Razer Phone 2 - wideorecenzja Smartfony

Razer Phone 2 - wideorecenzja

opublikowano przez Tomasz Duda w dniu 2018-11-06

Razer Phone 2 to nowsza wersja dobrego smartfona dla graczy. Wyróżnia się przede wszystkim wyświetlaczem 120 Hz, bardzo dobrymi głośnikami i podświetlanym logo z tyłu. Ma też wydajny procesor, dużo pamięci i wodoszczelną obudowę. Testujemy nowy telefon do gier.

marketplace
Ocena benchmark.pl
Plusy

- bardzo szybkie działanie,; - wysoka wydajność,; - jasny i szczegółowy wyświetlacz 120 Hz,; - bardzo dobre głośniki,; - wodoszczelna obudowa (IP67),; - funkcja bezprzewodowego ładowania akumulatora,; - lubiana nakładka Nova Launcher,; - podświetlane logo z tyłu z możliwością wyboru koloru,; - NFC.

Minusy

- szerokie ramki nad i pod wyświetlaczem,; - duże rozmiary i wysoka waga,; - przeciętny czas pracy na baterii.

Razer Phone 2 - test

Przetestowaliśmy dla Was smartfona do gier Razer Phone 2. Poprzedni model był dobry, choć do ideału trochę brakowało. Nowa wersja wygląda podobnie, ale w praktyce oferuje kilka ważnych zmian. Czy jest lepsza? Włączcie wideorecenzję i przekonajcie się:

Obudowa pod względem kształtu jest podobna do pierwszego Razer Phone, ale różnic też nie brakuje.

  • Jest wodoszczelna zgodnie ze standardem IP67, więc telefon przetrwa zanurzenie w wodzie do głębokości 1 metra.
  • Tył jest szklany, więc akumulator można ładować bezprzewodowo.
  • Ma podświetlane logo, czyli funkcję Razer Chroma.

Możemy regulować kolor i jasność podświetlenia, albo włączyć tryb Spectrum, w którym barwy zmieniają się automatycznie. Poza tym logo może też pełnić funkcję diody powiadomień. Jest też szansa, że w przyszłości funkcjonalność zostanie rozszerzona.

Razer Phone 2 - test i recenzja

W lewej krawędzi wbudowano szufladkę na kartę nano SIM i microSD, a po prawej mamy czytnik linii papilarnych połączony z przyciskiem zasilania i blokady. Sprawność odblokowywania jest dobra, ale sam przycisk jest niemal zupełnie płaski i trudno go wyczuć pod palcem.

Razer Phone 2 - slot SIM

Na dole znajdziemy tylko port USB typu C. Nie ma klasycznego wyjścia słuchawkowego mini jack 3,5 mm, więc aby podłączyć słuchawki musimy użyć przejściówki dołączonej do telefonu. Dźwięk na słuchawkach jest w porządku. Razer Phone 2 nie ma problemu z napędzeniem nawet dużych, wymagających słuchawek. Sprawdzałem na kilku parach, w tym 150-omowych i dźwięk był głośny oraz mocny.

Z przodu smartfon ma dwa potężne głośniki nad i pod wyświetlaczem. Zwiększają grubość ramek, ale jakość dźwięku jest znakomita. Mimo, że konstrukcja jest wodoszczelna, to dźwięk jest bardzo głośny. Mi najbardziej zaimponowała przestrzenność brzmienia. Słychać dużo powietrza i dobrą stereofonię. Głośniki spisują się znakomicie w grach i filmach. Efekty Dolby Atmos dobrze spisują się na głośnikach ale po podłączeniu słuchawek moim zdaniem lepiej je wyłączyć.

Razer Phone 2 - telefon z dobrymi głośnikami

Razer Phone 2 ma wyświetlacz LCD o przekątnej 5,7 cala. Patrząc wyłącznie na specyfikację można odnieść wrażenie, że wielkich zmian nie ma, ale na szczęście tak nie jest. Ekran pierwszego Razer Phone'a był za ciemny - teraz jest znacznie jaśniejszy. Obraz jest wyraźny i czytelny nawet w słoneczny dzień. Odrobinę lepsze wydają się również kolory oraz głębia czerni (choć oczywiście wciąż nie można jej porównać do wyświetlaczy OLED).

Razer Phone 2 - wyświetlacz 120 Hz dobry do gier

Największą zaletą wyświetlacza jest jednak odświeżanie. Domyślnie ustawione na 90 Hz, ale można je zwiększyć do 120 Hz. Przekłada się to na wybitną wręcz płynność wyświetlania obrazu. Nie tylko w systemie, ale również w grach. Teoretycznie oznacza to, że mogą one działać w 120 kl./s.

