Autonomiczna ciężarówka pozwoli odpocząć kierowcy podczas jazdy

z dnia 2014-07-07
Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
30 komentarzy Dyskutuj z nami

Według Daimlera tak właśnie wygląda przyszłość ruchu towarowego. Czy tak rzeczywiście będzie?

Daimler Future Truck 2025 wygląd

Samokierujące się samochody to jedno z najciekawiej zapowiadających się rozwiązań w motoryzacji. Podczas rozmarzania o tym, że będziemy mogli wypić kawę i przeczytać gazetę, a auto samo nas zawiezie do pracy, często zapominamy jednak, że technologia ta może mieć też ogromny wpływ na inne sektory transportu drogowe. Przewóz towarów, na przykład.

W ramach programu Mercedes-Benz Future Truck 2025, zespół Daimler Trucks zaprezentował najbardziej zaawansowaną, jak dotąd, ciężarówkę autonomiczną. Mało tego – ma ona za sobą już pierwszy testowy przejazd – pojazd bez kierowcy przemierzył odcinek niemieckiej autostrady A14 w „zupełnie realistycznych warunkach drogowych”. Tak przynajmniej zapewniają producenci.

Według badań zleconych przez Daimlera między 2008 a 2025 rokiem w Unii Europejskiej zaobserwujemy 20-procentowy wzrost ruchu towarowego. Ceny paliwa będą dynamicznie rosnąć – podobnie jak opłaty za korzystanie z „dobrych dróg”. Według Daimlera doskonałą bronią do walki z rosnącymi kosztami będą właśnie autonomiczne systemy.

Daimler Future Truck 2025 wnętrze

Rdzeniem Future Truck 2025 jest Daimler Highway Pilot –autonomiczny system gotowy do zastosowania w modelach produkcyjnych. Bazuje on na rozwiązaniach Mercedesa z samochodów osobowych. Według zapowiedzi – pozwala ciężarówce na przejęcie całego sterowania przy prędkości 85 km/h.

Ten artykuł pochodzi ze strony benchmark.pl

System wykorzystuje cztery czujniki radarowe i kamerę 3D obejmującą swoim zasięgiem obszar na dystans 60 metrów. Dodatkowo dzięki bezprzewodowej łączności z innymi pojazdami i infrastrukturą drogową, jest w stanie „zrozumieć” panujące warunki. Do tego dochodzi oczywiście nawigacja i aktualizowane na bieżąco dane o ruchu.

Daimler Future Truck 2025 info

Daimler chce rozwijać ten system tak, by w 2025 roku autonomiczne ciężarówki mogły wyjechać na drogi. Według niego samokierujące się samochodowy będą już wtedy bardzo popularne, więc całość – jako system – może pracować bardzo dobrze. Rozwiązanie – jak zapewnia – pozwoli nie tylko na oszczędności, ale też zwiększy bezpieczeństwo i zmniejszy liczbę korków.

Źródło: Gizmag

marketplace

Komentarze

30
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    "Ceny paliwa będą dynamicznie rosnąć – podobnie jak opłaty za korzystanie z „dobrych dróg”. Według Daimlera doskonałą bronią do walki z rosnącymi kosztami będą właśnie autonomiczne systemy." - - - no tak czyli zwolnić kierowców i zwiększyć bezrobocie..... super czasy nastaną....
    Zaloguj się
    14
  • avatar
    foxconn powoli zastepuje pracownikow robotami, mercedes wpada na genialny pomysl wyeliminowania kierowcow i zastopienia "robotami" Ciekawe jakie korzysci dla czlowieka przyniosa kolejne lata "terminator w realu" :)
  • avatar
    Poczytajcie o buntach tkaczy po wynalezieniu automatycznego krosna. To było ze 300 lat temu już, a argumenty te same.
    Każdy postęp automatyzacji oznacza ODCIĄŻENIE nas, ludzi od wykonywania prostych robót i uwolnienie tej siły roboczej do bardziej ambitnych zadań. Jednocześnie zmniejsza to koszty, a co za tym idzie - zwiększa dostępność towarów dla konsumentów. Jest to elementarne i wielokrotnie przećwiczone w praktyce na przestrzeni wieków.
    Zaloguj się
  • avatar
    Proste będzie wojna! Jak rządy będą się godzić na zastąpienie ludzi maszynami, to rezultat będzie taki, że ludzie, którzy będą bez pracy i środków do życia wyjdą na ulicę i ruszą w stronę tych fabryk i będą i niszczyć a potęgę te roboty które zabierają pracę! Do tego paru prezesów powiesi się na pobliskich drzewach i rozum rządzącym i pracodawcom wróci do głów!
    Zaloguj się
  • avatar
    Dostajecie orgazmu na wieść o tej "wspaniałej technologii", zanim powstała. Ciekawe kiedy ktoś zacznie się zastanawiać jakie ta technologia przyniesie skutki dla ludzi. Wzrośnie bezrobocie. I to bardzo.

    W całym tym pędzie za technologiami zapominacie o człowieku.
    Zaloguj się
  • avatar
    Zautomatyzowany ruch drogowy a zwłaszcza transportowy to przyszłość czy tego ktoś chce czy nie. To nie tylko sci-fi to fakt.
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    Ciekawe kto mandat dostanie?
  • avatar
    Po piewrsze do roku 2025 jest sporo czasu koncerny zmienią 100 tys koncepcje, jak zarobić. Po drugie wszyscy zapominają o jednym, roboty ktoś musi kontrolować, i do tego potrzsebni sa ludzie. Jesli nawet będą ciążarówki same jeżdziłiy to będą się psuły, i ktoś na trasie musi je naprawiać. A tego robot nie zrobi. trzecia sprawa to czy ktoś sobie wyobraża że ciężarówkę wartą ponad 1 min zł z ładunkiem ktoś puści w trasę bez kontroli, też mi się nie wydaje. Po prostu zmiani się rodzaj pracy kierowcy, ale maszyna jest w 100% zastąpić człowieka, maszyna wykonuje algorytm a człowiek myśli.
    Zaloguj się