Na topie

Kolejny sukces PlayerUnknown’s Battlegrounds - rekord Steam pobity

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry komputerowe

Kategoria: Gry Gry komputerowe Tematyka: gra sieciowa Steam strzelanina

PlayerUnknown’s Battlegrounds udało się zgromadzić 1 342 857 jednocześnie bawiących się graczy.

  • Kolejny sukces PlayerUnknown’s Battlegrounds - rekord Steam pobity
A A

Być może niektórych zaczyna to już nudzić, ale w kontekście PlayerUnknown’s Battlegrounds mówi się ostatnio jedynie o sukcesach. Twórcy właśnie pochwalili się kolejnym.

I to nie byle jakim, ponieważ PlayerUnknown’s Battlegrounds udało się zgromadzić 1 342 857 jednocześnie bawiących się graczy. To nowy rekord platformy Steam, a jednocześnie detronizacja dotychczasowego lidera, a mianowicie DOTA 2.

PlayerUnknown’s Battlegrounds

Trudno mówić o zaskoczeniu, ponieważ produkcja studia Bluehole już jakiś czas temu zagościła w czołówce najpopularniejszych gier na Steam, ostatnio jej sprzedaż przekroczyła barierę 10 milionów egzemplarzy.

Przypomnijmy, że gra zadebiutowała w marcu, a twórcy pierwotnie zakładali sprzedaż na poziomie 200 000 - 300 000 egzemplarzy w ciągu roku. Przebitka okazuje się zatem ogromna, obiecywany jest dalszy rozwój gry, która jeszcze w tym roku pojawić ma się na Xbox One.

Źródło: dualshockers

Odsłon: 2240 Skomentuj newsa
Komentarze

12

Udostępnij
  1. Cacek93
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-09-18 12:54

    Nie pamiętam gry, która pojawiła się znikąd i odniosła podobny sukces. Gra ma swoje problemy (np. optymalizacja, ale mapa jest bardzo duża i gra na niej bardzo dużo osób), nie każdemu musi się podobać, ale jest niewątpliwie fenomenem.
    Rynek chyba już jest znudzony COD'ami, BF'ami i CS'em (mówię to jako jego wielki fan), gra ma zupełnie inne podejście do tematu i syndrom następnej rundy także i mi się udzielił. Swoje 5 groszy do popularności dołożyli youtuberzy, podobnie jak było z minecraftem i cs'sem.

    Skomentuj

    1. rlistek
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-09-18 15:33

      Aha, youtube, który powstał 5 lat po CSie jest powodem popularności tej gry.

      Swoją drogą to PUBG się wypromował nie na youtubie, a na twitchu.

      Skomentuj

      1. Q2hvY2hsaWs8
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-09-18 16:08

        Spora część twicherów ma kanały na YT gdzie wrzucają zrzuty ze streamów. Ja na Twitcha rzadko wchodzę, a PUBGa pierwszy raz widziałem na YT. Myślę, że obie platformy się przyczyniły.

        A co do CS'a to raczej powyżej komentujący ma na myśli CS:GO, bo własnie za sprawą YT i Twitch stał się tak popularny ogólnie, a nie tylko wśród graczy CSa. Zauważ, że bez tych platform CS 1.6 a tym bardziej Source nie był tak szeroko popularny i znany jak CS:GO teraz. Znam młode osoby, które nawet nie wiedziały, że przed GO było coś wcześniej.

        Skomentuj Historia edycji

        1. rlistek
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-09-18 17:07

          CS1.6 był nie mniej znany wśród graczy niż CS:GO teraz. Różnica była w ilości ludzi w ogóle zainteresowanych grami, w szczególności tymi online. Teraz graczy jest po prostu więcej niż kilkanaście lat temu i to dlatego może ci się wydawać, że CS:GO jest bardziej popularny. Niemniej CS1.6 był wtedy tak samo jak teraz CS:GO, grą, którą znają "wszyscy" gracze, niezależnie od tego, czy sami w nią grają czy nie. To do czego się youtuby i twitche przyczyniły to być może do spopularyzowania grania w gry w ogóle, tak, że nie jest to już postrzegane jako zabawa dla nerdów, jak to było kilkanaście lat temu. Gdyby nie sukces 1.6, popularność GO nie była by nawet ułamkiem tego jaką ma teraz. Te młode osoby, o których mówisz, że nie wiedziały, że cokolwiek przed GO było wcześniej, to w czasach 1.6 albo nie było ich jeszcze na świecie, albo nie wiedziały co to jest komputer. Dla tych osób oczywiście, że youtube mógł być ich pierwszym spotkaniem z tą grą, ale tej gry nie było by w ogóle na youtubie, gdyby scena 1.6 (która swoją drogą w większości zbojkotowała Source) nie przeszła na tę nową wersję. Dodatkowym boostem do popularności CS:GO było pojawienie się skinów, które zaczęły przyciągać ludzi, którzy bardziej byli zainteresowani dropieniem skinów (i handlowaniem nimi) niż samą grą. Następną cegiełką było Valve, które samo zaczęło działać na rzecz promocji esportu w tej produkcji.

