Na topie

Aplikacje mobilne. Testy. Podsumowanie

Autor:
Piotr Romański

więcej artykułów ze strefy:
Serwery plików NAS

A A

Synology, oprócz systemu DSM oraz pakietu aplikacji, wyszedł po raz kolejny naprzeciw użytkownikom mobilnym. Dla systemu iOS w AppStore znajdziemy 8 darmowych aplikacji wspierających i ułatwiających pracę z systemem:

  • DS File - przeglądarka plików i folderów NAS-a
  • DS Audio - odtwarzanie muzyki z serwera NAS
  • DS Photo+ - przeglądarka zdjęć
  • DS Finder - monitorowanie statusu serwera NAS oraz system powiadomień push
  • DS Cam - podgląd systemu kamer
  • DS Download - kontrola stacji pobierania Download Station
  • DS Photo - pozwala na przesyłanie zdjęć z telefonu do stacji Photo Station
  • DS Video - aplikacja umożliwia przeglądanie i odtwarzanie materiałów wideo z serwera NAS na telefonie.

Testy wydajnościowe

Prezentujemy kilka testów, które przeprowadziliśmy korzystając z serwera Synology. Procedura testowa obejmowała kopiowanie plików o wielkości 2 GB oraz 1000 plików o wielkości 2 MB każdy. Do testów użyliśmy gigabitowego przełącznika sieciowego, do którego podłączony został serwer NAS oraz komputer testowy MacBook Pro.

Specyfikacja komputera:

  • MacBook Pro
  • System operacyjny: Mac OS 10.7.4
  • Procesor: Intel Core 2 Duo 2,26
  • Pamięć RAM: 4 GB
  • Dysk twardy: SSD OCZ Vertex Plus
  • Sieć ethernet: 1 Gbps

W przypadku X-bit labs File-Copy Test na komputerze MacBook Pro był uruchomiony Windows XP Professional SP3.

Kopiowanie dużego pliku (2 GB)
Protokół: SMB [MB/s]

Pojedynczy wolumin 88
56
JBOD 95
51
RAID0 91
53
RAID1 76
47
SHR 49
43
  Download
Upload

 

Kopiowanie dużego pliku (2 GB)
Protokół: AFP [MB/s]

Pojedynczy wolumin 77
45
JBOD 78
57
RAID0 84
59
RAID1 70
47
SHR 59
41
  Download
Upload

 

Kopiowanie dużego pliku (2 GB)
Protokół: FTP [MB/s]

Pojedynczy wolumin 59
44
JBOD 57
50
RAID0 56
51
RAID1 65
47
SHR 47
44
  Download
Upload

 

Kopiowanie dużego pliku (2 GB)
Protokół: iSCSI [MB/s]

Pojedynczy wolumin 65
74
JBOD 63
64
RAID0 65
62
RAID1 51
46
SHR 45
41
  Download
Upload

 

 

Kopiowanie małych plików (1000x2 MB)
Protokół: SMB [MB/s]

Pojedynczy wolumin 45
43
JBOD 47
43
RAID0 46
42
RAID1 41
37
SHR 36
35
  Download
Upload

 

Kopiowanie małych plików (1000x2 MB)
Protokół: AFP [MB/s]

Pojedynczy wolumin 51
31
JBOD 49
43
RAID0 47
44
RAID1 33
30
SHR 47
28
  Download
Upload

 

Kopiowanie małych plików (1000x2 MB)
Protokół: FTP [MB/s]

Pojedynczy wolumin 52
47
JBOD 37
31
RAID0 34
24
RAID1 36
23
SHR 36
26
  Download
Upload

 

Kopiowanie małych plików (1000x2 MB)
Protokół: iSCSI [MB/s]

Pojedynczy wolumin 58
53
JBOD 47
45
RAID0 55
51
RAID1 41
38
SHR 42
36
  Download
Upload

 

File-Copy Test [s]
Install, Ilość plików: 414, Wielkość: 575 MB

Pojedynczy wolumin 26
12
JBOD 16
10
RAID0 14
9
RAID1 15
12
SHR 45
34
  SMB
ISCSI

 