W wideorecenzji prezentujemy liczbę "FPS" na przykładzie kilku gier.

Razer Phone 2 - Antutu benchmarkRazer Phone 2 - 3DMark benchmark

[kontrolka produkt=razer-phone-2 typ=benchmark smartfony-all]

W czasie testów Razer Phone 2 nie miał żadnych problemów z płynnością gier. Zawdzięcza to oczywiście bardzo wydajnym komponentom. Na pokładzie ma 8 GB RAM’u, procesor Snapdragon 845 i 64 GB szybkiej pamięci UFS (realnie około 45 GB). Taka moc obliczeniowa pozwala wykorzystać potencjał 120-hercowego wyświetlacza, choć oczywiście to nie oznacza, że w każdej grze osiągniemy 120 kl/s. Niektóre tytuły mają po prostu blokadę na liczbę klatek (co widać na naszym filmie).

W systemie znajdziemy aplikację Cortex, dzięki której możemy przyspieszyć działanie gier. Automatycznie wykrywa tytuły, które mamy zainstalowane i pozwala je skonfigurować. Możemy na przykład ograniczyć liczbę klatek na sekundę dla danej gry, zmniejszyć rozdzielczość, obniżyć maksymalne taktowanie procesora lub włączyć i wyłączyć antyaliasing. Wszystko po to, by ograniczyć zużycie energii lub jeszcze bardziej polepszyć płynność.

Razer Phone 2 - tył

W czasie testu Razer Phone 2 miał Androida 8.1 z interfejsem Nova Launcher. Działa bardzo szybko i oferuje mnóstwo opcji ustawień. Jest szansa, że dostanie aktualizację do systemu Android. W standardzie system nie jest napchany zbędnymi programami. Tak naprawdę poza standardowymi aplikacjami od Google producent dołożył tylko kilka innych - np. Chroma do obsługi podświetlanego logo z tyłu, Cortex i Game Booster do konfiguracji gier, Dolby Atmos z efektami dźwiękowymi, Menedżer plików, Motywy do zmiany wyglądu interfejsu oraz Aparat. Poza tym jest czysto.

Razer Phone 2 - ekran

Jak wygląda czas pracy na baterii w Razer Phone 2? Jaka jest jakość aparatu? Czy w ogóle warto go kupić? Na te pytania znajdziecie odpowiedzi w naszej wideorecenzji. Zapraszamy!

Ocena końcowa:

  • bardzo szybkie działanie
  • wysoka wydajność
  • jasny i szczegółowy wyświetlacz 120 Hz
  • bardzo dobre głośniki
  • wodoszczelna obudowa (IP67)
  • funkcja bezprzewodowego ładowania akumulatora
  • lubiana nakładka Nova Launcher
  • podświetlane logo z tyłu z możliwością wyboru koloru
  • NFC
     
  • szerokie ramki nad i pod wyświetlaczem
  • duże rozmiary i wysoka waga
  • przeciętny czas pracy na baterii

Dobry ProduktSuper Wydajność

94%

marketplace

Komentarze

11
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Na telefon za duży - Na konsolę za mały.
    No to tyle w w temacie tego phona...
    ps. Nie wyobrażam sobie grania na tak małym ekranie w najlepszą ( ostanio) grę na androida - Mini Metro...
    Zaloguj się
  • avatar
    Jak ktoś jest amatorem gier mobilnych to może jest to interesująca propozycja. Aczkolwiek w moim odczuciu ASUS ROG wypada lepiej. Ale poza tym to nie sądzę, żeby ktoś chciał takiego kloca do codziennego użytku. Z mojej perspektywy zrobiło się tych mobilnych konsolek z androidem na rynku, bo Razer wyskoczył ze swoim pierwszym smartfonem i nikt nie chce zostawić Razera z niszą, nawet jeśli nisza jest płytka jak siostry Godlewskie. Z drugiej strony jest to idealny segment, który dużo różnych potworków przyjmie bez zająknięcia, więc można przetestować różne rozwiązania bez obawy przed utratą dobrego wizerunku. Trochę sztucznie napędził się ten trend, bo jakoś nie widzę wielkiego bumu na zapotrzebowanie. Wyraźny krzyk potencjalnych klientów raczej mówi o: zgrabnych gabarytach, dużej baterii, dużym czytelnym wyświetlaczu, płynnym systemie oraz dobrym aparacie. Nigdzie nie słyszałem: chcemy dołączanych padów, dodatkowego hałaśliwego chłodzenia oraz baterii starczającej na pół dnia. Eh... żeby jeszcze było w co grać na tym Androidzie. A tu widzę powtórka z Nokii n-gage. W przyszłym roku pewnie nikt już nie będzie o tym pamiętał. Oby.
    Zaloguj się