Na topie

Darmowy Windows 10 dla „piratów” również w Polsce [AKT.]

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Systemy operacyjne

Kategoria: Komputery Oprogramowanie Systemy operacyjne Gry Tematyka: Na Topie Windows 10 Producenci: Microsoft

Microsoft zadziwiał was ostatnio swoimi decyzjami? Były one chyba tylko rozgrzewką przed najnowszymi rewelacjami.

Windows 10

AA

Microsoft zadziwiał was ostatnio swoimi decyzjami? Kilka z nich spotkało się z wieloma pozytywnymi komentarzami, ale takiego szumu jak teraz producent jeszcze nie wywołał. Windows 10 będzie darmowy.

Już jakiś czas temu ujawniono, iż na bezpłatną aktualizację liczyć będą mogli użytkownicy Windows 7 i Windows 8 i Windows 8.1. Wczoraj podana została przybliżona data premiery Windows 10 i jednocześnie pojawiły się rewelacje, iż wspomniany update udostępniony zostanie także korzystającym z „pirackich” wersji wymienionych platform.

Początkowo twierdzono, że sytuacja dotyczyć będzie jedynie rynku chińskiego, ale szybko okazało się, że oferta pojawi się też w innych regionach. Najważniejszy wydaje się tutaj fakt, iż dotyczyć ma ona również naszego kraju. Potwierdził to Sebastian Pawłowski, dyrektor działu Windows w Microsoft Polska.

"Wszyscy użytkownicy posiadający odpowiednie urządzenie, a także ci posiadający piracką wersję Windows, będą mogli zaktualizować swój system do Windows 10. Wierzymy, że z czasem nasi klienci przekonają się o korzyściach płynących z używania licencjonowanych wersji systemu Windows, a my chcemy im w tym pomóc."

Decyzja z pewnością bardzo zaskakująca. Po pierwsze już teraz stwierdzić można, że Microsoft skutecznie zachęci do przesiadki na nowy system i dlatego też popularność Windows 10 powinna rosnąć bardzo szybko, a tym samym rynkowe udziały starszych wersji znacznie spadną. Po drugie pojawiają się jednak pytania, w jaki sposób Microsoft będzie na nowej platformie zarabiać? Wprawdzie kilka źródeł jeszcze zostaje, ale czyżby jednak pojawić miał się także abonament?

AKTUALIZACJA [19.03.2015, 13:53]

Sytuacja zdaje się być już wyjaśniona. Oto oficjalny komunikat producenta w omawianej wyżej sprawie.

"Oferta bezpłatnej aktualizacji do systemu Windows 10 dla konsumentów dotyczy nowych i używanych już urządzeń z zainstalowanymi systemami Windows 7, Windows 8.1 i Windows Phone 8.1. Bezpłatna aktualizacja dla konsumentów nie obejmuje niektórych wersji, w tym Windows 7 Enterprise, Windows 8/8.1 Enterprise i Windows RT/RT 8.1. Aktywni uczestnicy programu Software Assurance w licencjonowaniu grupowym mogą dokonać aktualizacji do innych wersji systemu Windows 10 dla przedsiębiorstw.

Zawsze dbamy o to, by nasi klienci korzystali z pełni zalet środowiska Windows. Choć komputery z zainstalowanym nieoryginalnym systemem mogą podlegać aktualizacji do wersji Windows 10, nie zmieni ona statusu ich licencji. Nieoryginalne wersje systemu Windows nie są udostępniane przez Microsoft. Nie są odpowiednio licencjonowane ani obsługiwane przez Microsoft bądź zaufanego partnera firmy. Jeżeli system urządzenia został uznany za nieoryginalny lub nieprawidłowo licencjonowany przed aktualizacją, zaktualizowany system będzie również uznawany za nieoryginalny lub nieprawidłowo licencjonowany.