File-Copy Test [s]
ISO, Ilość plików: 3, Wielkość: 1600 MB

Pojedynczy wolumin 44
26
JBOD 54
26
RAID0 47
26
RAID1 52
29
SHR 37
28
  SMB
ISCSI

 

File-Copy Test [s]
MP3, Ilość plików: 271, Wielkość: 990 MB

Pojedynczy wolumin 47
17
JBOD 30
16
RAID0 49
15
RAID1 34
19
SHR 43
45
  SMB
ISCSI

 

File-Copy Test [s]
Programy, Ilość plików: 8504, Wielkość: 1380 MB

Pojedynczy wolumin 49
48
JBOD 50
64
RAID0 29
58
RAID1 60
66
SHR 27
56
  SMB
ISCSI

 

File-Copy Test [s]
Windows, Ilość plików: 9006, Wielkość: 1060 MB

Pojedynczy wolumin 46
58
JBOD 41
55
RAID0 39
55
RAID1 57
62
SHR 36
63
  SMB
ISCSI

  

Wyniki testów wyglądają bardzo obiecująco i zdradzają przeznaczenie serwera NAS. DiskStation perfekcyjnie poradzi sobie z zadaniami pracy w sieci w niewielkim biurze lub w domu. Warto podkreślić, że urządzenie nie jest dedykowane do dużych korporacji i firm jako system do intensywnego wykorzystania. W testach nie osiągnęliśmy transferów powyżej 110-120 MB/s. Jedynie w przypadku kopiowania dużych plików poprzez protokół SMB przekraczaliśmy wartość 90 MB/s. Dzięki DS212 bez problemu możemy gromadzić na nim dane, stremować media HD, czy też tworzyć kopie zapasowe z kilku komputerów.

Ogólna wydajność DS212 w zależności od typu wolumenu przedstawia się równie interesująco. Prędkości osiągnięte w teście wydajności iperf reprezentują wartości od 750 do ponad 900 Mbps.

Pojedynczy dysk

Synology DiskStation DS212 - oprogramowanie

JBOD

Synology DiskStation DS212 - oprogramowanie

RAID 0

Synology DiskStation DS212 - oprogramowanie

RAID 1

Synology DiskStation DS212 - oprogramowanie

SHR

Synology DiskStation DS212 - oprogramowanie

Ciekawostką jest fakt, że największą wydajność iperf DS212 prezentuje w konfiguracji z teoretycznie najwolniejszym systemem dysków RAID 1.

Podsumownie

Ten produkt znajdziesz w sklepie benchmark.plSynology z rodziną modeli DS212 świetnie wpasował się z ofertą na rynku niewielkich ale wydajnych systemów serwerowych NAS. Wykorzystanie zestawu dwóch dysków, szyfrowania oraz mechanizmów RAID i SHR pozwoliły na osiągnięcie dobrej wydajności przy zachowaniu wysokiego bezpieczeństwa systemu oraz danych.

Cicha i energooszczędna konstrukcja nabiera rumieńców, jeśli doinstalujemy do niej pakiety oprogramowania. W ten sposób możemy wykorzystać dodatkowe możliwości serwera bez konieczności kupowania dedykowanych urządzeń. Dostępne porty USB oraz czytnik kart umożliwiają dodatkowe rozszerzenie możliwości serwera. Jeśli dołączymy do tego dodatkowe aplikacje mobilne, ciekawy wygląd oraz niewygórowaną cenę, otrzymamy w pełni funkcjonalne rozwiązanie sieciowej pamięci masowej z usługami multimedialnymi.

Synology DiskStation DS212

 

  Synology DiskStation DS212
 

plusy:
niewygórowana cena
ogromne możliwości konfiguracji dzięki pakietom dodatkowym
bogaty pakiet aplikacji mobilnych

 

minusy:
średnie transfery przy wykorzystaniu protokołu iSCSI.

Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: ok. 1120 zł
super produkt benchmark.plsuper opłacalność benchmark.pl

 

Przeczytaj także:
8level WRT-150 i WRT-300 - test, cena, opinie Asus RT-N66U i EA-N66 - wydajna sieć WiFi Monitoring mobilny - aplikacje D-Link dla iPhone'a i Androida
8level WRT-150 i WRT-300 - test, cena, opinie Asus RT-N66U i EA-N66 - wydajna sieć WiFi Monitoring mobilny - aplikacje D-Link dla iPhone'a i Androida

 

Odsłon: 78641 Skomentuj artykuł
Komentarze

47

Udostępnij
  1. agnus
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2012-07-25 17:39

    Fajna skrzynka, problem w tym że podobne urządzenie od D-Linka można mieć za mniejsze pieniądze. A ten NAS nie ma w sumie niczego ciekawego oprócz SHR, który jak widać w testach nieco zawodzi.

    Skomentuj

    1. Adiqq
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-07-25 18:10

      Nie jestem zbytnio w temacie NASów, ale osobiście w tego typu sprzęcie kierowałbym się głównie szybkością transferu.
      Pytanie czy sprzęt od D-Linka osiąga podobne wyniki w niższej cenie?

      Skomentuj

      1. agnus
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2012-07-25 18:40

        Pytanie tylko czy za nieco mniejszą szybkość klient bądź co bądź domowy będzie chciał wydać 2x więcej? Do małego biura ostatnio kupowaliśmy prostego D-Linka za nieco ponad 500zł..
        Transfery dla Raid 1 są akceptowalne w zupełności.

        Skomentuj

      2. marian73
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-07-25 20:42

        ten dysk jest podpiety za pomoca kabla sieciowego wiec z szybkościa transferów jest kiepsko. Dlatego RAID 0 w tych użadzeniach mija się z celem. Mam troszkę słabszy model i jestem zadowolony. Mam do niego dostęp równiez z telefonu komórkowego

        Skomentuj

    2. Piotr Romański
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2012-07-25 18:43

      Agnus - jeśli weźmiemy pod uwagę dwudyskowe DNS-y (np. 320) D-Linka - fakt będą to modele za mniejsze pieniądze i... z 2 razy niższą wydajnością. Co z resztą potwierdził test ten: http://tnij.org/rjxf
      SHR nie zawodzi a jedynie oferuje nieco mniejszą wydajność. Wybór systemu plików i schematu tworzenia wolumenów zależy od tego do czego NAS będzie wykorzystywany - co innego postawić na nim produktywne środowisko VMware (gdzie liczy się bezpieczeństwo) a co innego przechowywać na nim materiały wideo (gdzie będzie liczyła się szybkość odczyt/zapis), które za chwilę skasujemy bo stanowią tymczasowy zrzut np. z kamery. Przeznaczenie NAS-a to kolejny temat rzeka i można wiele powiedzieć o nowoczesnych systemach pamięci masowych.

      Skomentuj

      1. agnus
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2012-07-25 18:47

        Masz rację, mniejsza wydajność. Tylko nie wszędzie wyższa wydajność będzie potrzebna - wystarczy sama funkcjonalność podstawowego NAS. Nie twierdzę że Synology z testów jest zły lub nieopłacalny ale zwracam uwagę że klienci domowi i tzw "mały interes" ;) wyczuleni są na koszty a 2x prędkość nie będzie czynnikiem zachęcającym wyst. do droższego rozwiązania.

        Oczywiście ktoś kto codziennie przerzuca setki gigabajtów danych będzie na to patrzył inaczej ale szczególnie w przypadku domowych odbiorców będzie to znikomy odsetek.

        Skomentuj

        1. Piotr Romański
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2012-07-25 18:57

          Otóż to - setki gigabajtów. Zobaczyłeś problem od innej strony. DS212 spokojnie może robić za LUN-a do maszyn wirtualnych. A skoro "smallbiznes" jest wyczulony na koszty to pomyślmy - weźmie 4 serwery po 10k każdy (powiedzmy baza, poczta, fileserver, backup) czy kupić VM lub Hyper za mniejszą kasę + jeden serwer i np. DS212 (ewentualnie bardziej zaawansowanych DS - tu w zależności od potrzeb firmy)? Mamy kolejne podejście do NAS-a :) Idźmy dalej - robisz w domu projekt na uczelnię/do pracy/dla rodziny. Zapominasz zabrać go z domu. Jedziesz do firmy/klienta/rodziny i....? Odpalasz u nich przeglądarkę i ściągasz pliki z serwera, itd, itd. Scenariuszy i przeznaczenia NAS-ów będzie n+1 gdzie n to liczba osób, które szukają tego typu rozwiązań. :)

