Konsole do gier

PlayStation 5 przetestowane w benchmarku 3DMark - wydajność robi wrażenie

opublikowano przez Paweł Maziarz w dniu 2019-06-26

W sieci pojawiły się pierwsze informacje o wydajności inżynieryjnej wersji konsoli PlayStation 5. Jeżeli wierzyć przeciekom, możemy liczyć na dużo lepsze osiągi względem poprzednich PlayStation.

Już od jakiegoś czasu wiemy, że Sony pracuje nad konsolą PlayStation 5. Konstrukcja ma imponować osiągami, co zdają się potwierdzać pierwsze, nieoficjalne wyniki wydajności.

Przypominając, PS5 ma bazować na nowym, autorskim układzie opracowanym przez AMD – znajdziemy tutaj 8-rdzeniowy procesor na bazie mikroarchitektury Zen 2 oraz układ graficzny z generacji Navi. Całość ma uzupełniać szybki dysk SSD, który znacznie przyspieszy ładowanie gier.

Co prawda na premierę konsoli będziemy musieli poczekać przynajmniej jeszcze rok, ale deweloperzy podobno już teraz mają dostęp do inżynieryjnych wersji urządzenia (tzw. Dev Kit). Użytkownik o pseudonimie Apisak natrafił w sieci na pierwsze wyniki wydajności takiej konstrukcji.

W inżynieryjnej wersji PlayStation 5 zastosowano chip o roboczej nazwie AMD Gonzalo (prierwsze przecieki o takiej jednostce pojawiły się już na początku roku). Układ ma osiągać ponad 20 000 punktów w benchmarku 3DMark Fire Strike (wynik ogólny), a więc ponad 4-krotnie więcej niż PlayStation 4. Mówimy mniej więcej o poziomie wydajności komputera z procesorem Ryzen 7 2700X i kartą Radeon RX Vega 64, aczkolwiek odniesienie należy traktować tylko orientacyjnie (chociażby z tego względu, że gry na konsole będą dużo lepiej zoptymalizowane pod dany sprzęt).

Jeżeli informacje o wydajności się potwierdzą, możemy oczekiwać potężnego przyspieszenia względem PlayStation 4 czy nawet PlayStation 4 Pro. Czy konsola rzeczywiście poradzi sobie z obsługą materiałów 8K i ray-tracingu? Przekonamy się po premierze.

Źródło: Twitter @ Apisak

marketplace
avatar
Dodaj
  • avatar
    Tak. PS4Ekskluzyw się chyba posikał ze szczęścia jak to czytał.
    Zaloguj się
    14
  • avatar
    o matko, aż konsolowcom chyba mowę odebrało z wrażenia :D
    Zaloguj się
    10
  • avatar
    Jeżeli tak się prezentuje wydajność przyszłych konsol to wyczuwam niezły pogrom większości pecetów gamingowych. Jeżeli producenci kart graficznych w ciągu najbliższego roku nie zaprezentują drastyczniejszych spadków cen swoich produktów to śmiem twierdzić że kupowanie pc o podobnej mocy do konsol będzie cholernie drogie i nieopłacalne. A kupienie PC, który będzie zauważalnie lepszy od przyszłych konsol to już będzie zabawa za naprawdę niemałą sumkę. 8 rdzeni 16 wątków z trybem boost, 24GB RAM i navi w okolicach 10TF (czyli pewnie odpowiednik GCN o mocy 12TF), szybkie SSD. Ze smutkiem na twarzy muszę stwierdzić że być może zostanę zmuszony na przesiadkę z pecetowej elity.

    I darujcie sobie te gadanie że konsole słabsze od topowych pc once again. PS4 i xbox one mają obecnie śmieszną moc obliczeniową i być może na początku wystarczył gtx 750ti żeby pograć na takim samym poziomie, ale teraz już nie wystarcza. Tak samo będzie i w tym przypadku. Wydajność w okolicach gtx 1080 w zamkniętym opakowaniu jakim są konsole to nie popierdółka.
    Zaloguj się
  • avatar
    PS5 za jakieś póltora roku o wydajności Vega64...buahahahahahahahahahaahahahahahahahaha
    Ale będzie polewka jak ten szrot wyjdzie. Znowu low detale, low tekstury, no nie moge...buahahahahahahaah
    Czekajcie jak to leciało "8K,120fps,raytracing"...buahahahaha
  • avatar
    Nie chcę obrażać inteligencji użytkowników portalu. Obsługa 8K oznacza tylko i wyłącznie, że konsola po hdmi jest w stanie przesłać sygnał o takiej rozdzielczości. Oznacza to nic innego jak menu, odtwarzanie zdjęć i filmów w 8K, nie gier i tyle. Po co te gówno burze. Każdy rozsądny człowiek wie o co chodzi.
  • avatar
    No jakby ta konsola wyszła teraz to by nawet było całkiem nieźle. Ale do czasu jej premiery taki sprzęt nie będzie robił na nikim wrażenia.

