Na topie

Skuteczniejsze targetowanie reklam dzięki danym GfK

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Technologie i Firma

Kategoria: Technologie i Firma Tematyka: Big Data Innowacje w firmie

Firma Cloud Technologies nawiązała współpracę z GfK, aby reklamy były lepiej dopasowane do konkretnych użytkowników.

Skuteczniejsze targetowanie reklam dzięki danym GfK

A A

GfK każdego dnia prowadzi badania,  aby dostarczać rzetelne i aktualne informacje na temat rynku i konsumentów. Ogłosiła, że owocami swojej pracy podzieli się z warszawską spółką Cloud Technologies, by zapewnić doskonale spersonalizowane reklamy w Internecie.

Na serwery Cloud Technologies trafią zbiorcze dane na temat internautów, sklasyfikowane według 145 kategorii, takich jak wiek, płeć i wielkość miejscowości, wykształcenie, status zatrudnienia i dochód czy też korzystanie z internetowych usług finansowych lub multimedialnych. Zostaną one połączone z informacjami znajdującymi się w należącej do Polaków największej europejskiej hurtowni danych, by reklamy były trafniej dopasowywane.

„Dane demograficzne wykorzystywaliśmy już wcześniej w naszych analizach, jednak te pochodzące od GfK, są znacznie bardziej precyzyjne. Nasz partner posiada duże, reprezentatywne panele konsumenckie, budowane od wielu lat na bazie rekrutacji offline. Takie podejście zapewnia pełną weryfikację potencjalnych panelistów, co przekłada się na bardzo wysoką rzetelność zbieranych danych demograficznych” – zwraca uwagę Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies.

Innymi słowy: nic całkowicie nowego, ale za to na skalę do tej pory nieosiągalną. – „W ten sposób możemy tworzyć wiarygodne profile demograficzne i łączyć je z profilami behawioralnymi. W efekcie maksymalizujemy skuteczność targowania reklam online” – dodaje i podkreśla, że dla osób planujących kampanie oznacza to szansę na bardziej precyzyjny dobór grupy docelowej.

Warto w tym miejscu dodać, że firma Cloud Technologies w ramach swojej hurtowni danych już teraz przetwarza przeszło 3 miliardy anonimowych profili internautów z ponad 180 państw. Gromadzi i wykorzystuje takie informacje jak zainteresowania, preferencje zakupowe czy wyszukiwane hasła. Dzięki analizie Big Data reklamy są podobno coraz lepiej spersonalizowane.

Duży potencjał widzi w tym również Hanna Kuźmierkiwicz z GfK. – „Pracujemy od ostatniego czasu nad wieloma projektami wykorzystania unikatowych zbiorów danych. Nasi badacze i eksperci z zakresu data sciences, generują nowe pomysły, czerpiąc inspiracje i doświadczenie ze współpracy GfK z klientami z wielu różnorodnych rynków. Cieszymy się, że zbierane przez nas dane wnoszą nową jakość do świata reklamy online”.

Według Cloud Technologies lepiej dopasowane reklamy będą bardziej akceptowalne przez użytkowników. Podzielacie ten entuzjazm?

Źródło: Cloud Technologies, GfK. Foto: TeroVesalainen/Pixabay (CC0)

Odsłon: 1571 Skomentuj newsa
Komentarze

14

Udostępnij
  1. X.X.X
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-06-28 14:42

    mi tam się podoba jak reklamy są spersonalizowane ciekawe oferty czasem dostaję ale na yt to jest parodia czasami dostaje arabskie lub azjatyckie reklamy wtf

    Skomentuj

    1. Pószek okrószek
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2017-06-28 17:41

      Mi tak samo. Lubie jak mi wyskoczy obok coś nowego od Appla, albo Nvidii, a nie podpaski, tampony, czy maść na ból pupsztyla.

      Skomentuj

    2. Snack3rS7PL
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-06-28 21:14

      A mi wręcz przeciwnie, nie potrzebuję żadnych reklam, które mnie rozpraszają, powiem więcej - uważam, że za to powinny być jakieś kary, czy tych twórców reklam też ktoś rozprasza przy pracy?

      Skomentuj

  2. topiq
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2017-06-28 15:01

    Jak czegoś potrzebuję to sam znajdę. Reklamy na mnie nie działają zwykle. Wręcz irytują. Tak że... nie.

    Skomentuj

    1. Pószek okrószek
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2017-06-28 17:42

      Skoro tylko takie rzeczy w necie przeglądasz, to się nie dziwię. Ale teraz wpadłeś jak śliwka w kompot :)

      Skomentuj

    2. Snack3rS7PL
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-06-28 21:17

      Zawodzisz mnie coraz bardziej...mama już Ci nie wystarcza?

