Gry komputerowe

Project CARS ma problemy na kartach AMD, ale Nvidia się do tego nie przyłożyła

opublikowano przez Mateusz Tomczak w dniu 2015-05-10

Z oficjalnego komunikatu wynika, że wszystkiemu winne jest AMD właśnie, które nie zadbało o odpowiednie sterowniki.

Project CARS gra

Od kilku dni na rynku dostępne jest wreszcie Project Cars i chociaż pierwsze oceny gry wypadły naprawdę dobrze to nie obyło się bez pewnych mało przyjemnych elementów, Okazuje się, że wersja PC jest dość wybredna co do sprzętu, a konkretnie kart graficznych.

Niemal wszystkie testy potwierdzają, że produkcja Slightly Mad Studios nie najlepiej radzi sobie na komputerach wyposażonych w karty graficzne AMD Radeon i to nawet  w przypadkach najwydajniejszych konstrukcji. Zdecydowanie lepiej wygląda to z układami Nvidia GeForce i w związku z tym szybko rozpętała się mała burza. Dlaczego?

Nie jest przecież tajemnicą, że Nvidia pomagała w pracach nad Project Cars i przekazała Slightly Mad Studios sporo środków finansowych. Zwolennicy teorii spiskowych bardzo szybko doszli więc do wniosku, że problemy z płynnością rozgrywki na kartach AMD nie muszą być przypadkowe.

Nikogo nie zdziwi chyba fakt, iż producent gry zaprzecza takim zarzutom. Z oficjalnego komunikatu wynika, że tak naprawdę wszystkiemu winne jest AMD właśnie, które nie zadbało o odpowiednie sterowniki.

"Przekazaliśmy AMD 20 kluczy do testowania gry, aby sprawdzili, jak wygląda sprawa sterowników. Wystarczy przecież spojrzeć na słabsze konsole aby zobaczyć, jak zoptymalizowana została gra pod podzespoły oparte na chipach AMD. Próbowaliśmy wiele razy docierać do AMD. Jak mówię, daliśmy im 20 kluczy i chociaż byli zapraszani do współpracy z nami nieprzerwanie od kilku lat to patrząc na firmowe maile widzę, że rozmawiał z nami ostatnio w październiku ubiegłego roku."

Co na to AMD? Roy Taylor, jeden z wiceprezesów, poinformował, że stosowne sterowniki są już przygotowywane i wkrótce powinny zostać udostępnione. Wygląda zatem na to, że Nvidia rzeczywiście do niczego się tu nie przyłożyła.

Źródło: dualshockers, dsogaming

marketplace

Komentarze

136
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Naprawdę nie rozumiem tego podejścia.. czemu to producenci kart muszą co grę wypuszczać nowe sterowniki... kiedyś jakoś potrafiono napisać grę porządnie i nikt nie myślał o sterownikach ;/ A teraz producenci gier zwalają wszystko na sterowniki...
    Zaloguj się
    16
  • avatar
    I wychodzi na wierzch to za co byłem krytykowany przy okazji Mantle - AMD nie za bardzo obchodzi, czy gry będą zoptyamlizowane pod ich karty.
    Tak samo z Mantle, które praktycznie prawie nie istnieje z powodu braku gier je obsługujących - to AMD powinno zależeć na tym by producenci gier zastosowali jego obsługę, bo im samym średnio na tym zależy.
    Jak widac w tym przypadku, nawet jak producent gry sam zachęca do współpracy to odzew ze strony AMD nikły - a potem zdziwienie, że udział w rynku spada.

    Dla jasności od 10 lat wszystkie moje karty to ATI/AMD, więc nie hejtuję jako fan konkurencji, jednak nie podoba mi się coraz bardziej to jak działa AMD, więc nie widze powodu, by im tego nie wytykać, bo to działa na szkodę wszystkich potencjalnych i obecnych klientów.
    Zaloguj się
    15
  • avatar
    1. nVidia się nie przyłożyła?
    http://www.purepc.pl/files/Image/news/2015/05/project_cars_nvidiam.jpg

    A reklamy w mediach to się rozdaje za darmo?

    2. GameWorks jest odpowiedzią rozwścieczonej nVidii na fakt że AMD obsadziło cały rynek dużych konsol architekturą CGN. Tam gdzie GameWorks jest implementowane, Radeony się wyraźnie duszą a winę za straszne drop-y zrzuca się na "słabe sterowniki".

    Natomiast tam gdzie nie ma śladu GameWorks takich makabrycznych problemów "ze sterownikami" po prostu nie ma.Do prawdy nie trzeba być Sherlockiem by wyciągać wnioski.

    GW to "TWTBP 2.0", czyli - 20 do wydajności na Radeonach a przy okazji +10 do optymalizacji na GeForce-ach.


