Na topie

Premiera kart GeForce RTX 2080 Ti, RTX 2080 i RTX 2070 - znamy specyfikację, wydajność [AKT. ceny w PLN]

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Karty graficzne

Kategoria: Komputery Podzespoły Karty graficzne Tematyka: Na Topie Nvidia GeForce Nvidia Turing Producenci: Nvidia

Nowa generacja kart graficznych Nvidii zaskakuje nie tylko wydajnością, ale też ceną. Niestety, zainteresowani modelami GeForce RTX będą musieli wyłożyć kilka tysięcy złotych.

  • Premiera kart GeForce RTX 2080 Ti, RTX 2080 i RTX 2070 - znamy specyfikację, wydajność [AKT. ceny w PLN]
A A

Stało się! Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, podczas konferencji GeForce Gaming Celebration zaprezentowano karty GeForce RTX 2070, GeForce RTX 2080 i GeForce RTX 2080 Ti, a więc topowe konstrukcje dla graczy należące do nowej generacji Nvidia Turing. Co oferują nowe modele i kiedy będą dostępne?

Nowe karty bazują na układach graficznych z nowej generacji Turing produkowanymi w 12-nanometrowej litografii. Nowością są dodatkowe rdzenie Tensor odpowiedzialne za uczenie maszynowe oraz jednostki RT odpowiedzialne za ray tracing (producent chwali się kilkukrotnym przyrostem wydajności przy renderowaniu sceny w czasie rzeczywistym względem modeli z generacji Pascal).

Nvidia Turing - wydajność Ray Tracing

Nvidia GeForce RTX 2080 Ti

Nvidia GeForce RTX 2080 Ti

Model GeForce GTX 980 Ti GeForce GTX 1080 Ti GeForce RTX 2080 Ti
Generacja Maxwell 28 nm Pascal 16 nm Turing 12 nm
Układ graficzny Maxwell GM200 Pascal GP102 Turing TU102
Jednostki cieniujące 2816 3584 4352
Jednostki teksturujące 176 224 272
Jednostki rasteryzujące 96 88 88
Taktowanie rdzenia 1000/1076 MHz 1481/1582 MHz 1350/1545 MHz
Moc obliczeniowa 6 TFLOPS 11,3 TFLOPS 13,4 TFOPS
Pamięć wideo 6 GB GDDR5 384-bit 11 GB GDDR5X 352-bit 11 GB GDDR6 352-bit
Taktowanie pamięci 7012 MHz 11 008 MHz 14 000 MHz
Przepustowość pamięci 336 GB/s 484 GB/s 616 GB/s
TDP (zasilanie) 250 W (6+8-pin) 250 W (6+8-pin) 250 W (2x 8-pin)
Cena $649 $699 $999
(FE $1199)

GeForce RTX 2080 Ti to topowa propozycja producenta, która powinna sprostać oczekiwaniom najbardziej wymagających graczy. Na pokładzie znalazł się układ graficzny Turing TU102 z 4352 rdzeniami CUDA. Całość wspomaga 11 GB pamięci GDDR6 352-bit o przepustowości 616 GB/s. Współczynnik TDP oszacowano na 250 W.

Nvidia GeForce RTX 2080

Nvidia GeForce RTX 2080

Model GeForce GTX 980 GeForce GTX 1080 GeForce RTX 2080
Generacja Maxwell 28 nm Pascal 16 nm Turing 12 nm
Układ graficzny Maxwell GM204 Pascal GP104 Turing TU104
Jednostki cieniujące 2048 2560 2944
Jednostki teksturujące 128 160 184
Jednostki rasteryzujące 64 64 64
Taktowanie rdzenia 1127/1216 MHz 1607/1733 MHz 1515/1710 MHz
Moc obliczeniowa 5,0 TFLOPS 8,9 TFLOPS 10,1 TFLOPS
Pamięć wideo 4 GB GDDR5 256-bit 8 GB GDDR5X 256-bit 8 GB GDDR6 256-bit
Taktowanie pamięci 7012 MHz 10 008 MHz 14 000 MHz
Przepustowość pamięci 224 GB/s 320 GB/s 448 GB/s
TDP (zasilanie) 165 W (2x 6-pin) 180 W (8-pin) 215 W (6+8-pin)
Cena $549 $599 $699
(FE $799)

Niżej plasuje się model GeForce RTX 2080, który wykorzystuje procesor graficzny Turing TU104 z 2944 rdzeniami CUDA. Do dyspozycji oddano 8 GB pamięci GDDR6 256-bit – przy częstotliwości 14 000 MHz oferuje ona przepustowość na poziomie 448 GB/s. W tym przypadku współczynnik TDP wynosi już „tylko” 215 W.

Nvidia GeForce RTX 2070

Nvidia GeForce RTX 2070

Model GeForce GTX 970 GeForce GTX 1070 GeForce RTX 2070
Generacja Maxwell 28 nm Pascal 16 nm Turing 12 nm
Układ graficzny Maxwell GM204 Pascal GP104 Turing TU104
Jednostki cieniujące 1664 1920 2304
Jednostki teksturujące 104 120 144
Jednostki rasteryzujące 56 64 64
Taktowanie rdzenia 1050/1178 MHz 1506/1683 MHz 1410/1620 MHz
Moc obliczeniowa 3,9 TFLOPS 6,5 TFLOPS 7,5 TFOPS
Pamięć wideo 4 GB GDDR5 256-bit 8 GB GDDR5 256-bit 8 GB GDDR6 256-bit
Taktowanie pamięci 7012 MHz 8008 MHz 14 000 MHz
Przepustowość pamięci 225 GB/s 256 GB/s 448 GB/s
TDP (zasilanie) 148 W (2x 6-pin) 150 W (8-pin) 175 W (8-pin)
Cena $329 $379 $499
(FE $599)

Kolejną nowością jest karta GeForce RTX 2070. Producent zastosował tutaj słabszą wersję układu Turing TU104 z 2304 rdzeniami CUDA. Pamięć wideo pozostała bez zmian (nadal mamy do czynienia z 8 GB pamięci GDDR6 256-bit o przepustowości 448 GB/s). Słabsza wersja rdzenia pozwoliła zmniejszyć TDP do 175 W (185 W w przypadku wersji Founders Edition).

Nvidia GeForce RTX 2080 Ti

Nvidia przygotowała referencyjne modele nowych GeForce’ów (Founders Edition). Co ciekawe, „referenty” pracują z lekko podniesionymi zegarami, więc powinny zaoferować ciut lepsze osiągi (a RTX 2070 charakteryzuje się też ciut wyższym współczynnikiem TDP). Modele Founders Edition zostały wycenione na odpowiednio 1199, 799 i 599 dolarów.

Nvidia GeForce RTX 2080 Ti PCB

Do chłodzenia kart wykorzystano 2-slotową konstrukcję w całkowicie nowej stylistyce. Co istotne, producent zrezygnował tutaj z turbiny, a postawił na dwa duże wentylatory (podobno pozwalają one lepiej schłodzić konstrukcję). Z tyłu oczywiście znalazła się płytka backplate. Na uwagę zasługuje też obecność nowego złącza USB typ C (VirtualLink) do podłączenia gogli VR, a także złącze NVLink do połączenia dwóch kart w trybie SLI.

Warto jednak zauważyć, że wszyscy najważniejsi partnerzy już na premierę przygotowali swoje niereferencyjne konstrukcje z autorskim chłodzeniem (a często też fabrycznie podniesionymi taktowaniami i lepszą wydajnością). Dominują 2,5- i 3-slotowe konstrukcje z dwoma i trzema wentylatorami, ale można również znaleźć wersje z turbinami, a nawet chłodzeniem cieczą.

Ceny i dostępność

Nvidia GeForce RTX ceny

Niestety, nowe karty nie należą do najtańszych propozycji – sugerowane ceny niereferencyjnych konstrukcji to odpowiednio 499 dolarów za GeForce RTX 2070, 699 dolarów za GeForce RTX 2080 i 999 dolarów za GeForce RTX 2080 Ti. Sprzedaż dwóch wydajniejszych modeli rozpocznie się dopiero 20 września, ale już teraz można składać zamówienia przedsprzedażowe. Zainteresowani czy czekacie na coś tańszego?

Aktualizacja 20.08.2018 23:00

Znamy ceny nowych kart na nasz rynek - wersje referencyjne kosztują odpowiednio:

  • GeForce RTX 2080 Ti Founders Edition - 5499 złotych
  • GeForce RTX 2080 Founders Edition - 3699 złotych
  • GeForce RTX 2070 Founders Edition - 2799 złotych

Niereferencyjne wersje pojawiły się w przedsprzedaży w sklepach Komputronik, morele.net i x-kom - modele GeForce RTX 2080 kosztują około 3850 - 4350 złotych, a GeForce RTX 2080 Ti już około 5450 - 6050 złotych.

Źródło: Nvidia, inf. własna, TechPowerUp, Komputronik, Morele, x-kom

Odsłon: 31021 Skomentuj newsa
Komentarze

146

Udostępnij
  1. Yaceek
    Oceń komentarz:

    34    

    Opublikowano: 2018-08-20 20:37

    Dwa krótkie lata. Dwa lata progresu. Dwa lata sukcesywnie powiększających się cen. 330$ za 970 i 500$ za 2070. 50% podwyżka cen w serii 70. A to tylko dlatego, żeby włączyć w grze Nvidia RTX, czyli kolejny ficzer, tak jak Physx, TURF i inne. Ocipieli w tej Nvidii. Za 2060 ile zaśpiewają? Jeżeli będzie zbudowana w podobny sposób, by wyciągać ich GIGARAYS to poniżej 330$ ich raczej nie zobaczymy.

    Skomentuj

    1. Amdfan
      Oceń komentarz:

      -20    

      Opublikowano: 2018-08-20 21:14

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      AMD RIP!

