Gry PlayStation 4

Upiększanie piękności - Shadow of the Colossus na PlayStation 4

opublikowano przez Wojciech Kulik w dniu 2018-01-29

Jak stworzyć remake gry, która w opinii wielu jest majstersztykiem? Odpowiedzi na to pytanie udzielają ci, którzy podjęli się tego zadania. Zobaczcie i posłuchajcie, co ekipa Bluepoint Games ma do powiedzenia na temat Shadow of the Colossus na PlayStation 4.

Pamiętający jeszcze czasy drugiego „pleja” Shadow of the Colossus to w opinii wielu graczy i krytyków prawdziwy majstersztyk. Ekipy Sony i Bluepoint Games już po raz drugi przywracają go jednak na warsztat i starają się udoskonalić – próbom tym poświęcony został opublikowany niedawno materiał wideo.

„Jak zabrać się za remake tak kochanej gry jak Shadow of the Colossus? Po co w ogóle dotykać oryginału?” – między innymi na te pytania odpowiada opisywany materiał. Twórcy opowiadają, że starali się zachować wszystko to, za co gracze pokochali ten tytuł, a jednocześnie poprawić go pod każdym względem – włączając w to oczywiście ten wizualny.

Autorzy wspominają za co kochali oryginał z 2005 roku i opisują, na czym się koncentrowali, by aktualne pokolenie graczy mogło z równie dużym sentymentem wspominać remake, który ujrzy światło dzienne lada chwila, bo już 6 lutego. Czy warto obejrzeć ten materiał? Zdecydowanie tak, dlatego też właśnie już was z nim zostawiamy…

Shadow of the Colossus – remake majstersztyku

Shadow of the Colossus zmierza oczywiście wyłącznie na PlayStation 4 (i PlayStation 4 Pro). Jeśli wciąż wam mało, a nie widzieliście jeszcze ostatniego, 15-minutowego zapisu rozgrywki, to tutaj macie link.

Źródło: PlayStation

marketplace

Komentarze

9
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    wygląda zacnie, lubie taki klimat. Nie zdążyłem ograć jej na poprzedniej platformie więc teraz nadrobię pewnie.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ładnie odwalili nie ma co ,ale ja bardziej czekam na remake residenta 2 ale na razie cisza;(
  • avatar
    Nie moge sie doczekać by kolejny raz ukończyć ten majstersztyk.
  • avatar
    Bluepoint to znak jakosci
  • avatar
    Już lata temu remake resident evil 1 pokazał, że tworzenie remaków wysokiej jakości to przepis na sukces. Wiadomo, że lepiej zrobić nowy kotlet na tym samym sprawdzonym przepisie zamiast podgrzewać stary. Te wszystkie remastery (które dodają tylko większą rozdzielczość czy lepszą płynność) to natomiast stanowczo za mało i takie danie nigdy nie będzie ponownie smakować.

    Wszystko wygląda na to, że nowe kolosy są przykładem udanego remake'a, ale niestety dzisiaj nie każdy developer traktuje takie prace poważnie. Pierwotni twórcy danej gry najczęściej powierzają tworzenie takich projektów słabym developerom bez doświadczenia, którzy nie przywiązują do takich prac należytej uwagii i nie rozumieją co sprawiało, że dana gra miała to coś. Przykładem takiego nieudanego remaku jest wedlug mnie gears of war ultimate. Gra były ewidentnie zrobiona niedbale i jako fan oryginału aż byłem zdziwiony jak bardzo można było zepsuc tak genialny klimat gry. Z mrocznego i brudnego stylu grafiki (gdzie metaliczne powierchnie i tekstury tobiły niesamowite wrażenie) pozostał sam plastik i bajkowe postacie, a tekstury to nawet w oryginale były często lepsze. Nawet dziś wolę przjśc oryginalne gears of wars następny setny już raz aniżeli odpalic tak fatalnego remakea :P.

  • avatar
    odgrzewany kotlet