Na topie

Final Fantasy XV na PC - komplet informacji

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry komputerowe

Znamy już wszystkie najważniejsze informacje na temat pecetowej wersji gry Final Fantasy XV, która została obdarzona dopiskiem Windows Edition. Firma Square Enix podała datę premiery, opublikowała minimalne i zalecane wymagania, a także zdradziła kilka szczegółów technicznych.

  • Final Fantasy XV na PC - komplet informacji
A A

Ekipa Square Enix podała komplet informacji na temat Final Fantasy XV: Windows Edition, czyli pecetowej wersji kolejnej udanej części jednej z najznakomitszych serii świata gier.

Przede wszystkim poznaliśmy datę premiery. Gra Final Fantasy XV: Windows Edition zadebiutuje na rynku 6 marca 2018 roku, a więc już naprawdę niedługo. Potwierdzono też, że graczom pecetowym zaoferowana zostanie „podstawka”, 20 rozszerzeń oraz nowości, takie jak tryb pierwszoosobowy, kolejne zadania i kolejni przeciwny oraz nieco wzbogacona mapa Insomnii.

Co jeszcze wiemy? Ano między innymi to, że Final Fantasy XV: Windows Edition nie odmówi współpracy modom, zaoferuje wysokiej jakości oprawę dźwiękową dzięki obsłudze Dolby Atmos, a na liście kompatybilnych rozdzielczości odnajdujemy HD 720p, Full HD oraz 4K. Ci z dobrymi wyświetlaczami będą mogli liczyć także na obraz HDR. (Więcej na temat tego, jak wypięknieje ta gra, znajdziecie tutaj).

FFXV screen

Oczywiście cieszenie się najwyższą jakością grafiki wymagać będzie posiadania konkretnego sprzętu. Ogólnie jednak nawet ci, którzy mają nieco starsze komputery, będą mogli poznać historię Noctisa opowiadaną w Final Fantasy XV. Oficjalne wymagania sprzętowe prezentują się następująco:

Wymagania minimalne (HD 720p)

  • Procesor: Intel Core i5-2500 lub AMD FX-6100
  • Grafika: GeForce GTX 760 / GTX 1050 lub Radeon R9 280
  • Pamięć: 8 GB RAM
  • Miejsce na dysku: ponad 100 GB
  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 10 / 8.1 / 7 SP1

Wymagania zalecane (1080p)

  • Procesor: Intel Core i7-3770 lub AMD FX-8350
  • Grafika: GeForce GTX 1060 6GB lub Radeon RX 480
  • Pamięć: 16 GB RAM
  • Miejsce na dysku: ponad 100 GB
  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 10 / 8.1 / 7 SP1

Wymagania zalecane (4K HDR)

  • Procesor: Intel Core i7-7700 lub AMD Ryzen 5 1600X
  • Grafika: GeForce GTX 1080 Ti
  • Pamięć: 16 GB RAM
  • Miejsce na dysku: ponad 155 GB
  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 10 Fall Creators

W takim razie wiemy już chyba wszystko.

Źródło: Dark Side of Gaming, Eurogamer

Odsłon: 3062 Skomentuj newsa
Komentarze

9

Udostępnij
  1. Jake_24
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-01-16 15:32

    Dla FHD ponad 100GB miejsca... o_O

    Skomentuj

    1. mesjan
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-01-16 15:42

      100 GB lub 155GB na fullHD, owe 55GB to paczka wysokich tekstur którą można będzie odpalić zapewne również na fullHD.

      Skomentuj

    2. coldfusion
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-01-16 15:44

      Możliwe, że CompactGUI rozwiąże tę niedogodność.
      Dla przykładu Nioh u mnie na SSD stopnial z 70 na 20 GB po użyciu tego programu w trybie XPRESS16K. Na i5 2500 nie widzę żadnej różnicy w wydajności.

      Skomentuj Historia edycji

  2. Dudi4Fr
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-01-16 16:23

    Gry z 100GB+ stają się czymś normalnym, gdyby tylko ceny SSD szły w dół tak szybko jak wielkość gier idzie w górę :(

    Skomentuj

  3. Pioyer
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2018-01-16 17:09

    widac ze nie chcialo im sie optymalizowac i kompresowac tych tekstur

    Skomentuj

    1. mesjan
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-01-18 18:02

      Optymalizowanie tekstur polega na zmniejszaniu ich rozdzielczości lub zwiększaniu kompresji, ale jedno i drugie pogarsza ich jakość. W tej chwili wiele gier posiada tekstury o tragicznej jakości, nawet te z najlepszymi jakościami tekstur mają je na poziomie tylko zadowalającym. Myślałem że wraz z rozwojem kart graficznych będzie dążyło do ich poprawy ale marketing zmienił tory w kierunku ekranów 4K choć w na fullhd teraźniejsze tekstury są za słabe. Na większych ekranach 4K owe słabe tekstury będą jeszcze bardziej gryzły w oczy, bo tylko kontury obiektów 3d będą ostrzejsze, a przypominam że niektóre kontury obiektów typu rośliny w grach są najczęściej płaskim obiektem z nałożoną teksturą przezroczystości i tu 4K nic nie pomoże a tylko uwydatni złą jakość. Dlatego bardzo lubię gdy producent gry umożliwia pobranie wysokiej rozdzielczości tekstur do pobrania oddzielnie było tak np. w Crysis 2 lub 3 i znacznie poprawiało wygląd gry.

      Skomentuj

  4. Eyesofthesouth
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-01-17 12:27

    smiac mi się chce jak w wymaganiach podają że wraz ze wzrostem rozdzielczosci wymagany jest jeszcze droższy i wydajniejszy cpu....

    Skomentuj

    1. Himoto
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-01-17 15:16

      A wiesz że tak się robi od zawsze? W zalecanych i maksymalnych [tudzież 4K] podaje się CPU nad wyrost by nie było przypadkiem jakiś dziwnych spadków wydajności w grze bo jednemu chodzi wszystko bez śmieci w tle innemu akurat w danej chwili zachciało się coś aktualizować w tle itd.

      W sumie to nic nowego.

      Skomentuj

      1. Eyesofthesouth
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-01-18 10:53

        wiem, ale przy 4k to mozesz miec nawet Phenoma II x4 bo i tak karta dostaje

        Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!