    Zaloguj się
    11
  • avatar
    Jak masz kartę amd to physx zjada CPU. Jak masz geforce to wszystko ladnie chodzi na gpu :)

    Niech sobie teraz amd driverem naprawi kod gry, który chodzi na CPU - powodzenia :D

    Oczywiscie taka praktyka poskutkowała wydaniem na tą grę równych 0 zł przeze mnie. Oby tak dalej.
    Zaloguj się
  • avatar
    20 kluczy dla amd - lol. Mozna przeciez na early access kupic bylo. Niezla pomoc.
    Ciekawe jak amd miało driverem zmienić kod Gameworks chodzący na CPU.

    Ładnie, ładnie.
  • avatar
    Wiele razy dawałem szanse AMD kupując ich podzespoły, ale w pewnym momencie zdecydowałem się pozostać u konkurencji i brak dodatkowych siwych włosów mnie w tym uświadomił ;)
  • avatar
    Sterowniki sterownikami, a co ze starszymi kartami AMD? W gry się gra, nie tylko na topowych kartach.
    Zaloguj się
  • avatar
    Na moim i5 4690+ r9 290 na rozdziałce 1080x2560 gra na maxymalnych ustawieniach jest wręcz niegrywalna, dopiero przy średnio wysokich można pograć spokojnie... optymalizacja- poziom GTA IV :C
  • avatar
    NVidia - The Way It's Meant To Be Fucked.
    A tak na serio to wina zapewne leży po wszystkich trzech stronach. Poczynając od AMD, przechodząc po developerach a skończywszy na Nvidii. Brak wsparcia AMD dla swoich produktów jest NIEDOPUSZCZALNE!. Każda nowa gra, która wychodzi jest spod znaczka NVidii. Będąc w obozie czerwonych musisz czekać na sterowniki nawet ROK gdzie NVidia ma pełne wsparcie od premiery do premiery. Jako użytkownik Radeonów jestem wysoce zawiedziony tym bałaganem i właśnie jestem na etapie "KUR*A znowu 22fpsy i brak jakichkolwiek sterowników!" a za tydzień będę pewnie już na etapie "19fps w wieśku.. PIER*OLE! zamawiam 970"
  • avatar
    http://hardforum.com/showpost.php?p=1041593386&postcount=59
    "Ian Bell's post verbatim. 5/7/2015

    "Of course.

    Looking through company mails the last I can see they (AMD) talked to us was October of last year. I'm holding an internal investigation now as I'm seriously pissed at this allegation.

    Categorically, Nvidia have not paid us a penny. They have though been very forthcoming with support and co-marketing work at their instigation.

    Edit - More info below. Lot's of communications with them around March and more yesterday.

    Gains that were made with an earlier driver they released were lost in a later release. Our internal analysis shows only very marginal gains available from our side (around 1%) with an excessive amount of work.

    We've had emails back and forth with them yesterday also. I reiterate that this is mainly a driver issue but we'll obviously do anything we can from our side."

    Some great gains we saw from an earlier driver they released have been lost in a later driver they released. So I'd say driver is where we start.

    Again, if there's anything we can do we will.

    I've now conducted my mini investigation and have seen lots of correspondence between AMD and ourselves as late as March and again yesterday.

    The software render person says that AMD drivers create too much of a load on the CPU. The PhysX runs on the CPU in this game for AMD users. The PhysX makes 600 calculations per second on the CPU. Basically the AMD drivers + PhysX running at 600 calculations per second is killing performance in the game. The person responsible for it is freaking awesome. So I'm not angry. But this is the current workaround without all the sensationalism."
    Zaloguj się
  • avatar
    Przecież na 7970 oc chodzi bardzo płynnie na jakiś tam starych sterownikach w ustawieniach wysokich nawet tych , których nie rozumiem. Problemem jest ta gra, brakuje jeszcze mikropłatności by zostać bublem roku
    Zaloguj się
  • avatar
    No cóż to jest debilizm żeby pchać się w rozwiązania zamknięte kiedy otwarte w niczym nie ustępują
  • avatar
    Mam konsolę i optymalizację pier...
  • avatar
    "pracach na grą"
  • avatar
    ja was ludzie nie rozumiem, wczoraj pokazywałem braciakowi project cars i mówię, nieźle wygląda co? on nie wzruszony tak patrzy bo ma starego gtxa 460. Mówię dalej że ponoć optymalizacja jest skopana na radkach, patrze na ilość fps 62-64! coś w ten deseń mapka słoneczna chyba 11 przeciwników max detale nie jakieś pitu pitu, wyłączone wszystkie antyaliasingi ale za to rozdzielczość 1440p i wszystko to na r9 280x oraz i5 2500k @ 4,6Ghz
    Nie wiem jak wygląda sprawa w deszczu bo już miałem wyłączony msi afterburner, mógłbyć spadek nawet do 30 klatek ale jakoś się tym nie przejmuje stosowne patche, nowe sterowniki wszystko poprawią i po co to drążyć temat?
    Zaloguj się
  • avatar
    Jest Havok, jest bullet, jest z czego wybierać, nie trzeba "za darmo" ładować się w nVidiowskie fiziksy.