          I nie mówię, że youtube nie miał udziału w sukcesie PUBG, ale to twitch był głównym powodem boomu na tę grę. Ta gra się pojawiła znikąd i nie, że nie schodzi z głównej na twitchu... to jest gra która nie schodzi z top3 niezależnie od pory dnia czy nocy (pomijając pojedyncze przypadki, kiedy to odbywają się jakieś duże turnieje czy imprezy). W tym momencie ogląda tę grę tam 102 575 osób, a więcej jest tylko na LoLu. Oczywiście, że popularność na twitchu przełożyła się na popularność na youtubie, ale to właśnie od twitcha się to wszystko zaczęło w przypadku tego tytułu.

          Przykładem gry, która faktycznie się wypromowała przez youtube'a jest Minecraft.

          Skomentuj

  2. Cacek93
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-09-18 12:54

    Nie pamiętam gry, która pojawiła się znikąd i odniosła podobny sukces. Gra ma swoje problemy (np. optymalizacja, ale mapa jest bardzo duża i gra na niej bardzo dużo osób), nie każdemu musi się podobać, ale jest niewątpliwie fenomenem.
    Rynek chyba już jest znudzony COD'ami, BF'ami i CS'em (mówię to jako jego wielki fan), gra ma zupełnie inne podejście do tematu i syndrom następnej rundy także i mi się udzielił. Swoje 5 groszy do popularności dołożyli youtuberzy, podobnie jak było z minecraftem i cs'sem.

    Skomentuj

  3. Cacek93
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-09-18 12:54

    Nie pamiętam gry, która pojawiła się znikąd i odniosła podobny sukces. Gra ma swoje problemy (np. optymalizacja, ale mapa jest bardzo duża i gra na niej bardzo dużo osób), nie każdemu musi się podobać, ale jest niewątpliwie fenomenem.
    Rynek chyba już jest znudzony COD'ami, BF'ami i CS'em (mówię to jako jego wielki fan), gra ma zupełnie inne podejście do tematu i syndrom następnej rundy także i mi się udzielił. Swoje 5 groszy do popularności dołożyli youtuberzy, podobnie jak było z minecraftem i cs'sem.

    Skomentuj

    1. pablo11
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-09-18 23:15

      Tak nie zupełnie znikąd. Zapożyczyli bardzo dużo z H1Z1. Ale też zapożyczyli trochę z CSa. Tworząc tym samym grę bardziej grywalną od H1Z1. Do tego dołożyli kilka dodatków. Promocję gry wykonali w odpowiednim momencie (gdy H1Z1 bardzo się wypromowało), oni puścili tą samą drogą promocję. Przez co okazało się, że nikt nie chce grać w H1Z1 głównie prze brak grywalności. Ostatnio grywalność nieco naprawiono, ale nadal H1Z1 pozostaje w tyle. Nie mówiąc o serwerach Custom które ewidentnie były pod promocję gry.

      Skomentuj

  4. Finear
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-09-18 13:45

    nadal mniej niż WoT

    Skomentuj

    1. Q2hvY2hsaWs8
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-09-18 15:14

      A jaki rekord ma WoT?

      Skomentuj

      1. Finear
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-09-18 15:24

        sumujac wszystkie serwery (RU/EU/NA/SEA) to pewnie tak z 1500k

        Skomentuj

        1. rlistek
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-09-18 15:28

          Z czego zapewne 90% to RUS.

          Skomentuj

          1. Finear
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-09-18 15:38

            owszem

            Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!