Karty graficzne

Testy trzech API na jednym układzie graficznym

przeczytasz w 1 min.
  • w testach wykorzystaliśmy APU A10-7850K ze zintegrowanym układem graficznym Radeon R7. GPU pracował z taktowaniem 900 MHz (OC), a RAM 2133 MHz

3DMark API OverHead – AMD A10-7850K + Radeon R7 (zintegrowany)
[DC/s] 1920 x 1080

DirectX 12 5131225
Mantle 4695325
DirectX 11 ST 613790
DirectX 11 MT 576734

Dzięki Mantle generujemy obiekty 7,6 razy szybciej niż przy wykorzystaniu DirectX 11, a dzięki DirectX 12 aż 8,4 razy szybciej. Zwróćcie uwagę, że przy użyciu wielowątkowości (Multi Thread) w DirectX 11 uzyskujemy niższy wynik, niż przy jednowątkowości (Single Thread). Wydaje się to być spowodowane specyfiką sterowników AMD (obsługa wielowątkości), bowiem identyczna sytuacja ma miejsce przy wykorzystaniu zewnętrznej karty Radeon, ale nie zewnętrznej karty GeForce.

W testach wykorzystaliśmy sterowniki karty graficznej instalowane przez usługę Windows Update. Aktualne sterowniki Catalyst (15.3 beta) udostępniane przez AMD nie posiadają jeszcze obsługi DirectX 12. Sprawdźmy jednak różnice pomiędzy sterownkami z Windows Update, a Catalyst 15.3:

3DMark API OverHead – AMD A10-7850K + Radeon R7 (zintegrowany)
[DC/s] 1920 x 1080

Mantle 4695325
Mantle (15.3) 4598536
DirectX 11 ST 613790
DirectX 11 MT 576734
DirectX 11 ST (15.3) 417001
DirectX 11 MT (15.3) 405921

Oczywiście nie ma jeszcze sterowników Catalyst dla Windows 10 dostępnych do pobrania ze strony AMD, jednak widać, że sterowniki dedykowane nowemu systemowi działają lepiej.