Komputery

Testy: Armored Warfare, Black Desert, Blade & Soul, COD i Dark Souls 3

z dnia 2016-07-26

Zawsze staraliśmy się zapewnić rozsądną szybkość działania gry, więc w zależności od działania danego tytułu zmienialiśmy rozdzielczość i ustawienia, jednak oczywistym jest, że zwykle były one niskie lub co najwyżej średnie. W przypadku AMD do walki stanął Radeon R7 z pamięciami 2400 MHz, bowiem szybkość RAM ma istotny wpływ na działanie zintegrowanych Radeonów (zwykle wykorzystywaliśmy model A10-7870K).

Zawodnikiem Intela jest integra HD 530 (tu wykorzystywane były modele Core i3, Core i5 i Core i7 Skylake) - taktowanie RAM w przypadku zintegrowanych grafik Intela nie ma już takiego znaczenia (po szczegóły odsyłamy do bardziej szczegółowych testów).

  • Armored Warfare
  • Black Desert Online
  • Blade & Soul
  • COD: Black Ops III
  • Dark Souls 3

Armored Warfare

Radeon R7 zintegrowany z AMD A10-7870K pozwala na osiągnięcie 50-60 klatek na sekundę w rozdzielczości Full HD i ustawieniach niskich oraz ponad 30 w FHD w ustawieniach średnich

Przy użyciu Intel HD 530, w rozdzielczości Full HD i ustawieniach niskich udało się uzyskać 30-40 klatek na sekundę. Zmiana na niższą rozdzielczość (1366 x 768) skutkuje osiągnięciem 60 klatek na sekundę. 

Black Desert Online

Na APU AMD w rozdzielczości 1920 x 1080 i ustawieniach niskch, w otwartym terenie możemy liczyć średnio na 30 klatek na sekundę. Zmiana na 1600 x 900 pozwala zwiększyć tę wartość do ponad 40 klatek na sekundę, a 1366 x 768 do ponad 50 klatek na sekundę. W gęsto zaludnionych miejscach wartość ta może jednak znacznie spadać - w rozdzielczości 1366 x 768 nawet poniżej 40 klatek na sekundę.

Blade & Soul

Integra Intel HD 530 pozwala na osiągnięcie około 30 klatek na sekundę w rozdzielczości Full HD i najniższym poziomie jakości grafiki (tekstury na poziomie drugim). Jeśli nam to nie wystarcza musimy posiłkować się zmniejszeniem rozdzielczości.

COD: Black Ops III

Na APU AMD Call Of Duty: Black Ops III przy ustawieniach niskich w rozdzielczości Full HD wyciąga około 30 klatek na sekundę - a podczas gorącej akcji jest to bliżej 20. Zmniejszenie rozdzielczości nieco pomaga, ale rozgrywka jest wciąż daleka od komfortu.

Dark Souls 3

APU AMD - w rozdzielczości 1360 x 768 i ustawieniach niskich Dark Souls 3 potrafi osiągnąć nieco ponad 30 klatek na sekundę, ale zwykle utrzymuje się poniżej tej wartości. Do komfortu rozgrywki sporo brakuje.

Intel HD 530 - niestety, średnia około 20 klatek na sekundę w niskiej rozdzielczości, nie pozwala cieszyć się grą na integrze Intela.