Gry

Podsumowanie

z dnia 2013-06-24

GRID 2

Grid 2 podobnie jak poprzednia część wchłonęła mnie na wiele, wiele godzin. Kolejne zlecenia wyścigów, nowe, ładniejsze odcinki tras i szybsze auta często powodowały u mnie opad szczęki. Zaimplementowano świetny zestaw aut i każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Pamiętać tylko trzeba, że to nie symulator, a typowa zręcznościówka. Auta nie zawsze prowadzą się tak, jakbyśmy to sobie wyobrażali. Mnie w niektórych modelach irytowała ich „pudełkowatość”. Brakowało mi również bardziej rozbudowanego trybu kariery czy możliwości stworzenia i rozwijania osobowości kierowcy – niestety, tych elementów zdecydowanie brakuje. Kolejna bolączka to brak widoku z  kokpitu – choć osobiście mogę to przeboleć, to pewnie znajdzie się spore grono graczy, którym będzie on doskwierał. Gdybym miał oceniać w skali 10-punktowej, dałbym nowej grze firmy Codemasters mocną siódemkę.

GRID 2

Oprawa audiowizualna stoi na bardzo wysokim poziomie i na szczęście nie pociągnęła za sobą nieobrażanie wysokich wymagań sprzętowych. Jeśli jesteśmy w stanie przeboleć obniżenie jakości niektórych detali (głównie cienie), to pogramy w Full HD na akceleratorze pokroju GeForce GTX 660 albo Radeon HD 7850. Posiadacze słabszych sprzętów nie mają jednak co narzekać. Gra świetnie wygląda i szybko działa na ustawieniach „Wysokie”. W tym przypadku karty typu Radeon HD 7770 albo GeForce GTX 650 Ti oferują bardzo przyzwoitą liczbę kl./s.

  Podsumowanie
  plusy:
Grywalność
Liczba i sposób prowadzenia samochodów
Liczba zleceń do pokonania
Ciekawie zaprojektowane trasy
Oprawa audiowizualna
Niewygórowane wymagania sprzętowe
Opcja „flashback”
Uszkodzenia aut
… wciąga na wiele, wiele godzin :)
  minusy:
W zasadzie brak modelu kariery
Brak możliwości konfiguracji / tuningu auta
Brak widoku zza kierownicy
Niewyrównany poziom trudności w najtrudniejszym trybie
Model jazdy mógłby być lepszy
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: ok. 119 zł (PC)
 

 

marketplace

Komentarze

57
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Gra w połowie tak dobra jak jej poprzednia część
    Zaloguj się
  • avatar
    GRID 2 to porażka,jak ktoś grał w jedynkę to zrozumie, model jazdy do bani,multiplayer zepsuli totalnie, nic z dobrego Grida tu nie ma.Kupiłem grę jako fan tej serii,zarobili na mnie, a ja mam dość ! dziękuje Codemasters....
  • avatar
    Czy 560Ti jest tak starą kartą że nikt nie używa jej w testach? :E
    Zaloguj się
  • avatar
    gdzie jest 24 Le Mans -jak mogli nie dać tej trasy/wyścigu -widok z kokpitu jakoś przebolałem ale Le Mans żeby nie było
    Zaloguj się
  • avatar
    dla mnie 6/10 w porównaniu z 1 to jak parównać ferrari z maluchem :)
    liczyłem na coś lepzego ..
  • avatar
    Czemu redakcja podczas recenzji gier przeprowadza test kart graficznych, wpływu pamięci, a nie ma testów procesorów? Między procesorem a grafiką nie ma ścisłej zależności, że do tej katy potrzebny jest taki procesor. Każda gra wymaga różnej mocy procesorowej i graficznej. Najlepszym przykładem jest gra Metro 2033 gdzie potrzebujemy najmocniejszych kart dostępnych na rynku, a procesor poradzi sobie nawet Intel Pentium G2120. Przeglądając tą recenzje, dowiedziałem się że żeby pograć w tą grę w rozdzielczości Full HD z maksymalnymi ustawieniami to karta GTX660 oraz 4GB pamięci mi w zupełności wystarczy, ale czy to oznacza że muszę mieć procesor Intel Core i7 podkręcony na 4GHz? No wiadomo że nie i teraz pytanie jaki już by wystarczył? Na forach często spotyka się pytania "Czy ten procesor nie będzie ograniczał karty?" To pytanie jest bez odpowiedzi, bo tak naprawdę odpowiedź poznamy dopiero wtedy kiedy określimy w jakie gry będziemy grać. Metro 2033 jest znowu tutaj idealnym przykładem. Test procesorów w każdej grze odpowiedziałby na te pytania. Każdy kto byłby chętny zagrać w jakąś grę mógłby sam sprawdzić jakiego procesora, karty graficznej i ilości pamięci potrzebuje, żeby cieszyć się rozrywką. Wiem, że jest to kłopotliwe, bo łatwiej wymienić w komputerze kartę graficzną, dołożyć pamięci RAM niż wymienić procesor, ale jest to do zrobienia i w przypadku procesorów nie trzeba brać do testu tak dużą ilość. Wystarczy tylko kilka, żeby mieć ogólne rozeznanie. Prosiłbym o przemyślenie dodania takiego testu.
    Zaloguj się
  • avatar
    A kiedy pojawi się coś z modelem jazdy na miarę Richard Burns Rally?
    Zaloguj się
  • avatar
    Cos slabiutka ta recenzja.