    PS. To pytanie autora o 8k i raytracing... ty tak na poważnie? Przecież teraz wszyscy płaczą na około, że sprzęt za słaby na to RT w fullHD albo, że ledwo teraz da się odpalić gry w 4k@60fps a tu jakieś marzenia o 8k na konsoli, która wyjdzie za co najmniej rok?
    Zaloguj się
  • avatar
    Post o wydajnosci PS5.

    Dobijemy do 200 komentarzy? Wszystkie trolle/fanatycy sie zaraz zleca i zacznie sie wojna.

    Ide robic pocorn, wracam za godzinke, na ten moment jest tylko 14 komentarzy ;)
  • avatar
    "Mówimy mniej więcej o poziomie wydajności komputera z procesorem Ryzen 7 2700X i kartą Radeon RX Vega 64"

    Ha ha ha przecież ta konsola jak wyjdzie w 2020 roku to będzie przestarzałe pudło bo gdyby teraz ją wydali jak piszę @człowiek-taboret to by było coś.
    Z drugiej strony chciałbym żeby konsola była mega potężna bo wtedy gry na Peceta były by szybko rozwijanie a tak developerzy muszą się dostosowywać do konsolek i Pecety nie mogą rozwijać pełni możliwości.
    Czy tylko ja uważam że to jest chore że ludzie robiący gry nie mogą rozwinąć skrzydeł bo pudła zwane konsolami im na to nie pozwalają.
    Moim zdaniem powinno być tak jak na przykładzie xbox one x vs PS4 Pro wszystkie gry multiplatformowe wyglądają lepiej na XOX niż PS4 PRO z racji akcji Xbox One X Enhanced,to samo powinno być na pecetach czyli developerzy niech tworzą gry z grafiką high na konsolki a z grafiką ultra z masą wodotrysków na PC żeby gały wyłaziły z orbit i wtedy każdy będzie zadowolony.
    Zaloguj się
  • avatar
    Tak samo jak każdy rozsądny człowiek wie że gry na pecetach wyglądają najlepiej ale wystarczy jedna cebula i zaczyna się jazda.
    Zaloguj się
  • avatar
    Tak 8k chyba w 15fps i masowym upscallingiem :)

    Dobrze żeby chociaż obsługiwała w natywnym 4k chociazż w stałych 60fps ale nawet w to wątpie :)
    Zaloguj się
  • avatar
    Już widzę tą optymalizację lepszą...... Od momentu gdy wprowadzili jedna architekturę na PC i konsolach, producenci lecą w kulki i robią wszystko na jedno kopyto :/
    Zaloguj się
  • avatar
    Ogarnijcie dupy z tym 8k. Przecież wiadomo, że to marketingowy bełkot zarówno MSa jak i Sony i w obu przypadkach chodzi o obsługę filmów i może jakimś cudem gier 2D. Na pewno konsola nie będzie obsługiwać w 8k gier AAA, bo nie jest to fizycznie możliwe w tej cenie, a poza tym znacznie ważniejsza jest płynność rozgrywki.
    Sami twórcy pewnie będą woleli postawić na jakość grafiki, RT, i nawet upskalowane 4k i 60 fps niż 8k, średnią grafikę i ledwo 30 fps, bo przy takich rozdzielczościach i tak nie widać różnicy (no chyba że na telewizorze 80+cali z odległości 0,5 metra).
  • avatar
    Jeśli rzeczywiście jest to prawdziwy wynik PS5, to mowa tu o GPU, które odpowiada wydajności przynajmniej 9.75TF Navi (jak RX 5700 XT), bo nic słabszego nie miałoby lepszego wyniku jak Vega64. Zakładam, że może być to jeszcze szybsze GPU na poziomie 11-12TF z tego powodu, że PS5 na pewno nie ma aż tak dopracowanych sterowników pod windowsa i 3dmarka jak ma np. Vega64.

