Na topie

Firefox 57 Quantum - nowy start przeglądarki

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Przeglądarki WWW

Mozilla Firefox 57 Quantum – oto nazwa nowego startu jednej z najpopularniejszych przeglądarek internetowych na świecie.

  • Firefox 57 Quantum - nowy start przeglądarki
A A

Zmiany zapowiadane były od dawna, a dziś zaliczają swój debiut w stabilnym wydaniu przeglądarki internetowej fundacji Mozilla. Co konkretnie ma do zaoferowania Firefox 57 Quantum i na czym polega ten „nowy start”?

Firefox 57 z interfejsem Photon

Pierwszą nowość można zauważyć już po uruchomieniu programu. Dotychczasowy, pełen zaokrągleń interfejs Australis został bowiem zastąpiony minimalistycznym interfejsem Photon. Nowy wygląd ma nie tylko pozytywnie wpływać na estetykę Firefoksa, ale też zapewniać bezproblemową pracę i responsywność. 

Na uwagę zasługują takie elementy jak ustawione na środku, połączone pole adresu i wyszukiwarki, „wielokropek”, który pozwala szybko dotrzeć do kluczowych funkcji, informacje o uprawnieniach strony wyświetlane po kliknięciu ikony kłódki oraz ciemny motyw.

Przeglądarka Firefox Quantum

W nazwie przeglądarki pojawiło się słowo „Quantum”. Wzięło się od „Quantum CSS”, czyli nowego systemu obsługi kaskadowych arkuszy stylów, który debiutuje w wersji 57. Efektem jego wdrożenia ma być przyspieszenie działania programu i ładowania stron, a także zmniejszenie zasobożerności.

System Quantum CSS to również sprawna obsługa wielu rdzeni, drzewa reguł i bufora współdzielenia stylów. Krótko mówiąc: powinna być zdecydowanie wydajniej.

Firefox 57 Quantum to także…

...ulepszony (dający większe możliwości personalizacji) tryb czytania, integracja ze schowkiem Pocket, rozbudowane narzędzie do robienia i udostępniania zrzutów ekranu, eliminacja starych rozszerzeń i pełna kompatybilność z WebExtensions oraz kilka pomniejszych nowości. 

Firefox narzędzie do screenów

Pierwsze testy przynoszą pozytywne rezultaty. Firefox działa szybciej, oferuje komplet kluczowych funkcji, jest stabilny i naprawdę dobrze wygląda. Cóż więcej można powiedzieć – wreszcie tchnięto nowe życie w tę przeglądarkę.

Pobierz przeglądarkę Mozilla Firefox:

Pobierz Mozilla Firefox

Jeśli korzystasz ze straszego systemu operacyjnego, zalecane jest pobranie poprzedniej wersji :
Pobierz Firefox 52 ESR


Najważniejsze nowości wprowadzone w poprzednich wersjach Firefoksa:

  • narzędzie do robienia screenów
  • odświeżenie panelu ustawień
  • blokada automatycznego odtwarzania treści w tle
  • sprawniejsze zarządzanie rozszerzeniami WebExtensions
  • obsługa WebVR
  • możliwość ustawienia paska bocznego po lewej lub prawej
  • uproszczony podgląd wydruku
  • zaawansowane ustawienia liczby procesów
  • uproszczony mechanizm pobierania plików

 

Zobacz inne przeglądarki: Opera | Chrome | Vivaldi | Chromium

Źródło: Mozilla, Firefox

Odsłon: 47566 Skomentuj newsa
Komentarze

93

Udostępnij
  1. jaredj
    Oceń komentarz:

    13    

    Opublikowano: 2016-11-15 17:36

    Ctrl-tab nowością? Hmmm. Może nowością jest tryb przechodzenia między zakładkami ostatnio wyświetlonymi, bo sam skrót to funkcjonuje chyba od początku istnienia zakładek.

    Skomentuj

    1. Wojciech Kulik
      Oceń komentarz:

      8    

      Opublikowano: 2016-11-15 18:02

      Faktycznie, napisałem to dość niejasno, zmieniłem. Dzięki za zwrócenie uwagi! :)

      Skomentuj

  2. A Crysis Na Tym Pójdzie
    Oceń komentarz:

    -38    

    Opublikowano: 2016-11-15 17:46

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    Ten Firefox stal sie dzis taki jak Internet Explorer, ktory nadaje sie jedynie do przegladania poczty.

    Skomentuj

    1. Ladros
      Oceń komentarz:

      23    

      Opublikowano: 2016-11-15 18:16

      No nie pójdzie, pogódź się z tym już :/

      Skomentuj

    2. CrisPL
      Oceń komentarz:

      7    

      Opublikowano: 2017-04-20 20:08

      Jak ja uwielbiam takie komentarze wybełkocze jakieś zdanie, które nie ma żadnego poparcia w argumentach.

      Skomentuj

  3. Hello
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2016-11-15 17:48

    "dwa nowe skróty: Ctrl+Tab (przełączanie pomiędzy ostatnio używanymi kartami)"
    Hej ja używam go od lat (jest tak domyślnie w FF/Chrome/etc.) do przełączania między kolejnymi otwartymi kartami!
    Ctrl+Shift+Tab jest to samo tylko wstecz.

    Zmieniają funkcjonalność?