    Zacznijmy od tego, ze na GRIDa2 czekalismy 6 lat, nie 5. Pierwsza odslona pojawila sie w 2007 roku.

    Flashback nie jest zadna nowoscia, bo wystepowal takze w jedynce.

    W dwojce brakuje rozgrywki typu "Demolition Derby", co w polaczeniu ze swietnym - jak czytamy - modelem zniszczen, jakos stanowi dziwna mieszanke. W zasadzie ten model zniszczen jest troche smieszny - widac to po rozwalce, gdy auto rozsypuje sie wdrobne kawaleczki. Ktore auto tak ma w rzeczywistosci ?

    Fizyka gry siadla w porownaniu do "lekkiej" jedynki. Teraz jezdzi sie nieco bardziej topornie - jakby silnik pozyczyli ze sprawdzone serii DIRT. Nie przecze, nadal jest to fajna jazda, ale juz nie tak "lekka" pod wzgledem prowadzenia auta na zakretach, jak jedynka.

    Kamera - kolejny fail GRIDa2. W jedynce kamera byla dynamiczna, to jest bardziej liniowa. Czasem zastanawiam sie, co sledzi kamera - budynki, tyl auta, inne auto - szczegolnie w rozgrywce na dzielonych ekranach. Powtorka to jakas lipa w tym ostatnim trybie - dlaczego tylko pierwsze auto pokazuje ?

    Trasy sa ciagle te same - roznia sie tylko punkty startu i mety wraz z rozwojem kariery. Na plus - zmieniajace sie przejazdy przy kolejnych kolkach w niektorych trybach.

    Menu to kolejny fail. Podwojne wchodzenie do gry (najpierw profil, potem offline/online), zbyt dlugi czas reakcji na wcisniete menu - w porownaniu do jedynki to byl moment, teraz niby sekunda dluzej, ale opoznienie jest widoczne... i czuje sie je ! Co to jest... No i dlaczego komus przeszkadzalo menu z jedynki ? Czy kazda czesc musi miec swoje nowe menu ? Niekoniecznie.

    Tryby online - porazka. Jest w ogole podglad, jak w jedynce ? Nawet nie zauwazylem, bo nie chce mi sie online tluc.

    Po podlaczeniu pada czasem gra fiksuje i przydziela kontroler nie temu, co potrzeba. Ustawienia pada pod katem czulosci tez jakies niemrawe, pomimo ze w systemie jest OK.

    Sama gra zzera mi okolo 720MB VRAMu - masakra. To jest gra z 2013 roku ? Ustawienia Ultra FullHD dla jasnosci, MSAAx4 i FXAA.