          Skomentuj

          1. agnus
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2012-07-25 19:06

            A to do mnie miało być? :) Bo ja nie neguję przydatności NASa, tylko zwróciłem uwagę na fakt że 2x większa prędkość Synology u nie będzie dla wszystkich usprawiedliwieniem 2x wyższej ceny.

            Dla oszczędnych jest D-Link i może się okazać wyst. przydatny. U mnie w biurze na 8 stanowisk projektantów i inżynierów jest jeden taki D-Link dwudyskowy i daje radę.

            Skomentuj

          2. Piotr Romański
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2012-07-25 19:35

            :-) A ja nie neguje D-Linka. Tak jak wspomniałem - wszystko będzie zależne od podejścia do tematu NAS-a i jego wydajności. Jednemu w zupełności wystarczy 20 MB download. Dla innego będzie to wartość nie do przyjęcia. Te 20 MB/s pobierania czy wysyłania wystarczy spokojnie do filmów, muzyki, plików. Ale start maszyny wirtualnej, gdzie wąskim gardłem jest transfer jest nie do przyjęcia o kopiach zapasowych nie wspomnę. :-)

            Skomentuj

          3. Piotr Romański
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2012-07-25 19:43

            agnus - kończąc nasz rozważania bo pewnie mamy podobne podejście do tematu :) Może ujmę to tak - jeden kupi sobie Matiza, inny Corollę, jeszcze inny Volvo S60 a jeszcze inny Jeepa, Ferrari a inny DAF-a LF. Wszystko to samochody, wszystkie palą benzynę/olej napędowy, wszystkie pozycje są samochodami. Wszystkimi można się poruszać. Jak? Komfortowo, szybko? Czy Ferrari przewieziemy szafę? A czy DAF-em polecimy 180? ;-)

            Skomentuj

          4. agnus
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2012-07-26 01:59

            Nie mam pytań, odpowiednie podsumowanie :-)

            Skomentuj

          5. _shaq_
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2012-07-25 20:01

            Zależy jak często korzystasz w pracy z NAS. Jak czasami to wolny wystarczy...

            Skomentuj

          6. _shaq_
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2012-07-25 20:03

            Ale jeśli programiści pobierają kod z NAS, a NAS robi za bazę danych dla kodu źródłowego to bym się zastanowił...

            Skomentuj

          7. lemonDuff
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2012-09-23 21:30

            Osobiście katowałem przez 4 miesiące Dlink DNS-320. Obecnie dodałem Synology DS413j a Dlink został na backup.

            Podstawowa różnica co do samej kultury pracy: Przez większość czasu DNS-320 wył tym swoim małym wentylatorkiem tak, że jak tylko mogłem to starałem się go wyłączać. Pierdoła, ale jeśli skrzynka stoi w tym samym pomieszczeniu, w którym się przebywa to potrafi naprawdę dać w kość.

            Jeśli chodzi o soft i funkcje, to nawet nie ma co porównywać, transfery też. Ktoś może powiedzieć, że to nie ta liga cenowa i w ilości zatok - i faktycznie, ale jeśli weźmie się np DS212j, to już nie jest to takie oczywiste.

            Niby kosztuje 2,5 raza tyle co Dlink, ale po prostu jeśli pobawiłbyś się przez moment jednym i drugim to na dlinka, jako podstawowy NAS nie będziesz chciał już nawet patrzeć.

            Skomentuj

  2. _shaq_
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-07-25 18:37

    Podobają mi się z wyglądu takie skrzynki z dyskami ;p
    NAS w niektórych zastosowaniach w przypadku firm może się przydać. W przypadku normalnych użytków domowych raczej są inne rozwiązania dla danych.

