Technologie i Firma

Poznaj „jakość swojej sprzedaży” na Allegro

opublikowano przez Wojciech Kulik w dniu 2019-06-06

Sprzedawcy na Allegro uzyskali dostęp do panelu pod tytułem „Jakość mojej sprzedaży”. Zawarte w nim informacje mają pomóc im w osiąganiu lepszych wyników.

„Jakość mojej sprzedaży” – tak nazywa się nowe narzędzie analityczne, z jakiego bezpłatnie korzystać mogą już sprzedawcy na Allegro. W panelu tym znajdują się wszystkie najważniejsze informacje pozwalające na analizę wyników i na zarządzanie biznesem oraz w dłuższej perspektywie: na optymalizację strategii.

Allegro chwali się, że na platformie swoje produkty i usługi oferuje już ponad 125 tysięcy przedsiębiorstw, głównie polskich i przede wszystkim tych z sektora MŚP. Dzięki panelowi „Jakość mojej sprzedaży” ich właściciele mają być w stanie szybko, a zarazem dokładnie analizować wyniki i porównywać je z osiągnięciami konkurencji.

Allegro seller panel

W panelu znajdują się (prezentowane w szerszym kontekście) dane związane z rekomendacjami i opiniami klientów, terminowością wysyłek oraz atrakcyjnością oferty w oczach kupujących (których każdego miesiąca jest około 17 milionów, jak podaje Gemius/PBI), a także liczby zrealizowanych zamówień, ofert z Allegro Smart! czy otwartych dyskusji. 

„W Allegro stale monitorujemy różne elementy, które pozwalają nam zapewnić doskonałą obsługę klienta. Allegro opiera się na big data, więc zależy nam na tym, aby podzielić się naszymi cennymi spostrzeżeniami ze sprzedawcami” – skomentował François Nuyts, prezes Allegro. 

„Nowy panel będzie świetnym uzupełnieniem. Chcemy promować najlepsze praktyki w zakresie obsługi klienta, ponieważ tylko dzięki temu sprzedawcy na Allegro mogą odnieść sukces w sprzedaży online. Po pełnym wdrożeniu zaplanowanym najpóźniej na koniec roku, wyniki prezentowane w panelu będą miały istotny wpływ na pozycjonowanie ich ofert” – dodał Nuyts.

W tym nowym panelu sprzedawcy mogą znaleźć nie tylko suche liczby, ale też komentarze do nich i konkretne wskazówki na temat tego, jak można ten lub inny wskaźnik poprawić. Bazując na wynikach konkurencji każdemu przedsiębiorcy wystawiana jest również nota w poszczególnych kategoriach: od Super, przez Dobry, Neutralny i Wymaga poprawy, aż po Nieakceptowalny. Jak wspomniał Nyuts, te oceny będą miały wpływ na to, jak dobrze widoczne są oferty.

Źródło: Allegro

Warto zobaczyć również:

marketplace

Komentarze

6
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Odkąd po 15 latach skasowali mi ponad 1000 komentarzy i 100% pozytwyów mam totalnie gdzieć ten serwis - może ktoś rozsądniejszy ich kupi.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ostatnio wystawiałem tam telewizor... wpisując dane dodałem opcje aukcji z możliwością licytacji (z opcją ceny minimalnej po jakiej mogę oddać TV) fajna możliwość dla kupujących bo można zaoszczędzić parę złotych....

    Jak się okazało w podsumowaniu doszła kwota 47 zł za cenę minimalną.
    Wszystko było napisane małym drukiem.

    Oczywiście moje niedopatrzenie i mój błąd ale opłata prawie 50 zł za wystawienie telewizora wartego 300zł to lekkie przegięcie. Więc dziękuję i nie korzystam więcej
  • avatar
    Allegro już w praktyce nie jest serwisem aukcyjnym, tylko zwykłym sklepem internetowym. Zwykli śmiertelnicy, wystawiający swoje dobra zostali zepchnięci na margines, w czym doskonale pomagają zaporowe wręcz opłaty i lichwiarskie prowizje.
    Tak się dzieje, gdy nie ma konkurencji.
    Zaloguj się
  • avatar
    Postawienie własnego sklepu jest bardziej opłacalne niż bazowanie na zewnętrznych serwisach. Teraz jest dostępnych tyle narzędzi, że koszty też nie są duże. Sam skorzystałem z narzędzia od bazo.io, żeby wiedzieć kto może być potencjalnym klientem, a później samo ruszyło. Sporo klientów wraca.