Ciekawostki

Hankook pokazał swoje opony przyszłości

opublikowano przez Wojciech Kulik w dniu 2018-12-11

Hankook zaprezentował dwa koncepcyjne modele. Hexonic to dostosowujące się opony przeznaczone do samochodów autonomicznych, a Aeroflow zapewniać mają maksymalny docisk w autach wyścigowych.

Na pytanie o to, jakie powinny być opony przyszłości, poszczególni producenci mają nieco inne odpowiedzi. Dla przykładu wcześniej w tym roku Goodyear zaprezentował opony inteligentne i ekologiczne. Podczas niedawnego Essen Motor Show swoimi pomysłami pochwalił się zaś Hankook. 

Pierwszym spośród nowych modeli koncepcyjnych marki Hankook jest Hexonic. To opona stworzona z myślą o samokierujących się samochodach. Pojazdy tego typu powinny zapewniać możliwie największy komfort pasażerom i ta opona ma w tym pomagać. 

Hankook Hexonic

Dzięki bieżnikowi podzielonemu na sześciokątne moduły (stąd zresztą nazwa) opona ma mieć lepszą przyczepność i optymalnie odprowadzać wodę. Producent przekonuje, że efektem jest brak „informacji zwrotnych” o drodze, których nie potrzeba, gdy auto prowadzi się samo.

Hankook Hexonic opona

Warto również dodać, bo i sam Hankook zwraca na to uwagę, że Hexonic ma siedem czujników, które odczytują i analizują charakterystykę drogi oraz panujące na niej warunki, by w czasie rzeczywistym na nie reagować. Bieżnik może być dostosowany na przykład do temperatury czy też typu nawierzchni.

Druga nowa opona nosi nazwę Aeroflow i wygląda tak:

Hankook Aeroflow

Jest to „slick” przeznaczony przede wszystkim do wykorzystania w sportach motorowych. Jego najważniejszą cechą charakterystyczną jest możliwość utworzenia „przerwy” w środku (gdzie znajduje się turbina zasysająca powietrze), co skutkować ma zwiększeniem docisku.

Hankook Aeroflow opona

„Ten projekt jest częścią naszej misji, której celem jest odnajdywanie pomysłowych i sprawdzających się w praktyce rozwiązań dla motoryzacji i transportu przyszłości” – podsumował Klaus Krause, szef Europejskiego Centrum Badawczo-Rozwojowego Hankook. 

Źródło: New Atlas. Foto: Hankook

marketplace

Komentarze

9
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Pewnie za ta jedna opone moglbym sobie kupic nowego passata.
    Zaloguj się
  • avatar
    Kosmiczne te opony :)
  • avatar
    Już to widzę, wszędzie po 7 czujników, a jak się zaczną psuć to kto będzie miał czas, ochotę i pieniądze je wszystkie naprawiać. Albo od razu opony wymieniać... niedługo gdzie się nie ruszymy będzie milion pięćet czujników , Jesteśmy skończeni.
  • avatar
    niezła bzdura obie te opony, w zasadzie nie widzę powodów dlaczego by ich już nie stosować ? A zapomniałem, że one tylko mają wyglądać jak z przyszłości a na razie ludzie nie są na nie gotowi :D
  • avatar
    >efektem jest brak „informacji zwrotnych” o drodze, których nie potrzeba, gdy auto prowadzi się samo.

    To autonomiczny samochód nie musi czuć, że kończy mu się przyczepność i zaczyna nosić, albo że ściaga czy są dziury?
    Co to za bzdury.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    A jak z możliwościami wymiany takiej opony ;>? Będzie równie tanio jak obecnie ? ;>