    Skomentuj

    1. agnus
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-07-25 18:37

      Jakie?

      Skomentuj

      1. _shaq_
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-07-25 18:39

        i ta cena 1120zł - za taką kasę można mieć wiele innych rozwiązań dla użytkownika domowego do trzymania danych.

        Skomentuj

        1. agnus
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2012-07-25 18:42

          No ale jakich rozwiązań?
          NAS gwarantuje Ci dostęp do danych 24h z dowolnego miejsca w domu i z dowolnego urządzenia. Nie musisz odpalać komputera by dostać sie do tych danych. Bierzesz pilota i odpalasz film, muzykę itd. Znajdź mi drugie takie rozwiązanie.

          Prosty NAS to wydatek 500zł.

          Skomentuj

          1. _shaq_
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2012-07-25 18:45

            Zauważ że ma procesor i hardware jak PC więc z tym odpalaniem PC trochę nietrafione ;) To taki mały PC ;)
            Są dyski po USB 3.0 i reduktory...

            Skomentuj

          2. agnus
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2012-07-25 18:50

            Nie, to nie jest mały PC :) CPU masz i w lodówkach i w bankomatach a chodzą non stop. NASa włączasz, konfigurujesz i zapominasz. Kazdy inny sprzęt musisz podpiąć i odpalać.
            Dyski pod USB3? Znowu - albo podpinasz pod kompa albo pod TV. W drugim przypadku dostęp masz tylko pod TV.

            Cloud? O wiele mniejsza pojemność, transfery mniejsze itd.

            Skomentuj

          3. _shaq_
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2012-07-25 18:54

            Nie lubię mieć coś włączone non-stop, tymbardziej coś z wentylatorem.

            Skomentuj

          4. agnus
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2012-07-25 18:55

            Przecież wentyl nie chodzi non stop.
            Czyli NAS nie jest dla Ciebie.

            Skomentuj

          5. _shaq_
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2012-07-25 18:58

            NAS nie dla mnie póki co, ale innym może się przydać. Widzę kilka zastosowań, ale głównie w przypadku mniejszych firm.

            Skomentuj

          6. Piotr Romański
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2012-07-25 19:00

            Podczas kilku tygodni testów nie słyszałem ani razu wentylatora a DS dość mocno był obciążony produktywnie - storage do VM, kopie Time Machine, web server, iTunes server, serwer plików - to tylko niektóre funkcje, które miałem stale odpalone.

            Skomentuj

          7. _shaq_
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2012-07-25 18:57

            Lodówka tylko może być włączona 24/7 bo lodówka zaopatruje w jedzenie, a jedzenie musi być dostępne 24/7 ;)

            Skomentuj

          8. wizdar
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2012-07-25 19:09

            Podjadasz w nocy?

            Miało być tutaj...

            Skomentuj

          9. Piotr Romański
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2012-07-25 19:17

            Prosty NAS tak. DS212 tylko tak wygląda. W środku masz niemal wszystko to co w DS1812+ oczywiście z odpowiednio niższą wydajnością bo półka nieco niższa. Ale dużo wyższą niż "prosty NAS" - proste NAS-y miałem okazję testować. Były to jedno/dwudyskowe rozwiązania, protezy w postaci przystawki ethernet/usb. Wszystko to fajnie wygląda. Dopiero w testach okazało się, że całość niedomaga - transfery/obsługa/jakość wykonania. Kosztowało to mniej niż 500 zł. Ba! Mniej niż 300 złotych.

            Skomentuj

          10. marian73
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2012-07-25 20:47

            Dokładnie. Jest dostęp nawet z telefonu komórkowego. Kupujesz specjalny dysk który może pracowac 24h non stop i fajna sprawa. Jeśli zależy Ci na bezpieczeństwie dokupujesz drugi dysk i tworzysz RAID 1.

            Skomentuj

        2. lemonDuff
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2012-09-23 21:34

          Dla użytkownika domowego (i nie tylko domowego - mała firma do 5-6 stanowisk też spokojnie uciągnie) masz DS212j - o 500zł tańszy

          Skomentuj

      2. _shaq_
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2012-07-25 18:42

        Generalnie dla firm co programiści pracują rozsiani po całym świecie to może się przydać. Ale można też wykorzystać cloud...

