Bezpieczeństwo

Korzystasz z e-Urząd Skarbowy? Ministerstwo Finansów ostrzega

przeczytasz w 1 min.

Ministerstwo Finansów wydało komunikat, za pośrednictwem którego ostrzega podatników o próbach wyłudzenia danych osobowych. Na jaki pomysł tym razem wpadli przestępcy?

Zbliżający się czas rozliczeń PIT, pytania dotyczące ulgi na internet 2024, nowe funkcje w aplikacji mObywatel i ogólnie coraz większa popularność e-urzędów stanowią wabik na wszelkiej maści oszustów. Tym razem mamy do czynienia z kampanią, gdzie oszuści podają się za pracowników Krajowej Informacji Skarbowej lub Krajowej Administracji Skarbowej.

Ministerstwo Finansów ostrzega przed próbami oszustwa

Usiłują wciągnąć potencjalne ofiary w rozmowy telefoniczne i zdobyć informacje, które następnie będą mogli wykorzystać do swoich przestępczych celów. Próbują wyłudzić nie tylko dane osobowe, ale także m.in. numer PESEL bądź NIP oraz numer rachunku bankowego.

"Do Ministerstwa Finansów docierają sygnały o próbach oszustwa. Osoby podające się za konsultantów infolinii Krajowej Informacji Skarbowej lub pracowników Krajowej Administracji Skarbowej dzwonią do podatników i próbują pozyskać informacje, takie jak numer rachunku bankowego, numer PESEL lub inne dane osobowe" - czytamy w komunikacie opublikowanym na gov.pl.

Podanie kompletu takich informacji może ściągnąć na dające się nabrać osoby naprawdę duże kłopoty. Ministerstwo Finansów wyraźnie zaznacza, że pracownicy administracji skarbowej nie wykonują tego rodzaju telefonów i nie zbierają w ten sposób informacji o podatnikach. W przypadku odebrania takiego połączenia należy zignorować pojawiające się prośby i nie udzielać osobie dzwoniącej odpowiedzi na zadawane pytania.

Korzystasz z e-Urząd Skarbowy? Nie daj się nabrać

W wydanym komunikacie resort finansów zaapelował też do osób korzystających z serwisu e-Urząd Skarbowy. Pod żadnym pozorem nie powinno się przekazywać telefonicznie informacji na temat loginu i hasła dostępu, które wykorzystuje się do logowania.

"Przestrzegamy przed tego typu oszustwami i apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności" - napisano.

Źródło: gov.pl, zdjęcie otwarcia: stock.adobe

Komentarze

2
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Marek1981
    3
    Przecież urzędnicy dzwonią czyli wiadomo, że oszuści. Od momentu gdy pisiory trochę zcyfryzowali urzędy to nie muszę oglądać tych baranów. To w większości komuna intelektualna.
    • avatar
      Naruto1
      0
      Dane umożliwiające np. wzięcie kredytu powinny być domyślnie zastrzeżone albo nie powinno być tak łatwych sposobów wzięcia kredytu jak przeklikanie w apce.