Na topie

Procesory Intel Coffee Lake dostępne w przedsprzedaży

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Procesory

Premiera coraz bliżej, więc niektórzy już wychodzą przed szereg. Ujawnione ceny wyglądają jednak całkiem zachęcająco.

  • Procesory Intel Coffee Lake dostępne w przedsprzedaży
A A

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na zbliżającą się premierę procesorów Intel Coffee Lake. Jeden z kanadyjskich sklepów nawet już wprowadził pierwsze modele do przedsprzedaży – jeżeli informacje o cenach rzeczywiście się potwierdzą, nowe jednostki mogą być całkiem opłacalną propozycją.

W planach producenta jest sześć modeli dla komputerów stacjonarnych: 4-rdzeniowe/4-wątkowe Core i3-8350K i 8100, 6-rdzeniowe/6-wątkowe Core i5-8600K i 8400 oraz 6-rdzeniowe/12-wątkowe Core i7-8700K i 8700. Wersje z dopiskiem K oferują odblokowany mnożnik i mogą być dodatkowo podkręcone, ale charakteryzują się wyższym współczynnikiem TDP.

Model Rdzenie/wątki Taktowanie/Turbo L3 Podkręcanie TDP Cena (sklep)
Core i7-8700K* 6/12 3,7/4,7 GHz 12 MB TAK 95 W 484 CAD
Core i7-7700K 4/8 4,2/4,5 GHz 8 MB TAK 91 W 462 CAD
Core i7-8700* 6/12 3,2/4,6 GHz 12 MB NIE 65 W 408 CAD
Core i7-7700 4/8 3,6/4,2 GHz 8 MB NIE 65 W 406 CAD
Core i5-8600K* 6/6 3,6/4,3 GHz 9 MB TAK 95 W 338 CAD
Core i5-7600K 4/4 3,8/4,2 GHz 6 MB TAK 91 W 314 CAD
Core i5-8400* 6/6 2,8/4,0 GHz 9 MB NIE 65 W 238 CAD
Core i5-7400 4/4 3,0/3,5 GHz 6 MB NIE 65 W 236 CAD
Core i3-8350K* 4/4 4,0/ - GHz 8 MB TAK 95 W 233 CAD
Core i3-7350K 2/4 4,2/ - GHz 4 MB TAK 60 W 242 CAD
Core i3-8100* 4/4 3,6/ - GHz 6 MB NIE 65 W 153 CAD
Core i3-7100 2/4 3,9/ - GHz 3 MB NIE 51 W 149 CAD
*specyfikacja nieoficjalna

Ceny w przedsprzedaży są zbliżone odpowiedników z poprzedniej generacji Kaby Lake. Największe różnice widać w przypadku modeli Core i5-8600K i Core i7-8700K, natomiast w pozostałych jest to już tylko kilka dolarów (odblokowany Core i3 jest nawet ciut tańszy). Co prawda są to ceny przedpremierowe i mogą one jeszcze ulec zmianie, ale raczej byśmy się tego nie spodziewali, bo producent już zdążył nas przyzwyczaić do stałego cennika w tym segmencie

Według informacji ze sklepu, dostępność procesorów została zaplanowana na 16 września, ale jeszcze nie wiemy czy jest to dokładna data premiery desktopowych Coffee Lake. Być może czegoś więcej dowiemy się na dzisiejszej konferencji Intela.

Źródło: PC Canada

Odsłon: 14021 Skomentuj newsa
Komentarze

24

Udostępnij

Procesory w marketplace

  1. sambaverde
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2017-08-21 10:20

    "Co prawda są to ceny przedpremierowe i mogą one jeszcze ulec zmianie, ale raczej byśmy się tego nie spodziewali, bo producent już zdążył nas przyzwyczaić do stałego cennika w tym segmencie"

    Miejmy nadzieję, że nie polecą sobie... jak AMD :)

    Skomentuj

    1. mutissj
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-08-21 10:42

      Że co proszę, że niby Core i5 (4/4) zjada Ryzena 5 (6/12)?

      jaki taki mądry(a) jesteś to włóż Core i5'tki GTX1080Ti to zobaczymy który pierwszy czkawki dostanie

      Skomentuj

      1. sambaverde
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-08-21 10:59

        No właśnie obydwa procki wymiękną - różnica tylko w którym tytule :)

        Skomentuj

        1. mutissj
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-08-21 12:12

          Ryzen 6-rdzeniowy / 12-wątkowy wymięknie przy GTX1080Ti

          kpisz czy o drogę pytasz?