    Skomentuj

    1. zakius
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2017-01-23 19:44

      no właśnie, nienawidzę MRU
      ale u mnie w dev było normalnie cały czas, więc może to jakaś nowa opcja do zmiany po prostu

      Skomentuj

    2. zakius
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2017-01-23 19:44

      no właśnie, nienawidzę MRU
      ale u mnie w dev było normalnie cały czas, więc może to jakaś nowa opcja do zmiany po prostu

      Skomentuj

    1. Vassago
      Oceń komentarz:

      -12    

      Opublikowano: 2017-03-08 03:01

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      Taaa, zwłaszcza, jak w połowie twojej pracy nad tekstem czy oglądania filmiku na YT pojawia się biały ekran z napisem "Well, This Is Embarrassing". I zaczynasz od nowa bo Mozilla ma ciągłe crashe. Wiem, wiem, można to zmienić ale instalując przeglądarkę większość ludzi nie chce się babrać w zmiany w configu bo nie ma o tym pojęcia tylko oczekuje działającego produktu.

      Skomentuj

      1. Snack3rS7PL
        Oceń komentarz:

        -4    

        Opublikowano: 2017-06-14 12:40

        Bardzo rzadko mi się to zdarza, częściej sam muszę restartować przeglądarkę bo zje mi czasem pozostały RAM, ale te crashe są naprawdę rzadkie. No, ale ja mam na uwadze też to, że czasem mam i 700 kart otwartych.

        Skomentuj

        1. Zwis88
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2017-08-08 22:06

          Firefox czasem się zapomina i pożre cały ram, jakież było kiedyś moje zdziwienie jak siedzę w pracy i nagle laptop mi feezuje, myślę kurde pewnie zaraz BSODA strzeli i elo, może się przegrzewa. Ale odmulił na chwilę, wchodzę w menadżer zadań, i patrzę co za proces mi tak dokopał, i widzę że zużycie RAM 98% - 7,9 GB z 8 dostępnych XD z czego firefox wpierniczał 6 GB. Co prawda miałem z 20 zakładek, jakieś pdf-y, cenniki i duperele pootwierane + leciało se radio ale bez jaj.

          Skomentuj Historia edycji

  4. PeterMac
    Oceń komentarz:

    -5    

    Opublikowano: 2016-11-15 18:37

    VP9 działa niezbyt dobrze w porównaniu do MS Edge, na Edge procesor jest odciążany przez karte Nvidii (Pascal) maksymalnie podczas odtwarzania 4K 60fps na YouTube użycie proceosora nie siega nawet 5%, natomiast w Firefox 50 uzycie 30-40%, takze VP9 nie działa nadal za dobrze na Pascalach.

    Skomentuj

    1. portoryko
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2017-09-29 10:39

      YT na Edge nie działa pod żadnym VP9 tylko h264. Stąd mniejsze zapotrzebowanie na papu procka. Masz to samo, instalując na FF rozszerzenie h264ify

      Skomentuj Historia edycji

  5. Marucins
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2016-11-15 19:58

    Siedzę na kanale beta i kilka dni temu zrobiłem test Najnowszy Chromium i najnowszy lisek (tu akurat był 50) to w takim peacekeeper zdobył 6850 gdzie Chromium 5716.

    https://s18.postimg.org/o20xo0to9/image.png - Chromium
    https://s18.postimg.org/boo3h43zt/image.png - Firefox

    Skomentuj

  6. AndreoKomp
    Oceń komentarz:

    -12    

    Opublikowano: 2016-11-15 21:56

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    Od lat korzystam z Firefoxa, ale od dłuższego czasu planuje przejść na Chrome. Już bym to zrobił, gdyby nie dodatki i przyzwyczajenia. Dlaczego? Prosty test na najnowszej wersji Firefoxa.
    Otwarcie na raz 52 plików .url z linkiem do Filmweb z różnymi oczywiście filmami:
    - Firefox: 2 minuty 23 sekundy
    - Chrome: 34 sekundy
    Nie oczekuje, że przeglądarka ma być najszybsza ze wszystkich pod każdym względem, ale bez przesady. 4 razy wolniejsza od Chrome i to w najprostszym możliwym teście! Chyba nie ma co czekać na lepsze tylko usiąść kiedyś przy Chrome, dostosować go wyglądem i funkcjonalnością do Firefoxa i z podziękować Mozilli za współpracę.

    Skomentuj

    1. r_e_s_e_t
      Oceń komentarz:

      18    

      Opublikowano: 2016-11-16 01:27

      Zrób jeszcze test jednoczesnego drukowania dokumentów na 52 drukarkach.

      Skomentuj

      1. AndreoKomp
        Oceń komentarz:

        -11    

        Opublikowano: 2016-11-16 09:52

        Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

        Chyba chciałeś powiedzieć test drukowania 52 stron jednocześnie. Marny byłby to program gdyby trzeba było drukować każdą stronę pojedynczo.

        Skomentuj

    2. patol1984
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2016-11-16 07:13

      Mnie bardziej zależy na stabilności niż szybkości, póki nie ma fatal errorów, niewyjaśnionych zawieszek przeglądarki, niedziałających stron to nie opłaca się marnować czasu na przyzwyczajanie do innej przeglądarki.

      No i nie otwieram więcej niż 10 kart, mam za słabą podzielność uwagi ;)

      Skomentuj

      1. AndreoKomp
        Oceń komentarz:

        -8    

        Opublikowano: 2016-11-16 09:58

        No właśnie stabilność Firefoxa jest bardzo słaba. W zasadzie żaden problem, żeby w chwile powiesić program. Najbardziej muli i jest niestabilny Flash, który odchodzi do lamusa, ale jednak cały czas jest używany przez niektóre strony. Poważny błąd Firefoxa na dzień dzisiejszy to brak niezależnych zakładek. Zawiesi się jedna to leci cały program. Firefox zdecydowanie potrzebuje nowej wersji, bo obecna jest przestarzała, ponieważ nie jest wstanie wykorzystać mocy obliczeniowej współczesnych komputerów i szybkich łącz światłowodowych.

