Karty graficzne

Testy - Wolfenstein II (Vulkan)

opublikowano przez Marcin Jaskólski w dniu 2019-04-25

W platformie testowej znalazł się procesor Core i9 9900K oraz pamięci RAM 3200 MHz (2 x 8 GB). Kartę przetestowaliśmy w dwóch ustawieniach - fabrycznym OC (na wykresach jako ASUS ROG GTX 1650 - 1515-1860/2001 MHz) oraz ręcznym OC (na wykresach jako OC ASUS ROG GTX 1650 - 1615-1960/2301 MHz).

Wolfenstein II: The New Collossus – 2560 x 1440, ustawienia Mein Leben!
[kl./s.] Vulkan, TSSAA (8TX)

GeForce RTX 2080 FE Ti 179
140
GeForce RTX 2080 FE 144
116
Radeon VII 116
99
GeForce GTX 1080 Ti 112
92
GeForce RTX 2060 FE 104
80
Radeon RX Vega 64 95
81
MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 94
71
ASUS ROG GTX 1660 Ti 80
62
GeForce GTX 1660 68
54
Radeon RX 590 62
51
Radeon RX 580 56
45
GeForce GTX 1060 54
44
AORUS Radeon RX 570 43
30
OC ASUS ROG GTX 1650 40
28
ASUS ROG GTX 1650 38
27
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Wolfenstein II: The New Collossus – 1920 x 1080, ustawienia Mein Leben!
[kl./s.] Vulkan, TSSAA (8TX)

GeForce RTX 2080 FE Ti 242
185
GeForce RTX 2080 FE 204
157
Radeon VII 165
136
GeForce RTX 2060 FE 153
110
GeForce GTX 1080 Ti 149
122
MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 140
96
Radeon RX Vega 64 137
115
ASUS ROG GTX 1660 Ti 121
90
GeForce GTX 1660 100
76
Radeon RX 590 92
74
Radeon RX 580 83
65
GeForce GTX 1060 79
63
AORUS Radeon RX 570 62
47
OC ASUS ROG GTX 1650 49
41
ASUS ROG GTX 1650 45
39
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Przyznajemy się bez bicia - tutaj nie wszystko poszło tak jak trzeba. Okazało się, że ustawienia Mein Leben! (w których testowaliśmy wszystkie inne karty) są zbyt wysokie dla kart z 4 GB VRAM. Gra wyświetla komunikat o przekroczeniu pamięci graficznej i ostrzega, że może to skutkować problemami. I faktycznie - czasami gra uruchomi się normalnie (czy jednak faktycznie wyświetla wszystko co powinna - tego nie sposób powiedzieć), a czasami "sypie" artefaktami. Dlatego też wyniki mogą nie być do końca "prawilne" - jeśli posiadamy  kartę graficzną z 4 GB VRAM musimy wykorzystać niższe ustawienia jakości grafiki.