• benchmark.pl
  • Gry
  • Demo Epic Citadel wykorzysta HTML5 - silnik Unreal Engine w przeglądarce
Gry

Demo Epic Citadel wykorzysta HTML5 - silnik Unreal Engine w przeglądarce

opublikowano przez Tomek Wilczyński w dniu 2013-05-07

Aby demo na Unreal Engine 3 uruchomiło się z HTML5, twórcy użyli Emspcripten - narzędzia pozwalającego konwertować język C i C++ do asm.js.

Nowe demo Epic Citadel prezentuje możliwości silni Unreal Engine 3

Niedawno informowaliśmy, że w marcu w czasie imprezy GDC studio Epic Games zaprezentowało specjalne demo gry Epic Citadel, które przedstawiało możliwości silnika Unreal Engine 3. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że grę uruchomiono w przeglądarce Firefox obsługującej HTML5. Dziś możemy oficjalnie powiedzieć, że niedługo technologia będzie dostępna.

Aby demo wykonane na Unreal Engine 3 uruchomiło się z HTML5, twórcy użyli Emspcripten - narzędzia, które pozwala na przekonwertowanie języka C i C++ do asm.js, dodające wiele optymalizacji.

Demo pozwala na dwukrotnie wyższe osiągi w testach, a dodatkowo wspiera takie funkcje, jak globalne i dymamiczne oświetlenie.

Poprzednio do uruchomienia gry potrzebna była specjalna wtyczka Flash. Od dziś jednak wystarczy przeglądarka obsługująca HTML5.

I choć twórcy zapowiadają, że do odpalenia produkcji wystarczy dowolna przeglądarka, to jak na razie gra działa jedynie na najnowszych wersjach Firefoxa - tych, które w pełni obsługują WebGL oraz asm.js.

Programiści Chroma próbują aktualnie rozgryźć problem, jaki powoduje błąd w działaniu dema. Z kolei użytkownicy Internet Explorer nie mają nawet co liczyć na pozytywne wiadomości - IE nie ma wsparcia dla WebGl. Opera i Safari nie są jak na razie obsługiwane, nawet w wersjach z WebGL.

Rezultat starań Epic Games można zobaczyć na poniższym filmiku:


 

Wiadomości z pokazu GDC to dobra prognoza na przyszłość - lepiej jest mieć przeglądarkę z HTML5, niż instalować nieskończone wtyczki do odpalenia gry.

Źródło: arstechnika, appleiclass.wordpress, YouTube

marketplace

Komentarze

12
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Zawsze wiedziałem,że firefox ma potencjał :)
    Zaloguj się
  • avatar
    Z opisu wynika, że wszystko się opiera na webGL i js, a nie html5. Sam html5 nie ma takich możliwości. W HTML5 jest zrobiony zapewne jedynie div dla głównego skryptu z modułami webGL.
    Zaloguj się
  • avatar
    na ue3, to nie wyglada ze wzgledu na widok samego materialu, chocby karton...
  • avatar
    Ale to dziala za wolno. Oczywiście to na jest na rękę producentów sprzętu (bo od dłuższego czasu nic się nie działo).