      Skomentuj

      1. ohoho
        Oceń komentarz:

        -18    

        Opublikowano: 2018-08-20 21:18

        Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

        AyyyMD

        Skomentuj

    2. Franz
      Oceń komentarz:

      14    

      Opublikowano: 2018-08-20 23:01

      Jest drogo, nawet bardzo drogo, to prawda.

      Tylko co z tego skoro wielu ludzi narzeka, a i tak kupuje. Firmy i sklepy dają takie ceny za jakie są w stanie sprzedać swoje produkty.

      Klawiatura mechaniczna za 600-800, myszka za 300-500, 16GB RAM za 800, trochę lepsza płyta główna za 700-1200 zł., wentylator do obudowy za 60-120, chłodzenie procesora za 250-400, wodne jeszcze więcej, lepsza obudowa za 400-1000 - to tylko kilka przykładów, że ludzie przyzwyczaili się do takich cen - narzekają. ale kupują.
      Czemu więc karty graficzne nie maja pójść tą drogą?

      Obecnie komputer dla gracza to hobby - a hobby zawsze kosztuje dużo, bo wchodzą w grę emocje, a nie tylko czysta użyteczność.

      Skomentuj Historia edycji

      1. Smuga
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2018-08-20 23:47

        Źle to oceniasz. Wciąż możesz kupować części podobne do tych sprzed 10 lat, a spełniające swoje zadanie, po prostu pojawiły się nowe segmenty. Czy 10 lat temu, każdy "szanujący się" gracz musiał mieć klawirę MECHANICZNĄ za 500-600? Wystarczyło 50 - i tak jest i dziś. Mysz - dokładnie to samo. Obudowa za 1000 zł? Być może, o ile jesteś takim entuzjastą jak ja. Jeśli nie - za 200 zeta kupisz spełniającą wszystkie wymogi użytkowe, a i wyglądać będzie nieźle. Monitor? Za 1000 kupisz niezłe 24 FullHD, to że pojawiły się behemoty przeszło 30 calowe z milionem ficzerów to już inna sprawa. To tak jak z RGB - tak ludzie psioczą niektórzy, a prawda jest taka, że wydaje im się iż wszystko ma RGB bo tylko tego reklamy widują...

        Skomentuj

        1. Igoruss
          Oceń komentarz:

          3    

          Opublikowano: 2018-08-21 09:17

          Postęp jest ale tylko w segmencie premium i high-end. Niska i średnia półka stoją w miejscu od kilku lat.

          Skomentuj

          1. vincentlaw
            Oceń komentarz:

            4    

            Opublikowano: 2018-08-21 12:08

            To prawda, szczególnie przy monitorach. Taki 22 calowy 1080p można było kupić 10 lat temu za 600 zł i do dnia dzisiejszego za wiele się nie zmieniło. Dobre monitory powoli kosztują 5k, a bardzo dobre 10. Po prostu nic nie tanieje, a raczej dodawane są lepsze wersje w wyższej cenie. W sumie przy grafikach jest podobnie. 680 była topową kartą, a 1080 już w sumie mid range gdyż mamy wersję Ti, i Titana, a czasami nawet 2.

            Skomentuj

    3. Cacek93
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2018-08-21 09:12

      Ray Tracing to będzie coś przełomowego jeśli podejść do tego z dobrej strony. Łatwa i realistyczna implementacja wszelkich cieni i odbić (ambient occlusion odejdzie do lamusa).
      Z nvidia physx, hairworks się zgadzam, kompletnie sztuczne i niepotrzebne, havok świetnie sobie radził z fizyką i to nie tylko na kartach zielonych.

      Skomentuj

    4. zimeq
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-08-21 21:39

      DOKładnie! :D
      Coś sobie polecieli w kulki z tą serią 20...
      Wzrost wydajności jest ale o ile? Okaże się... myślę, że na 2080 może być to niewiele ponad 20% w stosunku do 1080.
      a wzrost cen o 50% przynajmniej w dniu premiery :P
      Tu się robi równie nieciekawie co na RAMie

      Skomentuj

    5. Zero-Cool
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-08-30 18:14

      Jak wg. mnie NV postąpiła słusznie, mają nadwyżkę GTX'ów które trzeba spieniężyć a ludzie cisną ich o nowe GPU, normalne prawa rynku tu działają, im zależy na oczyszczeniu magazynów ze starych układów i zachowaniu pozycji lidera na rynku który zawsze ma coś w rękawie.

      Zresztą poczekajmy na testy bo coś mnie się wydaje że RTX 2070 (za 2.800zł) będzie miał problem pokonać GTX 1080 (za 2.400zł) nie uwzględniając Ray Tracing (jestem bardzo ciekawy wydajności Turinga bo patrząc na specyfikację i cenę nie wygląda to na powtórkę z premiery Pascala tzn. przyrost wydajności wprost proporcjonalny do podwyżki cen)...

      Skomentuj

  2. mutissj
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2018-08-20 20:40

    Kara musi być na klientach za to że nie kupują kart AMD :)

    Skomentuj

    1. Amdfan
      Oceń komentarz:

      -5    

      Opublikowano: 2018-08-20 21:15

      Już biegnę do sklepu po dwa 2070. Moc musi być.

      Skomentuj

  3. cosby
    Oceń komentarz:

    16    

    Opublikowano: 2018-08-20 20:41

    Ceny w Komputroniku mnie zabiły śmiechem :)))))))))

    Skomentuj

    1. rlistek
      Oceń komentarz:

      16    

      Opublikowano: 2018-08-20 21:25

      Nie tylko w komputroniku. Sklepy teraz odwalają januszerkę, bo myślą, że się górnicy i spanikowani gracze na nie rzucą w każdej cenie. No niestety. Do 20.09 ceny będą takie absurdalne, żeby te kilka preorderów sprzedać po zawyżonych cenach poczym się okaże, że podaż jest zdecydowanie większa niż popyt w tej cenie co doprowadzi do nagłych obniżek do faktycznej ceny za te układy.

      Jeśli sugerowana cena RTX2080 to $699 z wliczoną w to już przecież również marżą dla sklepów, czyli w EU ~€699, to jak widzisz preorder w cenie 4k to chyba wiesz kto tu w kulki próbuje lecieć. Frajerzy się sfrajerzą, inni poczekają miesiąc od premiery i kupią za 3k.

      Skomentuj Historia edycji

      1. BariGT
        Oceń komentarz:

        -4    

        Opublikowano: 2018-08-20 22:19

        2080 na papierze wygląda zdecydowanie słabiej od 1080TI więc cena jest w miare realna. Niestety 2080Ti nie ma zadnej konkurencji więc chłopaki popłynęli z ceną. jedyna nadzieją pozostaja testy gdzie okaże się, ze te RTX jest kija warte w grach a karta jest tylko 15-20% mocniejsza od 1080Ti.

        Skomentuj

        1. porterneon
          Oceń komentarz:

          9    

          Opublikowano: 2018-08-21 08:44

          Zapomniales tylk oze obecne ceny GPU z serii 10xx nie sa adekwatne do wartosci tych kart. Na dzien dzisiejszy GTX 1070 powinien kosztowac w sklepie okolo 1000 pln. To juz dwa lata od premiery tych kart i sprzedawanie ich za prawie 2000 to po prostu oszustwo.
          Polskie ceny kart z serii 20xx sa zawyzone o prawie 1000 pln. W tej cenie kupia to ci co musza albo glupi...

          Skomentuj

          1. musslik
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2018-08-21 09:15

            Dolar po 3,70 robi swoje no i podatki na lewactwo...

            Skomentuj

          2. Jasiek123123
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-22 17:16

            To juz trole nawet na Benchmarku...

            Skomentuj Historia edycji

          3. Zero-Cool
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-31 21:07

            Na prawdę jak co premierę nowych GPU nie rozumiem wielkiego poruszenia co do Polskich cen w sklepach... Jak nie pasuje kupujcie w newegg, zapłacicie 800$ za RTX 2080 0$ za darmowy transport jeśli traficie promocję i 23%VAT tj. 184$ dla państwa, w sumie w najtańszej wersji 984$ za tę kartę tj. po aktualnym kursie jakieś 3650zł czyli tyle samo co u nas, chyba że wolicie ebay to tam po 4k zł chodzą 2080.

            Karty ze starej generacji może tanie nie są ale jeżeli ktoś chce kartę tylko do FHD to 1060 będzie wystarczający do tej rozdzielczości do końca naszych żyć, a jak kogoś stać na monitor 4k z HDR to też go stać na 1080 albo coś droższego, proste...

            Dla mnie Pascal jest i będzie przełomowy (tak samo jak karty od AMD z serii " Southern Islands" które czerwoni odgrzewali 2 razy) bo wydali GTX1060 za 1k zł o wydajności GTX980 za 2,2k zł, GTX1070 był porażką za 2k zł o wydajności GTX980Ti za 2,5k zł no i był jeszcze GTX1080 za 2,2k zł którego wydajność była jak wg. mnie adekwatna do ceny (bo to karta z dużym potencjałem). A do tego wierząc "miejskim legendom" Pascal zmusił AMD do sprzedania kart w cenie poniżej kosztu produkcji.

            Skomentuj

  4. xbk123
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-08-20 20:44

    Te rzeczy pokazywane w Battlefield nie są złe. Ciekawe jaki będzie spadek wydajności w grach po wrzuceniu RTX ON. Ta konstrukcja chłodzenia od NV póki co najładniejsza ze wszystkich.

    Skomentuj

    1. musslik
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-08-22 15:23

      Shadow of the Tomb Raider z tym efektem w FHD na 2080ti nie wyciąga 60 klatek...
      Ciekawe tylko czy to efekt słabej optymalizacji czy faktycznie mizernej wydajności tych nowych układów :)

      Skomentuj

  5. MrAve
    Oceń komentarz:

    25    

    Opublikowano: 2018-08-20 20:45

    Oglądałem prezentację. Fajnie, duży krok w dobrym kierunku. Wreszcie. Szkoda tylko, że tuż za tym krokiem pojawił się też drugi - wzrost cen. 1000 baksów za wersję Ti. Ok, ok, najwydajniejsza karta w palecie nV. Szkoda tylko, że 2080 i 2070 też są nieporównywalnie droższe względem swoich poprzedników...
    nV buduję przewagę, AMD w ciemnej...puszczy, a cierpi klient końcowy. Pal licho Murykanów, ale w Polandii do tych i tak cholernie wysokich cen, trzeba doliczyć dużo podatków, w tym podatek od nowości, marże, myta, łapówki i cholera wie co jeszcze.