      Skomentuj

  3. BariGT
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-06-28 17:57

    Bo zwykła nachalna wyjąca reklama której nie da się wyłączyć to za mało. Teraz w modzie jest włażenie z buciorami w życie aby swoja reklamę wcisnąć. Jeszcze sie tym chwalić. Masakra jakaś...
    Od czasów pogoni z X w reklamach przed powstaniem adblocka wyrobiłem sobie jakis wewnętrzny filtr. Ja reklam po prostu nie widzę, jakos nie zwracam na nie uwagi. Po niemal 2 dekadach walki twórcy reklam dalej nie rozumieją, że dalsza nachalność i inwazyjnośc rodza jedynie OPÓR. Poważnie nikt tego nie rozumie? Reklamy to ok 50% dlaczego przestałem oglądac TV jakies 10 lat temu.
    Jesli mam pół sekundy na znalezienie wyłącznika zanim jakieś wyjące g**wno pobudzi wszystkich w domu to uważajcie jak zaraz po tym polecę studiowac ofertę ktora tam była.
    Dżizasssssss

    Skomentuj

    1. Snack3rS7PL
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-06-28 21:19

      Większość reklam jest kierowana do półgłówków, przykro mi, że takiego słownictwa używam, ale jak sobie to przeanalizujemy to tak to właśnie działa, np. reklamy Allegro są już zupełnie perfidne bo budują więź emocjonalną z producentem produktu/marki wykorzystując do tego perfidnie grę na ludzkich uczuciach, albo ostatnio reklama Dove - "Wszystkie jesteśmy piękne." Dokładnie to samo, a groźniejsze bo trudniej się przed tym obronić.

      Skomentuj Historia edycji

    2. Snack3rS7PL
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-06-28 21:23

      A właśnie wiesz co mi jeden gościu z marketingu napisał? Gdyby nie marketing wszyscy wybieraliby czarne Fordy pickupy, no to skoro to jest jego argumentacja i wciska wszystkim taki kit, to do jakiej grupy reklamy są skierowane?

      Skomentuj

  4. KaYteck
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-06-28 18:17

    Dobry produkt nie potrzebuje reklamy.

    Skomentuj

    1. Snack3rS7PL
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-06-28 21:16

      Prawda stara jak świat, choć marketing i to złowił do swojego słownika nazywając marketingiem szeptanym, tylko wówczas czegoś takiego nie było, nie nazywało się tak, trochę jak z Apple.

      Skomentuj

  5. Snack3rS7PL
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-06-28 21:25

    "Na serwery Cloud Technologies trafią zbiorcze dane na temat internautów, sklasyfikowane według 145 kategorii, takich jak wiek, płeć i wielkość miejscowości, wykształcenie, status zatrudnienia i dochód czy też korzystanie z internetowych usług finansowych lub multimedialnych. Zostaną one połączone z informacjami znajdującymi się w należącej do Polaków największej europejskiej hurtowni danych, by reklamy były trafniej dopasowywane."

    Pełna inwigilacja a Ci jeszcze bez krępacji się tym chwalą....

    Skomentuj

    1. mmrqs
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-06-29 12:03

      Nie inwigilacja, tylko korzystają z danych, na których udostępnianie wyrażamy zgodę. Myk polega na tym, że zgodnie z prawem i z wchodzącym w życie od maja rozporządzeniem RODO masz prawo do wycofania zgody i skorzystania z tzw. przywileju do "bycia zapomnianym", tj. z usunięcia przez dany podmiot wszystkich danych, jakie przechowuje na Twój temat. W zasadzie już dzisiaj na podstawie Ustawy Ochrona Danych Osobowych przysługuje nam takie prawo, ale od maja będzie to proces znacznie uproszczony.

      Nikt nam nie zagląda do dokumentów, domów, samochodów i głów, żeby te wszystkie informacje pozyskać - dobrowolnie i bezmyślnie sami je udostępniamy w sieci. Na samym Facebooku udostępniamy większość naszego życia (DOBROWOLNIE), a potem mamy pretensje, że ktoś te dane zupełnie legalnie i za naszą zgodą wykorzystuje do celów marketingowych.

      Bądźmy rozsądniejsi w tym, jakie dane udostępniamy podmiotom trzecim, a nie marudźmy, że ktoś nas śledzi. O ile nie jesteś jakimś terrorystą czy przywódcą grupy przestępczej, to raczej nikt celowo nie próbuje Cię namierzyć i zdobyć Twoje dane.

      Skomentuj Historia edycji

      1. Snack3rS7PL
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-07-03 02:11

        Dobrowolna podstępnie wymuszona inwigilacja

        Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!