    Poza tym - kolego autorze, nie trzeba bnabrac sie ustawieniami recznymi, podczas gdy ze sterownikami nVidii instaluje sie cos takiego, jak GEFORCE EXPERIENCE. W/g tego mozna dostosowac ustawienia gry zalecane przez producenta karty graficznej - i troche mnie to przerazilo, bo na mojej 660Ti chce mi wcisnac MXAAx8, po
    Zaloguj się
  • avatar
    Kiedy będzie odnowiona wersja Need For Speed Porsche 2000. Przecież to najlepsza gra wyścigowa i najlepszy NFS jaki wyszedł.

    Jak były pierwsze testy to zacytuje tu redaktorów CDA że "granie na klawiaturze w NFS Porsche 2000 powoduje że tracimy na wstępie 50% jakości gry. Jest to pierwsza "samochodówka" gdzie niema tak łatwo pokonywanych zakrętów, jest różnica prędkości, pojawiło sie pojecie zablokowania sprzęgła, różnice w konstrukcji silników oraz turbodoładowań czy sprężarek a to i tak mało by opisać ta grę w nią trzeba zagrać opis to za mało a dla fanów pozycja obowiązkowa. Bo w ta grę sie gra a nie ją przechodzi"

    niema cukierkowej grafiki a jest wyścig i twarde prawa fizyki
  • avatar
    Nie wiem kto robił te testy wydajnościowe ale sam gram na mojej 560 w ustawieniach Ultra.
  • avatar
    Miałem okazję spróbować to... coś. Nie kupiłem ze względu na brak widoku z kokpitu, dla zasady. Kiedyś już o tym wspomniałem. Oni mają w dupie nas, ja mam ich (5%).
    Po kilkunastu minutach padłem...Miałem rację, że szkoda pieniędzy i czasu. Z jedynką ma wspólną tylko nazwę. Szkoda mi tylko, że tak wiele osób to kupiło i dało dowód na to, że obniżając koszty produkcji (usunięcie widoku z kokpitu) , przy dobrej reklamie i tak da się wcisnąć wybrakowany towar. Obawiam się, że wiele firm pójdzie za przykładem i niedługo będzie sam syf w sprzedaży. Są na szczęście takie produkcje jak Project cars, gdzie my-jako uczestnicy projektu- mamy jakiś wpływ na efekt końcowy.
  • avatar
    Na koniec dodam, że zgadzam się z użytkownikiem Czaszka. Zrobili z tego grę dla casualy,bo trzeba iść za trendem...
  • avatar
    na początku trochę mnie wciągnęła ale potem wyścigi są takie same, nic nowego, po prostu nuda i nabijanie fanów, jak osiągnąłem 5 milionów czy coś koło tego odinstalowałem bo już mnie szlag trafiał.. aha i zauważyłem strasznie irytujący bug. jeśli uderzymy w barierkę nic się nie dzieje, jeśli uderzymy w mur też nic ale jeśli uderzymy w taki klif czy jak to nazwać z kamienia samochód nagle robi bączki O_o gratulacje dla programistów.
  • avatar
    Zawiodłem się okrutnie. Wczoraj zainstalowałem. Dziś się jeszcze zmuszę żeby w to zagrać, ale model jazdy mnie odstraszył. Nawet nie chciało mi się kiery podpinać po paru kółkach na klawiaturze. Pierwszy grid jednak był dużo lepszy pod tym względem, dwójka to typowy arcade który mnie nie jara w ogóle..
  • avatar
    Pytanie dla tych co grali: czy da się w to grać na kierce czy zbyt zręcznościowe ? Jeśli się da to jak działa FF ?
    Zaloguj się
  • avatar
    Poziom detali przedstawiam jeszcze w innej scenerii. Warto jednak zwrócić uwagę na poziom tekstur obiektów w tle, np. budynków, albo asfaltu. W niższych ustawieniach jakoś nie rzuciło mi się w oczy, aby miały one gorszą rozdzielczość. - brawo dla redaktora skoro nie ma opcji zmiany jakości textur to dziwne żeby na najniższych detalach miały mniejszą rozdzielczość.
    Typowy port z konsoli 1 rodzaj textur na całą grę.
  • avatar
    Z ciekawostek chciałbym dodać, że 7850 po oc generuje 12fps więcej.
    Oc z 860 do 1200
  • avatar
    Moja 560Ti - śmiga na ultra full hd. Średni wynik 41fps (to zapamiętałem akurat), min 20 parę, max 50 parę.
    Zaloguj się
  • avatar
    Najnowsze stery od nvidii 320.39 mają optymalizację dla GRID2, która dodaje sredno 10-15 fps na ultra.
  • avatar
    jak dla mnie grywalny tytuł , dość fajnie się gra
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    Jest nawet grywalna, a o to chodzi.
    Zaloguj się
    -11
  • avatar
    " Niewyrównany poziom trudności w najtrudniejszym trybie"
    No tak, jak przed pierwszym zakretem nie wyjedziesz na prowadzenie, to gosc jadacy przed toba takims samym autem zrobi pol minuty przewagi... To jest farsa
  • avatar
    A ja mam pytanie czemu nie ma GTX780 ??
    Zaloguj się
  • avatar
    Dla kart graficznych Intel są dwie opcje których nie ma dla Geforce mogliście pokazać jak to wygląda.
    Zaloguj się
  • avatar
    Trochę lipa że kariera opiera się na WSR, przydałoby się to co było w jedynce aby auta odblokowywało się za kasę.
    Teraz to jest zbyt proste a mogli by zostawić że niektóre auta dałoby się odblokować od sponsora w zamian za dobrze przejechaną trasę w wymaganym limicie czasowym.
  • avatar
    PII x4 955 ~3.4 ghz + vtx 6770 860/1220(sterowniki 13.4) + 8 gb ramu 1600+ srednie ustawienia graficzne
    gra chodzi ponad 60 klatek max 100 ( taki bajer dopiero na obecnych sterach) na starych czyli 13.2 mialem 25-40 klatek....
    nie chwale sie ani nic w tym stylu poprostu obrazuje ze do grania na srednich wystarczy nie wygorowany sprzet
  • avatar
    A ja się zapytam, kiedy przestaniecie jak lemingi powtarzać tak debilnie sformułowane wymagania sprzętowe... Zalecane - HD 6000, czyli rozumiem, że jak mam 6570 to jest ogień? Albo 520ęstkę?

