Na topie

Milionowe straty Google - przez brak Fortnite w Google Play

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry Android

Kategoria: Mobile Gry Gry mobilne Gry Android Producenci: Epic Games Google

Tylko w tym roku Google stracić może około 50 mln dolarów. Wszystko przez decyzję, jaką podjęło Epic Games, a mianowicie rezygnację ze sklepu Google Play.

  • Milionowe straty Google - przez brak Fortnite w Google Play
A A

Fortnite to obecnie jedna z najpopularniejszych gier, także na urządzeniach mobilnych. Przez pewien czas była dostępna jedynie na Apple iOS, ale kilka dni temu trafiła także na Google Android. Dla Epic Games oznacza to kolejną porcję przychodów, do śmiechu nie jest za to Google.

Wszystko przez decyzję, jaką podjęło Epic Games, a mianowicie rezygnację ze sklepu Google Play i oferowanie aplikacji Fortnite tylko za pośrednictwem swojej strony internetowej (plik APK). Google nie otrzyma tym samym 30% przychodów, jakie wygeneruje omawiany tytuł. Biorąc pod uwagę ogromną popularność Fortnite będzie to odczuwalne nawet dla takiego giganta.

Wedle szacunków Sensor Tower, chodzi tutaj o kwotę około 50 mln dolarów - tylko do końca tego roku. Wyliczeniom można dawać wiarę. Przypomnijmy bowiem, że na Apple iOS gra zapewniała nie tak dawno przychody w wysokości 2 mln dolarów dziennie.

Oczywiście Google poradzi sobie bez tych pieniędzy. Większe obawy może budzić to, czy inni producenci/wydawcy nie zaczną podejmować podobnych kroków. Wtedy Google miałoby spory problem.

Źródło: wccftech

Odsłon: 5717 Skomentuj newsa
Komentarze

29

Udostępnij
  1. Mizuiro
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2018-08-15 13:16

    To teraz niech ktoś wyliczy starty Epic Games przez brak Fortnite w polecanych / top 10 / itd. Google Play i porównajmy.

    Skomentuj

    1. Sharimsejn
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2018-08-15 22:38

      Fortnite jest już takim tytułem, że wcale nie potrzebuje reklamy w proponowanych czy innych topkach. Rzesza fanów zwyczajnie poleca innym znajomym, dodatkowo YT czy Twitch. Nie okłamujmy się 20-30% od wszystkiego to naprawdę sporo.

      Skomentuj

    2. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-08-21 11:33

      to nie jest żadna strata tych 50 cos dolców, lecz utrata zysku. spora różnica.

      ale w sumie dobrze, bo myto za wprowadzenie tytułu jest naprawdę ostre. ciekawe czy google się opamięta i spróbuje się dogadać na mniejsze myto, albo ...... pożegna się nawet z częściowym zyskiem.

      Skomentuj

    1. Mariano_
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-08-15 13:54

      Identycznie jak z informacjami o piractwie.

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2018-08-15 15:34

        z piractwem jest ciut inaczej - zakłada się zyski przez badania rynkowe i planuje wydatki. Po wydaniu produktu oczekuje się zakładanego dochodu w przeciwnym razie firma wychodzi na minus z produkcją.
        Oczywiście w analizie bierze się pod uwagę piractwo także jednak czasem spiracona wersja pojawia się wcześniej niż zakładano i robi sie troche problem - np. przedwcześnie ominięte denuvo itp.

        Przyczynia się to tez troche do tego co mamy na rynku - masa DLC, ciągnące się taśmociągiem serie gier.
        Producenci wolą na piecach postawić na gry multi lub takie z mikropłatnościami.

        Skomentuj

          1. kitamo
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-08-16 18:01

            Brak zarobków to jest strata, bo za darmo gry nie tworzą - tracą to co w nią włożyli jeśli nie ma zarobków.

            To tak jak byś powiedział że rolnik który nie był w stanie sprzedać swoich plonów nic nie stracił, co najwyżej nic nie zarobił.

            Skomentuj

          2. BrumBrumBrum
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-21 11:40

            akutat 'strata' dotyczy tu google. jaki kapitał włożyło google w produkcję tej gry? więc jak tu można mówić o stracie? stracili kontrakt, ale nie kasę. mogą się dogadać na niższe myto, ale nie chcą.