    Obstawiałem, że 2080Ti będzie za 799 baksów, a tu 2080 w tej cenie. Sądziłem, że bez 4k zł nie podchodź, ale tutaj na dzień dobry bez 4600-4800 zł nie ma nawet co się ślinić.
    (EDIT: ok, właśnie zobaczyłem ceny w komputeroniku, bez 5500 nie podchodź, hahaha).
    Ale co się dziwić, przecież nawet telefony tyle kosztują. Nic, trzeba zacząć robić przekręty, jak Ci, których stać.

    Kappa

    Skomentuj Historia edycji

  6. nevermind
    Oceń komentarz:

    24    

    Opublikowano: 2018-08-20 20:47

    2080 Ti - 5550 zł,
    2080 - 3700 zł,
    2070 - 2800 zł
    Ceny z oficjalnej strony nvidii, padłem i nie wiem czy się śmiać czy płakać.
    Ceny w rodzimych sklepach szkoda nawet komentować.

    Skomentuj

    1. brigthmight
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-08-20 20:48

      jedyne co moglo by to zmienic to bojkot ze strony graczy.

      Skomentuj

      1. Tomekkb
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2018-08-20 20:51

        1000 dolców ? byloby dobrze ^^ jak narazie to 1200 dolców

        RTX 2080Ti
        powiedzial $999 (£782 or 3760PLN)
        ale nagle $1200!?!? ( £939 or 4510PLN)
        Polish Nvidia(PLN) price 5550PLN (1476.50$ or £1145)
        British Nvidia(GBP) price £1100(5286.10PLN or 1406.30$)

        Skomentuj

        1. Dudi4Fr
          Oceń komentarz:

          11    

          Opublikowano: 2018-08-20 21:24

          No cóż trzeba to napisać po każdej premierze sprzętu w komentarzach, bo zawsze znajdzie się ktoś z takim tekstem.

          CENY W USA SA PODAWANE BEZ PODATKU!!!

          Ponieważ każdy stan ma inne wartości. Cena w Europie MRSP w dolarach + około 20% (+ bonus od nowości w przypadku komputronika).

          Skomentuj

      2. nevermind
        Oceń komentarz:

        -5    

        Opublikowano: 2018-08-20 20:53

        Niestety muszą sobie pewnie odbić to co stracili na "górnikach" gdzie prognozowali zyski za 2 kwartał na poziomie 100 mln, a realnie wyszło tylko 18 mln. Wiadomo, że akcjonariuszy trzeba jakoś zadowolić i zamydlić oczy :/

        Skomentuj

    2. Jake_24
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2018-08-20 23:28

      No cóż, nVidia na ryj upadła z tymi cenami... Ja mam teraz w budzie 1060, do gier, które mam wystarczy, po za tym mam jeszcze PS4, a rozważam zakup Xbox One X, więc nVidia długo nie zobaczy mojej kasy.
      Myślę jeszcze, że nVidia zrobiła przysługę Sony i Microsoftowi tymi cenami. Gdybym nie miał komputera do gier, a chciał bym grać, to teraz wybrałbym konsolę. I mówi to gracz, który wychował się na graniu na PC...

      Skomentuj

      1. Makkk
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2018-08-21 08:57

        Niestety, mam w tej chwili ten sam problem - 1060 i brak perspektyw na upgrade do RTX-a. Też całe życie grałem na PC (konsole kupowałem po śmierci danej generacji dla exów) i coraz bardziej przychylam się ku zakupowi konsoli niż nowej karty graficznej... jednak!
        Jeśli prognozy się sprawdzą, to w 2020 będzie nowa generacja konsol i wtedy okazać się może, że RTX-y już przewyższają je swoją mocą. Pytanie - ile będą kosztowały te konsole? Wtedy może się okazać, że zakup takiego 2070 za 2500-3000 zł nie jest złym pomysłem.

        Skomentuj

        1. Jake_24
          Oceń komentarz:

          3    

          Opublikowano: 2018-08-21 09:23

          Pożyjemy zobaczymy, na razie nie mam żadnego ciśnienia na cokolwiek, muszę najpierw ogarnąć zaległości w grach na tych platformach, które obecnie posiadam :)

          Skomentuj Historia edycji

  7. brigthmight
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2018-08-20 20:47

    RTX on/off w Tomb Rider, ten moment jak "on" wygladal gorzej niz cienie zrobione manualnie - bezcenny. Rozmycie zbyt duze, w niektorych momentach widoczna jest wrecz plama zamiast cienia. Zobaczymy jak to wyjdzie w implementacji. Cena, bez komentarza, poniewaz sa klienci, jest taka a nie inna. Wystarczylby maly bojkot, ale do tego nie dojdzie...

    Skomentuj

    1. Sir R
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-08-20 21:00

      Fakt, w TR wyglądało to słabo, ale w BF5 całkiem fajnie. Pewnie kwestia dopracowania efektów w danym tytule. Pewnie rtx w TR nie bedzie mialo takiego znaczenia w puszczy. Jestem zdania, że gra ma wyglądać ładnie, a nie realistycznie. Tylko szkoda, że żeby cieszyć się takimi efektami trzeba tyle wylozyc...

      Skomentuj Historia edycji

      1. brigthmight
        Oceń komentarz:

        -3    

        Opublikowano: 2018-08-20 21:09

        Pokazali to na oficjalnej prezentacji zachwalajac efekty to pewnie to jest to czego sie spodziewali. Ja nie mam zamiaru dopacac za RTX jesli to tak bedzie wygladalo, to te ich 10 lat pracy... i komentarz ze RTX jest bardziej realistyczny... no zobaczymy, ale nie jest tylko dlatego ze ktos tak mowi, nawet jesli to jest CEO. TR bez RTX da rade bez problemu.

        Skomentuj

    2. LuckyNumber888
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-08-21 09:54

      Według mnie w tomb raiderze rozmycie cieni wcale nie było zbyt durze, wszystko wyglądało super tzn. tak jak powinno. Bez RTX cienie były ostre jak za dnia, a źródłami swiatła były płomyki i inne małe światełka. Może i tobie coś takiego ostrego się podobało, ale jest nierealistycznym absurdem. W dodatku po włączeniu RTX pojawiły się cienie, których wcześniej bez RTX nawet nie było. Np. zwróciłem uwagę na te dziecko, które rozglądało się ze świecą w ręku, bez RTX świeca nie rzucała doslownie nic, a z RTX już tak.

      Skomentuj

      1. LuckyNumber888
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-08-21 15:50

        "Duże" :). Chyba przestaną pisać komentarze na telefonie, bo niestety zbyt łatwo o pomyłki na małym ekraniku.

        Skomentuj

  8. PS4Ekskluzyw
    Oceń komentarz:

    -14    

    Opublikowano: 2018-08-20 20:48

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    pctowców ładnie walą w kakao :)))

    Za 5 tysi to ja sobie kupie nową generację konsol i będę miał taką oprawę w grach na wyłączność że hej ech...

    Ocipieli w tej Nvidii :) Za 2 lata to ta karta będzie pośmiewiskiem przy grach na wyłączność PS5 ech...

    Skomentuj

    1. piotreeeek
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-08-20 20:51

      Oj kogoś piecze pupka bo zobaczył jak efekty RTX pokazują jakość której nie będzie nawet na PS5 :DDDDDD
      A o nowej generacji za 5 tys to możesz sobie pomarzyć. Przecież ty dalej męczysz się na PS4, bo ciebie nawet nie stać na PS4 Pro.

      Skomentuj Historia edycji

      1. KENJI512
        Oceń komentarz:

        5    

        Opublikowano: 2018-08-20 20:58

        haha, ale PS kupi i ile gier do tego :D na tle obecnych cen topowych pc, konsola to naprawke ekonomiczny zakup :D

        Skomentuj

      2. PS4Ekskluzyw
        Oceń komentarz:

        -14    

        Opublikowano: 2018-08-20 21:08

        Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

        Wystarczy dzisiaj zwykła 5 letnia PS4 aby pokazać oprawę gdzie ze świecą szukać na pc :))) W HDR łyka bez popity wszystkie gry z pc.

        https://imgur.com/a/2r52ijY
        https://imgur.com/a/8zACbu0
        https://imgur.com/a/ESuWS01
        https://imgur.com/a/DY1BkGT
        https://imgur.com/a/KsPMSH9
        https://imgur.com/a/oSxsSyO

        Teraz pomyśl co pokażą na PS5 :)
        Wystarczy jak GG pokaże zajawkę kontynuacji Horizon ZD na silniku Decima i się zaplujesz na widok oprawy w open world.

        Dla potomnych niech sobie każdy obejrzy co jeszcze wyjdzie na tej generacji. Oprawa do tej pory świeci a co dopiero będzie przy nowej konsoli PS5.

        PS4 Only

        https://www.gamersyde.com/hqstream_the_last_of_us_part_ii_e3_2018_trailer-42327_en.html

        https://www.gamersyde.com/hqstream_ghost_of_tsushima_e3_2018_trailer-42330_en.html

        https://www.gamersyde.com/hqstream_death_stranding_e3_trailer-42329_en.html

        5 letnia generacja aż wstyd patrzeć na te grzałki w cenie 5/10 konsol ech....

        Skomentuj

        1. kryspin34
          Oceń komentarz:

          10    

          Opublikowano: 2018-08-20 21:14

          Boże, znowu ludzie ze screenami. Teraz czas na screeny z theHunter i Crysisa na modach...

