Gry

Ustawienia graficzne

z dnia 2013-06-24

Grid 2 bazuje na silniku EGO Engine. Jego wcześniejsze wersje były wykorzystywane do innych produkcji firmy Codemasters. Ma to swoje zalety, jak i wady. Wymagania sprzętowe nie należą do jakichś wybitnie dużych, a na ekranie prezentowana jest grafika wysokiej jakości. Z drugiej strony pamięta się, że Radeony lepiej, lub znacząco lepiej wypadały w pomiarach wydajności w porównaniu do kart graficznych GeForce z podobnego segmentu cenowego. W ostatnim Dirt: Showdown wyraźnie to było widać.

W grze maamy możliwość wyboru pięciu trybów graficznych:

  • Ultra
  • Wysokie
  • Średnie
  • Niskie
  • Bardzo niskie

Dodatkowo możemy ręcznie edytować konkretne detale graficzne. Uwaga, wybranie najwyższego stopnia nie powoduje aktywowania technologii SAO (Soft Ambient Occlusion).

Poziom detali graficznych


Bardzo niskie

Niskie

Średnie

Ultra

Wysokie
 

Wszelka zmiana poziomu detali jest dostrzegalna gołym okiem. Najbardziej widocznym są różnice w cieniach i oświetleniu. Im niższym poziom, tym spada też liczba obiektów widocznych na ekranie i złożoność odbić na karoserii auta.


Bardzo niskie

Niskie

Średnie

Ultra

Wysokie
 

Poziom detali przedstawiam jeszcze w innej scenerii. Warto jednak zwrócić uwagę na poziom tekstur obiektów w tle, np. budynków, albo asfaltu. W niższych ustawieniach jakoś nie rzuciło mi się w oczy, aby miały one gorszą rozdzielczość.

Wygląd auta


Niskie

Średnie

Wysokie
 

W najniższym ustawieniu z wnętrza samochodu znika kierowca, spada też złożoność refleksów.

Wygładzanie krawędzi


MSAA x0

MSAA x2

MSAA x4

MSAA x8

W samochodówkach wygładzanie krawędzi według mnie jest bardzo istotne. Wszelkie krawędzie barierek, murów, czy auta znacznie lepiej wyglądają z włączonym MSAA, aniżeli bez. Wystarczy chociażby ustawienie tej technologii na poziomie x2, aby większość nieprzyjemnych dla oka schodków zostało zniwelowana.