Batman: Arkham Origins - optymalne karty graficzne Gry

Batman: Arkham Origins - optymalne karty graficzne

z dnia 2013-11-06
Redakcja  | Redaktor serwisu benchmark.pl
27 komentarzy Dyskutuj z nami

Najnowsza odsłona Batmana, czyli Arkham Origins nie wymaga najwydajniejszych kart graficznych i będzie świetnie działać na mniej wydajnym sprzęcie

marketplace
Ocena benchmark.pl
  • 3,5/5
Plusy

wciągająca fabuła, efektowne i w miarę wymagające walki, ulepszony tryb detektywa, mnogość zadań pobocznych, znakomity klimat, stary, sprawdzony pomysł na dobrą grę

Minusy

nieco opustoszałe miasto, liczne bugi techniczne utrudniające rozgrywkę

Batman: Arkham Origins niestety nie zapisał się złotymi głoskami w historii komputerowej rozgrywki. Jak zaznaczają miłośnicy serii, jest to wyraźny krok wstecz w stosunku do poprzednich części. Na dodatek gra ukazała się z dużą ilością błędów, a część z nich może nawet uniemożliwić ukończenie gry. Producent gorączkowo pracuje nad łataniem gry i pierwsze patche mamy już za sobą, ale to kolejny dowód na to, że traktowanie graczy jako testerów beta stało się już zjawiskiem normalnym. Więcej na temat samej gry możecie dowiedzieć się z naszej recenzji Batman: Arkham Origins – mroczne, puste i dziurawe Gotham.

Pod względem technologicznym nowy Batman również nie wyróżnia się niczym szczególnym. Zgodnie z tradycją wykorzystuje on karty NVIDIA GeForce do generowania dodatkowych efektów fizycznych (GPU PhysX), otrzymał wsparcie wygładzania krawędzi TXAA oraz zaawansowanej okluzji otoczenia.

Chciałoby się rzecz, że niewiele tu nowego, jednak wspierane przez kartę graficzną zaawansowane efekty PhysX przeszły sporą metamorfozę. O ile w poprzedniej cześci Batmana przy włączeniu wyższych ustawień PhysX producent zalecał po prostu drugą kartę graficzną GeForce, to tu wystarczy jeden, ale mocniejszy model karty NVIDII. Jest to efekt optymalizacji, ale i rezygnacji z części efektów znanych z poprzednich części. Parę faktów dotyczących gry i wykorzystania zaawansowanego PhysX:

  • Arkham Origins używa PhysX SDK w wersji 2.8.4 oraz najnowszego APEX 1.3.
  • W grze skupiono się na efektach generowanych przez APEX Turbulence – w tym interaktywną mgłę i parę. Najbardziej zaawansowanym efektem jest dynamicznie zmieniający się śnieg.
  • Znajdziemy tu takie elementy jak papier (latające gazety, czy strony) oraz banery wspomagane przez silnik fizyczny, jednak zrezygnowano z ulepszonej fizyki ubrań
  • W Arkham Origins zrezygnowano z efektów cząsteczkowych SPH
  • W grze nie wykorzystano modułów GPU Rigid Bodies oraz APEX Destruction