    A jak to się stało, że podczas bety i innych testów nikt nie odkrył, że z wydajnością jest coś nie tego?
    Zaloguj się
  • avatar
    Spodziewałem się, że premierę przesuwano na optymalizacjach... Najwidoczniej musimy czekać na "mega patche" które będą szumnie zapowiadane niczym bitwy w War Thunder!
    Chociaż na dobre by to wyszło, bo u mnie jest dokładnie problem z drawcallami które można rozwiązać przez DirectCompute (co zrobiono na "CUDA Nvidyi")
    Patch wskazany wręcz bo jakość gry jednak przemówiła do mnie w końcu (dostosowane zawieszenia i przeciętny ffb) xD
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Pewnie że nie...
  • avatar
    Jak dobrze, że ja mam konsolę. To co się dzieje ostatnio na rynku PC, jeśli chodzi o gry, to prawdziwy dramat. Podziwiam ludzi, którzy grają na tym sprzęcie :)
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    Na moim gtx 960 ustawienia wysokie, tylko cienie srednie, aa na 4x i nie spada ponizej 60 klatek podczas burzy w przeciwnikami. W sloneczny dzien ponad 100 klatek. Dobrze ze sprzedalem w ch... 280x.
    Zaloguj się
    -4
  • avatar
    Płaczcie dalej minusujcie a ja za to sobie pogram bez płaczu i nadal się z was śmieje AMD albo exATI suckers ...
  • avatar
    ale was dupki bolą , bawi mnie to tak bardzo że mam super niedziele z tego powodu haha ...
    Zaloguj się
    -10
  • avatar
    Bitwa AMD vs Nvidia za 3...2...1...
    Zaloguj się
    -42
  • avatar
    Panowie grał ktoś może w tą gre z włączonym MSAA ? Robie przymiarke do jej zakupu (grałem swego czasu w builda tylko ) i jeśli te wyścigi wygladają teraz jak na tych filmikach:

    https://www.youtube.com/watch?v=mWsoPeCNC8U
    https://www.youtube.com/watch?v=rc_qRPYUFz0

    ... to jest lepiej niż myślałem:)
    Zaloguj się
  • avatar
    Właśnie czy osoby które grają w PC nie maja wrażenia że auto pokazuję na budziku 100km/h a wrażenie jakby jechało 50km/h ???? :D
  • avatar
    Problemy to oni na maja na obu kartach i wszystkich platformach.Konsolach tez. Rowniez na nvidia sa mega problemy. Nie tylko z wydajnoscia (narzekaja ludzie z 970/980 tez ) ale rowniez zwiechy i black screen nie wiadomo czemu. Sam mam ten klopot. Moj ciut leciwy juz sprzet a spoko daje rade pograc ale co z tego jak co chwila
    "display driver stopped responding and has been recovered" w windows logu :(
    Zaloguj się
  • avatar
    Jeżeli chodzi o model jazdy to są to z pewnością najlepsze wyścigi. Niestety gra chyba nie odniesie tak spektakularnego sukcesu jak życzą sobie twórcy.
    ----
    Gra jest bardzo nierówna jeżeli chodzi o grafikę. Tu należy się osobny akapit. Samochody moim zdaniem są najlepiej wymodelowane aż wręcz za sterylne. Natomiast tak brzydkie otoczenie aż bije po oczach. Na kilku zagranicznych portalach wyczytałem, że ponad roczna Forza jest ładniejsza wg redaktorów. Ja z tym się nie zgadzam, ale dziwi mnie takie spojrzenie. Zgodzę się, że efekty pogodowe przy driveclubie wypadają po prostu normalnie.
    ----
    Twórcy robią trochę głupków z graczy gdy powołują się na optymalizację na konsolach. API konsolowe to osoba procedura optymalizacji. Nie ma to żadnego przełożenia na karty AMD w pc. Zamknięty hw konsoli + api stale rozwijane w trakcie cyklu życia sprawia,że na konsolach nigdy nie będzie większego problemu z optymalizacją nawet gdy pojawią się instrukcje np. "tylko pod direct x12-13". Amd ma ewidentnie ogromny problem ze swoimi sterownikami.
    Zaloguj się
  • avatar
    Na pewno coś jest nie tak.

    https://www.youtube.com/watch?v=e0rzZLfXAn4

    Z tego filmiku ewidentnie wynika, że karta AMD nie zawsze jest w pełni obciążona, gdzie Nvidia ma cały czas 96 % w przypadku AMD w momencie spadku ( pod koniec filmiku) fps spada do 30 ale load spada do 60%.
  • avatar
    Na starych catalystach 13.8 chodzi bardzo plynnie na
    2600K; 6950 2Gb; 8Gb ram
    ustawienia:
    1920x1080 120Hz
    textury high
    aniso x8
    antyaliasing MSAA
    track detail i car detail na ultra
    cienie na medium
    blur na low
    trawa wylaczona
    I nawet z przeciwnikami nie widac jakis przycinek, chodzi w 100% plynnie, polecam sprawdzic.