Mój sprzęt

  • Nazwa zestawu: B&W Lifetec
  • Typ zestawu: komputer stacjonarny
  • Procesor: AMD Sempron AM2 LE-1250 2,2 GHz | @2,9GHz Vcore=1,325V 40*C BOX
  • Karta graficzna: nVidia GeForce 8 8500 GT | ASUS Magic 512MB, 640/1280/720MHz
  • Płyta główna: chipset nVidia GeForce 7025 | ASRock N68-S
  • Pamięć RAM: DDR-2 667 1 GB | 1GB + 0,5GB @667MHz CL 5-5-5-15
  • Dysk twardy: Seagate Barracuda 7200.10 250 GB
  • Dodatkowe informacje: Inne elementy w moim komputerze: Zasilacz ModeCom Feel 300W Nagrywarka DVD-/+RW LG GH22NP20 Co planuję zmienić: Wszystko na AMD Fusion, jak tylko będzie w sensownej cenie :D Do czego używam zestawu: Need For Speed WORLD!!!

  • Nazwa zestawu: Parent's PC
  • Typ zestawu: komputer stacjonarny
  • Procesor: AMD Athlon X2 4200+ 2,2 GHz | OC 2,75GHz Vcore=1.35V Temp=42*C Stress
  • Karta graficzna: AMD Radeon HD4000 4650 | Powercolor SCS HD4650 512MB DDR2 PCI-E
  • Płyta główna: chipset nVidia nForce 4 | ASRock ALive NF4G-DVI Rocznik 06' GF6100+NF410
  • Pamięć RAM: DDR-2 800 2 GB | 4x512MB DDR2 PC5300 CL 5-5-5-14
  • Dysk twardy: WD Caviar SE 160 GB | WD1600AAJS SATA-II 8MB Cache
  • Dodatkowe informacje: Gdzie dokonano zakupu: To tu to tam :) Do czego używam zestawu: Sims3, internet. Poza tym to tylko go konserwuję od czasu do czasu.

  • Nazwa zestawu: Plajboks
  • Typ zestawu: komputer stacjonarny
  • Procesor: AMD Llano | A4-3400 2,7GHz @3,4GHz
  • Karta graficzna: AMD Radeon HD6000 | zintegrowany Radeon HD6410D @800MHz
  • Płyta główna: chipset AMD A50 | Gigabyte GA-A55M-S2V
  • Pamięć RAM: DDR-3 1600 4 GB | Kingston HyperX Blu
  • Dysk twardy: Seagate Barracuda 7200.10 500 GB
  • Dodatkowe informacje: Gdzie dokonano zakupu: www.tylda.pl Inne elementy w moim komputerze: Zasilacz ASTEC 200W Do czego używam zestawu: Granie w TDU2 i Assasin's Creed

Komentarze

  • Wincej rdzeniuf! Test procesorów Ryzen Threadripper 1950X i 1920X

    Ocena komentarza: 8
    Brawo dla AMD!
    Po latach nudy i stagnacji na rynku procesorów znów coś się dzieje. Od czasów pierwszych i3/5/7 niebiescy prowadzili i nie dawali pola czerwonym. Najlepszym co w ostatnich latach AMD się udało, to APU dla FM1 - w tamtym czasie zapewniały przyzwoitą wydajność w grach i 100% kompatybilności ze wszystkimi tytułami za cenę taniego i3 z duuuużo słabszym HD2000/3000/4000 (HD4000 z mobilnego i3 3120 jest wolniejsze niż AMD HD6450D z A3400).
    Nowa architektura Ryzen daje większe możliwości niż obecna i przyszła generacja i9/i7. Już zapewnienie żywotności platformy przez najbliższe kilka lat daje wyobrażenie o tym, co AMD jeszcze trzyma w rękawach. Intel wymusza co rok, dwa lata max zmianę całej platformy by zrobić upgrade. Poza tym, 1950X ma 2 aktywne moduły a 2 kolejne w obudowie robią za "podstawki" dla rozpraszacza ciepła. W pewnym momencie po prostu dołożą kolejne aktywne moduły jak w procesorach EPYC. No i jeszcze to, że Ryzeny są stosunkowo młode, więc gdy proces ich produkcji osiągnie optymalne parametry, osiągi mogą tylko wzrosnąć.
    Niech tylko AMD nie zwalnia tempa :)

