Ciekawostki

Hyperloop po europejsku

przeczytasz w 1 min.

Nasza rodzima firma Hyper Poland jest jedną z tych, które ogłosiły partnerstwo, mające na celu ustalenie jednolitych przepisów, pozwalających na przyspieszenie wdrożenia systemu hyperloop na Starym Kontynencie.

Bezpieczny, szybki i energooszczędny – taki ma być hyperloop, czyli system, wykorzystujący magnetyczny układ pływający w niskociśnieniowej sieci rur do transportu osób i towarów. Na całym świecie nie brakuje firm (np. Hyper Poland), miast (np. Jaworzno) i osób (np. Richard Branson) zainteresowanych realizacją tej koncepcji, a o to, by przebiegła ona bezproblemowo na Starym Kontynencie zadbać chcą europejscy liderzy.

Firmy Hyper Poland z Polski, Zeleros Hyperloop z Hiszpanii, Hardt Hyperloop z Holandii oraz TransPod z Kanady (ale z biurami we Włoszech i Francji) nawiązały partnerstwo. Cele są dwa: międzynarodowa standaryzacja i przyspieszenie procesu wdrażania tego nowego, rewolucyjnego pod wieloma względami środka transportu. Do zaangażowania się w projekt zachęcane są także inne przedsiębiorstwa, instytucje i rządy.

Wszyscy członkowie będą niezmiennie funkcjonować jako niezależne przedsiębiorstwa, ale wspólnie będą chcieli wypracować plan działania prowadzący do ustalenia jednolitych norm i przepisów. Chodzi bowiem o to, by w Europie z powodzeniem mogły być realizowane wdrożenia tej technologii, która „łączy skutecznie to co najlepsze z przemysłu lotniczego, kolejowego i próżniowego”, jak powiedział Juan Vicén, współzałożyciel Zeleros.

„Przełomowe rozwiązania transportowe, takie jak hyperloop, wymagają szerokiego wsparcia ze strony zarówno sektora prywatnego, jak i publicznego” – zwrócił z kolei uwagę Mars Geuze, współzałożyciel Hardt Hyperloop. – „W ostatnim roku widzieliśmy liderów branży przemysłowej przyłączających się do rozwoju hyperloopa. Wykazali się oni odwagą, aby nie stać w miejscu, ale działać”.

„Ustanowienie międzynarodowych ram dla opracowywania standardów kolei próżniowej jest ważnym krokiem w kierunku zapewnienia, że proponowane rozwiązania spełniają wymogi bezpieczeństwa i regulacyjne, a odpowiednie partnerstwa między firmami hyperloop i organizacjami badawczymi powinny prowadzić do szybszego wdrożenia tej przełomowej technologii. Spodziewamy się, znaczących efektów tej synergii” – skomentował Przemysław Pączek, współzałożyciel i dyrektor generalny Hyper Poland.

Źródło: Hyper Poland, inf. własna. Foto/rendery: Hyper Poland, TransPod, Hardt i Zeleros

Komentarze

11
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    chotnik2
    2
    Podnieconym tematem przypominam, że mamy w całej Polsce JEDNĄ skończoną linię metra.
    Dziekuję, dobranoc.
    • avatar
      tomto
      1
      W tym całym hyperloop zastanawia mnie tylko to, że koszty budowy tuneli dla samochodów osobowych w miastach są ogromne, a jeżeli miałby w takim tunelu przemieszczać się pojazd bardzo szybko, to koszty będę jeszcze większe.
      Czy ktoś w ogóle kalkulował ile to może kosztować, bo jak dla mnie jest to po prostu nieopłacalne ...
      • avatar
        Guczi04
        -5
        Ciekawe co na to Pendolino?

        Moim zdaniem, przyszłość transportu, to zasiłki socjalne, drony pasażerskie i autonomiczne samochody.
        • avatar
          xxx.514
          0
          No i proszę, jednak można. Szkoda tylko, że za faktycznie przydatne rzeczy muszą brać się prywatni przedsiębiorcy, a nie instytucje rządowo-organizacyjne. Z drugiej strony dobrze, bo w końcu to zacznie powstawać, a i zostanie zrobione to porządnie, czego o inwestycjach państwowych nie zawsze można powiedzieć. Trzymam kciuki za suckes.