          Skomentuj

          1. sambaverde
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2017-08-21 14:59

            To jest GTX. Miałeś kiedyś kartę nVidii (szczególnie tak mocną), czy tylko się naczytałeś od fanów AMD jakie to Ryzen są "potężne i uniwersalne"?
            Rozczaruję Cię - moja i7 4C/8T w dowolnej grze zmiecie to całe R5 6C/12T bez napinki. AMD nie potrafi zrobić CPU o mocnych wątkach, a niestety karty nVidia mocno potrzebują wydajności na rdzeń i wysokiego zegara. Tak już jest i nawet moje kpiny nic tu do rzeczy nie mają :P
            Tak przy okazji - szybciej gra wykorzysta HT od SMT, bo niestety -> Intel = kompatybilność, AMD = wynalazki.
            Tak, że w najlepszym razie masz R5 6C/6T+ z niskim zegarem. Biorąc pod uwagę, że gry obsługują najczęściej 2~4 wątki, tym bardziej ze sterownikami GTX oraz DX11.3 to cóż... i5 z wysokim zegarem nadal walczy.
            Właściwie to za chwilę sytuacja wróci do czasów FX, kiedy i3 rozkładał FX-6xxx. Lepiej niech się AMD spręży i wyda w przyszłym roku Ryzen 2, bo znowu będą w ogonie peletonu :)

            Skomentuj

    2. sambaverde
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-08-21 11:08

      A to pracujesz dla Intela? Bo inaczej to z czego jesteś dumny?
      Dumę czuje się tylko wtedy, gdy ma się jakieś powiązanie z autorami sukcesu. Inaczej to z czego masz być dumny? Bo wydałeś kilkaset złotych na kawałek krzemu? To chyba troszkę bez sensu? :) Chyba, że uważasz, że kupując w przeszłości ich produkt "zasponsorowałeś" obecny sukces? Trochę pokrętne, ale OK. Każdy musi mieć jakiś powód do świętowania. Nowe procki intela są tak samo dobre do opicia jak narodziny cielaka w sąsiedniej wsi. Na koniec liczy się i tak, żeby podzielić się 40% radości :D

      Skomentuj

  2. mutissj
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2017-08-21 10:27

    P. Maziarz dokop się do informacji co będzie pod IHS'em (glut czy lutowanie)

    Skomentuj

    1. Paweł Maziarz
      Oceń komentarz:

      6    

      Opublikowano: 2017-08-21 10:30

      Prawdę mówiąc raczej nie spodziewałbym się powrotu do połączenia lutowanego, ale będę śledzić temat

      Skomentuj

      1. Himoto
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2017-08-21 12:37

        Glut tak na 98% :)

        Intel jeszcze tego oficjalnie nie potwierdził ale wskazuje na to ostatni HEDT od nich :).

        Zresztą Intelowi pasuję ładowanie gluta, bo w ten sposób mniej uszkodzonych CPU z taśmy wylatuję :) [lutowanie powoduję że jedna na ileś tysięcy sztuk CPU pada podczas procesu lutowania [taki peszek] - w teorii nie powinno mieć to miejsca w praktyce się zdarza :).

        Skomentuj

        1. patol1984
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-08-22 08:00

          A jak z awaryjnością takiego rozwiązania? Bo nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek jakiś procesor mi padł, ani nikomu ze znajomych, czy taki z pastą/glutem jest już nową generacją procesorów, który zdechnie tuż po gwarancji jak mają w zwyczaju inne podzespoły komputera? ;D

          Skomentuj Historia edycji

  3. Geralt
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-08-21 11:09

    W tym momencie intel ma dla mnie szanse wrocic do gry. Moze brzmi to troche dziwnie, bo wiadomo ze w grach oferowal dobra wydajnosc, ale po wyjscu Ryzenow w ogole nie bralem juz pod uwage inteli. Teraz jak intel wyda 6rdzeniowce znowu bede go bral pod uwage na zasadzie intel vs ryzen. Intel moze byc opcja laczaca dobry pojedynczy watek z wystarczajaca iloscia rdzeni.

    Oczywiscie wazne beda szczegoly. Jakie beda temperatury (nieslawny glut

    Skomentuj

  4. Franz
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-08-21 11:13

    Po tych cenach kompletnie nie widać, by Intelowi paliła się ziemia pod nogami, jak to piszą niektórzy domorośli specjaliści od biznesu z Benchmarka.

    Skomentuj

    1. Adriian
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-08-21 11:28

      Nie, no wogóle nie widać. Procek za 800 (i5 7500) będą sprzedawać za 500 (i3 8100).

      Skomentuj

      1. sambaverde
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-08-21 12:15

        Pytanie, jak bardzo rzeczywista specyfikacja będzie się różnić od spekulowanej?
        Ta i3 4C/4T może być bardzo okrojona - nie tylko z Turbo co widać na pierwszy rzut oka. Może mieć np. słabszy kontroler pamięci, albo mniejszą/gorszą pamięć podręczną, kiepską iGPU, brak wizualizacji itd. Zobaczymy po premierze co będzie...