        Skomentuj

        1. wizdar
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2012-07-25 19:08

          Podjadasz w nocy?

          Skomentuj

  3. Rostom
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2012-07-25 18:43

    Super test, tylko czemu dopiero teraz jak urządzenie jest już wycofywane ze sprzedaży. Trzeba było zrobić test DS112.
    A do wielbicieli DLinka za 400-500zł - to zupełnie inna klasa urządzeń.

    Skomentuj

    1. Piotr Romański
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2012-07-25 18:52

      DS212 wycofany ze sprzedaży? Mogę prosić o źródło informacji? Ten model miał premierę pod koniec 2011 roku (chyba listopad). DS112 oczywiście jest świeższym modelem. Można zadać pytanie dlaczego nie testowaliśmy DS112+, itd, itd...

      Skomentuj

  4. Zwierzak
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-07-25 18:53

    Potrzebowałem serwer plików i zdecydowałem się na PC. Dlaczego ? Cena i możliwości. PC to koszt ok 500 zł (nowa płyta i ram), procesor za 10 zł, dwa kontrolery SATA (po 4 porty każdy)na PCI (używane), możliwość podłączenia do 12 dysków SATA. Duża obudowa z wentylacją. System - Ubuntu. Oczywiście że nie mam takich możliwości jak ten NAS, jednakże trzeba dobierać rozwiązania do potrzeb i mój serwer je w 100% spełnia, ale trzeba najpierw na nim posiedzieć, złożyć, skonfigurować by działał dobrze. W przypadku NAS - kupujemy, włączamy, szybki konfig i gotowe.

    Skomentuj

    1. Piotr Romański
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-07-25 19:07

      Zwierzak - po części masz rację. Można zrobić fajny storage ze zwykłego peceta. A możliwości będzie miał podobne o ile nie wyższe (na Ubuntu masz dużo więcej softu niż na dedykowane NAS-y - oczywiście można je rozszerzyć odpalając optware).
      Tylko pomyśl o osobach, które nie mają czasu, ochoty, wiedzy by to robić (niepotrzebne skreślić). Jak wspomniałem DS-y wyróżnia intuicyjność DSM - użytkownik wyjmuje sprzęt z pudełka, wkłada dyski, uruchamia, konfiguruje i zapomina. W przypadku konfigurowania FreeNAS-a, Openfiler-a czy nawet Ubuntu pod potrzeby serwera plików za każdym razem muszę sięgać do manuala lub do internetu... A co ma powiedzieć użytkownik, którego urządzenie NAS będzie pierwszym tego typu urządzeniem?

      Skomentuj

      1. pit1337
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-07-26 00:26

        Mój 'NAS' to gołe mobo ze starego laptopa z Pentium IV, które kupiłem za ~20 zł na szrocie. Robi to to za storage (autobackupy), printserver, serwer ftp + http (php&mysql) i ściągacz torrentów. Dostęp do plików po LANie, zarządzanie przez SSH. Całość pod kontrolą Debiana.
        Koszt: +/- 20 zł (+ dysk oczywiście), Czas konfiguracji: trochę ponad jeden dzień.

        Skomentuj

      2. Zwierzak
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2012-07-26 23:19

        Sam kupiłbym NAS'a jeśli
        - kosztowałby ok 500 zł
        - obsłużył min. 6 dysków.
        i wystarczy by pracował jak samba. Niestety takiego nie znalazłem.

        Skomentuj

        1. Raptor77
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2012-07-30 20:49

          rozglądnij się unRAID - wersja free obsługuje 3 dyski (2x data + parity), płatne odpowiednio 6/24

          Skomentuj

  5. wizdar
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-07-25 19:16

    Synology ma bardzo dobry sprzęt ale sobie go ceni. Wydajność takiego DS212 jest świetna, odczyt ok 100MB/s zapis też prawie tyle.