    168

  • ASRock: stare płyty nie będą obsługiwać procesorów Intel Coffee Lake

    Ocena komentarza: 11
    I po raz kolejny niebiescy pokazują środkowy palec klientom. Niech mi ktoś wyjaśni, w jaki sposób "czipset" może być niekompatybilny z procesorem, gdy jego rolą jest zapewnienie jedynie obsługi kontrolerów pamięci masowej? Obecnie procesor ma zintegrowaną tak dużą ilość kontrolerów, że układ logiki mógłby być zbędny!
    Gdy AMD wprowadziło architekturę K8 na rynek przenieśli kontroler RAM do procesora. Był rok 2003, a czipsety wyprodukowane wtedy mogły być stosowane nawet dla AM3+ (choć kto chciałby AM3+ z AGP bez dzielników PCI/AGP jak w KT800 bez PRO). W 2007 roku AMD wprowadziło na rynek układy serii 700, w tym 780G i 740G ze zintegrowaną grafiką HD3XXX. Asrock zrobił płyty główne dla S754 i S939 oparte na tym układzie. A czemu? Bo nikt nie powiedział, że nie można.
    Intel mógłby pozwolić na update biosu dla starszych płyt. A nie, dla obecnej generacji płyt głównych. Takie działanie powoduje, że klient chcący mieć nowszy sprzęt zacznie zastanawiać się nad AM4, skoro i tak musi mieć nową płytę.
    Mam rację czym mam rację?

    23

  • E-paragony od 2018 roku [AKT.]

    Ocena komentarza: 2
    Prawda jest brutalna - projekt wisiał od lat i kto był zorientowany ten przygotował się do nowych przepisów. Duże sieci mają już od dłuższego czasu możliwości techniczne aby "eparagon" mógł być wystawiany. Bardzo wiele jednak sklepów korzysta ze starszych urządzeń posiadających jedynie port RS232 do komunikacji z komputerem kasowym, co już utrudnia proces przesyłania danych po "zatwierdzeniu" przez moduł fiskalny.
    Wszystkie małe kasy pójdą w odstawkę. Wiele nawet nie ma modułu kopii elektronicznej do zrzutu danych.
    Kwestia przekazywania danych też jest bardzo śliska. Podobnie jak z rejestracją kart SIM, gdzie przekazywane są przecież konkretne dane do systemu.

    31

  • Efektowny komputer Lenovo Erazer X700 z kartą graficzną AMD Radeon HD 8950

    Ocena komentarza: 1
    Jeśli jeszcze nikt nie zauważył, to w środku siedzi płyta od MSI ;)
    Widać sprzęt projektował ktoś pracujący wcześniej dla Mediona - tam też siedziały płyty od MSI (nie wiem, jak jest obecnie)

    45

  • Huby USB Modecom z serii IN-DESK z czytnikami kart pamięci do montażu w otworze biurka

    Ocena komentarza: 11
    Zgadzam się. Czemu nikt nie wpadł na to wcześniej?!

    23

  • AMD Trinity - test przedpremierowy

    Ocena komentarza: 0
    Jest dobrze. Teraz testy niższych modeli poproszę :)
    Co prawda nie zmienię platformy z FM1 na FM2 już na dniach (inne wydatki), ale na święta prezent sobie sprawię :D

    93

  • ARM Mali-450MP: GPU dwa razy mocniejsze od instalowanego w Samsung Galaxy S III

    Ocena komentarza: 5
    Sięgam pamięcią w prehistorię i widzę wyraźnie, że mamy nawrót do połowy lat 90', kiedy to rodziło się Voodoo. Jeśli chodzi o granie na smartfonie, multimedia itd to smartfony/tablety bazujące na Androidzie mają jedną, zasadniczą przewagę nad konsolami i PC-tami - nie muszą się przejmować zgodnością z DirectX, a interpreter OpenGl mogą stosować już na poziomie sprzętowym. De facto - OpenGL ES jest na chwilę obecną odpowiednikiem Glide stosowanego przez 3dfx. A tym, którzy nie pamiętają - za czasów świetności 3dfx-a żadna gra oferująca natywnie tryb 3dfx i D3D nie wyglądała ładniej na D3D nie wspominając o tym, że dla D3D potrzeba było mocniejszej konfiguracji. Najbliższym i zarazem najlepiej oddającym sprawę przykładem jest pierwszy Unreal i Unreal Tournament, w które grałem bez najmniejszych problemów w rozdzielczości 640x480 przy włączonej większości detali na AMD K2 233MHz. Żeby grać komfortowo w UT w trybie D3D konieczny był już PII 300MHz i RivaTNT32 (nie m64). Dla czego tak było? Dzięki temu, że programiści mogli bezpośrednio programować w API układu graficznego VooDoo, bez obciążania CPU koniecznością tłumaczenia poleceń z DirectX na dane API (a jak wiadomo narzut sterowników nadal jest odczuwalny).
    Owszem, zanim smartfony zastąpią komputery stacjonarne i konsole minie wiele lat, choć należy pamiętać, że patrząc na wydajność układów GPU w SoC można dodać +20% z braku obciążenia sterownikiem DirectX, a to już jest sporo.

