Konsole do gier

Project Scorpio - devkit bez tajemnic

z dnia 2017-06-06
Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
36 komentarzy Dyskutuj z nami

Devkit Project Scorpio to bardzo ciekawa konstrukcja, która została podobno stworzona tak, by sprostać wymaganiom twórców najlepszych gier.

Minął już miesiąc, odkąd mogliśmy rzucić okiem na devkit nowej konsoli z Redmond, a właściwie najbardziej podrasowanej wersji Xboksa, czyli Project Scorpio. Zaintrygował on OLED-owym licznikiem klatek na sekundę umieszczonym na froncie urządzenia i między innymi tę kwestię poruszył Microsoft, szczegółowo omawiając deweloperską wersję tego sprzętu.

Przód urządzenia stanowią: 3 gniazda USB, napęd optyczny, wspomniany wyświetlacz OLED oraz pięć programowalnych przycisków. Zdecydowano się na te udogodnienia, aby zagwarantować twórcom najbardziej komfortowe warunki do tworzenia świetnych gier (a tych Microsoft potrzebuje i te partnerzy Project Scorpio mają mu dać).

Aby zapewnić te doskonałe warunki Microsoft zwiększył też wydajność sprzętu – devkit ma więc wydajniejszy procesor, dodatkowy napęd SSD o pojemności 1 TB oraz dwa razy więcej pamięci RAM GDDR5 – 24, a nie 12 GB. Do dyspozycji twórców oddana została też specjalna „skrzyneczka”, umożliwiająca przesyłanie danych na dysk konsoli w znacznie krótszym czasie.

Microsoft twierdzi, że wszystkie zmiany wprowadzone w wersji deweloperskiej są odpowiedzią na prośby i zażalenia twórców. Oprócz wspominanych już kwestii skarżyli się oni też między innymi na otwory wentylacyjne u góry, przez co nie można było umieścić jednej konsoli na drugiej. Konstrukcja została więc teraz zmieniona i jest już taka możliwość.

Nazwa, cena, data premiery i wygląd konsoli Project Scorpio – wszystkie te informacje powinny zostać ujawnione podczas konferencji Microsoftu, która odbędzie się 11 czerwca. Zobaczcie: Rozkład jazdy E3 2017 - kto, co i kiedy pokaże?

Ten artykuł pochodzi ze strony benchmark.pl

Źródło: VG247

marketplace

Komentarze

36
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Zaraz będzie wysyp konsolowców którzy piszą, że "gry robi się na devkicie a nie na pececie" :D... Nie rozumiejąc, że devkita podłacza się do peceta przez usb na którym jest zainstalowany Visual Studio lub inne środowisko programistyczne z odpowiednimi sterownikami i build jest generowany na PC, a potem jest automatycznie przesyłany po każdej kompilacji z PC do devkita przez usb i na devkicie uruchamiany.

    Zaloguj się
  • avatar
    PS4 pro moze sie schowac bo i tak bedzie medium grafa i 30fps console experience..
  • avatar
    Oledowy licznik fps mnie rozwalił. Niech wychodzi, im więcej się dzieje tym lepiej. Tytuły dedykowane tylko na scorpio i pc powinny zaliczyć progres w grafice.
  • avatar
    Nieważne jakie Scorpio będzie miało parametry techniczne, i tak nie umywa się do PS. Xbox nie ma nic ciekawego do zaoferowania pod kątem gier, które są bądź co bądź głównym powodem dla którego ludzie kupują konsolę.
    Niech dowodem na to będzie to, że najlepsze gry tego roku są albo exclusive'ami PS4 albo nie pojawiły się na Xbox: Nioh, Horizon Zero Dawn, Persona 5, Yakuza 0, Wipeout...
  • avatar
    crysis na tym pujdzie?
    Zaloguj się
    -4
  • avatar
    jak stare VIDEŁO wyglada
    Zaloguj się
    -6
  • avatar
    Mysle ze PS4 jest ciekawsze od xboxa bo jest wiecej gier i sony kazda generacja zyje dlugo w japonii przez co wiecej gier jest nie jedna sie przechodzilo po japonsku i po prostu lepiej gry wygladaja na PS. A scorpio za duzo nie zmieni to bedzie ciekawostka i sprzedaz tez za duza nie bedzie to jeszcze nie jest next gen scorpio to najwyzej sprzet jaki powinien wyjsc w dniu premier ps4 i xone to bylby wtedy taki next gen 0.5
    Zaloguj się
    -11