          Skomentuj

        2. Wulfen4
          Oceń komentarz:

          -5    

          Opublikowano: 2018-08-20 22:19

          Nie dość że ten tomb raider z RTX nie zachwycał to jeszcze miałem wrażenie jakby lekkiego klatkowania :D
          Wydać na samą kartę graficzną 5 tys i mieć gorszą grafikę niż 2 letni uncharted 4.

          Skomentuj

          1. piotreeeek
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2018-08-21 00:25

            Wulfen, RTX to dla takich jak ty youtubowych speców technologia rodem z promów kosmicznych :D Może w PS6 zobaczysz takie cuda :DDDDD
            Sam widzisz że w twoich kochanych exach nawet hairworksa nie ma do dziś, a na pc to już technologia stara jak świat buahahahahahahaha

            Skomentuj

          2. Wulfen4
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2018-08-22 16:24

            No właśnie, bajer taki sam jak hairworks. Na ps4 nie ma hairworksa a mimo to graficznie rozwala wszystko z pc.

            A co do tomb raidera takie cienie widziałem w uncharted 4 w jaskini pod koniec gry(fragment gdzie chodzi się z pochodnią).

            Skomentuj

        3. blebleble
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2018-08-21 08:51

          PS4Ekskluzyw

          Przestań pokazywać tą przestarzałą grafikę z przed 5 lat.

          Zobacz grafikę na PC.

          https://youtu.be/KJRZTkttgLw

          https://youtu.be/rpUm0N4Hsd8

          hue hue hue hue :D

          Skomentuj Historia edycji

          1. PS4Ekskluzyw
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2018-08-21 09:45

            Ile razy można pokazywać tech dema nie mające nic wspólnego z grami. Pokaż grę z taką oprawą na pc to ci uwierzę. Ile można czekać....

            Czyli wszystko wychodzi jak szydełko z woreczka że jednak exy z PS4 to najwyższa półka graficzna i musisz się dowartościować tech demami hue hue. Ale Zonk.




            Skomentuj

          2. blebleble
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-21 10:11

            PS4Ekskluzyw

            Testy Battlefield V wystartują dokładnie 6 września, ale wszyscy zainteresowani będą mogli pobrać pliki z grą nieco wcześniej – już 3 września.

            hue hue hue hue :D

            Niestety na swoim PlayZłomie nie zobaczysz takich efektów przez najbliższe kilka lat.

            hue hue hue hue :D

            Skomentuj Historia edycji

          3. PS4Ekskluzyw
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2018-08-21 10:41

            Dopiero teraz masz powód do dumy po 5 latach tej generacji konsol hue hue. Poczekaj cwaniaczku na nową generację konsol.
            PS5 pogoni to jak trzeba i przez najbliższe 5 lat znów będzie zgrzytanie zębami :)

            A to już niedługo

            Skomentuj

          4. blebleble
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-21 17:29

            Nie caniaczku. We wrześniu zobaczę w grze RayTracing a ty zobaczysz na PlayZłomie 6 dopiero za 15 lat.

            Hue hue hue hue :D

            Skomentuj

      3. Smuga
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2018-08-21 09:24

        Piecze go, ale nie ze względu na karty czy w ogóle sprzęt. Trolle to ci których życie r*cha w tyłek więc muszą się dowartościować.

        Skomentuj

  9. piwo1
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2018-08-20 20:55

    W temacie napisaliście że znacie wydajność. Pochwalicie się nią?

    Skomentuj Historia edycji

    1. MrAve
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-08-20 21:08

      Nie pochwalą się, bo wiedzą tyle samo co my - 5x, 10x 1080Ti :D Ta, ale na RT, a cywilnym użytkowaniu będzie pewnie wydajniej, ale nie 5 czy 10x 1080Ti. W sadzie na prezentacji nie powiedzieli NIC o realnej wydajności. Trzeba czekać :]

      Skomentuj

      1. Dudi4Fr
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2018-08-20 21:26

        To mnie własnie ciekawi, mówili tylko o wzroście wydajności w RTX ale o zwykłym porównaniu 1080Ti vs 2080Ti np w 4k nic.

        Skomentuj

  10. kryspin34
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2018-08-20 21:00

    Czyli teraz 2080 droższa od 1080ti po premierze?

    Ja nie wiem na jakiego klienta oni liczą. Kto im kupi karty za 6k zł, skoro można kupić używane PC za 1000zł i grać w fortnite? Jak dadzą cenę 2k za 2060, średniej klasy karta, i takiej klasy sprzęt kilka lat temu można było dostać za 800zł, to strzelą sobie w nogę. Mniej osób z dobrym sprzętem = mniej klientów = mniej gier na PC = mniej osób kupujących karty. Jak tak dalej będzie, to targetem nvidii będą kopacze kryptowalut, które i tak zaliczają duży dołek ostatnio.

    Skomentuj Historia edycji

  11. BariGT
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2018-08-20 21:07

    I tym sposobem ci co obstawiali nową serię jako 1180 mieli racje i ci z nazwą 2080 mieli rację. Karta nazywa sie 2080 i kosztuje ok 1180 baksów. XD XD XD

    Skomentuj

  12. Melman1980
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2018-08-20 21:07

    Wychodzi na to, że RTX 2060 ma się zrównać wydajnością z GTX 1080 i cenowo też mniej więcej będzie podobnie pewnie na korzyść gtx 1080, który teraz kosztuje jakieś 2200-2300zł. Zapasy GTX się uszczuplą to ceny RTX-ów spadną. Mam taką nadzieję... :)

    Skomentuj Historia edycji

  13. Marek2704
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2018-08-20 21:19

    Pienia i zachwyty prezesa nad raytracingiem sprytnie próbowały okryć zasłoną milczenia całkowity i bezwzględny brak słowa FPS... Redakcjo - czekamy na testy!

    Skomentuj

  14. benzene
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2018-08-20 21:22

    Już chciałem oddać kupioną dopiero co 1070ti na 50 rat ale jednak ją sobie zostawię. Poczekam na kolejną wersję RTX.

    Skomentuj

  15. kiziamizia2
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2018-08-20 21:24

    Padłem z cenami mieszkam w Niemczech i widząc cenę karty 1249euro za ti to jest jakieś nieporozumienie. Teraz widzę sens mieć konsole masakra jakaś nie dajcie sie wydoić do cna to nie ma sensu za jakieś głupkowate fpsy tyle płacić

    Skomentuj

    1. blebleble
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-08-21 09:10

      Pokaż mi głupkowate fps-y i taką grafikę na konsoli.

      https://youtu.be/KJRZTkttgLw

      Skomentuj

  16. R3velation
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2018-08-20 21:24

    Tak zachwalali moc tej karty, a nie pokazali czystego porównania 1080ti vs 2080ti (bez rtx) vs 2080ti (z rtx)... Czekam z niecierpliwością na testy, by zobaczyć ten super skok w postaci 10-20% większej wydajność i rtx zabijającego kartę w 4k w jakiś dynamicznych grach...

    Skomentuj

    1. blebleble
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-08-21 09:11

      R3velation

      I widzisz jaki ty głupi jesteś.

      https://youtu.be/4R0lP2K0RkE

      Skomentuj

  17. q3aki
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2018-08-20 21:27

    Dobrze, ze udalo mis ei 1080 mojego kupic przed tzw wybuchem cenowym - patrzac teraz na nowe ceny RTX'ow, drapie sie po glowie i mysle, ze jak? 5700 na xkom'ie za wersje Ti... ekhm - jakos jednak mnie nie zachecili ;) szkoda, nie bylem naiwny w kwestii cen, ale przyznam, ze zostalem zaskoczony, az takim wzrostem.

    Skomentuj

  18. Dudi4Fr
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-20 21:28

    No ok a jakiś teścik redakcjo? Na pokazie tylko gadali o RTX ale zwykle 1080Ti vs 2080Ti w 4k nic.

    Skomentuj

    1. Dudi4Fr
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-08-20 21:51

      Zapomniałem dopisać, ktoś zna datę końca NDA na testy?

      Skomentuj

  19. Melman1980
    Oceń komentarz:

    11    

    Opublikowano: 2018-08-20 21:36

    Panowie smutna prawda sie kresli. Amd w Gpu to nie jest kontrofensywa tylko juz uzupelnienie rynku kart graficznych. Nvidia widzi ze praktycznie juz od mid range nie ma konkurencji wiec robi co chce z cenami.

    Skomentuj

    1. Legiu
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-08-21 00:18

      Rośnie nam kolejny Apple

      Skomentuj

    2. tazik21
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-08-21 00:54

      mnie na razie styka RX 580 XD

      Skomentuj

  20. Agresor
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-08-20 21:41

    Czekam na wersję mobilne, boję się tylko tego poboru energii. NV będzie musiała zmniejszyć wydajność mobilek, by udało je się schłodzić w laptopie. Szkoda...

    Skomentuj

    1. BariGT
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-08-20 22:16

      Jak zobaczysz ceny tych mobilek to tez powinno być gorąco.

      Skomentuj

  21. Quenser7
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2018-08-20 21:46

    Kota nie ma myszy harcują. Nie zdziwił bym się jakby 1080/ti nie zniknęły z rynku bo wpasowują się w przedziały cenowe.

    Nastał czas pogardy czas wysokich cen i monopolu.

    Skomentuj Historia edycji

  22. Foxy the Pirate
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-08-20 21:48

    Trochę zawiało nudą. Poczekam na pełną voltę/turinga :v

    Skomentuj

  23. figer
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2018-08-20 21:52

    Aż się zalogowałem, bo chciałem napisać coś mądrego, ale jak zobaczyłem ceny to zasłabłem...

    Skomentuj

  24. pchlasiepcha
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2018-08-20 21:57

    Co by nie mówić premiera jest poważnie słaba:

    - pokaz w battlefield V to porażka - demo technologiczne, grafika dosłownie (poza odbiciami, które były efektowne) gryzła w oczy, jakby reszta gry nie miała wyglądać

    - brak testów wydajności 1080 do 2080 w zastosowaniach bez odbić, co jak co, zawsze wersje x80 była najlepiej wykonaną, gtx 1080 to świetna karta wydajność per WAT + kultura pracy..