    64

  • AMD Trinity: desktopowe APU bez opóźnień - znamy pierwsze wyniki wydajności

    Ocena komentarza: 4
    Czy Ty dziecko wiesz o czym mówisz? Podkręcanie AMD w granicach rozsądku jest dla procesorów właściwie nieszkodliwe. Nie miałem jeszcze w rękach procesora AMD po podstawkę od S754 do FM1 (poprzez całą resztę), który w ciągu trzech lat gwarancji producenta był podkręcony i przez to padł - a trzeba nadmienić, że grubo ponad 90% procesorów z przedziału średniego potrafi działać z zegarem 25% większym.
    Poza tym, APU w wykonaniu AMD jest genialnym rozwiązaniem: TDP układu jest dużo niższe niż porównywalnego procesora i oddzielnej karty graficznej, podkręca się (czego konkurencja nie potrafi) a do tego jest przystępne cenowo.

    64

  • AMD Trinity: desktopowe procesory dopiero pod koniec roku - specyfikacja pierwszych modeli

    Ocena komentarza: 0
    Szkoda trochę :( Liczyłem, że w sierpniu zmienię platformę na nowszą ale będę musiał nieco poczekać.
    I wbrew pozorom, APU od AMD całkiem dobrze radzi sobie w grach. Oczywiście jeśli ktoś nie wymaga, aby gry działały w FullHD i max detalach. Mój podkręcony A3400 spokojnie daje sobie radę z Shiftem czy Assasins Creed nie wspominając o starszych tytułach. No i co najważniejsze - nie ma opcji, że dana gra nie będzie działać jak to mam miejsce przy Intel HD :D
    Co do wydajności samego CPU w APU sprawa wygląda tak: procesor daje radę, wydajność jest na poziomie Athlona X2 pod AM2 taktowanego takim samym zegarem. Niestety zintegrowana grafika potrzebuje trochę przepustowości dla siebie, po jej wyłączeniu i korzystaniu z karty zewnętrznej wydajność jest na poziomie Athlona II. Owszem, szału to nie robi, ale do codziennej pracy z komputerem w zupełności wystarcza.

    41

  • Gigabyte GA-A55M-DS2, czyli płyta mała i niedroga

    Ocena komentarza: 1
    Muszę się koniecznie przyczepić: 5,8GHz? Na jakim chłodzeniu? Podkręcanie mnożnikiem przy FM1 nie działa w przypadku procesorów bez K w oznaczeniu i jest totalnie puste, bo wydajność nie wzrasta. Jedyna opcja to podkręcanie magistrali i ciężko jest uzyskać stabilność przy 4GHz bez sporego chłodzenia nie wspominając o tym, że układ A55 zaczyna przy takim OC tracić stabilność i zrywa komunikację SATA. Zrzut ekranu po OC jest nieczytelny więc zgodnie z podstawową zasadą internetu - zdjęcie albo nie było tematu.

    7

  • AMD Catalyst: koniec z comiesięczną aktualizacją sterowników

    Ocena komentarza: 0
    Nie widzę powodu do zmartwień. Ostatnie problematyczne sterowniki ATi jakie pamiętam (tak, jeszcze ATi) to wersja 3.7 i 3.8, potem przez dłuuugi czas miałem zainstalowaną wersję 4.2 (najwyższe osiągi w OC na Radeonie 9200) a potem już nie zwracałem specjalnej uwagi i instalowałem nowy sterownik tylko wtedy, gdy wprowadzał nową opcję lub zwiększał wydajność w interesującej mnie grze. Jak mam wychodzić co kilka miesięcy to też mi nie przeszkadza o ile chłopaki utrzymają poziom i będą wydawać porządnie sprawdzone driwery.