        Skomentuj

        1. patol1984
          Oceń komentarz:

          5    

          Opublikowano: 2017-04-21 06:56

          No właśnie flash był moim utrapieniem, wyłączyłem na stałe wtyczkę bo wartościowych treści w formie flash już prawie nie ma

          Skomentuj

        2. mesjan
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-11-14 17:22

          Uwielbiam FF ale od kilku ostatnich wersji często mi się zawiesza i to na moich dwóch komputerach (proc i5 16GB ram oba) i nie mówię o 20 zakładkach bo potrafi to zrobić na trzech. Do tego w ostatniej wersji często nie otwierają mi się strony klikając prawym i otwórz odnośnik w nowej karcie (najczęściej to się dzieje na Facebooku) a gdy po prostu kliknę otwiera.

          Skomentuj

      2. sabaru
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2017-08-08 15:03

        Jak wy to robicie że potraficie zawiesić przeglądarkę. Odkąd mam nowy PC (a będzie to już z półtora roku) to jeszcze mi się nie zdarzyło żeby FF się zawiesił. Na starym PC tak ale i to bardzo rzadko.

        Skomentuj

    3. Marucins
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2016-11-17 19:12

      Również stałem przed podobną decyzją ale wole zostać przy czymś pewnym.

      Weź pod uwagę ZEROWĄ personalizację.
      Wstyd - bo jak popatrzymy na Androida to pozwala na wiele zmian za to Chrome/Chromium niemal nic.
      Skróty klawiszowe, dodatki. Wszystko jest masakrycznie ograniczone.

      Skomentuj

      1. AndreoKomp
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2016-11-18 11:40

        Tego się właśnie zawsze obawiałem, dlatego nie przechodziłem na Chrome. Na szybko jak chciałem sobie ustawić Chrome, żeby wyglądał i działał jak Firefox to niestety nie szło tego zrobić, a czasu na głębsze przyjrzenie się tematowi było mi szkoda, więc pozostawałem przy Firefoxie licząc, że w którejś kolejnej wersji będzie poprawione wykorzystywania zasobów komputera. Jest chyba światełko w tunelu. Piterk2006 pisał niżej, że każda karta w oddzielnym procesie ma być niedługo. Jak szukałem jakiś informacji na ten temat to dowiedziałem się, że faktycznie od dawna prace nad tym trwają i nawet już powinny być wdrożone, ale pewnie mają poślizg. Trzeba więc uzbroić się po raz kolejny w cierpliwość.

        Skomentuj

    4. Snack3rS7PL
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2017-06-14 12:43

      To już lepiej Chromium, po co być zależnym od Googla?

      Skomentuj

  7. Fiona
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-11-16 07:50

    Wystarczy że zadasz pytanie w google i otwierasz kolejne wyniki na kartach i po chwili masz 50 ;)

    Ja szukam czegoś zamiast Opery, to ta to się dopiero zrobiła komercyjnym gniotem....
    A byłam z nią dobrych 10 lat, albo i dłużej...

    Skomentuj

  8. Much_
    Oceń komentarz:

    -7    

    Opublikowano: 2016-11-16 08:12

    Na początku używałem IE później FF później na macu Safari i teraz używam tylko i wyłącznie Chrome bo mi się wszystko synchronizuje i mam spokój zarówno na macu jak i na PC aaa no i jakoś tak najszybciej u mnie dzialą i sie nie zacina...

    Skomentuj

    1. Geralt
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-03-08 14:05

      Mi tez sie synchronizuje na FF w sposob ktory jest dosc dobry, bo strony na chama nie otwieraja mi sie na kazdmym te same, ale mam podglad do stron z innych komputerow i w kazdej chwili moge je otworzyc :). Bo gdyby mi otwieral wszystkie wszedzie, to na moim zabytkowym kompie w innym miescie praca by byla trudna:).

      Skomentuj

  9. Balrogos
    Oceń komentarz:

    -5    

    Opublikowano: 2016-11-16 08:56

    Czyli firefox nie bedzie juz sie mulil jak ma sie odpalonych 200 zakladek?

    Skomentuj

    1. AndreoKomp
      Oceń komentarz:

      -4    

      Opublikowano: 2016-11-16 11:26

      Jak poczekasz 10 minut na załadowanie kart, będziesz miał szczęście, że żadna karta się nie wysypie zawieszając cały program, to nic nie powinno potem mulić. U mnie przynajmniej nie muli i nie muliło nawet na wcześniejszej wersji.

      Skomentuj

      1. Balrogos
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2016-11-16 23:12

        Stara wersja chyba 36 costam byla super 1000 zakladek otwartych i nie mulilo :) potem cos popsuli i teraz ledwo zipie i przesiadlem sie an waterfoksa 64bit jest troche lepiej ale nadal muli wiesza sie przy kilkuset zakladkach.

        Skomentuj

        1. owatanka
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-01-23 16:49

          Tak 3.6.1 mialem ja na win xp z prockiem pentium 4 3.2GHz 2GB ram i dalo sie otworzyc 150 zakladek bez zawiechy a jak sie zwiesila karta to sie zamykalo karte ale przegladara dalej latala a teraz w wersji 50 poprostu po otwarciu 50 zakladek i zamknieciu ich po kolei i otwieraniu nowych tak jak by zwalnia az do momentu kiedy jest nieuzyteczna.

