• benchmark.pl
  • Gry
  • Thief uruchomiony w rozdzielczości 5400x1920 na Radeonie R9 290X
Gry

Thief uruchomiony w rozdzielczości 5400x1920 na Radeonie R9 290X

opublikowano przez Paweł Maziarz w dniu 2014-01-17

Nadchodząca gra studia Square Enix będzie wykorzystywać najnowsze technologie AMD.

AMD Kaveri Tech Day - prezentacja Thief w Eyefinity

Już za miesiąc nastąpi premiera kolejnej części gry Thief, która powinna zainteresować fanów mrocznych skradanek. Firma AMD, ściśle współpracująca z twórcami gry, pochwaliła się możliwościami swoich najnowszych podzespołów w tym tytule.

Czwarta część przygód Garretta zostanie naszpikowana najnowszymi rozwiązaniami koncernu z Sunnyvale – za efekty dźwiękowe będzie odpowiadać technologia TrueAudio, natomiast nad lepszą optymalizacją ma czuwać interfejs programowania Mantle API. Na uwagę zasługuje również możliwość wyświetlania obrazu na kilku monitorach w Eyefinity.

No właśnie, podczas konferencji Kaveri Tech Day w Las Vegas producent pochwalił się konfiguracją z procesorem A10-7850K i kartą graficzną Radeon R9 290X, na której uruchomiono demo technologiczne Thiefa w rozdzielczości 5400 x 1920 pikseli – w tym celu połączono pięć monitorów o rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli w trybie Eyefinity 5x1.

Konfiguracja ta prezentuje się naprawdę imponująco, a filmik z jej prezentacji możecie zobaczyć poniżej. Thief będzie dostępny na komputery PC oraz konsole PlayStation 3 i 4 oraz Xbox 360 i One.