        Skomentuj

        1. sambaverde
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-08-23 09:20

          *wirtualizacji ;)

          Skomentuj

      2. Franz
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-08-21 13:29

        Oczywiście, że nie widać = i3 8100 kosztuje tyle co i3 7100.

        Intel ma od lat te same ceny na procesory.
        Przecież od 1 do 7 generacji wydajność wzrosła o kilkadziesiąt procent, a ceny pozostały bez zmian - a skoro Intel nie miał w tym czasie konkurencji to ceny powinny rosnąć, a tak nie było.

        Obecnie Intel zachował się tak jak przez ostatnie lata.
        Dodał jednak w procesorach rdzeni i wątków, bo konkurent ma ich więcej i od strony marketingowej było to konieczne.
        Zrobił to nie dlatego, że pali mu się grunt pod nogami, ale dlatego, że konkurent ma więcej rdzeni i u Intela ludzie też oczekują więcej rdzeni mimo, że większość nie ma pojęcia po co te więcej rdzeni jest i czy cos daje.

        Skomentuj

        1. sambaverde
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-08-21 15:02

          Co Ty wiesz o ekonomi...? :)
          Wiesz co to jest "nasycenie rynku"?
          Dopiero teraz jest możliwość podniesienia cen, bo AMD ruszyło z kopyta... ale nadal jest nieco z tyłu. Będzie okazja wyrwać troszkę grosza za sprzęt lepszy od konkurencji i lepszy od poprzedniej generacji :)

          Skomentuj

          1. Franz
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-08-21 16:01

            Trafiłeś kulą w płot pytając o moja wiedzę ekonomiczną, ale rozumiem, że możesz mi wyjaśnić zawiłe pojęcie "nasycenia rynku"?
            Chociaż z drugiej strony może być trudno, bo Twój komentarz wskazuje, że kompletnie nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi powyżej.

            Ja nigdy nie twierdziłem, że po premierze Ryzenów Intel będzie musiał obniżyć ceny, bo zgadzam się z Tobą, że to teraz ma większe pole, by podwyższać ceny niż wcześniej.

            Skomentuj Historia edycji

          2. sambaverde
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-08-23 09:24

            Koszty produkcji wciąż spadają, dlatego cena dla klienta końcowego jest bez zmian a zyski rosną. Ceny nie podniesiesz, bo dla 90% klientów nic się w wydajności nie zmieniło pomiędzy i3 pierwszej a siódmej generacji. Internet działa tak samo, filmy ogląda się tak samo, gry sieciowe działają tak samo. Po co w ogóle kupować nowe i3 skoro stare wciąż bangla?

            Skomentuj

  5. quadi
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2017-08-21 13:29

    Prawdę mówiąc to nie wiem dla kogo są przeznaczone te procesory.
    Dla tych co mają Skylake/Kaby Lake na pewno nie, bo 'stary' chipset ich nie będzie obsługiwał, a mało kto zdecyduje się na wymianę płyty.
    Ci którzy mają starsze wersje procesorów, przy założeniu że już im nie wystarczają też chyba się nie zdecydują, bo wiadomo jaki jest przyrost mocy/generacje oraz fakt że to ostatnia generacja na tej architekturze więc nowszych procków w płytę już się nie włoży.

    Skomentuj Historia edycji

    1. Marvetick
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-08-21 16:12

      Gdyby slajdy intela się sprawdziły to masz 10% wzrost IPC a 50+% overalla ze względu na +2C/4T w i7. Jeśli to będzie prawda, to szykuje się przeskok podobny jak z kartami nVidii serii 10xx

      Skomentuj

    2. Koriolan
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-08-21 20:09

      dla mnie? Ciągle mam Phenoma II i właśnie przymierzam się do przesiadki.
      Zamierzałem kupić Ryzena, teraz mam się nad czym zastanawiać.
      Albo kupię w podobnej cenie mocniejszego Intela albo ceny Ryzenów spadną (1700x)
      Win-win

      Skomentuj

  6. force
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2017-08-21 22:33

    Za etykę prowadzenia biznesu przez ostatnie lata już niczego od tych niebieskich zakutych pał nie kupię. Nawet jak będą trochę szybsze od AMD. Złamanego grosza ode mnie nie zobaczą.

    Skomentuj

  7. martino12345
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2017-08-22 16:29

    od skylake wydajność procesorów intela stoi w miejscu, teraz pewnie będzie tak samo. dziwne te i3 4 rdzenie/4 wątki. zapewne będą tak samo wydajne jak zwykłe dotychczasowe "i trójki". btw coś mi sie zdaje że intel zaczyna politykę tzw. "wincyj rdzeniuf" jak swego czasu w amd (podkreślam że procesorom FX nie mam nic do zarzucenia).

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!