    42

  • Creative HS-800 Fatal1ty Gaming vs Tracer Shen TRS-88 - dobre słuchawki w przystępnej cenie

    Ocena komentarza: 0
    Recenzja całkiem całkiem. Sam korzystam z HS-800 od 2007 roku i nie zamieniłbym ich na inne - jako jedne z niewielu radzą sobie z głośnym odtwarzaniem muzyki zespołów Black i Death-metalowych nie wspominając o tym, że są znacznie wygodniejsze od poprzednich moich słuchawek - HS-600 ;)

    16

  • Procesory intel z serii Ivy Bridge - premiera i test

    Ocena komentarza: 0
    Szału istotnie nie ma. Poczekajmy na słabsze układy, bo to one będą grać główne skrzypce w wolumenie sprzedaży.
    Choć przyznać muszę, że nowa integra faktycznie daje radę, ale mimo wszystko nawet w tej kwestii AMD ma przewagę w postaci możliwości OC integry. Sam swoje HD6410 mam na stałe podkręcone ze standardowych 600MHz do 750MHz i da się to odczuć, nie wspominając o mocniejszych układach pokroju HD6550D.

    223

  • Logitech G27 - czy nadal jest dobrą kierownicą?

    Ocena komentarza: 0
    Recenzja dobra, miałem niegdyś okazję bawić się G25 i też była niczego sobie. W sumie mogę się przyczepić jedynie do: "Ale, aż takich dużych sił nie poczujemy w realnych samochodach przy takich prędkościach." - nie wiem, czym jeździłeś do tej pory, ale nie radzę Ci bawić się w drift czy offroad, bo ręce może Ci urwać ;)

    48

  • Pracodawca Dla Inżyniera: polscy studenci wybierają najlepsze firmy

    Ocena komentarza: 0
    Trzeba było zignorować studia, a jeszcze lepiej skończyć technikum. Od siedmiu lat niemal pracuję w branży IT z wykształceniem technicznym z zakresu elektroniki i zarabiam odczuwalnie więcej od większości moich znajomych, którzy pokończyli studia nie wspominając o tym, że mogę pochwalić się o niebo większym doświadczeniem aniżeli którykolwiek z nich. Studia w kraju są przereklamowane - obecnie niemal każdy jest w stanie uzyskać inż przed nazwiskiem nie mając w danym kierunku predyspozycji, więc i wartość wyższego wykształcenia spada w tempie drastycznym.

    22

  • AMD Llano - low end do grania.

    Ocena komentarza: 0
    Miałem w planach wmontować to w obudowę SFF, ale nie mogłem znaleźć na szybko żadnej sensownej, więc wypadło na pudełka po terminalach Verifone VX510 ;)

    46

  • AMD Llano - low end do grania.

    Ocena komentarza: 0
    W kwestii informacyjnej - karton, w którym komputer się mieści nie zabił Hanki ;)
    A tak serio, prowizoryczne rozwiązanie z braku sensownej opcji seryjnej. Rozmiar jest w tym wypadku bardzo istotny a że można było tak, to dla czego by nie? Poza tym sprzęt nawet po kilku godzinach grania nie grzeje się kosmicznie, wentylacja działa poprawnie do tego nie słychać go wcale w porównaniu do laptopa odtwarzającego film na YT.
    Jeszcze drobne wyjaśnienie odnośnie zasilacza - jego maksymalne obciążenie dla linii +12V wynosi zaledwie 72W (wedle danych znamionowych) a termiczna kontrola obrotów do tej pory nie rozpędziła wentylatora w nim do wartości słyszalnych z odległości jednego metra.
    Z resztą, sprzęt jest fajny taki jaki jest a dzięki temu, że nie jest sztampową skrzynką w kolorze czarnym, beżowym czy szarym ma swój charakter ;)

    46

  • AMD Llano - low end do grania.