Źródło: AMD

marketplace

Komentarze

90
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Te ramki monitorów są nie do zaakceptowania dla mnie...
    Zaloguj się
    100
  • avatar
    Uruchomiony to jedno ale czy grywalny?
  • avatar
    przepraszam
  • avatar
    Czy jeżeli ktoś jest domorosłym majsterkowiczem to może usunąć sobie w jakikolwiek sposób te ramki? No nie wiem, np. poprzez wyciągnięcie i używanie samej matrycy, bez plastików? Da radę coś takiego zrobić?
    Zaloguj się
  • avatar
    Uruchomiony to jedno ale czy grywalny? w Mantle API jak najbardziej :-)
  • avatar
    Super to sie nazywa wieloplatformowość :-)
  • avatar
    Oprogramowanie przygotowane na ten miesiąc wprowadzi także funkcję Dual Graphics Frame Pacing, AMD TrueAudio, jak również ulepszenia dla obsługi HSA z APU. Wszystko to ma oczywiście przynieść poprawę jakości rozrywki oraz zwiększenie wydajności i stabilności wyświetlania gier, więc nadzieje są naprawdę duże. Połączenie procesora z serii Kaveri razem z kartą graficzną Radeon R7 lub R9 ma nareszcie przynieść wymierne korzyści z Mantle API.
    Zaloguj się
  • avatar
    MD w chwili obecnej ma w swoich rękach między innymi narzędzie w postaci API Mantle, dzięki któremu oferta NVIDII może stać się mniej opłacalna.
  • avatar
    Używam od bardzo dawna Podzespołów AMD i nie narzekam. Nigdy. :)
  • avatar
    Długo wyczekiwane API Mantle coraz bliżej. Dedykowane GPU zajmowałoby się renderowaniem grafiki, zaś sam układ APU pomagałby w obliczaniu fizyki dzięki architekturze HSA. Sterownik Catalyst 13.35 w wersji Beta powinien znaleźć się na serwerach AMD pod koniec stycznia, zaś wersja WHQL ma być dostępna w przyszłym miesiącu. Catalyst 13.35 Beta mających przynieść obsługę dla API Mantle oraz innych technologii przygotowanych dla procesorów APU i kart graficznych - nowe sterowniki mają być dostępne pod koniec stycznia, zaś w pierwszym kwartale powinna pojawić się jeszcze wersja Catalyst 14.1 Beta.
  • avatar
    no to pokazali duzo....
  • avatar
    "Konfiguracja ta prezentuje się naprawdę imponująco" - tia szczególnie to APU :)
    Zaloguj się
  • avatar
    patrykpol masz racje jeżeli by to działało tak jak
    Sony Vegas Pro 12 64-bit: renderowanie wideo
    A10-7850K - akc. GPU 4,49
    A10-7850K 3,7-4 GHz (2M/4T) 14,54
    i wydajność w grach by podskoczyła chociaż dwukrotnie to by było zarąbiście i zastanawiał bym się nad zakupem takiej jednostki. Ja w porównaniu do innych wole jak gry chodzą w 60 FPSach i więcej.
    Zaloguj się
  • avatar
    Za efekty dźwiękowe będzie odpowiadać technologia TrueAudio z GPU APU, natomiast nad lepszą optymalizacją ma czuwać interfejs programowania Mantle API z sterownikiem :-) . Dziękuje za uwagę ...
  • avatar
    A nie lepiej było ułożyć monitory w takiej konfiguracji
    4,5,6
    1,2,3
    a nie w pozycji pivot
    1,2,3,4,5
    ??
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Ja do tej pory gram na 23 calach i rozdzielczości 1360x768 i za nic bym się (jak narazie) nie wymienił na Full HD. An takiej rozdzielczości mi jest wygodniej ae co kto wole :)
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    jeden dobry monitor preferuje a nie tam 8 ;d
  • avatar
    na pewno efekt rybiego oka jest mniejszy. No i nie ma ramek. No i rozciąganie elementów jest mniejsze w grach, które nie wspierają MM. Oczywiście są gry, ktore nie dzialają na 21:9 a na MM dzialaja. Trzeba jednak czasu.
    A jesli rozdzielczość będzie wysoka, a monitor duży, to i wrażenia będą pewnie lepsze.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Mam nadzieje, że Mantle API się nie przyjmie. Dlaczego? Bo działa tylko na kartach AMD, więc NV na pewno nie będzie siedzieć z założonymi rękami i patrzeć jak AMD namawia producentów gier do wdrażania swojej technologii, tylko stworzy swoją własną, która również będzie chodzić tylko na kartach NV tak jak PhysX. W efekcie rynek gier podzieli się na gry które będą grywalne na jednej lub drugiej karcie. Idiotyzm totalny. Tego typu technologie powinny powstawać, ale zawsze powinny być dostępne w każdej karcie, tak samo jak DirectX itd.
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    pojebali głupot i nic nie pokazali
    Zaloguj się
    -4
  • avatar
    Powinno to wyeliminować kłopoty, jakie trapią osoby wykorzystujące dwie i więcej kart graficznych w swoich PC, gdzie często mimo ogromnej wydajności takiego zestawu dochodzi do zauważalnych „przycięć” grafiki.
  • avatar
    http://www.amd.com/us/products/desktop/processors/a-series/Pages/nextgenapu.aspx
  • avatar
    nawet jeśli chodzi w 30 fps`ach to i tak osiągniecie, no i pewnie tylko z post AA.
  • avatar
    Battlefield 4 "Mantle API" Beta Test / 100% and 200% scale / 4xMSAA /
  • avatar
    Znacznie lepszym pomysłem by było odpalenie tego na monitorku UHD 5120x2160. Bez ramek, format kinowy i wysoka rozdzielczość. Przydałby się taki :)
    Zaloguj się
  • avatar
    Szczerze to wolę w ramach obecnego standardu (1080p) rozwijać technologię aby budżetowy PCet dobrnął do niego z płynną grafiką zamiast inwestować krocie w "prototypy" rozdzielczości, na które nikogo nie stać a najnowszy sprzęt ledwo sobie z tym radzi.
    Rozumiem, że coś musi wymuszać postęp ale zasadniczo do tego postępu tylko dokładamy z własnego portfela nie mając czasu nacieszyć się obecnym standardem.
  • avatar
    Przecież to zwykłe lanie wody. Gra nie będzie wygladać lepiej na 4k niż fhd nie ma bata bo i dlaczego miałaby wyglądać lepiej ? a gdzie jakość tekstur, nowe efekty itp? Robi się beznadzieja bo na siłę wpierają 4k . To jakby kostkę smalcu wpakować do papierka ze złotem bo bedzie smaczniejszy niz w zwykłym opakowaniu.
    Zaloguj się
  • avatar
    Kaveri - Oferują obsługę rozdzielczości 4K, co pozwala na korzystanie z monitorów UHD (ultra-high definition) o rozdzielczości 3840x2160 i wyższych. Seria ta charakteryzuje się dobrym stosunkiem jakości do ceny. Przygotowane modele to A88X-PRO, A88X-PLUS, A88XM-PLUS, A55BM-PLUS i A55BM-E
  • avatar
    Kaveri jest podobną generacją jak na konsoli : Najważniejszą cechą jest personalizacja gier do współdzielonej szybkiej pamięci Vram i optymalizacja czterokierunkowa grafiki z AMD.
  • avatar
    Pełna implementacja Mantle API oczywiście zależy od tego, czy inni producenci gier zechcą dostosować swoje procesory do wymogów Mantle, ale Andersson podkreślił, że jego studio oczekuje, by API od AMD stało się uniwersalnym branżowym standardem. I bardzo dobrze nam służy :-)
  • avatar
    Mantle na Linuksie Steam OS i OS-ie Orbis konsola Sony (PS4). Wyjaśnił, że z jego doświadczeń wynika, że o wiele łatwiej zbudować efektywny renderer za pomocą Mantle, niż za pomocą OpenGL-a, i połączenie interfejsu AMD z SteamOS-em Valve dałoby potężną kombinację. AMD chciałoby też wprowadzić Mantle na urządzenia mobilne z Androidem i iOS-em, gdzie mogłoby ono stać się realnym konkurentem dla OpenGL ES. Zobaczymy, pożyjemy :-)
  • avatar
    Odpalono w rozdzielczości 5400 x 1920? Bo połączono 5 monitorów w jeden (z wnerwiającymi ramkami). Ależ szał.
    Czyli jak ja podepnę pod np Geforce GTX Titan/690/780Ti łącznie 20 takich monitorów to moja rozdzielczość to będzie 20k? :P
    Dla mnie bomba:P

    Może tak najpierw rozpowszechnijmy 2k, potem 4k a dopiero potem kombinujmy w łączenie kilku monitorów w jeden w celu uzyskania "bardziej kozackiej' rozdzielczości.
  • avatar
    Bez sensu takie rozwiązanie, gdzie trzeba łączyć kilka monitorów! Są już na rynku telewizory 8K! Czy nie lepiej uruchomić grę właśnie na takim telewizorze? Jeden ekran i gigantyczna rozdzielczość!
  • avatar
    I tak wolę grać na jednym monitorze a nie na pięciu