          Skomentuj

          1. Snack3rS7PL
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2017-06-14 13:14

            Zgadza się, dziwne bo przecież karty są pozamykane, to chyba największa wada na dzisiaj...

            Skomentuj

      2. Snack3rS7PL
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2017-06-14 12:42

        Karta się na wysypie? Co masz na myśli? Skrypt przestał działać?

        Skomentuj

    2. chrisplbw
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2017-04-20 15:46

      Odpalonych 200 czy 1000 zakładek :D i oczywiście korzystasz w jednej chwili ze wszystkich.
      A znacie takie coś jak Tab Groups? - zakładki stają się zbędne.
      Korzystam z FF (również w pracy) chyba od początku jego istnienia i nigdy nie miałem problemu z jego działaniem, odtwarzaniem różnych treści, w przeciwieństwie do Chrome i Opery. Ciekaw tylko jestem jak w tych ostatnich działa przywrócenie kart, zakładek, haseł na nowo postawionym systemie, w FF jest to banalne.

      Skomentuj

      1. Snack3rS7PL
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2017-06-14 12:45

        Znajdź sobie Session Manager na Chromowatym sklepie, życzę powodzenia....

        Skomentuj

      2. Finear
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2017-06-14 13:30

        >Ciekaw tylko jestem jak w tych ostatnich działa przywrócenie kart, zakładek, haseł na nowo postawionym systemie

        chrome synchronizuje sie z kontem google

        dostep do zakładek i hasłem masz np. na telefonie
        co generalnie powoduje że nie widze sensu używania innej przegladarki niz chrome, dostep do wszystkich waznych dla mnie rzeczy wszedzie, bez znaczenia czy to nowy system, laptop w pracy czy telefon

        Skomentuj

  10. piterk2006
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-11-16 10:38

    Każda karta w oddzielnym procesie będzie niedługo. Obecnie jedynie mała grupa osób została wybrana, z każdą kolejną wersją będzie ona rosnąć aż osiągną 100%.

    Skomentuj

    1. AndreoKomp
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2016-11-16 11:30

      No to jest nadzieja dla Firefoxa. Może więc warto się wstrzymać z przesiadką na Chrome i dać jeszcze trochę czasu Mozilli. Pytanie tylko ile to jest "niedługo"? 3 miesiące? pół roku? rok?
      Czy jak ktoś już teraz chciałby skorzystać z takiej wersji, to jest taka możliwość?

      Skomentuj

      1. zakius
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2017-01-23 19:47

        w ciągu roku ma wejść quantum (najistotniejsze usprawnienia z servo)

        Skomentuj

  11. qiubjey
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-11-21 17:18

    Hej,
    a powie mi ktoś jak na takiej super hiper nowej przeglądarce bez obsługi JAVA korzystać ze stron typi iPKO?

    Skomentuj

    1. chrisplbw
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2017-04-20 15:23

      szukanie boli https://support.mozilla.org/pl/kb/uzywanie-wtyczki-java-do-wyswietlania

      Skomentuj

  12. makinen
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2016-11-25 06:46

    Używam Firefoxa, bo jako jedyny posiada możliwość szyfrowania zapamiętanych haseł hasłem głównym. W Chrome i innych hasła są przechowywane w otwartym tekście, każdy może je odczytać w dowolnej chwili.

    Skomentuj

  13. SamsungRD
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-01-23 15:55

    Co to znaczy "bardziej optymalna"? Optymalna to optymalna, nie może coś być bardziej optymalne... Lepsze, szybsze, zoptymalizowane, to tak.

    Skomentuj

      1. Wojciech Kulik
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2017-01-23 15:58

        Obaj macie rację, dzięki za zwrócenie uwagi.

        Skomentuj

  14. AmigaPPC
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-01-23 16:07

    Proszę poprawić jeszcze "upłynnione przełączanie" na np. bardziej płynne.
    Na razie wygląda to co najmniej dziwnie, a już na pewno niegramatycznie.

    Skomentuj

  15. greelf
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2017-01-23 17:57

    Kiedy ta aktualizacja do 51 bo ja u siebie jak na razie nie widzę.

    Skomentuj

    1. jeomax.co.uk
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-01-23 18:26

      Kiedy se ściągniesz z podanego przed Redakcję linka :)
      Jak pewnie wiesz, Redakcji nie należy obwiniać za mozillowy brak włączenia najnowszej rewizji do programu automatycznych apdejtów, podobnie jak z nieudanym seksem, za gorącym jedzeniem, pałą w szkole i tym podobnymi.

      Skomentuj

  16. Dunny
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-03-07 16:37

    Lepiej zeby sie skupili na tym , aby taka przegladarka bo 4 godzinach przegladania netu chodziła jak nowo zainstalowana bo niestety łapia wszystko i mulą kompa nieziemsko

    Skomentuj

    1. sabaru
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-08-08 15:04

      To już raczej wina kompa. a nie przeglądarki, no może trochę ale głównie kompa.

      Skomentuj

  17. vide cui fidas
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2017-03-07 16:52

    Dzięki za info lubię liska chytruska;)

    Skomentuj

  18. shoken
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2017-03-07 18:22

    Pod wzgledem wygody uzytkowania
    Vivaldi>Opera>Chromium>Firefox
    tam gdzie się liczy prywatność to najlepszy Firefox.

    Skomentuj

    1. Snack3rS7PL
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2017-06-14 13:12

      Pod względem wygody to właśnie Firefox, pod względem szybkości zdecydowanie Chromium, Vivaldi nie potrafi nawet normalnie otwierać kart w tle...

