Na topie

Hankook pokazał swoje opony przyszłości

Autor:

Szef strefy Ciekawostki

więcej artykułów ze strefy:
Ciekawostki

Kategoria: Ciekawostki Tematyka: Motoryzacja

Hankook zaprezentował dwa koncepcyjne modele. Hexonic to dostosowujące się opony przeznaczone do samochodów autonomicznych, a Aeroflow zapewniać mają maksymalny docisk w autach wyścigowych.

  • Hankook pokazał swoje opony przyszłości
A A

Na pytanie o to, jakie powinny być opony przyszłości, poszczególni producenci mają nieco inne odpowiedzi. Dla przykładu wcześniej w tym roku Goodyear zaprezentował opony inteligentne i ekologiczne. Podczas niedawnego Essen Motor Show swoimi pomysłami pochwalił się zaś Hankook. 

Pierwszym spośród nowych modeli koncepcyjnych marki Hankook jest Hexonic. To opona stworzona z myślą o samokierujących się samochodach. Pojazdy tego typu powinny zapewniać możliwie największy komfort pasażerom i ta opona ma w tym pomagać. 

Hankook Hexonic

Dzięki bieżnikowi podzielonemu na sześciokątne moduły (stąd zresztą nazwa) opona ma mieć lepszą przyczepność i optymalnie odprowadzać wodę. Producent przekonuje, że efektem jest brak „informacji zwrotnych” o drodze, których nie potrzeba, gdy auto prowadzi się samo.

Hankook Hexonic opona

Warto również dodać, bo i sam Hankook zwraca na to uwagę, że Hexonic ma siedem czujników, które odczytują i analizują charakterystykę drogi oraz panujące na niej warunki, by w czasie rzeczywistym na nie reagować. Bieżnik może być dostosowany na przykład do temperatury czy też typu nawierzchni.

Druga nowa opona nosi nazwę Aeroflow i wygląda tak:

Hankook Aeroflow

Jest to „slick” przeznaczony przede wszystkim do wykorzystania w sportach motorowych. Jego najważniejszą cechą charakterystyczną jest możliwość utworzenia „przerwy” w środku (gdzie znajduje się turbina zasysająca powietrze), co skutkować ma zwiększeniem docisku.

Hankook Aeroflow opona

„Ten projekt jest częścią naszej misji, której celem jest odnajdywanie pomysłowych i sprawdzających się w praktyce rozwiązań dla motoryzacji i transportu przyszłości” – podsumował Klaus Krause, szef Europejskiego Centrum Badawczo-Rozwojowego Hankook. 

Źródło: New Atlas. Foto: Hankook

Odsłon: 6036 Skomentuj newsa
Komentarze

9

Udostępnij

Ciekawostki w marketplace

  1. jaredj
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2018-12-11 14:03

    Kosmiczne te opony :)

    Skomentuj

  2. pscager
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2018-12-11 14:56

    Pewnie za ta jedna opone moglbym sobie kupic nowego passata.

    Skomentuj

    1. sabaru
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-12-11 15:53

      ... bo passat robi we wsi szum

      Skomentuj

  3. el_profeta
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-12-11 17:51

    A jak z możliwościami wymiany takiej opony ;>? Będzie równie tanio jak obecnie ? ;>

    Skomentuj

  4. Wenezo
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-12-11 19:01

    Już to widzę, wszędzie po 7 czujników, a jak się zaczną psuć to kto będzie miał czas, ochotę i pieniądze je wszystkie naprawiać. Albo od razu opony wymieniać... niedługo gdzie się nie ruszymy będzie milion pięćet czujników , Jesteśmy skończeni.

    Skomentuj

  5. Kapitan Nocz
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-12-11 22:10

    niezła bzdura obie te opony, w zasadzie nie widzę powodów dlaczego by ich już nie stosować ? A zapomniałem, że one tylko mają wyglądać jak z przyszłości a na razie ludzie nie są na nie gotowi :D

    Skomentuj Historia edycji

  6. chotnik2
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-12-11 23:33

    >efektem jest brak „informacji zwrotnych” o drodze, których nie potrzeba, gdy auto prowadzi się samo.

    To autonomiczny samochód nie musi czuć, że kończy mu się przyczepność i zaczyna nosić, albo że ściaga czy są dziury?
    Co to za bzdury.

    Skomentuj

    1. Kuciem
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-12-12 00:56

      Oczywiscie, ze auto musi, i bedzie. Natomiast niekoniecznie Ty musisz o tym zostac poinformowany, bo po co skoro i tak to auto samo bedzie wszystko korygowac?

      Skomentuj

      1. chotnik2
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-12-13 14:38

        Bo tu chodzi o feedback z opony, a nie elektroniczne czujniki.
        To jak czuc droge pod opona, a nie jakies wysylane przez nia rzeczy.
        Z artykulu wynika, ze bedzie miala wlasnie slaby feedback przez swoja konstrukcje.

        Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!