Akcesoria do telefonów

Huawei Watch w liczbach. Tyle zegarków kupili Polacy

przeczytasz w 2 min.

Producenci elektroniki konsumenckiej rzadko chwalą się wynikami sprzedażowymi obejmującymi pojedyncze rynki. Tymczasem Huawei postanowił ujawnić na konkretnych liczbach, jak jego smartwatche radzą sobie w Polsce.

Według firmy analitycznej Canalys, w 2023 roku na całym świecie rozeszło się 186,1 mln inteligentnych urządzeń zakładanych na rękę, w tym 35,8 mln opasek oraz 150,4 mln zegarków. Cały segment wciąż jest więc nieporównywalnie mniejszy od rynku smartfonów, które w tym samym czasie rozeszły się w liczbie 1,1 mld sztuk. 

No dobrze, a jak wygląda sytuacja smartwatchów w Polsce? 

Huawei Watch: statystyki sprzedaży w Polsce

Chiński producent ujawnił że:

  • modele z serii Huawei Watch GT 3 znalazły w Polsce 95 tys. nabywców w samym 2023 roku oraz ponad 200 tys. od 2021;
  • sprzedaż modelu Huawei Watch Fit 2 przekroczyła w ubiegłym roku 70 tys. sztuk;
  • seria Huawei Watch GT 4, która trafiła na rynek we wrześniu 2023, w ciągu pierwszych 5 miesięcy rozeszła się w Polsce w liczbie 50 tys. egzemplarzy. 

Dużo to czy mało? Niestety dane te istnieją tak naprawdę w próżni, bo nie wiadomo, ilu Polaków sięgnęło w tym czasie po zegarki Apple’a, Samsunga, Garmina czy Xiaomi. Martin Sun, Country Manager w Huawei CBG Polska, mówi jednak, że sprzedaż 50 tys. egzemplarzy Huaweia Watch GT 4 jest dla firmy “ogromnym powodem do dumy”. 

Co ciekawe, zegarki Huaweia zdają się być wyjątkowo popularne wśród polskich kobiet. Producent zdradził, że w 2023:

  • 58 proc. sprzedanych modeli z linii Huawei Watch GT 3 stanowiła wersja damska 42 mm;
  • 59 proc. sprzedanych modeli z linii Huawei Watch Fit 2 stanowiła wersja różowa. 

To o tyle interesujące, że wielu producentów z jakiegoś powodu zaniedbuje potencjalne klientki i raczej nie przygotowuje smartwatchów pozycjonowanych stricte jako damskie. Huawei robi kobiece zegarki od lat i - jak widać - taka strategia się sprawdza. 

Huawei Watch GT 3 w wersji 46 i 42 mm

Huawei ujawnił także - bez niespodzianek - który okres zakupowy jest najgorętszy. Z 50 tys. modeli Huawei Watch GT4 sprzedanych w ciągu 5 miesięcy aż 20 tys. rozeszło się w samym grudniu. Wygląda więc na to, że smartwatche stanowią wyjątkowo popularny prezent świąteczny. 

Źródło: Huawei

W artykule znajdują się linki afiliacyjne, przekierowujące do zewnętrznych stron zawierających produkty i usługi, o których piszemy. Otrzymujemy wynagrodzenie za umieszczenie linków afiliacyjnych, jednakże współpraca z naszymi Partnerami nie ma wpływu na treści zamieszczane przez nas w serwisie, w tym na opinie dotyczące produktów i usług Partnerów.

Komentarze

2
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    piomiq
    0
    "inteligentnych urządzeń zakładanych na rękę"
    póki co takich jeszcze nie produkują. NIE MA inteligentnych urządzeń drogi autorze. Co najwyżej są to tzw. "smart" zegarki i opaski.
    Mówienie o nich, że są inteligentne, nie sprawi że takie będą. No ale dobrze jest powielać marketingowy bełkot.
    • avatar
      FunkyKoval
      0
      Czyli HUAWEI ma teraz jedną z największych szpiegowskich sieci na świecie. A z Trumpa się śmiali jak ostrzegał i nakładał embarga na HUAWEI-a.