komputery PC jest ona również powodem wielu frustracji graczy, którzy donoszą o występujących w niej bug’ach czy problemach z prawidłowym wyświetlaniem niektórych scen.  Jednakże są również tacy, którzy narzekają jedynie na zbyt małą, ich zdaniem, szczegółowość terenu. Dla takich właśnie użytkowników jeden z redaktorów serwisu PCGameshardware.com opublikował niewielki poradnik w jaki sposób szybko i w miarę bezboleśnie podkręcić ustawienia graficzne gry przy pomocy edycji pliku „FALLOUT.ini”. Chodzi tu o to, że podobnie jak w przypadku wcześniejszego Obliviona, Fallout 3 nie radzi sobie zbyt dobrze z wyświetlaniem odpowiedniej ilości detali i dobrej jakości tekstur na dalszym planie. Temu właśnie przeciwdziałać mają ewentualne modyfikacje wskazanego pliku.
Jego lokalizacja nie powinna nastręczyć Wam trudności, gdyż znaleźć go możemy tylko w jednym miejscu:
 

  • w przypadku Windows XP - C:\Documents and Settings\Username\My Documents\My Games\Fallout3
  • w przypadku Windows Vista – C:\Users\Username\Documents\My Games\Fallout3

Następnie otwieramy plik “FALLOUT.ini” przy pomocy systemowego edytora  i dokonujemy potrzebnych nam zmian. A oto i one:
 

  • uGridsToLoad=5 (im wyższa wartość tym większy zasięg wyświetlanego otoczenia wraz z występującymi tam obiektami)
  • uNumDepthGrids=1 (w tym miejscu należy ustawić wartość 3 jeśli uGridsToLoad jest “większe” niż 9)
  • iMinGrassSize=80 (im niższa wartość tym większa gęstośc traw)
  • fGrassFadeRange=6000.0 (odległość wyświetlania traw)
  • bForceFullLOD=0 (wartość 1 poprawia jakość efektów LOD)
  • iTreeClonesAllowed=1 (zmiana wartości na 0 powoduje wyświetlanie jedynie unikalnych drzew)
  • iShadowMapResolution=256 (wartość maksymalna to 2048 i odpowiada ona najlepszej jakości grafiki)
  • iShadowFilter=0 (wartość 2 wyostrza krawędzie cieni)
  • iActorShadowExtMax=10 (wyższa wartość zwiększa ilość cieni podczas akcji rozgrywających się na „wolnym powietrzu”)
  • iActorShadowIntMax=10 (wyższa wartość zwiększa ilość cieni w pomieszczeniach)
  • bShadowsOnGrass=0 (wartość 1 dla wyświetlania cieni traw)

Czy i jakie efekty dają poszczególne zmiany możecie zbadać na zdjęciach porównawczych, które znajdują się tutaj.


marketplace

Komentarze

14
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Ciekawe to porownanie ale ich galeria dziala strasznie topornie. Galeria dla takich porownan powinno sie robic we flashu zeby moc przelaczac fotki bez odswierzania calej strony. Nawet na DSL 26Mbps dziala zbyt wolno.
    Zaloguj się
  • avatar
    Szczerze przyznam że zabawa w notatniku ini z Obliviona sprawiała mi wiele frajdy. Można grę przystosować całkowicie do preferencji gracza. Duży plus dla Bethesdy
  • avatar
    Zaczyna się. Owszem "frajda" w Oblivionie z tym była ale do czasu. Niech jeszcze zaczną wypuszczać mody do F3 a gra się całkiem posypie. Mnie osobiście wystarczą ustawienia w menu programu. Nie po to wydaję 150zł za grę by babrać się w ini..
    Zaloguj się
  • avatar
    Ini to zabawa dla chętnych, nikt nikogo do niczego nie zmusza. Znajdą się tacy którzy wolą mieć większy zasięg rysowania obrazu niż gęstości trawy a i znajdą się tacy którzy wolą mieć ładniejszą grafikę (trawę) przed sobą nie spoglądając w dal. Notatnik pozwala przystosować grę do gracza nie gracza do gry.
  • avatar
    Jestem ciekaw jak się sprawa wtedy ma z wydajnością i z wymaganiami. Pamiętam, że w czasach Obliviona modyfikowali pliki ini nieliczni i nawet im (przy bardzo potężnych maszynach jak na tamte czasy) gra przycinała niezwykle.
  • avatar
    Super sprawa! Pamiętam jak oblivion słabo wyglądał na drugim planie po mimo max detali w menu.
  • avatar
    Nie no zasięg pola widzenia powinien w grze standardowo być wiekszy. przeciez golym okiem nawet na tych malutkich screenach widac ze brakuje budynków. Juz nie trawy czy rur czy czego tam ale Budynków!
  • avatar
    Zerkając na jakość Fallout 3 tworzę sobie obraz grafiki TES5. Jeśli dodam do tego jeszcze 2 lata pracy to może zapowiadać się ciekawie :)
  • avatar
    ten sam silnik, więc można zrobić w ini coś podobnego co w obku, trzeba będzie sprawdzić wszystkie triki z niego :)
  • avatar
    no wczoraj zmieniłem ini ........... i jeden zwis, drugi zwis i ch.......... strzelił quick i auto savy. juz nie bawię się w modyfikacje ini.
  • avatar
    No niedawno kupiłem FALLOUTA 3 fajna gierka i jak ma się dobrą grafikę do ładne efekty są. Dzięki za te kodziki pozdrawiam.