Na topie

The Division na PC ma być piękne - nie będzie cięć w oprawie graficznej

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry

Jedna z ciekawiej zapowiadających się obecnie produkcji wyglądać ma na PC tak dobrze, jak to tylko możliwe.

The Division gra

AA

Konsole komputerom nierówne. Coraz częściej to właśnie te pierwsze obwiniane są o gorszą oprawę graficzną gier trafiających na PC. Swoje za uszami ma w tej kwestii między innymi Ubisoft, ale chyba wyciągnął już wnioski z zamieszania, jakie towarzyszyło Watch Dogs.

Podobne błędy nie powinny zostać powtórzone przy okazji premiery The Division. Jedna z ciekawiej zapowiadających się obecnie produkcji wyglądać ma na PC tak dobrze, jak to tylko możliwe. Martin Hulberg ze studia Massive Entertainment zapewnia, iż gracze nie powinni obawiać się tutaj jakichkolwiek cięć w grafice, ponieważ każda z platform docelowych gry doczeka się swojej wersji odpowiedniej do tego, jakimi mocami dysponuje.

"Downgrading to dziwne określenie. Oczywistym jest, że chcemy stworzyć grę, która wygląda najlepiej jak to może na każdej platformie. Myślę więc, że mówienie o możliwości obniżenia jakości jest mylące, ponieważ staramy się uzyskać jak najwięcej z każdej platformy. Poświęcamy uwagę Xbox One, poświęcamy uwagę PlayStation 4 i oczywiście PC, gdzie będziemy mogli zaoferować najwięcej, ale to także zależeć będzie od tego, jakim komputerem dysponować będzie każdy z graczy. [...] Każda platforma otrzyma swoją wersję gry."

Pozostaje mieć nadzieję, że powyższe obietnice zostaną dotrzymane.

Przypomnijmy, iż The Division zadebiutować ma w roku 2015, ale ostatnio pojawiły się sugestie, że być może trzeba będzie poczekać aż do 2016.

Źródło: gamespot

Odsłon: 11007 Skomentuj newsa
Komentarze

21

Udostępnij
  1. GrUbY95
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2014-11-07 08:08

    To już widzę wymagania tej gry przed oczami. Bo wątpię czy była by dobrze zoptymalizowana.

    Skomentuj

    1. mesjan
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2014-11-07 09:27

      Optymalizacja w grach na PC polega na jak najlepszym dostosowaniem jakości grafiki pod daną kartę graficzną. Jako że gracze PC posiadają różne karty graficzne w grach stosuje się rożne ustawienia jakości grafiki. Jeśli masz topową kartę graficzną a gra ci tnie na ultra to nie znaczy że jest źle zoptymalizowana tylko że może producent przeznaczył ten tryb dla kozaków mających dwie połączone topowe karty. Osobiście nie przeszkadza mi by w grach dorabiano tryby ultra 1,2,3, aż do 10 dla tych co mają nawet 4 karty spięte lub dla osób które lubią ze swojej półki wyciągnąć 10 letnią grę i na nowym kompie odpalić ją na Ultra 10 (gdy 10 lat temu dałeś rady max na high).

      Skomentuj

      1. PL_SBX
        Oceń komentarz:

        18    

        Opublikowano: 2014-11-07 09:43

        Po części prawda, ale chodzi też o umiejętność posegregowania kodu i nie robienia 20 pętli w miejscu gdzie wystarczy kilka czy nie robienie aby cały czas wczytywało się coś na okrągło a zostało w ramie.
        Optymalizacja to nie tylko dostosowanie jakości grafiki.

        Skomentuj

        1. mesjan
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2014-11-07 09:57

          Zgadzam się z tobą tylko nie chciało mi się rozpisywać o optymalizacji. Drażni mnie po prostu to że dla wielu (zapewne młodszej części graczy) jeśli gra na ich pc nie wyrobi na maksymalnych ustawieniach rzucają od razu słowo "słaba optymalizacja".

          Skomentuj

          1. kbrbabzbtb
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2014-11-07 13:50

            Wszystko się zgadza w tym, że coś można kiepsko albo dobrze zaprogramować. Ale sam mam dzisiaj wrażenie, że masa produkcji o słabej grafice, z małą ilością detali, o śladowej fizyce i modelu zniszczeń jest uznawana za dobrze zoptymalizowaną bo chodzi dobrze. A takie z naprawde zaawansowaną oprawą za źle zoptymlizowane bo są przycięcia i spadki. Śmieszne podejście oczywiście.

            Skomentuj

          2. mgkiler
            Oceń komentarz:

            7    

            Opublikowano: 2014-11-07 14:43

            No właśnie.