    Raz skonfigurowane i działa. Nie bierze zbyt dużo prądu jakieś 20-30W. Żeby coś podobnego złożyć samemu to trzeba by wybrać jakąś płytę z atomem. Do tego buda, RAM itp.

    Cenowo jeśli ktoś planuje mieć tam 1-2 dyski to nawet się nie opłaca składać. Co innego jeśli tam ma być ich więcej. W synology cena wzrasta wraz z ilością dysków - a bebechy wciąż te same.

    Skomentuj

    1. Piotr Romański
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-07-26 08:17

      hmm to zastanawiające. Testy wykonywałem na MacBooku + Windows XP na bootcampie. Ale w międzyczasie rzuciłem kilka testów na Lenovo Y570 i wyniki były podobne. Oczywiście bez testów po AFP, które wykonywałem tylko na Maku. Aha - test kopiowania na domyślnych ustawieniach NAS-a. A może coś nie tak z samą siecią? Komp testowy oraz NAS miałem wpięte do tego samego switcha (Netgear GS724T) - portów gniazd na switchu nie konfigurowałem - autonegocjacja (komp i NAS same sobie ustaliły 1 Gbps full duplex).

      Skomentuj

  6. tjindy
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-07-26 10:22

    Ładny test ale wolałbym zobaczyć konfigurację LDAPa :)
    Ot takie małe zboczenie ;)

    Skomentuj

  7. barwniak
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2012-07-26 11:19

    Do niedużej firmy, czy biura. Kilka, kilkanaście stanowisk przy pracach administracyjno biurowych + backup w sam raz.
    Do domu wyklucza przede wszystkim wentylator, przy założeniu, że nie startujemy systemu wraz z rozruchem któregoś komputera w domu tylko pracuje 24h/dobę.
    Chowanie w szafach w celu wyciszenia stoi w sprzeczności z kwestią chłodzenia.
    Do domu i dla celów domowych wystarczy coś z jednym dyskiem, bez wentylatora, obudowa aluminium o zwiększonej powierzchni (żeberka), bez "światełek" na obudowie.

    Skomentuj

  8. projectdarkstar
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-07-27 08:47

    Ja mam coś takiego (tylko Q-nap'a) w domu do trzymania zdjęć i itp. Bardzo fajna rzecz. Nie wiem, czemu ludzie się upierają, że to koniecznie do biura.
    Jak ktoś ma sporą ilość danych i chce je trzymać w jakimś dostępnym miejscu to czemu nie?

    Skomentuj

  9. cyryllo
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-07-27 10:52

    Posiadam HP MicroServer z systemem OpenMediaVault + owncloud i mam to samo co w tym rozwiązaniu. Lecz dla osób które oczekują gotowego produktu to takie rozwiązania jak seria DS jest ok. Ja wole wiedzieć co mam i nie mieć ograniczeń jak jest w przypadku systemu w DS-ach

    Skomentuj

  10. imakowski
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-07-30 10:48

    Stanowczo za drogo! To powinno kosztowac maksymalnie 400-500 zl przeciez to zupenie nie ma nic ciekawego w srodku....

    Skomentuj

    1. MrAndy
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2012-08-03 16:31

      Oczywiście, że ma - DSM.

      Skomentuj

  11. vitosx
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2012-08-10 14:44

    Dla wszystkich jęczących, że urządzenie jest drogie - istnieje przecież jego tańsza średnio o 300 zł wersja - DS 212j. Wolniejszy procesor (1.2 GHz zamiast 1.6), brak USB3.0 i czytnika SD w wielu zastosowaniach nie stanowi problemu, i to ten model można sobie porównywać do D-Linka. Synology nadal ma jednak funkcje, o których D-Link może sobie tylko śnić (dodatkowe pakiety oprogramowania, np. alternatywny serwer DLNA Serviio wspierający transkodowanie audio, klient bittorrent Transmission, własna chmura a'la Dropbox itd.). Dla mnie zaś najlepsza unikatowa funkcjonalność to możliwość odtwarzania muzyki z Audio Station bezpośrednio przez Synology po podłączeniu do niego praktycznie dowolnej karty dźwiękowej po USB (recenzent również tego nie napisał)... :)

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!