    Ocena komentarza: 0
    Jeśli na HD4670 nie można zrobić nic poza odpaleniem "gier dla dzieci" to znaczy, że jest to albo wersja wykastrowana albo komputer jako całość jest kompletnie źle dobrany. Miałem HD4670 w wersji późniejszej (pamięci 1760MHz zamiast 2GHz) i nie miałem problemów z graniem na niej w żadne nowe gry w rozdzielczości 1280x1024. Dam więcej, mój kilkunastoletni brat ma w kompie HD4650 (czyli ostro wykastrowane 4670) i póki co wszystkie nowe tytuły odpala. Nie każdy potrzebuje włączonego FSAA w grach, detale można obniżyć a skoro taki TDU2 czy NFS Shift działa na HD4650 całkiem poprawnie bez AA, to co w tym złego?

    46

  • AMD Llano - low end do grania.

    Ocena komentarza: 0
    Zasilacz nie jest totalną chińszczyzną, za czasów nowości pracował w jakimś Medionie ;)
    Poza tym, nie po to siedzę w branży IT od siedmiu lat, interesuję się elektroniką i informatyką od 14, żeby wpakować do komputera zasilacz, który miałby stwarzać problemy. Ma wszystko to co normalny nowy zasilacz z półki średniej: aktywną kontrolę przeciążenia, aktywną kontrolę termiczną, aktywne PFC i co najważniejsze w kwestii trwałości - nie jest wykonany w technologii ROHS, przez co praktycznie niemożliwe jest pojawienie się w nim "zimnych lutów" :)

    46

  • AMD Llano - low end do grania.

    Ocena komentarza: 0
    Płyta jest w stanie podać więcej, problem jest nagminny u Gigabyte - od lat już spotykam się z tym problemem w segmencie najtańszych konstrukcji, że napięcia zasilania są obniżane. Co ciekawe, przy napięci 1,5V dla pamięci ustawionych na 1600MHz komputer wstaje 6 na 10 razy bez problemu, ale o stabilności można zapomnieć. Dla tego właśnie odradzam zdawać się na AUTO i wszystko co można ustawić ręcznie tak jak producent mówi.

    46

  • AMD Llano - low end do grania.

    Ocena komentarza: 0
    Sprzęt zakupiony przed świętami, wtedy różnica w cenie to było około 100zł, a warunek budżetowy był nieprzekraczalny ;)

    46

  • AMD Llano - low end do grania.

    Ocena komentarza: 0
    Rozdzielczość 1024x768 bo więcej monitor nie dźwignie (15" 4:3) a nie mam miejsca na biurku na większy z racji obecności an nim laptopa Lenovo G550, głośników i zazwyczaj jeszcze tony papierzysk do pracy ;)

    46

  • AMD Llano - low end do grania.

    Ocena komentarza: 0
    Każdy ma swoje powody. Osobiście nie gustuję w sprzęcie z drugiej ręki, pracuję już siedem lat w branży IT i zdaję sobie sprawę z ryzyka, jakie się wiąże z zakupem sprzętu po przejściach. W tym wypadku mam trzyletnią gwarancję na płytę i procesor a do tego mam doskonałe układy w sklepie gdzie sprzęt był zakupiony (pracowałem tam przez 3,5 roku) więc w razie co nie czekam dłużej niż dzień roboczy na wymianę podzespołu.

    46

  • AMD Llano - low end do grania.

    Ocena komentarza: 0
    Zasilacz jest ultra cichy - nie mam pojęcia, kto go projektowała ale to był to geniusz - zasilacz nie jest słyszalny podczas pełnego obciążenia komputera a sam sprzęt pracuje tak cicho, że dopóki nie pojawi się obraz na monitorze nie mam pewności, czy działa :D

    46

  • AMD Llano - do czego nadaje się APU?

    Ocena komentarza: 0
    Szkoda, że redakcja nie zdecydowała się na podkręcanie A4. U mnie bez problemu znosi taktowanie pamięci rzędu 1700MHz i jego wydajność rośnie niemal liniowo w stosunku do zegara bazowego (ilość FPS w grach).