    No ludzie aspirujecie do miana poważnego portalu się wykazujcie...
  • avatar
    Gra szału nie robi niestety, liczyłem na coś więcej.. Pierwsza część moim zdaniem lepsza. Liczyłem na dobry tryb driftu, ale się niestety zawiodłem.. Chociaż jak by nie patrzeć, niektóre modele samochodów są ciekawe, np. stare BMW M3 E30, czy Mercedes "beczka", to jest coś : )
  • avatar
    Strasznie powtarzalna. Juz w połowie zaczęła mnie strasznie nudzić co nie miało miejsca w jedynce
  • avatar
    Gra jest totalną porażką. Więcej przyjemności daje kilkuletni GTR2 niż to coś. Poza grafiką gra nie oferuje kompletnie nic!!!
  • avatar
    Hmn... Codemasters coś ostatnio ''psuję'' swoje gry. Najpierw DiRT Showdown (czy jakoś tak), a teraz Grid 2...
  • avatar
    TOCA Race Driver 2 i później 3 to były tytuły na miarę Codemasters, no ale co zrobić w świecie gdzie wiele rzeczy zmierza w stronę głównie ułatwiania i upiększania. GRID 2 przyjemna ścigałka, ale więcej efekciarstwa niż efektywności czyli grywalności - na chwilę działa, to prawda, przyjemnie się jeździ i patrzy, ale chwila mija szybko... Optymalizacja super. Na kompie sprzed 6 lat gram w full hd haha. x3 455 @ 3,7ghz, hd3870 i ustawienia większość na medium, pojedyncze opcje na high, msa2x i jest 40fps.