Zdaniem ekspertów branżowych używanie pirackiego oprogramowania, w tym nieoryginalnego systemu Windows, wiąże się z większym ryzykiem, takim jak działanie szkodliwego oprogramowania, oszustwa (kradzież tożsamości, danych kart kredytowych itp.), ujawnienie danych osobowych, a także gorsza wydajność systemu i nieprawidłowe działanie jego funkcji."

Źródło: Microsoft, techetron

Odsłon: 20012 Skomentuj newsa
Komentarze

58

Udostępnij
  1. Dideq
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2015-03-19 09:10

    "Wierzymy, że z czasem nasi klienci przekonają się o korzyściach płynących z używania licencjonowanych wersji systemu Windows, a my chcemy im w tym pomóc."

    Myślę, że tutaj dali do zrozumienia że to będzie abonamentowy. :)

    Skomentuj

    1. phillosoff
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2015-03-19 10:16

      Moim zdaniem na razie o abonamencie nie może być mowy. Samo przejście z wersji pirackich Windowsa na legalną 10 spowoduje, że udział tego systemu na rynku skoczy do takiej wartości, że ludzie w Microsofcie dostaną sute nagrody i premie. Ogólnie rzecz biorąc to pomysł MS by jak najwięcej ludzi zachęcić do korzystania z nowego systemu. Microsoft zyska za darmo grono użytkowników, którzy być może tak przywykną do nowego systemu, że w przyszłości zdecydują się na wersję z abonamentem jeśli taka się pojawi.

      Jedyny problem jaki widzę, to fakt że ludzie którzy wydali pieniądze na dość drogie wersje legalnego systemu Windows mogą się poczuć pokrzywdzeni, skoro aktualizację do 10 dostanie każdy. MS powinien im to jakoś wynagrodzić, np darmowym abonamentem na Office 365.

      Skomentuj

      1. Pawlus
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2015-03-19 11:06

        Zgadzam się z Tobą, ludzie z zakupioną licencją powinni dostać coś więcej, gdyż inaczej mogą się poczuć rozczarowani.

        Ja proponowałbym jakiś darmowy okres wersji abonamentowej, np na rok albo na dwa lata.

        Skomentuj

        1. Franz
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2015-03-19 13:03

          I pytanie: czemu piraci mają prawo do darmowej wersji 10, a właściciele legalnych XP i Visty już nie???
          To też nie jest w porządku wobec nich.
          Czyli Microsoft promuje piractwo, frajerzy co wydali kasę na ich produkty zostali olani.

          Skomentuj

          1. Pawlus
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-03-19 13:06

            Proponuje takie porównanie: BMW robi akcję zamień swój stary model na nowy, super nie? A później dowiadujesz się, że Ci z kradzionymi samochodami też są włączeni (tłumaczenie: bo nowe też by ukradli). Jak byś się poczuł jako klient przyczyniający się do wyników finansowych i prosperowania firmy?

            Skomentuj

          2. Pawlus
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-03-19 13:09

            UWAGA AKTUALIZACJA TEMATU: "Microsoft wydał dzisiaj oficjalne stanowisko związane z wczorajszą informacją o darmowej aktualizacji pirackich wersji systemów Windows 7, Windows 8 i Windows 8.1 do Windows 10. Okazuje się, że przekazane wcześniej przez firmę dane były niepełne i ostatecznie piraci nie będą mogli cieszyć się z bezpłatnej wersji nowego systemu."

            Skomentuj

          3. BariGT
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-03-19 13:15

            Jakis link?

            Skomentuj

          4. Pawlus
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-03-19 13:16

            http://pclab.pl/news62672.html

            Skomentuj

          5. BariGT
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-03-19 13:22

            A wiec nie do konca tak jak piszesz:

            "Aktualizacja będzie dostępna dla nieautoryzowanych wersji oprogramowania, ale status licencji nie zmieni się."

            Upgrade jest jak najbardziej mozliwy, kwestia tylko posiadania takiego "pirata" ktoremu wydaje sie ze jest oryginalem.

