Karty graficzne

Testy wydajnościowe

z dnia 2014-12-31

Ground Zeroes to konwersja z konsol. Wprawdzie z konsol nowej generacji, ale już po wyglądzie silnika widać, że nie jest to wymagająca gra. W szranki stanęły więc dwie tanie karty (poniżej 400 zł) wyposażone w 1 GB pamięci GDDR5 - NVIDIA GeForce GT 740 oraz AMD Radeon R7 250X. Silnik graficzny FOX posiada ograniczenie do 60 klatek na sekundę.

MGS V: Ground Zeroes – 1920 x 1080
[kl./s.] low

Radeon R7 250X 60
59
GeForce GT 740 59
54
   średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę


MGS V: Ground Zeroes – 1920 x 1080
[kl./s.] medium

Radeon R7 250X 60
58
GeForce GT 740 58
51
   średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę


MGS V: Ground Zeroes – 1920 x 1080
[kl./s.] high

Radeon R7 250X 47
43
GeForce GT 740 40
35
   średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę


MGS V: Ground Zeroes – 1920 x 1080
[kl./s.] extra high

GeForce GT 740 21
16
Radeon R7 250X 19
15
   średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Tanie karty umożliwiają komfortową rozgrywkę w Ground Zeroes w rozdzielczości Full HD, przy ustawieniach niskich i średnich. Ustawienia wysokie nadal pozwalają spokojnie grać, jednak szybkość działania gry wynosi już około 40-50 klatek na sekundę. Ground Zeroes jest częścią programu NVIDII, ale przewaga 740-tki ujawnia się jedynie przy ustawieniach maksymalnych, które nie umożliwiają już płynnej rozgrywki na kartach graficznych tej klasy. Wykorzystanie ustawień Extra High nie przyniesie jednak znaczącej poprawy w jakości grafiki.

Krótki test na zintegrowanej grafice Intel Iris 5200 (Core i7 4770R + 2 x 4GB 1600 MHz)

Niskie wymagania sprzętowe to dobra wiadomość dla tych wszystkich graczy, którzy planują zakup Phantom Pain. Szkoda, że silnik graficzny nie prezentuje się nieco lepiej, ale chyba niewiele osób przypuszczało, że nowa generacja konsol olśni nas możliwościami sprzętowymi.

marketplace

Komentarze

30
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Płatne demo... Czekam na czasy, kiedy podejdę do okna wystawowego sklepu, a tu bach - zasłaniają się żaluzje i z głośniczka wydobywa się głos: "jeśli chcesz popatrzeć - wrzuć monetę".
    Zaloguj się
    21
  • avatar
    Ponad 80zł za demo? Musiałbym upaść na głowę, żeby to kupić. Ludzie ich rozbestwili, kupują po misji za 50zł, to teraz wynikają takie idiotyczne sytuacje.
  • avatar
    yendrek

    Obyś któregoś dnia się nie zdziwił, im głupszy pomysł tym szybciej ktoś go zrealizuje...
  • avatar
    Ubisoft bierz notes i zapisuj notatki jak się gry optymalizuję ;)
  • avatar
    pisze się "krótka jak diabli" a nie "jak diablo", bo Diablo wcale nie jest aż tak krótkie...
  • avatar
    płatne demo? dziękuję, postoję...
    Zaloguj się
  • avatar
    Bawię się przy GZ od kilkunastu godzin, wciągnęło mnie bardziej niż wszystkie "hity" z tego roku. To jest po prostu prolog dla fanów serii, którzy lubią ją rozgryźć na wszystkie sposoby. Gra wygląda świetnie i równie świetna jest optymalizacja - na i5 3570k i GTX670 bez problemu na maksymalnych detalach + SweetFX. Cieszę się, że MGS w końcu trafił na PC. Czekam z niecierpliwością na TPP :)
  • avatar
    20 ojro to za pełną wersje bym nie zapłacił...
  • avatar
    Wszystko będzie ok jeżeli pełna wersja będzie tańsza te 20eur dla tych co zapłacili za demo.
  • avatar
    ja przeszedłem na full detalach bez przycięć na phenomie II x4 840 , 8gb ram i grafice radeon r9 270 optymalizacja jest jak na konsolach
    Zaloguj się
  • avatar
    jak będzie promocja 80% to może kupię
  • avatar
    Ja mam Phenoma 965 oraz Radeon 6870. Mój komputer nie spełnia minimalnych wymagań, ale gra chodzi w 1440x900 ( mojej natywnej rozdzielczości) na średnio-wysokich detalach w 50-60 fps. W tym wypadku jestem bardziej niż zadowolony.
    Zaloguj się
  • avatar
    mi się MGS GZ podobał ale jestem megafanem serii, dodatkowe misje są fajne i pozwalają poznać głębiej bazę i zdobyć np. dodatkowe taśmy (co dla fanów jest zawsze gratką), o ile idei płatnych dem nie popieram to w tym wypadku nie było wyjścia w końcu to Kojima, głos Sutherlanda jak najbardziej pasuje i szybko się przyzwyczaiłem
  • avatar
    Zgadzam się z wpisami wyżej, gra wygląda naprawdę ładnie, a optymalizacja jest świetna. 250x i idzie grać full hd na wysokich... Widać jak się chce to można.
  • avatar
    Do MGS2 też był prolog nazywał się TANKER grało się Solid Snake'a i nikt nie narzekał, teraz wielkie oburzenie, wszelkie speed runy to dno umysłowe, przechodzenie tej gry na pałę również możliwościprzejścia jest pierdyliard, ktoś mi powiedział ,że SC: Blacklist jest lepsze, chyba tylko w ilość bugów,słabszej grafice, gorszej optymalizacji.