    Kogo obchodzą bajery, kiedy większość i tak chce mieć 60 fps i ultra, przypomina się nvidia hairworks, która chociaż fajna miła.. kartę niejedną ubiła.. w wydajności

    - a teraz.. a innych portali (bo nvidia nic nie udostępniła na pokazie) można się dowiedzieć, że TDP wskoczyło w górę i tyle..

    - zero informacji czy nowe tranzystory ray tracing dodają wydajności w zwykłych obliczeniach.. przecież większość starszych gier tej opcji nie obsłuży

    - Tomb raider bardziej się podobał bez odbić (WFT? po co ten pokaz?)

    - ceny wzięte z kosmosu, wersja referentów droższe od niereferentów (?), różnice między stroną nvidii a pokazem lub celowe zatajenie informacji, że niereferenty będą droższe od kart bezpośrednio od nvidii..

    - bardzo mało informacji o konstrukcji nowych kart, TPD, surowa wydajność, wszystko oparte to odbicia.. przecież od tej prezentacji się człowiek odbił jak od ściany.. korpo gadka, żeby sprzedać **wienko w papierku (karty wyglądają na mega.. ale cena do jakość zapowiada się porażka)

    Skomentuj

  25. Quenser7
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-08-20 22:00

    To teraz ludzie co czekali na RTX 2070-2080 rzucą się na xbox one x.

    Skomentuj

  26. jeomax.co.uk
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-08-20 22:02

    Jak teraz w Poradniku (zatrybi) ktos sie bedzie pytal o zlozenie zestawu za 2.5k do gier, to smialo powiem "doloz kolego 300 zlotych i bedziesz mial najnowsza SAMA [!] karte graficzna, a zeby bylo smieszniej - wcale nie najwydajniejsza" :==]
    No, ale... jak ktos juz to powiedzial - tyle to kosztuja nowe telefony. Moze czas sie przyzwyczaic do tego, ze pieniadz coraz mniej jest wart.

    Skomentuj

  27. BariGT
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-08-20 22:13

    Nie chcieliście kupować 1080Ti w cenach z premiery 2 lata temu bo czekacie na nową serię? Spoko, nowa seria to w sumie tytan to więc będzie w cenie tytana - handluj z tym

    Skomentuj

  28. walorozo
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-08-20 22:19

    Takie 2 pytania, do graczy i profesjonalistów.
    Czy gracze naprawdę czują jakąś różnicę w grach, włączając je ma maksymalne ustawienia, wymagające zakupu tak drogich kart? Czy jakość grafiki to jedyny wyznacznik poziomu zadowolenia z gry? Czy może to obłędna pogoń za niczym, wmówiona przez marketingowców? Nie zazdrościcie czasami wydatków na sprzęt szachistom?
    Czy profesjonaliści naprawdę wierzą, że ich karty "profi" kosztujące w tym wypadku tyle co dobry samochód, są czymś więcej niż karty dla graczy, ze zmienionym biosem, zablokowanymi sterownikami i paroma rezystorami utrudniającymi konwersję?

    Skomentuj

    1. BariGT
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2018-08-20 22:41

      Znam gościa co ma rower za prawie 15k. Na takim za 150zeta też pewnie by jezdził ale jednak. Do grania w 1080p i 30 klatkach wystarczy konsola albo komputer za cene 25% nowego Turinga ale dla niektórych komputery to hobby i pasja.

      Skomentuj

        1. Foxy the Pirate
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2018-08-20 23:57

          No jasne xd

          Skomentuj

          1. Foxy the Pirate
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-21 11:33

            No super, tyle, że te firmy to nie jest w żadnym wypadku "średnio niska półka" lol.

            Skomentuj

          2. anarchist
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-21 15:03

            Jak fajnie wykreować potrzebę i potem sprzedawać ją za 10x tyle ile jest warta :)

            Do roboty jeżdżę rowerem za 520PLN. Wygodniejszego w życiu nie miałem. Mam też drugi trekkingowy za 1200PLN. Powiem tak.... więcej jak 1500PLN za rower nie dam. Jest to granica której nie przekroczyłbym, bo rower nie jest dla mnie warty więcej niż ta kwota. Nawet jak by latał na księżyc nie dam za takie coś 15000 czy 25000 PLN. Są to ceny absurdalne. Za tyle się samochód kupi. Tak wiem... są też auta za 150 000PLN ale jak z rowerem. Nie dałbym tyle chodź by złotem kapało, jeździło 770km/h, wszędzie były napisy "Premium" i miało 347 poduszek powietrznych i czujniki wszystkiego. Po przekroczeniu pewnych kwot cena danego przedmiotu jest nieadekwatna do tego co ten przedmiot sobą oferuje.

            Tak więc nazywając rower za 15000PLN średnią czy dolną półką jest się z lekka oderwanym od rzeczywistości, w której się żyje.

            Swoją drogą ceny kary nVidii to szopka. Z każdą generacją sztucznie podwyższają. Nie wierzę, że 1070 jest droższy w produkcji niż 970. Tak samo jak 2070 jest droższy niż 1070. Cena dla 2070 to 1400-1500PLN. Po tyle szły GTX 970. Powyżej to oczywiści pazerność wielkich względem klientów. Pozostaje zbojkotować, do póki nie zejdą z ceną albo sobie kiedyś używkę kupić na spokojnie. Sam mam GTX 970 używanego, bo cena GTX 1070 była abstrakcyjna i w dodatku po podwyżkach zawyżona sztucznie. Ehh...

            Skomentuj Historia edycji

          3. anarchist
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-22 19:00

            Twoja kasa. Twój problem. Każdy ma wolną wolą. Ale nie rozumiem tego nic a nic.

            Rowerkiem za 500 PLN robię rocznie ok. 3000km.
            Rowerkiem za 1200 PLN robię rocznie ok. 800km.

            Jak bym miał dołożyć 1000 czy 5000 tys. bo coś tam ma lepszy widelec albo amortyzator to bym po prostu dał se luzu. Lubię rowerem jeździć, gównie praktycznie, czasem tak żeby sobie pojeździć po okolicy dla relaksu. Lubię. Ale bez przesady. Rower w cenie samochodu nie ma dla mnie racji bytu tak samo jak samochód w cenie samolotu.

            Lubię też gry i sprzęt komputerowy. Zwykle kupowłaem GeForce z półki tego RTX 2070. Ale już cena GTX 1070 była zawyżona to kupiłem używanego GTX 970 w cenie zadowlającej i posłuży.

            Tak samo nie widzę sensu kupowania smartfonów za 3000 czy 4000 PLN. A jak by ludzie powiedzieli, basta. Przestali to kupować to by się okazało że te cuda kosztują max 1500PLN. Tylko trzeba być odpornym na marketing i inflację stylu życia.

            A.... ten rower za 500 PLN to składak z allegro. Najwygodniejszy sprzęt jakim jeździłem. Do tego tani i prosty w naprawie, a że nowy to w sumie estetyczny. Widelec za 1500PLN to dla mnie dwa lub trzy rowery albo jeden na maksa wypasiony jak by już mi coś w głowie odbiło.

            Skomentuj

          4. lenoxxx
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-23 00:12

            Na geforce 1030 też przecież pograsz prawda? Dobrze, że cały czas podkreślasz to, że Ty byś nie dał. Nie ukrywam - ja również nie ale dla innych ma to duże znaczenie. Kolejny przykład to taki, że nie ma sensu pchać się w dobre nagłośnienie bo wieża stereo za 500zł też "gra". Przepraszam - wydaje z siebie dźwięki.

            Skomentuj

          5. anarchist
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-08-23 12:43

            Każdy ma wolna wolę. Zrobi co zechce. Ale jak się ludźmi da łatwo manipulować, to potem ceny są takie z pupy jakie są.

            O ile te karty mają cenę zawyżoną ze dwa razy to w przypadku tych rowerów cena 10x czy 20x wyższa niż normalnego dobrego roweru nadającego się do użytku to jakiś absurd wręcz. Jak ktoś chce to kupować to nie ch kupuje tylko tak się nakręca skrajnie konsumcpyjną gospodarkę i spadek wartości pieniądza, a producenci/kapitaliści (w złym znaczeniu tego słowa) wykorzystują to przeciwko klientowi.

            A... Mam jedną mikrowieżę za 250PLN. Gra ok. TV do niej jest podłączony. Nie widzę problemu.

            Jestem skromny, nie mam jakichś materialnych aspiracji z kosmosu, nie sa mi one potrzebne, nie oczekuję cudów na kiju i pewnych rzeczy nie jestem w stanie pojąć. Nikomu nie zabronię ale uważam, że to bez sensu.

            Skomentuj

      1. ygdersil
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2018-08-21 04:20

        Hobby i pasja tez ma swoje granice.

        Jestem ogromnym entuzjastą grania na PC ale po tych cenach po prostu mi się odechciało i pora się przesiąść na konsole.

        Po kupnie tych kart czułbym się jak jeleń

        Skomentuj

    2. Legiu
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-08-21 00:03

      Mi GTX970 nie ogarnia już wielu gier z ostatnich 3 lat na satysfakcjonującym poziomie. Ujdzie jeśli nie będę miał TXAA x8, ujdzie jeśli cienie bym musiał ustawić poniżej ultra, ujdzie jeśli jakość roślinności czy zasięg rysowania trzeba by nieco zmniejszyć. Nie widziałbym znacznej różnicy.
      Problem w tym, że aby utrzymać w miarę stabilne 60 FPS mogę sobie wybrać max jedną opcję do poziomu wysokiego/ultra. Chcesz lepszy AA? To pożegnaj się z cieniami. Chcesz teselację? Zapomnij o HBAO+, itd. Za 1600 zł mogę liczyć, że co łaska odpalę Tomb Raidera ostatniego w FullHD i jak kompletnie usunę cienie to da radę włączyć HBAO+.
      Co do najnowszych RTX to na pewno nie kupię w takich cenach. Prędzej dam 2400 na GTX1080, który da mi te śmieszne 12% mniejszą wydajność przy 40% niższej cenie. Aczkolwiek na testy warto poczekać, może jakimś cudem moc obliczeniowa nie przełoży się na wydajność...

