Karty graficzne

Nvidia usprawnia sterowniki - nowe funkcje zainteresują graczy

opublikowano przez Paweł Maziarz w dniu 2019-10-30

Ulepszone wyostrzanie obrazu, wsparcie dla G-Sync w trybie NULL i łatwiejszy dostęp do filtrów ReShade - nowe funkcje mogą być dodatkowym argumentem przy wyborze nowej karty graficznej.

GeForce GTX 1660 SUPER to nie jedyna nowość, jaką ostatnio zaserwowała nam Nvidia. Producent przygotował też nową wersję sterownika, która wprowadza kilka ciekawych opcji dla graczy.

Nvidia ulepsza filtr wyostrzania obrazu

Pierwsza z prezentowanych nowości to udoskonalony filtr wyostrzania obrazu (Image Sharpening), który oferuje jeszcze lepszą wydajność. Funkcja działa w tytułach korzystających z DirectX 9, 11 i 12, a wkrótce ma zostać poszerzona o OpenGL i Vulkan API.

Nvidia Image Sharpening

Funkcją można sterować z poziomu panelu sterownika – udostępniono tam suwaki wyostrzające obraz, a także profile pozwalające indywidualnie dostosować ustawienia do poszczególnych gier.

Responsywny i stabilny obraz – od teraz nie musisz wybierać

Producent wzbogacił też tryb Nvidia Ultra Low Latency (NULL) o obsługę technologii G-Sync. Użytkownicy mogą więc korzystać z szybkiego czasu reakcji i niższych opóźnień, jednocześnie wykorzystując synchronizację wyświetlanego obrazu. Warto jednak pamiętać, że wymagane jest tutaj wykorzystanie monitora ze wsparciem dla G-Sync.

Nvidia NULL

Nvidia NULL

Testy producenta pokazują, że rozwiązanie to nie ma dużego wpływu na wydajność, a przy tym zapobiega zjawisku tearingu (rozrywania wyświetlanych klatek animacji).

Łatwiejszy dostęp do filtrów ReShade

Na koniec mamy coś dla fanów modyfikacji gier. Wraz z najnowszą aktualizacją sterownika i aplikacji GeForce Experience, gracze będą mogli uzyskać dostęp do setek filtrów ReShade – będzie można je wykorzystać w grach korzystających z funkcji Freestyle lub Ansel.

Nvidia ReShade

ReShade korzysta z dynamicznej społeczności modderów, która tworzy niesamowite efekty przetwarzania końcowego na potrzeby gier PC. Efekty takich modyfikacji robią ogromne wrażenie.

Nowe sterowniki możecie pobrać ze strony producenta.

Nowe sterowniki naszym zdaniem

Widać więc, że producent skupia się nie tylko na optymalizacjach pod kątem najważniejszych gier, ale też dodaje nowe, przydatne funkcje dla graczy. Rozszerzenie funkcjonalności może mieć wpływ na decyzję przy wyborze nowej karty graficznej, szczególnie teraz, gdy Nvidia i AMD rozpoczęły zaciętą walkę o klienta.

A jakie Wy macie zdanie na temat nowych funkcjonalności?

Źródło: Nvidia

Warto również zobaczyć:

marketplace

Komentarze

16
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Kiedyś bawiłem się trochę w sweetfx i enb. Te postprocesy są naprawdę fajną sprawą i potrafią kompletnie odmienić odczucia z rozgrywki. Z perspektywy czasu widzę problem ze wsteczną kompatybilnością ustawień i bibliotek sweetfx , więc jeżeli Nvidia bierze się za coś podobnego, to spodziewam się, że będzie to rozwiązanie bardzo łatwe w obsłudze i w przypadku rozwijania się takiego reshade zadbają oni o wsteczną kompatybilność, czy możliwość importu ustawień pod stare wersje, Ode mnie okejka pod warunkiem, że nie stworzą ode zera własnego rozwiązania tylko dla Nvidii, bo wtedy niewielu będzie zainteresowanych tworzeniem konfigu specjalnie pod zielonych.
  • avatar
    Zobaczymy jak to się będzie spisywało w praktyce. Nie ma sensu chwalić lub hejtować przed testami.
    Zaloguj się
  • avatar
    A tym czasem RX Vega56 co raz częściej wyprzedza Pascala GTX1080 (co wcześniej działo się jedynie w API Vulkan), więc jedno nVidia nie zmieniła w sterownikach - olewanie sikiem prostym optymalizacji dla poprzednich generacji.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    cyt "A jakie Wy macie zdanie na temat nowych funkcjonalności?"

    nie odpuszczasz. pudelek.pl rządzi? uech...... pytanie jest kompletnie zbędne, degraduje wartość artykułu.
  • avatar
    Apropos NULL i G-Syncc - czy wymagany jest monitor z G-Sync? Czy wystarczy FreeSync kompatybilny z G-Sync?
    Zaloguj się
  • avatar
    Kiedyś: sterowniki grafiki - kilka plików (kilka mega [to te grube, dla wszystkich GPU ;)]), gra nie działała lub nie jest stabilna (zazwyczaj działało) - producent gry wydawał patcha.
    Teraz: sterownik grafiki - cała paka (rozmiar w okolicach instalki Windows 98), masz nową grę i czekasz na sterownik GameReady, aby pograć ze spokojem.

    Co się dzieje w tym obszarze?