Tak wpływają negatywnie - zwłaszcza na zwierzęta. Na człowieka pośrednio.
0
AkaRyupl
Wszystko jest budowane z lekkim zapasem, ale już buduje się kolejne bloki energetyczne, bo zaczyna brakować soków. Do tego infrastruktura przesyłowa musi się rozrastać. Gdyby nagle 10% samochodów wymieniono na elektryczne byłaby to tragedia dla naszej infrastruktury elektrycznej.
"Kto to kupuje?" Firmy uzależnione od oprogramowania robionego tylko na Maci - i tylko oni. Nikt inny nie wyda takich pieniędzy na komputer słabszy od PC-ta z Windowsem za te same pieniądze.
To jaki wg. Ciebie to dobry zestaw? 1000+W? Czy słuchałeś tego wynalazku, że wyrokujesz? Czy może jak 99% "specjalistów" przeczytałeś specyfikację i uważasz, że jest do bani?
I bym zapomniał - samochody spalinowe są budowane, by mieć dobry rozkład masy, więc różnice są marginalne, a są o wiele lżejsze (mniej osprzętu typu baterie i bardzo ciężkie silniki elektryczne).
1
AkaRyupl
No i się mylisz. Do parkingu podziemnego można wjechać samochodem "na gaz" - rzadko widziałem znaki zakazujące. Elektrykiem nie pojadę gdy się ładuje - bo nie ma "paliwa". Czyli odpada, gdy np. nagle potrzebuję samochodu (losowe zdarzenie np. rodząca żona czy jakiś wypadek w domu). Do tego baterie źle znoszą ciągłe doładowania. Czyli kolejny (niemały) koszt.
Bezpieczeństwo - jest wręcz przeciwnie - w razie wypadku przebita bateria może wybuchnąć (stąd w razie wypadku np. Tesle mają oznakowania gdzie ciąć, by nie doszło do wybuchu). Jest to bardziej niebezpieczne jak samochody benzynowe/ na ropę/ gaz.
Co do wygody - na pełnym baku (ok. 50 litrów) przejadę średnio ok. 500 km (zakładając, że samochody palą średnio 10 litrów na 100 km). Tankowanie trwa parę minut, a nie kilka godzin.
Co do miejskich samochodów - Tesla nie jest miejskim samochodem. To wielozadaniowe samochody segmentu D-E (zależnie od modelu). Owszem inni producenci robią głównie samochody elektryczne jako miejskie, ale i tak jest to mniej wygodne.
Samochody elektryczne są dużo cięższe od samochodów spalinowych. Więc "rozkład masy" wiele nie pomoże jak samochód waży prawie 3 tony, kiedy jego spalinowy odpowiednik waży 2 tony.
1
AkaRyupl
Nie jest znacznie droższy - wiele rządów dopłaca do nich olbrzymie kwoty np. w Chinach są one o wiele tańsze od spalinowych odpowiedników, podobnie w Norwegii; produkuje się je masowo od ponad 20 lat (GM EV1, Toyota RAV4 EV, Škoda Favorit ELTRA, Chevrolet S10 EV, Honda EV Plus) i nadal stanowią niewielki procent (razem z hybrydami to zaledwie 1.1%). Więc niestety, ale to co twierdzisz o "sprzedawaniu się świetnie" jest bajką. Fakt, że dochodzi do wzrostu sprzedaży rok rocznie (która powoli wyhamowuje), ale nadal cyferki nie są imponujące.
EA i wszystko jasne. Sims 3 już były okrojone pod dodatkowe rozszerzenia, ale i tak miało więcej zawartości jak Sims 4. 4 ma wszystkiego mało - małe mapy, mało zawartości, mało wszystkiego. Szkoda, bo stare odsłony były lepsze (no i nie było tak szeroko rozpowszechnionego internetu).
To nie nazywa się postęp tylko zlewanie klienta, ale jak lubisz być olewany...
1
AkaRyupl
To jest cała platforma (nikt nie mierzy samej karty, bo się nie da)... Do tego z tego wynika, że GTX 1080 z TDP 180W pobiera niewiele mniej. Więc tak wiesz - pomyśl zanim coś napiszesz.
1
AkaRyupl
Gdyby nie to, że NVIDIA przestaje optymalizować sterowniki do danej serii po wyjściu nowej to by było okej...
Co do "ewolucji" i "rewolucji" - rewolucje dają kopa naprzód, kiedy ewolucja postępuje powoli. Ty mylisz "ewolucję" z "rewolucją" - to dzięki "rewolucji" idziemy do przodu (z nowych rzeczy np. ZEN czy HBM), a ewolucja często prowadzi do zastoju (polityka Intela).
1
AkaRyupl
Nic się nie zgadza, bo to plotka. Równie dobrze mogą wykorzystać GDDR6 w niższych modelach, a HBM zostawić dla najwyższych.
1
AkaRyupl
Jak byś nie wiedział NVIDIA z Micron-em chcieli wprowadzić swoją pamięć (podobna do HBM), ale porzucili, bo nie potrafili zrobić nic taniego i sensownego. HBM jest tańsze,ale nadal drogie, bo brakuje siły przerobowej. Podobnie jest z każdą nową wersją GDDR - nowa wersja jest droższa (mniejsza produkcja) więc trafia do najmniejszej puli (topowe karty). Zaczyna tanieć i trafia do mainstreamu. Podobnie będzie z HBM.
Shenzhen pokazuje światu, czym jest elektryfikacja
58 komentarzyDyskutuj z nami!Zaglądamy do środka iMac Pro - które podzespoły można wymienić?
14 komentarzyDyskutuj z nami!SilentiumPC prezentuje kolorowe topy do coolerów - moderzy będą zadowoleni
14 komentarzyDyskutuj z nami!Polska cena Galaxy A8 może skutecznie zniechęcać do zakupu
33 komentarzyDyskutuj z nami!Creative Sound Blaster X Katana - co potrafi soundbar dla graczy?
26 komentarzyDyskutuj z nami!Toyota również postawi na samochody elektryczne
33 komentarzyDyskutuj z nami!Bezpieczeństwo - jest wręcz przeciwnie - w razie wypadku przebita bateria może wybuchnąć (stąd w razie wypadku np. Tesle mają oznakowania gdzie ciąć, by nie doszło do wybuchu). Jest to bardziej niebezpieczne jak samochody benzynowe/ na ropę/ gaz.
Co do wygody - na pełnym baku (ok. 50 litrów) przejadę średnio ok. 500 km (zakładając, że samochody palą średnio 10 litrów na 100 km). Tankowanie trwa parę minut, a nie kilka godzin.
Co do miejskich samochodów - Tesla nie jest miejskim samochodem. To wielozadaniowe samochody segmentu D-E (zależnie od modelu). Owszem inni producenci robią głównie samochody elektryczne jako miejskie, ale i tak jest to mniej wygodne.
Samochody elektryczne są dużo cięższe od samochodów spalinowych. Więc "rozkład masy" wiele nie pomoże jak samochód waży prawie 3 tony, kiedy jego spalinowy odpowiednik waży 2 tony.
The Sims 4: Psy i koty – simsy spadają na cztery łapy
7 komentarzyDyskutuj z nami!Apple iMac Pro już dostępny w sprzedaży - topowa konfiguracja kosztuje 66 tys. PLN
42 komentarzyDyskutuj z nami!Sapphire Radeon RX Vega 56 w potężnej wersji Nitro+ - tania nie jest
33 komentarzyDyskutuj z nami!AMD planuje wykorzystać pamięci GDDR6 w nowych kartach graficznych?
47 komentarzyDyskutuj z nami!