            Skomentuj

    2. ECRYGIGS
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-08-15 14:13

      I jeszcze Epic Games musiało by wyrównać Google stracy xD

      Skomentuj

  2. maniexas
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-08-15 14:01

    Jakby na siłę chcieli wprowadzić Fortnite do Google Play i zmniejszyć dla wydawcy te 30% to zaraz inne firmy wypuszczające gry z mikrotransakcjamii by się dowiedziały i też chciały by obniżki haraczu..

    Skomentuj

    1. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-08-21 11:42

      aż dziwne że te mniejsze firmy nie założyły konsorcjum wraz z konkurencyjnym sklepem po za googlem, z ofertą nieco niższych cen za gry. ale cóż. lepiej nadal siedzieć i jęczeć na google że tak zdziera. EA się wyłamało, i dobrze. jeśli więcej ludzi zainstaluje u siebie sklep od EA, to być może zacznie oferować tę usługę z mytem konkurencyjnym do google :)

      Skomentuj

  3. Eternal1
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-15 14:05

    "Większe obawy może budzić to, czy inni producenci/wydawcy nie zaczną podejmować podobnych kroków. Wtedy Google miałoby spory problem."

    W świecie materii nic nie jest wieczne, "wszystko co ma swój początek ma też swój koniec". Google też kiedyś zmieni mocno formę, a kiedyś zniknie całkowicie. Im więcej ślepej żądzy pieniądza i oszukiwania własnych klientów - tym szybciej osiągną "masę krytyczną".

    Skomentuj

    1. gormar
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-08-15 14:31

      W AppStorze też płacą 30% od transakcji. Akurat w Androidzie istnieje możliwość instalacji aplikacji spoza sklepu. Ale jeszcze kilka taki akcji i przypuszczam, że Google zablokuje taką możliwość. :(

      Skomentuj

        1. gormar
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2018-08-15 15:25

          A kto zarządza źródłami AOSP? Wystarczy, że zmienią kod źródłowy i producenci będą musieli się dostosować.
          W najprostszym wariancie wystarczy usunąć kontrolkę "Nieznane źródła" z panelu ustawień.

          Skomentuj Historia edycji

  4. michalje
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2018-08-15 14:48

    Tylko totalny ignorant ekonomiczny może to nazwać stratą google.

    Skomentuj

  5. xkazik
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-15 15:08

    żadna strata...

    Skomentuj

  6. kitamo
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2018-08-15 15:37

    Wszyscy piszecie że "żadna strata" ale to nie tak do końca.
    GooglePlay to platforma która przynosi zyski jeśli z aplikacji i z wprowadzonych trendów.
    Zakładają jakies dochody. Pomyłka w szacowaniach przy poszczególnych aplikacjach które były brane pod uwagę to strata tego co było założone.
    Google straciło przychody bo się nie dogadali. TO strata nie kasy ale strata dochodów.

    Skomentuj

      1. Leader86
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-08-15 20:50

        Twoje chlopskie rozumowanie jest dokladnie tym. Chlopskim rozumowaniem.

        Prostackie mysli bez krzty wiedzy o biznesie nie prowadza do czegokolwiek zblizonego chocby do uproszczonej prawdy.

        Skomentuj

      2. kitamo
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2018-08-16 18:03

        Bo Epic Games planowo miało mieć ją w GooglePlay, więc musieli się dogadywać. Możliwe ze nie dogadali się w jakiś sposób i zrezygnowali z tego rodzaju dystrybucji.

        Na niepodpisaniu umowy i dostarczeniu gry w GooglePlay google straciło możliwy dochód w postaci 50mln.
        nie stracili pieniędzy które już mieli, stracili dochód a to jest roznica.

        Skomentuj

  7. Yukko
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-08-15 17:37

    No to niech teraz Google pozwie Epic Games o straty i "prosi" o rekompensatę!

    Skomentuj

  8. KrzychuG
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-08-15 17:52

    Ciekawe ile czasu musi minac, zeby pojawila sie jakas informacja o kradziezy danych czy "wirusach" podszywajacych sie pod Fortnite'a na Androida i kto ostatecznie wyjdzie na tym lepiej?