      Skomentuj

  19. Geralt
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-03-08 14:03

    Ja mialem tylko raz klopoty ze stabilnoscia FF, ale dosc upierdliwy (przy czym ja otwieram baaardzo duzo zakladek i je trzymam). Ale bardzo pomoglo przejscie z AdBlocka na uBlock. Polecam uBlock ze wzgledu na zajetosc pamieci, szybkosc dzialania i zaawansowanie. Od zmiany tego dodatku 0 problemow.

    Skomentuj

  20. Geralt
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-03-08 14:07

    Co do tej wersji to mam tylko jeden problem. Usuniecie wtyczek powodujacych ze nie bedzie dzialalo UNITY, akurat gram w jedna z gier webowych ktora z tego korzysta i wtedy zostanie mi jedynie uruchamianie tej gry na IE:).

    Obecnie korzystam z FF, a chrome uzywam tylko pomocniczo do IndiGali + jak potrzebuje automatyczne logowanie do czegos na 2 kontach, tak zeby nie przelaczac sie miedzy kontami.

    Skomentuj

    1. Himoto
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2017-04-20 18:37

      Zainstaluj osobna wtyczkę dla UNITY for browsers i wróci do normy, a jeśli to nie pomoże zawsze można odpalić Maxthon'a w wersji portable.

      BTW można wiedzieć jaka to gra webowa używa Unity? bo sam chyba jeszcze takiej nie spotkałem :)

      Skomentuj

  21. Himoto
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2017-04-20 18:35

    Od kilku dobrych lat używam Chrome [wiem zero prywatności xP], obok leży Chromium, Chrome Canary i FF [używany zazwyczaj do rzeczy dodatkowych], kiedyś były jeszcze opera i Vivaldi i Maxthon. Każda przeglądarka miała swoje plusy i minusy, ale niestety z roku na rok coraz częściej widuję podwieszenia/crashe itp. na Chrome, choć i tak ciężej ją wywalić niż FF. Mieć nadzieje że FF doczeka się rozbicia procesów i niezależnego działania zakładek by nie wieszał się cały program wraz z jedną zawieszona stroną.
    Panowie od Chrome powinni zadbać o to by strony internetowe nie mogły same z siebie ingerować w config przeglądarki bo niestety spotkałem się [przez reklamy na bokach stron] iż przekierowało mnie na stronę która blokował całą przeglądarkę wymagając przelewu itp. i trzeba było się ratować zabiciem procesów :) i uruchomieniem przeglądarki bez historii :)

    Skomentuj

  22. Dideq
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-06-14 09:58

    Może i to drobnostka, ale u mnie w FF przewijanie stron działa wolniej niż w innych przeglądarkach. Na przykład przy ustawieniu systemowym na 6 linii, w FF strona przewija się o mniejsza ilość linii niż pozostałe przeglądarki. Czy u Was też tak jest? Bo nie wiem czy to jest błąd i warto to zgłosić?

    Skomentuj

    1. skyman
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-06-19 20:37

      Tak, u mnie to samo. Ponadto jeżeli przesuwam szybko przy pomocy środkowego przycisku myszy, to zdarza się, że po anulowaniu przewijania przeglądarka dalej leci w dół i zatrzymuje się po paru sekundach... nie znam przyczyny, ale wkurza niesamowicie... w poprzedniej wersji nie zauważyłem tego problemu.

      Skomentuj

  23. PL_SBX
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2017-06-14 10:24

    Te wykresy ram to jakiś żart? Firefox zjada więcej od chrome - używam firefoxa aktualnie - przenosiłem się z chrome.

    Skomentuj

    1. Snack3rS7PL
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-06-14 13:09

      Nie zawodzisz mnie kolego. Znowu wróciłeś do 3 wykrzykników :)

      Skomentuj

  24. AndreoKomp
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-06-14 12:53

    U mnie po aktualizacji Firefox działa tak samo jak wcześniej. Nie ma żadnego podziału na większą ilość procesów. Wszystko odbywa się w jednym, więc przy otwieraniu 20-30 kart naraz, cała przeglądarka muli i wczytuje karty kilkukrotnie wolniej niż Chrome.
    Jak więc włączyć największą nowość w Firefox 54 czyli pracę wieloprocesorową?

    Skomentuj

    1. chotnik2
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-06-14 14:02

      Samo mi sie wlaczylo kiedys przy update do wersji 51 czy 52. O ile pamietam, to o ile spelniasz wymagania to sie samo powinno wlaczyc.
      Objawialo sie to tym, ze jeden proces byl na wierzchu jako aplikacja, a reszta byla jako "procesy w tle".
      W tej chwili jestem na ESR (bo potrzebuje Javy) wersji 52, ale w ESR nie ma multiprocesu i jest faktycznie dramat.
      Ogladanie ostatnio live streamu z E3 1080p 60fps na stronie YouTube powoduje, ze jeden watek procesora napierdziela na 100% a sama przegladarka w tym jednym procesie po niedlugim czasie ma 1100MB zaalokowane i dziala coraz wolniej az do momentu az przestaje odpowiadac.
      Co ciekawe normalne filmy na YT sa ok, ale livestremow to nie ogarnia wcale.