            Skomentuj

          6. Pawlus
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-03-19 13:25

            Przecież nie będę wklejał całego arta. Tak, chodzi o to, że będzie można zrobić upa ale pirat nadal zostanie. Nie będzie magicznej legalizacji :)

            Skomentuj

          7. Pawlus
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-03-19 13:26

            swoją drogą... benchmark ma niezły zapłon ;)

            Skomentuj

    2. cocaine01
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-03-19 11:05

      Nie, dali do zrozumienia, że piraci dalej będą mieli piracki system, najprawdopodobniej bez wsparcia infolinii i bez update'ów, który może przekonać ich do kupna licencjonowanego systemu.

      Skomentuj

      1. vitapy
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-03-20 21:02

        A czy użytkownik legalnego systemu operacyjnego w wersji OEM nie jest podobnie traktowany jak pirat w kwestii supportu ?
        Bezradny user ma dzwonić na infolinię producenta hardware, wszak on ma najlepszą wiedzę o kodach źródłowych systemu ;)

        Skomentuj

    3. gumol
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2015-03-19 11:13

      I nagle okaże się, że ludzie, którzy "przesiedli" się z pirata na oryginalnego Win10, dostaną sądowe wezwania do zapłaty.

      Skomentuj

      1. Verratti
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2015-03-19 18:56

        Dlaczego? Bo teraz nie można nikogo namierzyć? A jak ktoś zaktualizuje do 10 to już można?

        Skomentuj

  2. Griba
    Oceń komentarz:

    20    

    Opublikowano: 2015-03-19 09:13

    To wszystko jest zbyt piękne, czas zweryfikuje gdzie tkwi haczyk.

    Skomentuj

    1. angelboy
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2015-03-19 10:25

      Wydaje mi się iż taki zabieg może mieć na celu
      1. wyłapanie piratów
      2. wprowadzenie jakichś zabiegów komercyjnych typu reklamy albo opcje dostępne za opłatą
      3. jak już niektórzy napisali wprowadzenie abonamentu

      Bo dlaczego tak wielka firma która od wieków walczy z piractwem miałaby go udostępniać w pełni za darmo ? Haczyk jakiś musi być !

      Skomentuj

      1. phillosoff
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-03-19 10:28

        Haczyk być może tkwi w tym, że ludzie którzy zdecydują się na przejście z pirata na wersję legalną będą musieli wyjść z ukrycia, czyli podać swoje dane. MS od razu będzie wiedział, kto był piratem a kto miał legalny system od początku. Pewne rządowe instytucje, których nazw nie wymienię, mogą mieć niezły użytek z takich informacji.

        Skomentuj

        1. TasogareA
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2015-03-19 11:51

          Ciężko być piratem jeśli ktoś daje oficjalne pozwolenie na korzystanie z jego programu. Microsoft chce żeby wszyscy przesiadali się na nowy system jak najszybciej. Pewnie jak najszybciej chcą przestać wspierać poprzednie wersje. A jak już będą Cie mieli: GamesForWindowsLive GOLD, Bing, AppStore, Reklamy, tylko jeden uruchomiony program dla nie-subskrybentów itd. Na pewno z dobroci serca nic nie robią niezależnie czy wcześniej piraciłeś czy miałeś legalną wersję. Jak dają coś za darmo to znaczy że oczekują dużych zysków. Pożyjemy zobaczymy :)

          Skomentuj

          1. BariGT
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-03-19 13:19

            MS probuje ukatrupic win7 bo widzi w nim podobny problem jaki mial z win XP. Po propstu nie moga sobie pozwolic na podobna klape jak z win8, nawet kosztem rozdania kilku licencji za darmo. Swoja droga czemu mieliby o to spinac posladki? Delikwent ma pirackiego win7 wiec niech ma piracka 10tke - przynajmniej nowy system ma wiekszy udzial w rynku. Jak dla mnie to logiczne

            Skomentuj

    2. phillosoff
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-03-19 10:26

      Być może w tym, że ludzie którzy zdecydują się na przejście z pirata na wersję legalną będą musieli wyjść z ukrycia, czyli podać swoje dane. MS od razu będzie wiedział, kto był piratem a kto miał legalny system od początku. Pewne rządowe instytucje, których nazw nie wymienię, mogą mieć niezły użytek z takich informacji.