            Bo optymalizacje trzeba podzielić na kilka kategorii.

            a) to co mówił PL_SBX, czyli po prostu dobrze napisany kod + ewentualnie tricki, że nie wszystko musi być liczone co klatke

            b) to co mówił szatkus - czyli, że niektóre optymalizacje lepiej działają na kartach tej firmy, a inne na kartach tej.
            Chociaż tu mi się wydaje, że większe różnice są na mobilkach niż nVidia vs AMD. Tam to już jest masakra.

            c) optymalizacja polegająca na stosowaniu prostszych efektów, które np 2x mniejsze wymagania mają, a tylko 10-20% osób zauważy różnicę.

            Jak w jakiejś grze nie zastosowano c) (np Crysis 1) to odrazu zarzuca się jej a). ... A to nie do końca tak. Chcieli by gra wyglądała super, bez kompromisowo, i to wcale nie znaczy, że jest źle napisana.

            Skomentuj

          3. kbrbabzbtb
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2014-11-07 17:27

            I dlatego C1 to jedna z najlepszych gier, z bezkompromisowym podejściem i do tego moim zdaniem bardzo dobrze zoptymalizowana. Sam ten silnik to towar luksusowy. Jak to mawiają ci po 30-tce..... dzisiaj już Panie takich nie robio.

            Skomentuj

  2. davidoff
    Oceń komentarz:

    10    

    Opublikowano: 2014-11-07 08:57

    to samo było z WATCH DOGS..... oj UBI UBI znowu ściema

    Skomentuj

  3. ostryPe
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2014-11-07 09:19

    ... będzie piękna, napewno. Miała być w 2013, później w 2014 and so on... Nie zamierzam czekać kilka lat na wielki rozdmuchany tytuł Ubi. Właściwie to liczę na to, że ktoś wypuści coś podobnego prędzej tym samym ucierając nosa Francuzom.

    Skomentuj

  4. cichy81
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2014-11-07 09:42

    Jeśli już tak nienawidzicie ten ubisoft to rozumiem że nikt z was nie kupi tej gry i nie ściągnie z sieci pirata.

    Skomentuj

    1. kbrbabzbtb
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2014-11-07 09:52

      Na szczęście dla nas ściąganie piratów wpisuje się idealnie w seanse nienawiści.

      Skomentuj

    2. Nvminer
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2014-11-07 10:32

      Po co ściągać i grać na siłę w coś, co wydaje się nam beznadziejne?

      Skomentuj

  5. elcfart
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2014-11-07 12:40

    "Oczywistym jest, że chcemy stworzyć grę, która wygląda najlepiej jak to może na każdej platformie." Raczej nie takie oczywiste bo ostatnio to wychodziło tak, że gra była taka jaka mogła być na najsłabszej platformie. W innym wypadku ludzie kupowali by Xone tylko dla exclusivów

    Skomentuj

  6. ALEKS_D_RAVEN
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2014-11-07 13:03

    W ubisoft pracuje tyle osobnych zespołów a nie potrafią wszyscy wyrównać standardy optymalizacji.

    Watch Dogs- kiepska optymalizacja
    AC:U za wysokie wymagania
    Far Cry 3 dobrze zoptymalizowany
    Far Cry 4 minimalne wymagania wporzadku

    Nie zdziwię się jeśli Ubidoft Massive zrobi jakiś lekki downgrade ale przy tym zoptymalizuje grę porządnie.

    Pamiętajcie że to oni optymalizowali pecetowego Far cry 3.

    Skomentuj

      1. ALEKS_D_RAVEN
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2014-11-07 21:14

        Ubisoft Massive, a pecetowe AC3, AC4 oraz Ghost recon 4 robiło Ubisoft ukraine.

        Po prostu tam każdy zespół jest inaczej doświadczony tej kwestii.

        Skomentuj

  7. hasati
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2014-11-07 14:27

    "Downgrading to dziwne określenie. Oczywistym jest, że chcemy stworzyć grę, która wygląda najlepiej jak to może na każdej platformie."
    Ta pokazaliście to najlepiej w WD. Gdzie pewien moder pokazał ile to jest warte. A co do wymagań jak kolega wyżej napisał. Zgadzam się ale w FC4 dla mnie spoko są wymagania i minimalne i zalecane. A FC3 sami dalej nie wiedzą jak im to wyszło chyba :D

    Skomentuj

  8. rTech
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2014-11-07 14:56

    Srały muchy będzie wiosna

    Skomentuj

    1. prime27pl
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2014-11-07 15:18

      Ja grałem :) ale mnie znudziło/

      Skomentuj

        1. prime27pl
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2014-11-07 19:01

          Zreszta mało czasu na granie jest.

          Skomentuj

  9. raznow
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2014-11-07 17:01

    No zobaczymy ale nadal uważam że lepiej podejść do tych informacji sceptycznie.

    Skomentuj

  10. prime27pl
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2014-11-08 08:15

    Ubi nie spartol tego.Max z każdej platformy bez głupich równań do innej.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!