      Skomentuj

      1. davidoff
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-08-21 07:54

        spokojnie programiści ubiją Twoją "nową - starą" kartę bo to 1080 a nie RTX 2080 trzeba zrobić tak by na 1080 dużo wolniej chodziła....

        Skomentuj

          1. vincentlaw
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-08-21 11:59

            Tak, w starych grach. Wszystkie nowe juz bądą działały jak crap. Tak samo było przy każdej nowej generacji kart. Postęp w grafice albo marginalny albo zerowy, a wydajność idzie na łeb, na szyję. Zauważ jak dobrze gierki śmigały na 970 aż do prezentacji pascala. Wszystko później już grubo poniżej 60 fps. Teraz na 1070 też wszystko jeszcze jako tako działa, ale stawiam, że w nowych tytułach już będzie 40 fps.

            Skomentuj

          2. Legiu
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-21 17:55

            Programiści raczej nie robią gier tak, by chodziły jak najgorzej. Im nie robi różnicy jaką ja mam kartę, wypłatę mają taką samą. Jak gra będzie słabo chodzić na starych kartach to sobie odstrzeliwują sporą część klientów.

            Skomentuj Historia edycji

      2. Mandalorian
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2018-08-21 08:15

        Masz ciekawy sposób myślenia... GTX 970 w tej chwili kosztuje 800zł a nie 1600zł... 1600zł to on kosztował 4 lata temu. Czego ty oczekujesz od 4-ro letniej karty?? Ta karta na premierę miała w wielu grach spadki poniżej 60fps na ultra...

        Skomentuj

        1. Legiu
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-08-21 17:54

          No brawo bystrzaku, WŁAŚNIE O TO CHODZI =,="
          Dokładnie to napisałem... nie oczekuję niczego od starej karty dlatego zależy mi na nowszej/droższej.
          W dniu premiery byłem z niej bardzo zadowolony, jakby wszystko ogarniała na ultra to kto by kupił droższe? Problem w tym, że wtedy musiałem wyłączyć jedną czy dwie opcje, np. w AC:Unity wystarczyło ustawić cienie na wysokie zamiast PCSS i antyaliasing na FXAA i było cacy. Teraz muszę wyłączać prawie wszystko i na to narzekam, dlatego chcę kupić nową - o to pytał autor posta na którego odpowiedziałem... A nie że oczekuję nie wiadomo czego. Nie wiem jakim cudem coś takiego sobie ubzdurałeś.

          A GTX970 nie jest już dostępny w sprzedaży. Ostatnia znana cena - 1600zł. Jak kupujesz używane to nie mamy o czym rozmawiać.

          Skomentuj Historia edycji

          1. Mandalorian
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-22 09:47

            "No brawo bystrzaku, WŁAŚNIE O TO CHODZI =,="
            Dokładnie to napisałem... nie oczekuję niczego od starej karty dlatego zależy mi na nowszej/droższej."
            Ok, ja zrozumiałem, że wg Ciebie powinna lepiej sobie radzić"

            "A GTX970 nie jest już dostępny w sprzedaży. Ostatnia znana cena - 1600zł. Jak kupujesz używane to nie mamy o czym rozmawiać. "
            Jeżeli uważasz że wartość GTX 970 to 1600zł to też nie mamy o czym rozmawiać. Jak tak bardzo ci przeszkadzają używki to obecnie najbardziej zbliżoną kartą do gtx 970 jest gtx 1060 3gb który nowy kosztuje 900zł.

            Skomentuj

    3. blebleble
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-08-21 09:25

      walorozo

      A wiesz ile studia graficzne biorą za zlecenie? I nie mam na myśli logo za 20 zł w Ilustratorze.

      Skomentuj

  29. Dominik132
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-08-20 22:49

    Nie mogę... TRZECI portal pl,który pisze że Nowe Gpu Nv zaskakuje wydajnością. Na jakiej podstawie?????? Testów brak-zero...

    Skomentuj

  30. Jeremy Clarkson
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-20 22:51

    20 sztuk już poszło https://www.komputronik.pl/product/533391/msi-geforce-rtx-2080-ti-gaming-x-trio-11gb.html

    Skomentuj

    1. GunarDAN
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-08-20 23:21

      A potem będzie płacz, bo okaże się, że sklepy nie mają tylu kart do wysyłki i ludzie będą czekać za dostawami.

      Skomentuj

    2. Makkk
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-08-21 09:32

      ...a kupiły je serwisy internetowe, które do testów muszą mieć topowy sprzęt, youtuberzy i z 3 - 4 entuzjastów, których po prostu stać ;)

      Skomentuj

  31. Wulfen4
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2018-08-20 22:59

    Dwa lata czekania, ponad 5000 zł za kartę i niewiele większa moc obliczeniowa od 1080ti.
    Niepotrzebnie skupili się tak na raytracingu, który przez najbliższych kilka lat i tak jest zbyt wymagający i będzie takim samym bajerem jak hair works i inne bajery nvidii. RT przez najbliższe 2-3 lata używany będzie bardzo wybiórczo co widać po tomb raiderze. Użyli tylko raytracingowych cieni, bo na GI, AO i odbicia już mocy by nie starczyło. Zresztą na demie star warsa widać było że karta jest za słaba do raytracingu, jedna klatka renderowała się w ponad 40 ms co daję 20-25 fps na 2080 ti, a to tylko 2 postacie w ciasnej windzie!

    Skomentuj Historia edycji

    1. blebleble
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-08-21 09:20

      Ty musisz czekać 10 lat na takie bajery w PlayZłomie a ja mam takie bajery już na PC.

      hue hue hue hue :D

      Skomentuj

  32. LuckyNumber888
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-08-20 23:03

    RTX w battlefield 5 wygląda genialnie, wreszczie przełom w technologii. Ciekawie też zapowiada się wzmianka o której przeczytałem na innym portalu jakoby RTX 2080 Ti było w stanie pociągnąć demko UE4 infiltratora w 4K oraz imponujących 78 fps, podczas gdy 1080ti mocy starcza na 38 fps.

    Edit : doczytałem, że na karcir RTX rozdzielczość w tym infiltratorze była natywnie mniejsza ale te rdzenie tensor mają uzupełniać w jakiś sposób tą rozdzielczość, więc w efekcie końcowym ma być efekt jak prawdziwe 4K. Jak będzie z implementacją i czy faktycznie będzie to wyglądać tak dobrze jak natywne 4K zobaczymy

    Skomentuj Historia edycji

    1. piotreeeek
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-08-21 00:21

      Nie wiem jak Ty, ale ja już nastawiam się na wersje RTX2080 gdy bede składał nowego kompa po premierze tych kart.

      Skomentuj

      1. LuckyNumber888
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2018-08-21 00:35

        Ja sprzedałem już 1080ti w cenie tylko 100 zł niższej jak kupiłem rok temu :P. Obecnie mam stare GPU 680GTX które pamięta jeszcze czasy antyczne i nie planuje na tym odpalać nic nowego. Obie konsole też sprzedałem bo doszedłem do wniosku, że muszę pare rzeczy w życiu naprawić, a gry niestety są bezproduktywnym zjadaczem czasu. Jeśli jednak szybko uda mi się osiągnąć to co sobie zaplanowałem to pewnie nowu będę miał czas na granie to kupię wtedy 2080ti czy 3080ti aby obcenić te wszystkie nowe ficzery. Najważniensze, ze gry sobie zostawiłem... więc może kiedyś przejdę wreszczie tego Horizona na PS4P (bo dotychczasz odpaliłem go tylko na godzinkę),.czy inne gry, których nawet nie miałem czasu ograć :P. Pozdro

        Skomentuj Historia edycji

  33. Quenser7
    Oceń komentarz:

    14    

    Opublikowano: 2018-08-20 23:09

    „Patrzę na was… Głodnych… Przerażonych… Przyciskających portfele do piersi. CEO NVIDIA wprowadził swoje GPU na nasze ziemie, oblega każde sklepy stąd aż po Ceneo. Wściekły i wygłodniały, wciąż gryzie i kąsa! Ludzie Północy stoicie nad przepaścią! AMD was zawiodło, więc zwracacie się do wrogów. A jednak nie błagacie o przebaczenie? Nie kupujecie konsol? Zamiast tego lamentujecie! Pytacie ‘czemu takie ceny. Musimy wrócić na drogę, którą porzuciliśmy dawno temu! W przeszłości nasz świat sprzedawał karty w uczciwym procesie, który uczeni nazwali Konkurencją rynkową. AMD pozwolilło wedrzeć się tu nieczystym siłom. Pokłosiem tego kataklizmu jest MONOPOL. A jednak nie wygnaliśmy jej. Zamiast tego studiujemy jej niegodziwe arkana, by zdobyć 4k i tytuł PCMR. A co z potworami u naszych drzwi? Ohydnymi reliktami MONOPOLU? RTX2080TI…? RTX2080…? I RTX2070? Czy podnosimy przeciw nim oręż? Czy raczej zrzucamy ten ciężar na innych?

    Północ krwawi, chłostana wysokimi cenami! Nie zapominajmy też o okrutnej pladze spoza naszego świata! Wszak Kopacze kryptowalut galopują do sklepów w każdą Premierę! Mroczni jeźdźcy porywają ostatnie karty w dobrych cenach. Niektórzy mówią, że to zwiastuje wieczny monopol... Czy damy radę powrócić na drogę światłości? Czy znajdziemy siłę, by wygnać NVIDIE z naszych PC-tów Zjednoczyć się wokół ciepła Konsol. Bliski jest czas wysokich cen i monopolu Tej wojny nikt za nas nie wygra! Bliski jest czas szaleństwa i czas pogardy!