      Skomentuj

    1. endogie
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-03-19 09:39

      Wiesz jak bedzie? Tak bedzie ze czy abonament czy nie i tak bede go mial u siebie na PC i nie zaplace ani zlotowki :-)

      Skomentuj

    2. Lord_Nikkon
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2015-03-19 09:58

      To jest wielkie pytanie. Co z licencją? Jeśli będzie tak że każdy, uprawniony będzie miał rok na darmowe przejście na W10 za darmo i potem wszystko będzie funkcjonować jak do tego przyzwyczaił nas MS - super. Pewnie przejdę jak i moi rodzice. Jeśli jednak będzie jakakolwiek forma abonamentu, niech spadają na drzewo. Płacę abonament za internet i kilka programów (odnawianie licencji czy miesięczna opłata za korzystanie z baz danych) i nie mam zamiaru dokładać sobie jeszcze abonamentu za system operacyjny. Tak więc news o piratach jest ważny ale najważniejszego newsa nadal nie ma. Jak będzie na koniec przedstawiać sprawa z licencjami, bo życie uczy że nie ma nic za darmo.

      Zakładając, że będą dwa typy licencji (abonament i opłata jednorazowa) to można się zastanawiać, jednak sposób zapłaty za podstawowe oprogramowanie na kompie jest absolutnie najważniejsze, bo nie mam zamiaru znaleźć się w takie sytuacji że sobie przypomnę 2 dni przed końcem o tym że muszę zapłacić za system bo inaczej system stanie na ekranie logowania z żądaniem zapłaty za kolejny okres. MS musi być bardzo ostrożny bo jeśli W10 jest tak dobry jak mówią to zamieszanie z opłatami zamiast spowodować wzrost popularności legalnego W10 (i ujednolicenia platform) może przyczynić się do wzrostu piractwa. Tak czy siak - czekamy.

      Skomentuj

  3. KxJ80
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-03-19 09:20

    Ale dla czego wszyscy się tym jarają. Takie zainteresowanie ! Przecież nikt w Polsce nie posiada pirackiej wersji okienek. A co do aktualizacji - to się nazywa agresywne zdobywanie rynku.

    Skomentuj

  4. renholder1987
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2015-03-19 09:20

    Niech spadają z abonamentem.Zapłace raz i mam system i iles tam lat wsparcia.

    Skomentuj

  5. grzegi221
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-03-19 09:28

    pytanie
    jak zainstaluje "betę" win 10 to będę mógł obrazu zainstalować skończona wersje win 10 ?

    Skomentuj

  6. topiq
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2015-03-19 09:32

    Myślę, że każdy myślący człowiek poczeka z aktualizacją na ostateczne wiadomości na temat licencji Windows 10 i ewentualnych "haczyków". Jest na to rok, więc nie ma co się od razu napalać i aktualizować a potem płakać.

    Skomentuj

  7. kitamo
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2015-03-19 09:33

    Nie rozumiem, skad tyle negatywnych spekulacji ?
    Prawdopodobnie beda rozwijali system windows store.
    System dla korporacji dalej bedzie kosztowal krocie, ale klientow indywidualnych beda kasowali na aplikacjach i to na abonamentowych aplikacjach.
    System mikroplatnosci jest tu jak najbardziej mozliwy i sensowny.

    Skomentuj

  8. ipkis
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2015-03-19 09:40

    Logiczne rozwiązanie. Dlaczego Windows jest tak popularny w firmach i instytucjach? Bo pracownicy go znają i firmy nie tracą czasu i pieniędzy na douczanie pracowników. I teraz jeśli W10 będzie za free dla konsumentów to firmy i instytucje będą szybko przechodzić na nowy system. Oczywiście te wersje nie będą darmowe.