      Skomentuj

      1. AndreoKomp
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2017-06-14 17:41

        Znalazłem w internecie informacje, że odpowiada za to opcja:
        "browser.tabs.remote.autostart"

        Ręcznie włączyłem w Firefox dwie dostępne opcje o tej nazwie:
        "browser.tabs.remote.autostart"
        "browser.tabs.remote.autostart.2"

        Nic to jednak nie dało, ale drążąc temat dalej znalazłem w "Informacje dla pomocy technicznej" informacje:
        Okna wieloprocesowe: 0/1 (wyłączone przez dodatki)

        Wyłączyłem dodatki, ale nadal była lipa, ponieważ tym razem w "Informacje dla pomocy technicznej" pojawiła się informacja:
        Okna wieloprocesowe: 0/1 (wyłączone przez narzędzia dostępności)

        Odświeżyłem program Firefox wbudowanym narzędziem i dopiero wtedy wieloprocesorowość zaczęła działać. Niestety, ale tylko w teorii, ponieważ 50 kart Firefox otwierał 90 sekund, gdzie Chrome otwiera to w 15 sekund.

        Bardziej skomplikowany temat niż by mogło się wydawać. Mam tylko nadzieje, że coś u mnie nadal było nie tak i dlatego Firefox tak długo wczytywał 50 kart. Gorzej jak tak to właśnie ma działać :/.

        Skomentuj

        1. chotnik2
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-06-15 20:46

          Ok zadzialalo i na ESR.
          Okazalo sie, ze nie dziala przez dodatek.
          Polecam ten addon od Mozilli :
          https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/add-on-compatibility-reporter/?src=api
          Wtedy na liscie dodatkow jest info ktory jest kompatybilny a ktory nie z multiprocesem.

          Natomiast co do wartosci :
          "browser.tabs.remote.autostart"
          "browser.tabs.remote.autostart.2"

          pierwsza odpowiada za multiproces
          druga za multiproces + async drawing

          pierwsza mam na false domyslnie, druga domyslnie na true i dziala multiproces.

          Skomentuj Historia edycji

          1. AndreoKomp
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-06-16 11:33

            U mnie po wyłączeniu niekompatybilnych dodatków i ustawieniu:
            "browser.tabs.remote.autostart" - false
            "browser.tabs.remote.autostart.2" - true
            Na laptopie działa wieloprocesorowość bez problemu, a na PC piszę:
            Okna wieloprocesowe: 0/1 (wyłączone przez narzędzia dostępności)

            Niedługo będę instalował jeszcze raz system, bo obecny działa już kilka lat, więc temat sam się rozwiąże.

            Skomentuj

          2. AndreoKomp
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2017-06-16 13:25

            Już wszystko działa jak należy. Wystarczyło dodać jeden wpis i zwiększyć ilość procesów:
            browser.tabs.remote.force-enable: true
            dom.ipc.processCount: 8

            Po tych zmianach w "Informacje dla pomocy technicznej" mamy:
            Okna wieloprocesowe: 1/1 (włączone przez użytkownika)

            Działa nawet jak mamy włączone niekompatybilne dodatki.
            Przeprowadziłem test szybkości otwierając jednocześnie 50 kart.
            - bez wieloprocesowości: 130 sekund
            - z wieloprocesowością, ale "dom.ipc.processCount: 1": 130 sekund
            - z wieloprocesowością, ale "dom.ipc.processCount: 4": 40 sekund
            - z wieloprocesowością, ale "dom.ipc.processCount: 8": 32 sekundy
            - z wieloprocesowością, ale "dom.ipc.processCount: 50": 32 sekundy

            Jest więc bardzo dobrze, bo mamy do czynienia z 4 krotnym przyspieszeniem. Mimo wszystko Chrome i tak robi to szybciej, ponieważ potrzebuje 24 sekundy. Taka różnica jest jednak przynajmniej dla mnie do zaakceptowania i od dzisiaj już nie będę musiał się przerzucać na Chrome, kiedy będę potrzebował otwarcia większej ilości kart na raz.

            Skomentuj

          3. chotnik2
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-06-16 19:16

            Od wrsji 54 mialo byc domyslnie ustawione na 4.

            Skomentuj

          4. AndreoKomp
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-06-16 20:37

            U mnie było ustawione na "1" i musiałem sam zmienić na większą wartość, dlatego jak po raz pierwszy udało mi się włączyć wieloprocesorowość to nie widziałem żadnego przyspieszenie w otwieraniu wielu kart. Nie fajnie, że użytkownicy sami muszą pewne ustawienia zmieniać w programie, żeby coś działało tak jak powinno.

            Skomentuj

  25. wiktorn86
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-06-14 19:19

    Powiadomienia? Dobrze że zostałem ostrzeżony, będę pamiętał żeby nie aktualizować.

    Skomentuj

  26. itekiti
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-06-14 20:40

    Nie widzę żadnej zmiany w ilości zużywanej pamięci RAM, a przeglądarka w wersji 54 działa równie wolno jak działała wcześniej. Zmienił się tylko numerek i zniknęło autouzupełnianie haseł jakie miałem zapisane - i tyle zmian na razie widzę.

    Skomentuj

  27. maslascher
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-06-14 21:40

    Chrome- jedna karta, jeden proces. W "praniu" jak się zwiesi- to się zwiesi wszystko.