    68

  • AMD A8-3870K: procesor podkręcony do 6067 MHz

    Ocena komentarza: 5
    i3 w grach na zintegrowanym układzie jest biedne już przy A4-3400 :)

    29

  • AMD A8-3870K: podkręcony procesor coraz bliżej granicy 6 GHz

    Ocena komentarza: 0
    O, miałem parę lat temu HD4670 - jest ogromna przepaść między 4650 a 4670 - co najmniej dwukrotnie większa przepustowość pamięci i wyższe taktowanie rdzenia dają HD4670 ponad 60% większą wydajność mimo, iż układ graficzny jest ten sam.
    Może i trochę pojechałem, ale dzięki nowej architekturze w HD6410D i innych APU wydajność jest większa niż serii HD46xx i HD48xx przy tej samej ilości jednostek. Z resztą mam całkiem dobre porównanie: mój młodszy brat ma X2 4400@2,8GHz z HD4650 właśnie i średni framerate nie jest u niego wyższy od mojego o 2 do 3fps (Win7 32-bit). Co ciekawe w starszych grach wydajność HD6410 jest na poziomie 2600XT/3650 a w nowszych bliżej mu do HD4650, więc do grania w HD Ready w zupełności wystarczy.

    39

  • AMD A8-3870K: podkręcony procesor coraz bliżej granicy 6 GHz

    Ocena komentarza: 0
    Grunt aby wycisnęli jeszcze więcej mocy z GPU. Mam A4-3400 i jeśli idzie o CPU, to tak jakbym miał starego X2 5400/5600, co do grania wciąż wystarcza a zintegrowany GPU plasuje się wydajnościowo w okolicach 3650/4650 - w każdym razie nowsze gry działają na nim bez zarzutu (ostatni "asasyn" totalnie bezproblemowo przy średnich detalach i włączonymi dodatkowymi efektami).

    39

  • AMD Ultrathin odpowiedzią na Ultrabooki Intela

    Ocena komentarza: 0
    Sic, G550 ;)

    28

  • AMD Ultrathin odpowiedzią na Ultrabooki Intela

    Ocena komentarza: 1
    Wydaj trochę grosza na APU i porównaj pracę na takim sprzęcie z pracą na platformie intela z dedykowaną grafiką (stacjonarne HD6410D rozkłada HD3000). Szczerze? Do tej pory nie wyobrażałem sobie pracy na stacjonarnym kompie czy grania bez dwurdzeniowego CPU z taktowaniem powyżej 3GHz i odpowiednio mocną grafiką. Teraz mam stacjonarkę na FM1 i z powierzonego jej zdania (granie, nic więcej) wywiązuje się znakomicie. W sprzęcie mobilnym też tak na prawdę nie potrzeba dużej wydajności obliczeniowej - mam służbowego Lenovo G560 z dwurdzeniowym Celeronem (2x2,1GHz) i nie potrzeba mi większej wydajności (a należę do tego typu ludzi, którzy łatwo irytują się, gdy muszą za długo czekać na to, aż komputer coś skończy robić).

    28

  • Megaupload zamknięte, właściciele aresztowani, Anonymous atakują

    Ocena komentarza: 5
    Osobiście jestem za tym, aby Anonimowi dobrali się na poważne do czterech liter tym podstarzałym zgredom odpowiedzialnym za ograniczanie ludziom ich wolności. Jeśli będzie trzeba, chętnie sam udostępnię dostęp do kilkunastu komputerów, którymi zarządzam zdalnie aby zwiększyć ilość ataków.
    I niestety po raz kolejny możemy się przekonać, że USA jest doskonałym przyczółkiem degeneracji umysłowej i chciwości. Ludzie narzekają na sfałszowane wybory w Rosji? Powinni się cieszyć, że jako jedni z nielicznych są całkowicie suwerennym państwem, zaraz obok Chin.
    http://www.youtube.com/watch?v=YV4oYkIeGJc - po raz kolejny pasuje jak ulał

    136

  • Tablety z Windows 8: minimalna specyfikacja

    Ocena komentarza: -2
    Wymagania są niespecjalnie wysokie poza jednym: 10GB pamięci? Znaczy się będą montować tam dyski SSD, bo nie wyobrażam sobie, aby system, który będzie potrzebować tyle miejsca miał startować z karty SDHC... A przecież zwykły HDD w tablecie to pomysł delikatnie mówiąc po...any

    Osobiście jednak sądzę, że to Android będzie przeć do przodu - to tylko linux więc każdy programista ma możliwość dopisać nową funkcjonalność. Ostatnio odpaliliśmy Andka dla x86 na netbooku z Atomem i muszę powiedzieć wprost: wymiata - start z pendrive szybciej niż win7 starter z HDD, płynność działania genialna i zaledwie coś koło 250MB - ostatni Windows, który tyle miejsca zajmował to 98' i to z masą zbędnych pierdół.