    Skomentuj

      1. Franz
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2015-03-19 13:22

        Właśnie ludzie kompletnie nie rozumieją, że w firmach koszt samego systemu to tylko niewielka część kosztów związanych ze zmianą platformy, do tego dochodzą potencjalne problemy techniczne przy takiej zmianie, które mogą spowodować kosztowne przestoje w pracy.
        Dlatego firmy, jak Twoja często pozostają jeszcze przy XP skoro działa dobrze i spełnia swoje zadania.

        Skomentuj

  9. Satanski
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2015-03-19 09:54

    Ale z tego komentarza wynika, że dadzą tylko zaktualizować piracki system, a nie od razu dadzą każdemu licencję za darmo. Dadzą aktualizację i wierzą, że potem ludzie kupią licencję. Zrobią sobie dobry PR i wiele pewnie nie stracą, a może i zyskają bo i tak ci, którzy chcieliby pirata i tak by go mieli.

    Skomentuj

  10. barwniak
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2015-03-19 09:57

    To proste, instalacja oprogramowania tylko ze sklepu Microsoft-u. Tak jak zarabia Apple i Google. jak widać po ich wynikach finansowych, to wcale nie zła decyzja.

    Skomentuj

  11. konduktorr2
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2015-03-19 10:04

    mi sie wydaje że chcą zrobić nowego XP-ka ...... i tyle .....a to że dadzą wam aktualizacje to jest spoko tylko nie oznacza że znoszą licencje ....dalej będą mieć nielegalną kopie ...XD

    Skomentuj

  12. mesjan
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-03-19 10:08

    Darmowa możliwość przejścia nie oznacza darmowej licencji. Może być tak że przechodzisz na 10 która nadal jest piracka.

    Skomentuj

    1. phillosoff
      Oceń komentarz:

      -5    

      Opublikowano: 2015-03-19 10:20

      Ta jasne. MS da ci piracką wersję swojego systemu. Przecież od razu by go zjadły organizacje rządowe.

      Skąd Ci takie pomysły przychodzą do głowy?

      Skomentuj

      1. mesjan
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2015-03-19 11:37

        Choćby dlatego że do pirackiego windowsa możesz zainstalować aktualizacje w tym SP1 i nadal mieć pirata. Wystarcza by Microsoft nie sprawdzał legalności oprogramowania w czasie aktualizacji do w10. A zauważ że nigdzie w żadnej informacji o aktualizacji piratów nie pada słowo o nabyciu darmowej licencji tylko o darmowej aktualizacji. Więc nie wiem z kąt tobie takie pomysły w głowie.

        Skomentuj

      2. mesjan
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-03-19 15:38

        I co zatkało, aktualizując pirata nadal masz pirata.

        Skomentuj

        1. leon-san
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2015-03-19 18:49

          Nie, gdy aktualizacja zamyka się w danej wersji to nadal masz pirata. W momencie gdy operują możliwość przejścia na nowszy system, pod warunkiem przestania korzystania ze starego nielegalnego, to dla mnie jest legalizacja.

          Skomentuj

          1. gumol
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2015-03-20 07:54

            Napisałeś komentarz po ukazaniu się aktualizacji, ale chyba jej nie przeczytałeś ze zrozumieniem.

            Skomentuj

  13. jakub_c12
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-03-19 10:19

    Niech tylko spróbują wprowadzać jakiekolwiek abonamenty to mojej kasy więcej nie zobaczą.

    Skomentuj

  14. Mr.crow
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-03-19 10:22

    Pewnie chcą wprowadzić abonament, bo nie ma nic za darmo.

    Skomentuj

    1. Mr.crow
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-03-19 10:25

      Chyba że zrobią tak: ten kto zakupił nie płaci abonamentu,
      a ten kto dostał darmową aktualizację ma możliwość zakupu systemu lub opłatę abonamentową.

