• benchmark.pl
  • Foto
  • Sony - więcej sensorów na rynku - mniej aparatów i smartfonów
Foto

Sony - więcej sensorów na rynku - mniej aparatów i smartfonów

opublikowano przez Karol Żebruń w dniu 2017-02-06

Sony mogło stać się ofiarą własnego sukcesu. Jego sensory sprzedają się jak ciepłe bułeczki, ale w przypadku aparatów i smartfonów jest gorzej.

Wyniki finansowe za ostatni kwartał 2016 roku w przypadku Sony można podsumować tytułowymi słowami. Oddział Sony odpowiedzialny za sprzedaż sensorów - a te wykorzystywane są nie tylko w fotografii, ale też w branży motoryzacyjnej, mobilnej, medycznej i innych, radził sobie bardzo dobrze. Z kolei segment fotograficzny utrzymał się prawie (to prawie to spadek o 9,6%, z 1,8 do 1,6 miliona egzemplarzy) na ubiegłorocznym poziomie. Najgorzej mają się Xperie, czyli segment produktów mobilnych - liczba sprzedanych modeli była o 33% mniejsza niż rok temu.

Procentowo spadek sprzedaży smartfonów jest lustrzanym odbiciem wzrostu sprzedaży sensorów, który był około 40% większy niż rok temu. Na plus pracowała sprzedaż konsoli Playstation 4, a także gogli Playstation VR, które kompensowały z kolei gorsze niż spodziewane wyniki sektora filmowego.

PS4 gwiazdka fot: Alicja Żebruń

Podsumowując, Sony na pewno nie zaliczy okresu przedświątecznego w minionym roku do wyjątkowo udanych.

Trzęsienie - dosłownie i w przenośni

Kłopoty fotograficzne firm innych niż Sony, związane z wprowadzaniem nowych modeli na rynek - szczególnie mam tu na myśli Nikon DL, można wiązać z ubiegłorocznymi trzęsieniami ziemi w Japonii, które uszkodziło linie produkcyjne w fabryce w Kumamoto. Na poniższych zdjęciach widać jakich zniszczeń dokonało trzęsienie w kwietniu. Inne dużo słabsze miało miejsce we wrześniu, nie wyrządziło szkód, ale mogło opóźnić przywrócenie zdolności produkcyjnych.

Sony Kumamoto zniszczenia

Sony musi też pomyśleć o trzęsieniu ziemi w przenośni w swojej branży smartfonowej, jeśli Xperia ma się lepiej sprzedawać. Tym trzęsieniem mogłaby być między innymi poprawa jakości obrazowania aparatów instalowanych w smartfonach, ale też zaniechanie zmian, które wydają się krokiem w tył a nie postępem.

Na CES zobaczyliśmy nowe telewizory i projektor Sony, teraz czekamy na MWC by przekonać się czy Sony zainteresuje nas mobilnymi nowościami.

Źródło: Sony, sonyalpharumors, Nikkei, fot: Alicja Żebruń (gwiazdkowe PS4)

marketplace

Komentarze

3
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Problem z telefonami Xperia jest taki że są dobre ale źle wycenione.
    Zaloguj się
  • avatar
    Bardzo dobre posunięcie Sony. Skupienie się na tym co naprawdę dobrze robią może przynieść tylko korzyści.