    Za 1.5 roku taka wydajność GPU plus ryzen2 wciąż będzie robić wrażenie jak na konsole, bo nic nie zapowiada aby w najbliższych latach wydajność GPU się drastycznie zwiększała jak to było kiedyś (nie mogą zmniejszać GPU w nieskończoność i już obecne 7nm jest i tak imponującym osiągnięciem). Te 11-12TF w środowisku konsoli i tak będzie miało znacznie lepszą wydajność niż na windowsie i spokojnie osiągnie rezultaty jak radeon 7 czy 1080ti. Dodając do tego polotki o 24GB ramu na konsolach, to trzeba się szykować na kosmiczne wymagania gier multiplatformowych na PC, tak w kwestii VRAMU, GPU i CPU. Jeśli zrobią grę pod 30fps to nawet za rok nikt nie będzie miał kompa, który byłby w stanie wyrenderować te 60fps, bo oznaczałoby to konieczność posiadania karty o wydajności przynajmniej 2x radeonów 7 z 16GB VRAMU i proca na poziomie 8 rdzeni o częstotliwości 6.4GHz. Poczekamy naprawdę długo zanim powstanie PC, który pozwoli na komfortową grę w 60fps, gdy mowa o multiplatformach z PS5.
    Zaloguj się
  • avatar
    Do 8k trzeba mieć jeszcze tylko TV z 8k :D ale to przecież rybka no nie :)

    Zaloguj się
  • avatar
    Takich komentarzy jak powyżej jest multum w sieci.Widać jak sporo ludzi ma brak wyobraźni w temacie technologii.Mało kto jest w stanie wyobrazić sobie co przyniesie zmiana na 7nm litografię a przecież nie będziemy z nią w najwydajniejszych układach równie długo co z Intelowskim 14nm.
    Przykra sprawa dla osób odnoszących się do PC i jego optymalizacji , które nie chcą do siebie dopuścić myśli by głównie optymalizacje miały wpływ na to jak dobrze prezentują się procesory od Intela i karty graficzne od Nvidia.
    AMD przynajmniej na konsolach i właśnie w serwerach jest w stanie pokazać więcej niż do tej pory mogło pokazać na PC.
    Niestety tak musi być bo nikt nie chce by monopolizm zniszczył rynek.
    Te wycieki traktuję za przekąskę bo jeszcze nie powstał układ , który zasili nowe konsole od Sony czy Microsoft.
    Wszyscy czekają na dopracowanie produkcji ze strony TSMC , które niedawno ogłosiło rozpoczęcie produkcji drugiej generacji 7nm DUV.
    Teraz mamy walkę TSMC i Samsung bo reszta w tej stawce się nie liczy jeżeli chodzi o dominację w procesach produkcji tylko w to wszystko musi być wpleciony jeszcze element opłacalności produkcji.
  • avatar
    Sekundę , powiedzcie co ma wspólnego ten syntetyk "3DMark" wspólnego z realną wydajnością jakiegokolwiek urządzenia?
  • avatar
    To jakiś niedorozwinięty osobnik jest ? Ten ps4 eksuzyw? Czy tylko udaje takiego ?
  • avatar
    To jakiś niedorozwinięty osobnik jest ? Ten ps4 eksuzyw? Czy tylko udaje takiego ?
  • avatar
    Bez wsparcie na poziomie archi dla RT nie ma szans. Nie przy 20k
  • avatar
    Czy konsola poradzi sobie z 8K? Oczywiście że nie. No chyba że mówimy tu o grach pokroju Minecraft. Obecna generacja ledwo co ledwo ciągnie to 4K (i tu należy podkreślić iż jest to często jakieś 3K upscalowane do 4K przy 30FPS). Do 8K i RT potrzeba czegoś znacznie potężniejszego niż planowane wersje. Może przy wydajności 8-10 PS4 coś tam normalnego ruszy przy tym 8K ale to raczej nie przy kolejnej generacji ale za dwie, może 3.
    Zaloguj się
    -2