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2015-03-19 16:19

        albo co miesiac musi reinstalowac system itp.
        Jak najbardziej jest to mozliwe i sensowne

        Skomentuj

  15. mbe13
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-03-19 10:35

    Chodzi o to że i tak pirat ściągnął by w10 za Free a wyciągając rękę następnym razem połowa tych piratów może się skusić na kupno następnego systemu - inwestycja w przyszłość.

    Skomentuj

  16. Szymon331
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2015-03-19 10:45

    Tyle niewiadomych ze zaczekam z aktualizacja swojej BOX siodemki minimum pol roku od premiery windowsa 10. Nie chce byc krolikiem doswiadczalnym i miec problemow ze sterownikami, licencjami etc etc.

    Chyba ze nowa wersja windowsa bedzie potrafila alokowac ponad 16GB pamieci RAM to przeinstaluje szybciej. Win 7 Home niestety nie alokuje nic ponad 16GB a by sie przydalo...

    Skomentuj

  17. kerry_sd
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-03-19 10:53

    Żaden abonament - po prostu MS zdaje sobie sprawę z tego, ze piraci i tak by spiracili Windows 10, więc dają system za darmo po to by zarabiać na aplikacjach.

    Dwa - jeżeli ktoś nie wie to taka sama sytuacja była przy premierze Windows 8, przez rok system za pół darmo (115 zł bodajże) z możliwością aktualizacji DOWOLNEGO systemu (brak weryfikacji kluczy windows 7)

    Sytuacja się powtarza, a skoro już raz to testowano to nie będzie żadnego abonamentu, być może piraci dostaną licencję oem a przy zmianie sprzętu będą musieli płacić ...

    Skomentuj

  18. _Red_
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-03-19 11:15

    przesadzacie w opiniach. nie bedzie to pierwszy taki ruch. przypominam, ze na chwile obecna mamy mozliwosc uzycia windows 8.1 w wersji enteprise przez bity rok i to zupelnie legalnie- 90 dni, wklepujemy sie, 90 dni, wklepujemy, 90 dni , wklepujemy i ostatnie 90 dni- 360 dni za darmo. tutaj po prostu zrobia najpewniej wersje testowa gdzie juz nie trzeba nic wpisywac. a po roku... przeinstalowac albo kupic system pozostanie.

    Skomentuj

  19. kruk200
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-03-19 11:22

    Tu jest coś grubymi nićmi szyte.

    Skomentuj

  20. grogi
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-03-19 11:38

    Ja mam chyba problem z czytaniem ze zrozumieniem. Nigdzie w wypowiedzi przedstawicieli Microsoftu nie widzę stwierdzenia, że tak uruchomiony Windows 10 będzie legalny.

    Sytuacja podobna do tej kilka lat temu z Adobe i pakietem Photoshop. "Nie będziemy robić Ci problemów, jeśli zdecydujesz się zaktualizować piracki system do W10, ale on dalej pozostanie piracki".

    Skomentuj

  21. XaRaDaS
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-03-19 12:14

    Pożyjemy zobaczymy, nie ma co spekulować, ale możliwe że będzie tak: Dostępne jest 20 nowych aktualizacji, aby zaktualizować system zapłać :D