    Skomentuj Historia edycji

    1. blebleble
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-08-21 09:23

      Z tego co napisałeś wnioskuję, że konsole są tylko dla biedaków.

      Skomentuj

      1. Makkk
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-08-21 10:49

        Nie, po prostu nie dawał spacji, by pominąć

        Skomentuj

  34. GunarDAN
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2018-08-20 23:25

    Bez rzetelnych testów to te bajki pana w skórzanej kurtce można wsadzić w żyć. Mnie interesuje wydajność w grach, temperatury (przy tak dużym papu nowych kart) i jak bardzo RT zarzynać będzie te karty. No nie wierzę, że RT nie będzie miało wpływu na wydajność.

    Skomentuj

    1. Wulfen4
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2018-08-20 23:32

      Demo star wars z dwoma postaciami i ciasną windą chodziło w 20-25 fps...

      Skomentuj

      1. LuckyNumber888
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-08-21 00:12

        Dokładny wynik z tego demka star wars nie jest znany ale slide z konferencji Nv sugeruje, że jedna karta dzięki dedykowanym rdzeniom RTX ma wyraźnie lepszą wydajność niż 4 volty użyte do tamtego benchmarka. Jeśli dodamy do tego fakt, że rdzenie tensor mają uzupełniać rozdzielczość to efektywnie będzie można otrzymać 4K przy potrzebie generowania znacznie mniej ilości pikseli. Wynik w inflitratorze robi wrażenie bo o ile RTX Ti uzyskał 78 fps w 4K, o tyle 1080ti 38 fps. Wzrost wydajności zapowiada się więc olbrzymi.

        Skomentuj Historia edycji

        1. Wulfen4
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-08-22 16:41

          LuckyNumber888
          "Dokładny wynik z tego demka star wars nie jest znany"

          Podali czas renderu jednej klatki, było to ponad 40 milisekund, czyli poniżej 30 klatek.

          Skomentuj

      2. blebleble
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2018-08-21 09:27

        Wulfen4

        To tyle ile w Good of Whore na PlayZłomie 4.

        hue hue hue hue :D

        Skomentuj

        1. PS4Ekskluzyw
          Oceń komentarz:

          -2    

          Opublikowano: 2018-08-21 10:33

          Ten God of War jest na 5 letniej generacji PS4 który wygląda lepiej jak wszystkie twoje gry z pc :)

          Teraz masz powód do dumy :)))

          https://www.youtube.com/watch?v=hDsj6Y2bfKg&t

          https://imgur.com/a/2r52ijY

          Skomentuj

          1. blebleble
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-21 17:34

            PS4Ekskluzyw

            Przestań pokazywać tą przestarzałą grafikę z przed 5 lat.

            Zobacz grafikę na PC.

            https://youtu.be/KJRZTkttgLw

            https://youtu.be/rpUm0N4Hsd8

            Oh yeah, boogie down boogie down
            I want to put on my my my my my
            Boogie shoes

            hue hue hue hue :D

            Skomentuj

  35. Ghola
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-21 00:19

    no i Jay2Cents miał rację z cenami, muszą jakoś zieloni sprzedać to co naprodukowali przez kryptowaluty przez co ceny są z kosmosu.

    Ehhh AMD, normalnie nachlastałbym kogoś tam po ryju za to że nie zrobili porządnych kart przez co Nvidia odstawia taką manianę.

    Cieszę się ze nie czekałem kolejnego roku z zakupem grafy i mam 1080ti, starczy mi na kilka ładnych lat, natomiast martwi mnie co będzie potem. Jak AMD nie pokaże nic nowego to nic tylko nerkę sprzedać pozostanie ...

    Skomentuj

    1. blebleble
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-08-21 09:29

      Przestań grać i zarabiaj pieniądze. No chyba, że potrafisz tylko zbierać psie kupy w parku.

      Skomentuj

  36. AndreoKomp
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2018-08-21 00:25

    Drodzy konsumenci, pamiętajcie o jednym:
    Produkt jest warty dokładnie tyle, ile klienci są wstanie za niego zapłacić. Nawet jak na coś mamy monopol, to o cenie zawsze decyduje producent i klient. Jeśli klienci będą kupować karty w tych cenach, będzie to oznaczać, że ceny zaproponowane przez NV wcale nie były za wysokie. Karty graficzne to nie „chleb”, który każdy musi kupować, żeby przeżyć. Kupujesz kiedy cena Ci odpowiada. Nawet jak ktoś nie może żyć bez grania, spokojnie może obyć się bez topowych kart. Co za problem kupić kartę w akceptowalnej dla siebie kwocie, a w najnowszych grach wyłączyć wodotryski lub grać w te gry z opóźnieniem.
    Myślę, że dobrym przykładem będzie odniesienie do innego hobby np. motoryzacji. To, że istnieją takie samochody jak Lamborghini czy Ferrari, wcale nie oznacza, że nie można sobie kupić BMW, Audi, Mercedesa i świetnie tymi samochodami bawić się na torze.

    Moim zdaniem w tej chwili NV, która nie ma konkurencji, zaproponowała takie ceny, ponieważ szuka maksymalnej ceny jaką będą wstanie zapłacić klienci. Jeśli sprzedaż pójdzie jak zawsze, macie jak w banku, że przy następnej generacji będzie kolejna taka podwyżka. To samo robi od lat Samsung ze swoimi smartfonami. Cena idzie w górę, bo cały czas smartfony się sprzedają jak ciepłe bułeczki. Nie można zatem powiedzieć, że ceny są za wysokie, jak jest świetna sprzedaż.

    Podsumowując, czas pokaże, czy ceny zaproponowane przez NV są za wysokie. Zadecydują o tym klienci.

    Skomentuj

    1. ygdersil
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-08-21 04:25

      A ze klienci to idioci to RTX 3060 w cenie tytana

      Skomentuj

  37. wars045
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-21 07:03

    3400 chyba kosztowal gtx1080 w dniu premiery wiec jakas duza roznica nie jest

    Skomentuj

    1. Mandalorian
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-08-21 08:06

      W dniu premiery gtx 1080 kosztował 3100zł, a w dniu premiery gtx 1080ti kosztował 3600zł, a cena 1080 spadła do 2500zł. Na pewno nie ma dużej różnicy??

      Skomentuj

  38. bright_vader
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-08-21 08:08

    Najdroższa ponad 6 tysięcy....i 11gb vramu https://www.x-kom.pl/p/445389-karta-graficzna-nvidia-msi-geforce-rtx-2080-ti-gaming-x-trio-11gb-gddr6.html

    Skomentuj

  39. michal_mat
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-21 08:30

    Przestańcie marudzić, facet gadał o ray tracingu, bo o wydajności nie mógł. Co, na pokazie marketingowym miał się chwalić że nie dali rady zrobić takiego skoku jak poprzednio :)?
    Fakty są takie że seria 1000 była świetnie zaprojektowana, bo skok wydajności miała na poziomie 60-95% w stosunku do poprzedników. A teraz w gołej mocy jest więcej jakieś marne 15% dla 2070 (poprzednio ponad 60%), 13% dla 2080 (a było 80% na przejściu na 1080) - przecież nie będą o tym mówić :)

    Skomentuj

    1. blebleble
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-08-21 09:31

      Mi wystarczy demo Infiltrator w 4k 60 fps. Jest moc.

      Skomentuj

    2. LuckyNumber888
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-08-21 09:41

      Bez benchmarków nie dowiemy się jak wygląda wydajność w starszych grach, ale ja z tej prezentacji wywnioskowałem, że w architekturze turing znaleźli zastosowanie dla rdzeni tensor nawet przy obecnych grach. Ten gość z Nv wspomniał np. że infiltrator w 4K osiągnął 78 fps na RTX Ti, a jest to ponad 2x tyle ile osiągało 1080 Ti. Jeśli wynik jest prawdziwy to musi być to zasługa tych rdzeni tensor, które pomogły uzyskać rozdzielczość 4K przy mniejszym nakładzie mocy reszty karty.

      Skomentuj

      1. michal_mat
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-08-21 10:12

        Demo demem, a problem od zawsze z nowymi technologiami to ich zastosowanie w realnych produktach. Najlepszy przykład od AMD które miało robić cuda w nowym API, tyle że nikt go nie używa, a minęło kilka lat. Jezeli NV sie przyłoży i zmotywuje deweloperów do wprowadzenia patchy do choćby dużych tytułów to super, jak nie, poczekamy na to.

        Skomentuj

      2. PS4Ekskluzyw
        Oceń komentarz:

        -3    

        Opublikowano: 2018-08-21 10:26

        Ile razy można pokazywać tech dema nie mające nic wspólnego z grami i tak od lat ech.... Pokażcie grę z taką oprawą na pc to uwierzę w te cuda pc. Ile można czekać....

        Czyli wszystko wychodzi jak szydełko z woreczka że jednak exy z PS4 to najwyższa półka graficzna i każdy musi leczyć swoje kompleksy tech demami na karcie za 5 koła. I tak w kółko od tylu lat. Przypomnijcie sobie kiedy było pokazane demo infiltrator i gdzie dzisiaj jest taka oprawa w grach na pc ech.....

        5 koła schowane do skarbonki i czekam na nową generację konsol :) Chociaż tutaj zobaczę gry z next genową oprawą w grach na wyłączność. W grach a nie w tech demach. Nvidia nie nawijaj makaronu na uszy dość tego :)

        Tomb Raider na karcie za 5 koła a nadal nie przebija graficznie 2 letniego Uncharted 4 z 5 leniej PS4. Ale syf...

        Skomentuj

        1. JasiekX
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-08-21 11:19

          1 i ostatni raz ci odpisze.