    Skomentuj

    1. kiko80
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-08-16 07:15

      Wystarczy że apka będzie pobierana ze strony producenta, a jeśli ktoś będzie pobierać ze stron trzecich to sam się prosi się o kłopoty.

      Skomentuj

      1. gormar
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-08-16 12:42

        @kiko. A słyszałeś o czymś takim jak phishing?
        Skopiować stronę i ją postawić na adresie przykładowo fortnaite.com to nie problem.

        Skomentuj

  9. Nullmaruzero
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2018-08-15 19:07

    Hmmm, to moje straty poszły w miliony z racji tego, że ojciec nie jest multimilionerem :)

    Skomentuj Historia edycji

  10. malyklb
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-15 19:15

    jak można w to grać na telefonie...

    Skomentuj

  11. Leader86
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-15 20:57

    Ale infantylni ludzie rozmawiaja na temat na ktory zielonego pojecia nie maja ;)

    Firma X zalozyla pewne wplywy z danego zrodla w swoim budzecie. Okazalo sie ze zrodelko nie dalo nic.

    W budzecie firmy X jest teraz dziura na Y kwote.

    Jak najbardziej mozna mowic o stracie dochodow (jakby nie bylo utracili je, zalozyli ze Eipic bedzie w Google Play (bo i czemu nie)).

    Dla prostych ludzi wydawac sie to moze pokretne, ale w biznesie jest o wiele WIELE bardziej pokretnych analiz czy strategii (ten kto uczyl sie o teorii chaosu w biznesie ten wie o co chodzi, i bynajmniej nie ma to generalnie nic wspolnego z ogolnie znana teoria chaosu :)).

    Firmy maja swoj budzet, maja prognozy i generalnie wedlug nich dzialaja.

    Firma bez planu na kolejne nastepne 12 mc i kontroli realizacji tegoz planu nigdzie nie dojdzie, i uwierzcie robaczki, Google zakladalo wplywy z tejze gry, zyski nie beda takie jak zakladane i strata 50mln $ w IV kwartale wobec prognoz to nie taka mala strata (szczegolnie ze AdWords/Ads odpowiada za 97% zyskow, wiec dla 3% w ktorych jest Google Play, utrata 50mln na kwartal, to widoczna utrata).


    Dyskutowac z ingorantami oczywiscie nie zamierzam, chyba ze ktorys z Was ma do tego podstawy (zzagraniczny dyplo z czegos co chocby 100 swiatowych uczelnii biznesu by sie znalazlo...).

    Skomentuj

  12. Rafs0n
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-16 11:20

    Jak można ogólnie w to grać? Moja osobista opinia gra mi się nie podoba za duża pajacerka i jeszcze ta cukierkowa grafika dajcie spokój(nie lubię takiej stylistyki ale każdy ma swoje zdanie kto chce niech sobie gra). Ja to wgl nie rozumiem wydawania pieniędzy na grę jeśli nie zmienia to gry w znaczący sposób(inne bronie, mapy, członkowie załogi, czy chociażby postacie (klasy)) ale płacić za zmianę koloru broni (skinem) to jest dla mnie szaleństwo. Jeśli faktycznie dostaniesz to ze free(nie nie jestem Januszem ale jeśli kupuję grę to i cały kontent powinienem dostać po odblokowaniu np. poziomu konta/postaci, osiągnięcia czy odblokowaniu sekretu). Wolę zapłacić za grę raz i mieć spokój. Nie zaglądam ludziom do portfela bo to nie ładnie ale wydawać pieniądze na cyferki (skórki) to jest debilizm. Wolałbym takie pieniądze przeznaczyć na inny cel chociażby na schroniska gdzie idę do sklepu kupuję karmę suchą, mokrą dla kota i piesa. I nie daję w tym momencie nikomu pieniędzy bezpośrednio do ręki a gotowy produkt ale mało kto myśli podobnie do mnie...

    Skomentuj

  13. gormar
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-08-16 17:46

    Przy okazji zobaczcie jak Apple walczy z platformą do streamowania gier w Japonii. Też mu żal tych 30% :).

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!