    Skomentuj

  28. skalak23
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-06-15 19:49

    Aby sprawdzić czy nasz firefox 54 i nowsze działa wielowątkowo otwieramy nową kartę w pasek adresu wpisujemy: about:support
    wyszukujemy wpis "Okna wieloprocesowe" jeśli mamy wartość 1/1 to nasza przeglądarka działa wielowątkowo
    jeśli 0/1 to przeglądarka nie korzysta z wielowątkowości jakieś dodatki mogą blokować wielowątkowość albo wyłączamy niekompatybilne dodatki albo można wymusić na przeglądarce aby korzystała z wielowątkowości pomimo niekopatybilnych dodatków:
    otwieramy w nowej karcie: about:config
    szukamy wpisu browser.tabs.remote.force-enable wartość ustawiamy na true
    jeśli nie mamy tego wpisu
    PPM>Dodaj --> wartość logiczną (boolean) z nazwą: browser.tabs.remote.force-enable a wartość ustawić na true

    Dla sprawdzenia można otworzyć menedżer zadań jeśli przeglądarka działa wielowątkowo będziemy mieć więcej jak 1 proces o nazwie firefox

    Skomentuj

    1. chotnik2
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-06-15 20:58

      Jezeli problemem jest tylko kompatybilnosc addonow to bezpieczniejsze jest wymuszenie przez :
      "extensions.e10sBlockedByAddons" ustawione na false

      Skomentuj

      1. Geralt
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-08-17 11:28

        Probowalem tych ustawien i nie wiadomo dlaczego w wersji 55.0 po kilku restartach ustawienia wracaly do braku wielowatkowosci. Poniewaz wszystki mi dziala stabilnie to wymisilem na sile wielewatkowosc, zbey nie miec nieprzyjemnych niespodzianek.

        BTW: w zasadzie wszystkie dodatki widnieja u mnie jak oprzestazale :). To bardziej mnie martwi, mam nadzieje, ze nie wylacza ich nagle;).

        Ps. Przy okazji odkrylem tez przy aktualizacji na 55 (jako ze nie wiem czemu sama nie chciala sie zrobic), ze mialem firefox 32 bity, a nie 64, co tez naprawilem :). Mozliwe ze niekdys nie blyo wersji 64 bity i po prostu mi sie aktualizowala wersja 32bitowa:)

        Skomentuj

  29. skalak23
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-06-15 20:11

    https://www.ghacks.net/2016/07/22/multi-process-firefox/

    Skomentuj

    1. AndreoKomp
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-06-16 13:04

      Dzięki, przydały się informacje tam zawarte :)

      Skomentuj

  30. xGatki
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2017-06-15 21:38

    Uzywam Chrome i nie zamierzam sie przenosić bo działa 0 zwiech itp.

    Skomentuj

    1. ECRYGIGS
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2017-08-08 22:50

      Mozilla czasami krzaczy się, a czasami potrafi tak zwolnić i zwiesić, że tylko CTRL+ALT+DEL pomaga (wersja 54.0.1).
      Może i jest moc, ale jak by się nią dławi rozszerzeniami dodatkami.

      Skomentuj Historia edycji

  31. sambaverde
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-08-09 09:03

    Używam FF w pracy a Opera w domu... Są porównywalne.
    Kto co lubi i jak dobry ma sprzęt. Opera lubi mocniejsze kompy, FF chodzi fajnie na 2 rdzeniach albo 4 prawie-rdzeniach AMD.

    Skomentuj

    1. sambaverde
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-11-16 10:51

      Nowy FF potrafi też bez ostrzeżenia zwielokrotnić otwarte okno.... kilkadziesiąt razy :D

      Skomentuj

  32. Geralt
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-08-10 09:33

    Jest moc. Co prawda mialem problem zeby w ogole wlaczyc wielordzeniowosc, bo dodatki mi go wylaczaly, ale jak juz z tym uporalem sie to chodzi swietnie ;). Zrezygnowalem jednak z odswiezania profilu (akurat przegladarka mi zasugerowala, wiec pomyslalem ze moze to dobry pomysl po wielu wielu wielu latach na tym amym profilu :) ), bo jednak za duzo konfiguracji juz mi sie nagromadzilo lacznie z ustawieniem wygladu i sposobu zachowania przegladarki i mi sie nie chcialo na nowo konfigurowac;)

    Skomentuj

  33. HardCorak
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2017-09-29 10:08

    ja nie wiem czy to na odpalam tego ff na jakimś starym core duo czy i5 4460 zawsze działa jakoś powolnie. samo 1 uruchamianie trwa 3-4 sekundy jak nie dłużej a działanie w tle nic nie daje i sama przeglądarka też szybko nie działa w porównaniu do chrome.

    Skomentuj

  34. Gatts-25
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-09-29 16:19

    Ludzie nie zdajecie sobie sprawy co piszecie.FIREFOX najgorsze ma już za sobą a nie którzy dopiero teraz zauważyli jak powolnie działa a właśnie od wersji 54 kiedy została wprowadzona możliwość obsługi CPU wielowątkowych od nowa odżyła jednak to i tak nie jest to co będzie od wersji 57.
    Ja nie testowałem bety ale jeżeli to wszystko co nie którzy już mają za sobą w tej wersji rozwojowej się potwierdzi to i GOOGLE będzie musiało popracować nad swoim CHROME żeby choć trochę zbliżyć się do tej szybkości działania w wersji 57 beta bo tak także ma być pełna obsługa wielowątkowych procesorów.

    PS: CHROME wspaniale się używa do gier przeglądarkowych takich jak WĘŻYK-WĄŻ , BALONY gdzie widać różnicę w czasie opóźnień ale myślę ,że wersja 57 poprawi ten mankament.