          Jesteś ułomny i zakompleksiony. Ja rozumiem, PS4 kupione za ostatnie hajsy, ale skończ piertolić. Graficznie PS4 jest średniakiem. Gry ,które podajesz też są średnie. Widać to po odległości rysowania obiektów. 50m +/- 10m od postaci jest ładne, reszta wygląda jak Gothic 3. I nie wiem czy G3 nie jest ładniejszy .

          Skomentuj

        2. LuckyNumber888
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-08-21 15:45

          Miałem jeszcze niedawno sam PS4P oraz XBOX X, więc nie musisz mnie przekonywać do konsol. Wiem o tym, że i tak większość gier wciąż będzie projektowana pod konsole, ale tu chodzi o progres, który generacja Geforce RTX zapewnia, a za jakiś czas podobna technologia trafi przecież też do konsol. Każdy więc na tym skorzysta, więc nie bardzo rozumiem czemu przeszkadza ci fakt wyjścia topowej karty graficznej na PC.

          Skomentuj Historia edycji

          1. PS4Ekskluzyw
            Oceń komentarz:

            -3    

            Opublikowano: 2018-08-21 15:52

            Masz progres :)

            https://www.dsogaming.com/news/nvidia-geforce-rtx-2080ti-unable-to-run-shadow-of-the-tomb-raider-with-60fps-at-1080p-with-rtx-on/

            Skomentuj

  40. Warmonger
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-08-21 09:38

    Brak konkurencji, to cena rośnie. Tego można się było spodziewać.

    Skomentuj

  41. Pan Kierownik
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2018-08-21 09:51

    Skoro znacie wydajność to proszę ją przedstawić bo na razie to kliknąłem po przeczytaniu tytułu i czuję się oszukany.

    Skomentuj

  42. JasiekX
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2018-08-21 11:16

    Do marzycieli :D

    Skąd bierzecie nazwę RTX 2060 :D

    Przecież CEO Nvidii powiedział, że RTX będzie tylko 2070,2080,2080ti :D Czyli 2060 będzie GTX :D Czyli bez zmian :P

    Płakać ludziki płakać. Choć nie wiem po co, skoro ci co mają 1070,1080,1080ti nie mają potrzeby wymieniać o ile nie grają w 4k.

    Co do nowej technologii - poczekam z piwkiem i poobserwuje jak się to rozwinie. Przypominam, że DX12 miał być WOW.

    RT musi się przyjąć, ale jak cena grafik z tą technologia, będzie nie przystępna, to RT będzie tylko ciekawostką. Niczym więcej .

    Skomentuj

  43. Andrew82
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-08-21 12:17

    Na razie do zastosowań profesjonalnych, może kiedyś stanieją te karty.

    Skomentuj

  44. damian5122
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-08-21 12:40

    te karty już są drogie ale za rok 2 lata będą droższe. Użytkownicy koparek rzucą się na nie i będą braki w sklepach.Więc wątpię że będą tańsze jak już droższe.

    Skomentuj

  45. damian5122
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-08-21 12:40

    te karty już są drogie ale za rok 2 lata będą droższe. Użytkownicy koparek rzucą się na nie i będą braki w sklepach.Więc wątpię że będą tańsze jak już droższe.

    Skomentuj

  46. TruGeek
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2018-08-21 12:56

    To jak rynek PC się zeszmacił w ostatnich latach to masakra. Zero zdrowej konkurencji, zero rozwoju, jedyny rozwój widać w cenach. Od zawsze stawiałem na PC (od 2000r kiedy kupiłem swój pierwszy) i uważałem, że nawet czasami jak więcej wydasz na kompa niż konsolę to jest ok bo dostajesz więcej i masz urządzenie wielofunkcyjne. Ale teraz? Jakiś czas temu rozważałem wymianę całego sprzętu tak aby mieć na zapas mocy jak zwykle, ale ceny na ryku pc to PATOLOGIA. Kilka lat temu budżet w postaci 3k pln na pc to tu można było już coś ciekawego kupić a 4 czy abstrakcyjne już 5k to można już szaleć a teraz za 5k to może coś ze średniej półki złożymy.... Sprzedałem jeszcze w miarę dobrą kartę kupiłem coś zwykłego do ew. jakiś starszych gier i aby nie trzeba było się męczyć z integrą. Kupiłem xboxa używkę za 4 stówki i nic więcej mi nie trzeba, gry mogę sprzedawać, które i tak kosztują tyle co na pc a i mogę kupić taniej używkę. Wiem, że zostanę zaraz zlinczowany ale granica sensu tej platformy jako rozrywkowej została złamana. Nie warto jest płacić sumy niezłego używanego auta za komputer chyba, że ktoś tym zarabia na życie.

    Skomentuj

    1. PS4Ekskluzyw
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2018-08-21 13:54

      Trafnie "rynek PC się zeszmacił w ostatnich latach to masakra"

      Wchodzi nowe pokolenie to trzeba doić a młode pelikany łykają :) Kto starszy ten nie da się nabrać na te cuda nie widy pc. I tak starzy wyjadacze przeszli na konsole i nie babrają się w tym karle pc bez dna. PC do gier to dzisiaj dno i tona mułu.

      Kto normalny kupi kartę za 5 koła gdzie za rogiem nowa generacja konsol. Taka PS5 pogoni to jak trzeba a ta karta będzie niezłym szrotem pod starą generacje.
      Na tej karcie będziecie podziwiać przez następne 2 lata oprawę pokroju Tomb Raidera.
      Jak to zwykle bywa nawet nie zostanie wykorzystana a połowę mocy pójdzie w gwizdek a za kolejne 2 lata uśmiercą tego papierowego potwora za 5 koła ech... Beczka bez dna :)

      Dzisiejsze dzieci wierzą w cuda i myślą że dostaną niedługo taką oprawę co oglądają w tech demach @#$%^&* :)))
      Niech sobie dzieci przypomną demo infiltrator 5 lat temu pokazany i czy mamy dzisiaj taką oprawę w grach na pc.
      A gdzie ten cudowny przełomowy DX12 ech..... Można mnożyć ten cały syf bez końca :) Hej.

      Konsole nowej generacji przybywajcie...... Kasa już czeka :)

      Skomentuj

      1. blebleble
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2018-08-21 17:38

        PS4Ekskluzyw

        Musisz jeszcze sobie poczekać tak z 15 lat zanim RayTracing przybędzie na PlayZłoma :D

        Skomentuj

  47. Michał 06
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-21 12:57

    to teraz zbierajcie kasę bo za rok wymyślą realistyczny pot postaci w grach he he ... takich nowinek to oni mają na pęczki , tam w nvidii pracują ludzie dzień w dzień w takiej firmie nikt nie leży i nie czeka na oświecenie typu "ray tracking" ,biznes is biznes

    Skomentuj

  48. fitgame
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-21 14:43

    Teraz to już z tymi cenami przegięli po całości. To ile zawołają za 2060? Dwa tysiące? A za 2050 1000-1500? To ja dziękuję. Przestaję grać.

    Skomentuj

  49. PS4Ekskluzyw
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2018-08-21 15:56

    Płacie i płaczcie :)))

    https://www.dsogaming.com/news/nvidia-geforce-rtx-2080ti-unable-to-run-shadow-of-the-tomb-raider-with-60fps-at-1080p-with-rtx-on/

    Cudowny ficzer w akcji skąd ja to znam :) Nvidia master race

    Skomentuj

    1. blebleble
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-08-21 17:36

      PS4Ekskluzyw

      A twój PlayZłom 4 ile będzie miał fps with RTX On?

      Ahh... Zapomniałem.

      hue hue hue hue :D

      Skomentuj

  50. madmax87
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-21 16:47

    Super ceny, co generacja to 200 zł drożej!

    Skomentuj

  51. sebger
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-21 19:31

    I wypuszczają karty za takę cenę ze starym złączem HDMI 2.0b zamiast HDMI 2.1 Zostaje 60 klatek w 4k zamiast 120, które te karty mogłyby wyświetlić. Chyba, że displayport 1.4 z kompresją... Porażka.

    Skomentuj

    1. dejot
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-08-21 21:34

      No właśnie, to jak to jest/będzie, bo się nie znam za mocno? Mam monitor 144Hz, a te karty nie mają wyjścia DVI. Do tej pory wystarczyło mi DVI i złącze Dual Link i 144 fps miałem, a na Display Port nie, albo czegoś nie ogarniam. To jeśli pozostaje tylko DP (HDMI nie liczę, chyba, że jakiś nowy (?) ), to czy będzie wtedy te 144 fps na nim, czy jednak już nie?

      Skomentuj Historia edycji

  52. zimeq
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-08-21 21:46

    No i teraz dopiero widać brak konkurencji na rynku. Globalna korporacja to nie pracownia św. Mikołaja i będzie nas ru$ac jak po nas nie ru(alo :D
    Seria 10 byla zajebista bo AMD postraszylo troche RXami serii 400 i 500 ktore byly niezle i tanie.
    Seria 20 to niewielki postep w stosunku do tego co mogloby byc i ceny z kosmosu.
    Prawo Moora na rynku PC nie dziala od dobrych 10 lat ale to juz sie robi denerwujace.
    Zeby fajnego PC zlozyc korzystajacego z wszystkich najnowszych technologii trzeba wydac z 10k.
    10 lat temu to byly 3k.
    Jak AMD nic nie wypusci to GTXy 1080 beda do 2025 sprzedawac w obecnej cenie :D, a GTX 3080 wyjdzie za 6500zł w dniu premiery :D
    No bo w sumie kto im zabroni.
    Marże mają rzędy 60-70%. Rekordowe roczne zyski.
    Ceny RAMu tez sie lepiej trzymaja w przeliczeniu na $/gigabajt niz niektore waluty rządowe ; p

    Skomentuj Historia edycji

  53. zimeq
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-08-21 21:50

    MEGA PRZECIEK Z OSTANIEJ chwili z AdoredTV 2060 wyjdzie 30 wrzesnia i w Polsce bedzie kosztowal 2222zł w dniu premiery :DD Wydajność taka jak 1070Ti Panie!!

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!