    UbiSzajs notuj,notuj jak się robi gry na PC
    Kojima Productions LA A+
  • avatar
    "Szkoda, że silnik graficzny nie prezentuje się nieco lepiej"
    - i tu się nie zgadzam wystarczy zmienić ustawienie Lighting na max i gra wygląda dużo lepiej na PC w porównaniu do Xone i PS4. Najlepiej widać to na samym początku, jak patrzy się w kierunku bazy, każde źródło światła jest wtedy znacznie lepiej widoczne, za to na konsolach wygląda to jak przy opcji oczko niżej.
  • avatar
    Przecież ta gierka wygląda słabo. Słabo technicznie, a do tego stylistyczne dno. Wygląda jak jakaś gniot na silniku unity3d.
  • avatar
    Będąc sprytnym, można było LEGALNIE zakupić za ok 35 zł w dniu premiery, ale cebulaki potrafią tylko narzekać, a najgłośniej szczekają pewnie ci co nawet nie grali. Z grą bawię się już ponad 10 godzin i nie, nie jest to płatne demo. To jest prolog i pokaz możliwości gry. Ja się tam cieszę że snake wraca na PC, szczególnie tak pięknie zoptymalizowany - widać że platforma PC nie jest traktowana przez Pana Kojimę po macoszemu. Tak trzymać, czekam na Phantom Pain.
  • avatar
    przecież to pc, kto chce to ma za darmo, zwłaszcza tego typu 15 minutowe / godzinne niewypały w postaci demka :>

    swoją drogą dla mnie seria jest lipna i szkoda mi łącza, ale rozumiem tych którym się toto podoba, na ich miejscu bym zassał.

    Producenci pokazują graczom środkowy palec?
    Gracze pc mogą w ten sposób pokazać środkowy palec im w rewanżu :>

    Co do grafy, że lipna, no jest lipna, ale czy ktokolwiek spodziewał się czegoś lepszego od gry pisanej pod "next geny" których maxem jest:

    -radek 6850 / 6790
    - tabletowy procek amd 6x 1.6GHz ?

    To żadna optymalizacja... każda jedna gierka robione głównie pod te zabawki (o iksie nie wspominam nawet bo szkoda...) będzie miała taką "optymalizacje.

    Po prostu poziom konsolek to pecetowe LOW.
    I tyle.

    Czarów nie ma, a jak zrobili coś troche bardziej wymagającego jak Assassin's Creed to na konsolach już jest szarpanie obrazu i dropy poniżej 20fps.
    Sorry.

  • avatar
    Gra ma rzeczywiście śmiesznie niskie wymagania.
    Trudno w to uwierzyć ale działa płynnie na 2 rdzeniowym E5200 podkręconym do 3,2 GHz + Radeon 6770.
    Ustawienia 1440x900 wszystko na High.
  • avatar
    codex rulez;)
  • avatar
    Nie wiem czy ktoś zauważył ale na filmiku porównującym minimalne i maksymalne ustwienia połówki ekranu są opisane odwrotnie
    Zaloguj się
  • avatar
    GRATIS - to uczciwa cena :)