    Skomentuj

  22. Diabeł24
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-03-19 12:30

    Bill jest filantropem ale żeby aż takim ;]
    Mój punkt widzenia na to jest taki, że system będzie darmowy w zamian za "prywatność".
    Na zasadzie godzisz się na nasze warunki użytkowania darmowego systemu w zamian będziemy wiedzieć jakich aplikacji/programów/gier/muzyki/etc. kiedy, gdzie, jak i w jakim celu używasz.
    Jakie strony internetowe cię interesują/marki/dobra materialne/usługi z jakich chcesz/chciałbyś z korzystać.
    Dla przykładu Google teraz chce walczyć z programami blokującymi reklamy w necie i szacuje, że jest ich około 150kk (korzystających z ów programów) chce z nimi walczyć na drodze sądowej, M$ będzie miał konkretne statystyki i to w zasadzie większej części użytkowników no bo kto się nie skusi na darmowy najnowszy system który jako jedyny będzie obsługiwał dx12 ;] ( na zachęte nie zdecydowanym).
    Tak więc z punktu widzenia M$ jednorazowa wpłata za system vs takie informacje, sami zdecydujcie co jest bardziej opłacalne ;]
    W zasadzie jedna wielka ankieta na użytkownikach
    M$ będzie wiedział w którym kierunku się rozwijać i na jakie produkty/usługi jest/będzie zapotrzebowanie.
    Taka moja dygresja na temat ...

    Skomentuj

  23. AndreoKomp
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2015-03-19 14:01

    Nikt nie zauważył jednego szczegółu :). Windowsa 7, 8, 8.1 i pirat będzie można zaktualizować do Windowsa 10 przez rok. Podkreślam zaktualizować. To nie oznacza dostania licencji za free na Windowsa 10 i możliwości instalacji na czysto. Po roku od premiery Windows 10 jak ktoś zrobi przysłowiowego formata, bo system się zamuli z jakiegoś powodu, już nie przeprowadzi darmowej aktualizacji do Windowsa 10. Będzie musiał wrócić do swojej starej wersji systemu lub po prostu kupić Windowsa 10. Biorąc pod uwagę, że każdy z nas przyzwyczaja się do różnych rzeczy, duże prawdopodobieństwo na pozostanie przy Windows 10. Krótko mówiąc system ten będzie darmowy, ale do pierwszej reinstalacji. Tak to widzę i jeśli się nie mylę, to trzeba przyznać, że bardzo inteligentne posunięcie Microsoftu :).

    Skomentuj

    1. luckyboy
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2015-03-19 15:12

      Win10 ma opcje odswiezenia systemu, wiec nie wiem po co robic format?

      Skomentuj

      1. AndreoKomp
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2015-03-19 15:55

        W teorii dużo rzeczy ma pięknie działać, w praktyce wychodzi zupełnie inaczej. Czystej instalacji nic nie zastąpi :).

        Skomentuj

    2. verul
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-03-30 09:30

      Gdyby tylko ktos stworzyl oprogramowanie (np Acronis) mogace robic obrazy dysku to moznaby przywracac taki obraz zamiast instalowac wszystko na nowo...

      Skomentuj

    1. Verratti
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2015-03-19 19:04

      Możliwość aktualizacji to jedno a prawa licencji to drugie.

      Nie wiem czy wiesz ale kupując oryginalny system OEM i tak nie postępujesz zgodnie z licencją i wychodzi na to, że masz pirata bo postanowienia licencji OEM w przypadku Windows mówią o tym że system może być sprzedawany tylko ze sprzętem komputerowym.

      Inny przykład użycie licencji darmowej z wyłączeniem użytku komercyjnego. W przypadku gdy używasz prywatnie jest ok, a jak sprzedasz produkt który został stworzony przy pomocy tego programu już licencja nie obowiązuje.

      Skomentuj

      1. verul
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-03-30 09:33

        Postepowanie niezgodnie z licencja to nie to samo co posiadanie pirata. Pirat to nielegalna kopia, a postepowanie niezgodne z licencja to co innego. Mozna lamac licencje majac legalne oprogramowanie. Za piraty sciga policja, za lamanie licencji M$ musialby wytaczac pozew cywilny. Rownie dobrze moga sobie w licencji zapisac ze musisz raz w tygodniu odtanczyc makarene i co, jak nie odtanczysz to jestes piratem?

        Skomentuj

  24. wiadome
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2015-03-20 01:32

    czyli bedzie cos w stylu - zablokowany update/aktywacja na 30 dni

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!