    Skomentuj Historia edycji

  35. stoona
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-11-14 18:39

    Tylko NoScript nie działa :(

    Skomentuj

  36. ToGor
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-11-15 01:48

    Witam - Firefox Mozilli od lat się stacza - zaczęło się od "genialnego usunięcia rozwiązania ładnego wyglądu i szybkiego działania przeglądarki z kartami na dole" - było estetycznie, ale jakiś pseudo geniusz uznał, "że tak jest lepiej". , następnie usunięto zaokrąglenia stron-zakładek na rzecz kwadratury ... Pewnie to wymyślił ten sam "esteta" lub podobny co tworzący Win 8. Dziś dodatkowo po instalacji wersji 57 okazało się, że przeglądarka działa przy wpisywaniu niemal z 1 min opóźnieniem - w pomocy Mozilli oczywiście bardzo ciężko jest znaleźć możliwość powrotu czyli wycofania szkodliwej w/g mnie aktualizacji śmiecia, który bazuje na genialnej kiedyś przeglądarce. Po tamtej wersji została chyba tylko nazwa ... Aż dziw bierze, że bazując na starszej wersji ciągle miałem dobrą opinię, że FF to była najlepsza przeglądarka na świecie - tutaj tylko zapytam - komu zależy na niszczeniu Firefox-a i czy naprawdę nikt tego nie zauważa ????

    Skomentuj

  37. raczek70
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-11-15 09:47

    @ToGor - zgadzam się. Dlatego musiałem zastosować Classic Theme Restorer by wiele z tych "unowocześnień" sprowadzić do stanu poprzedniego.
    Niestety, widzę, że ten dodatek, póki co, nie jest kompatybilny z quantum :(. I pewnie nie będzie, przynajmniej w tak szerokim zakresie jak teraz.

    Skomentuj

  38. Geralt
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-11-15 11:31

    Na szczescie udalo mi sie wycofac/wykasowac aktualizacje (po sciegnieciu, ale jeszcze przed restartem). Jestem ciekawy jak ta wersja usprawnia sposob dzialania FF, ale tak jak pisalem jakis czas temu bylem juz bardzo zadowolony z szybkosci dzialania na poprzednich wersjach po wymuszeniu multizadaniowosci. Wiec nie wiem o ile jeszcze wersja 47 przyspiesza? Wiem ty;ko, ze niestety ta wersja straci duzo funkcjonalnosci (przynajmniej na ta chwile). Wiec nie mam zamiaru na ta chwile przechodzic na wersje 47. Mam nadzieje, ze pojscie w tym kierunku nie bedzie krokiem samobojczym dla FF (a na pewno ryzykownym), bo moze sie okazac ze dla lekkiego zwiekszenia predkosci pozbeda sie najwiekszego atutu (ktory i tak juz zmalal, bo chrome tez ma sporo dodatkow przez swoja popularnosc) w stosunku do innych przegladarek jakim byla bardzo szeroka mozliwosc modyfikacji. Wiec z jednej strony jest to szansa (wieksza prodkosc, byc moze wspoldzelenie rozszerzen) a z drugiej zagrozenie dla FF. Troche obawiam sie, ze jednak wieksze zagrozenie - kluczowe bedzie ile popularnych rozszerzen otrzyma aktualizacje.
    Bylaby szkoda jakby to nie wyszlo, bo niezbyt lubie chrome i uzywam ja tylko jako przegladarke pomocnicza, wiec z ciezkim sercem porzucilbym FF :).

    Skomentuj

    1. gostek2012
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2017-11-15 20:21

      Wg mnie FF nie ma teraz sensu, chyba że pojawią się rozszerzenia

      Skomentuj

  39. sambaverde
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2017-11-16 08:01

    Nawet lepiej wygląda, niby jest szybsze... ale na AMD APU przy zmianie wielkości obrazu na YouTube zaczyna głupieć.
    Prawie na 100% to wina AMD, ale warto wiedzieć jeśli ma się APU, że lepiej zainstalować Operę ;)

    Skomentuj

  40. Eternal1
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-11-16 10:09

    @ sambaverde

    FX8350 + Pascal 1060/3 (388.00)
    YouTube - migotanie i samoistny powrót do okna przy przejściu na pełny ekran YT w wersji v56.

    Teraz w v57 działa OK.

    Skomentuj Historia edycji

  41. pg123
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-11-18 10:42

    Chyba właśnie pogrzebali FF wersją 57. Nie wiem czy twórcy nie zdają sobie sprawy, że dla wielu/większości użytkowników główną zaletą FF jest ogromna ilość wtyczek! Większość po instalacji 57 przestała działać, a były dla mnie niezbędne. Przeglądałem strony autorów tych wtyczek, wielu jasno deklaruje, że nie zamierza przerabiać wtyczek na WebExtensions. Niedawno FF miał największy udział na rynku, teraz chyba stanie się niszowy - i po co to zrobili?

    Skomentuj

  42. Marucins
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-11-18 12:12

    Sam przeniosłem się na Chromium około 2 lata temu. Własnie z wysłużonego "liska" a byłem z nim od początku. Zostawiłem ulubionego FF za sprawą coraz toporniejszego i zwalniającego silnika, braku wielozadaniowości,... wtyczki - tutaj było pełne zadowolenie i przechodząc na Chromium bałem się że będzie mi czegoś brakowało - kilka wtyczek musiałem zostawić, kilka wymieniłem tak czy inaczej przyzwyczaiłem się.
    Ale po ostatnich testach (własnych) przeglądarek jestem pozytywnie zaskoczony na rzecz Firefoxa (akurat jechałem na buildzie beta).
    Dodajmy do tego klienta na Androida i jestem w szoku.
    Prawdopodobnie kolejny raz zrobię migracje - tym razem syn marnotrawny wraca do Firefoxa.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!