Bezpieczeństwo

Do 1 Thing - Dzień Bezpiecznego Internetu z Microsoft

opublikowano przez w dniu 2014-02-11

Microsoft podpowiada kilka prostych działań zwiększających bezpieczeństwo w sieci.

Według najnowszych badań Microsoft Computing Safety Index (MCSI), phishing i inne formy kradzieży danych mogą skutkować bezpośrednimi stratami na poziomie 5 miliardów USD w skali światowej. Jeszcze większe koszty ponoszone są podczas odzyskiwania reputacji online – aż 6 miliardów dolarów, czyli średnio 632 dolary na każdy przypadek.

Z okazji międzynarodowego Dnia Bezpiecznego Internetu, Microsoft uruchamia witrynę Safer Online i pod hasłem „Do 1 Thing” zachęca do zrobienia przynajmniej jednego kroku w celu zwiększenia swojego bezpieczeństwa w sieci.

Spośród ponad 10 000 konsumentów objętych ankietą: 15% potwierdziło, że padło ofiarą ataku phishingowego, tracąc średnio 158 USD, 13% doznało uszczerbku na reputacji zawodowej, a jej odbudowanie kosztowało średnio 535 USD, natomiast 9% padło ofiarą kradzieży tożsamości, wyceniając straty na średnio 218 USD.

Jednocześnie jedynie:

  • 36%  respondentów ogranicza dostęp obcych osób do zawartości publikowanej w serwisach społecznościowych
  • 33% zmienia ustawienia ochrony prywatności w serwisach społecznościowych
  • 33% używa kodu PIN lub hasła do blokowania urządzeń mobilnych

Microsoft w ramach akcji „Do 1 Thing” podpowiada, co zrobić, by zwiększyć swoje bezpieczeństwo w cyfrowym świecie i zachęca do wykonania choćby jednego z poniższych działań:

  • Chroń swoje urządzenia i konta internetowe. Stosuj niepowtarzalny kod PIN oraz unikalne, silne hasła internetowe.
  • Poufnych transakcji, takich jak płatności za rachunki czy zakupy, dokonuj w sieciach zabezpieczonych. Nie udostępniaj danych prywatnych kont za pośrednictwem cudzych lub publicznych połączeń Wi-Fi.
  • Zadbaj o swoją reputację w Internecie. Kontroluj dostępność informacji o sobie w sieci, usuwaj informacje niepotrzebne lub fałszywe.
  • Chroń swoje kręgi społecznościowe. Zmień domyślne ustawienia prywatności, z rozwagą publikuj informacje i akceptuj zaproszenia od znajomych.

Proste i nieco zastanawiające, dlaczego większość ludzie wykonuje jeden z powyższych punktów dopiero po poniesionych stratach związanych z atakiem.

Źródło: Microsoft

 

marketplace

Komentarze

6
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    To zabawne, że firma , która udostępnia dane swoich klientów spec służbom uczy innych bezpieczeństwa. Nieźle zalatuje hipokryzją.
    Zaloguj się
    10
  • avatar
    Przecież Microsoft współpracuje z NSA, nasuwa mi się pytanie - jak oni śmią w ogóle uczyć kogokolwiek bezpieczeństwa?!
    Zaloguj się
  • avatar
    Wow jaka glazurowa "reklama" od MS...