    29

  • AMD Trinity: rdzeń następcy Llano sfotografowany

    Ocena komentarza: 0
    Zobaczyłbyś co potrafi APU od AMD w rzeczywistości w dobrej konfiguracji, to byś inaczej mówił. Obecnie już HD6550D oferuje wydajność zbliżoną do HD3850 czy 9600GT, więc odpalisz na nim właściwie wszystko. Wystarczy, że wydajność zintegrowanego GPU skoczy do poziomu HD4850 i mając APU, płytę i dobre pamięci można się pokusić o granie w DX11 w sensownych detalach.

    34

  • Samsung E2600: tani klasyczny slider z podstawowymi opcjami

    Ocena komentarza: -2
    Mi do Nokii 2710 nie wepchnęli, musiałem pobrać sam :/

    18

  • AMD pozwane przez Quanta - chipsety były wadliwe?

    Ocena komentarza: 14
    Mobilny X1250M jest układem, który nie grzeje się bardziej niż 945M. Nawet stacjonarna wersja tego układu zadowalała się bardzo małym radiatorem, więc w tym przypadku sądzę, że pozew jest wyssany z palca.

    15

  • Commodore 64: trzydzieści lat minęło jak jeden dzień

    Ocena komentarza: 5
    Można prosić o usunięcie tego użytkownika z serwisu?!

    89

  • Facebook: pobierz komunikator jako osobną aplikację

    Ocena komentarza: 10
    [USER] kliknął Mój komputer.
    Lubię to! Dodaj komentarz.

    14

  • Oszczędzamy prąd, czyli Llano w akcji: APU A6-3500 kontra Phenom II X4 925 - miniRecenzja

    Ocena komentarza: 0
    Recenzja bardzo dobra. Sam zastanawiałem się nad A6-3500 ale w końcu zdecydowałem się na słabszy A4-3400. Zdecydowanie zmień przy najbliższej okazji pamięci na 1600MHz - różnica jest bardzo wyraźna.

    41

  • Zalman: karty graficzne Radeon i GeForce z autorskim chłodzeniem

    Ocena komentarza: 0
    Nie dziwię się. Zalman często ma tak gęsto "upchane" finy, że powietrze w większości odbija się od powierzchni przez co wydajność chłodzenia jest średnia. Wystarczyłoby odwrócić wentylator i obudować radiator, wydajność wzrosłaby zdecydowanie. Uprzedzam pytania - tak, sprawdzałem to na różnych konstrukcjach o dużym upakowaniu finów radiatora.

    9

  • AMD A8 vs Intel Core i3 w pięciu grach roku 2011

    Ocena komentarza: 2
    Płyty może tańsze nie są, ale ogólny koszt platformy jest niższy. Sam planuję następnego PC składać na FM1, bo gram okazjonalnie i nie potrzeba mi dedykowanej karty graficznej. Jedyne co mnie martwi w FM1 to UEFI zamiast Bios i brak możliwości zmiany częstotliwości magistrali bazowej :/

    52

  • AMD Llano Black Edition: procesory wkrótce na rynku

    Ocena komentarza: 1
    Poczekamy. Może nareszcie intel wprowadzi do swoich "GPU" prawdziwą jednostkę T&L zamiast zrzucać większą część obliczeń na CPU. Tylko co to da, skoro AMD posiada spore zaplecze w postaci potężnego doświadczenia w produkcji kart graficznych ATI? Obecnie HD6550D posiada teoretyczną wydajność na poziomie HD3850 a szczerze wierzę w to, że inżynierowie AMD są w stanie podnieść tą wydajność do poziomu HD4850/4870, na których to nadal wiele gier działa w FullHD. W kwestii APU to AMD dysponuje poważną przewagą nad intelem.
    Jednakże pożyjemy, zobaczymy.

    45

  • AMD Llano Black Edition: procesory wkrótce na rynku

    Ocena komentarza: 4
    Chyba należy po raz kolejny przedstawić kilka faktów:

    - intel ma wydajniejsze jednostki obliczeniowe, przy czym ta "przewaga" jest istotna w środowisku biznesowym a nie domowym
    - granie dla 60% społeczeństwa oznacza, że można uruchomić daną grę i móc ją ukończyć choćby i w rozdzielczości 800x600
    - zintegrowane HD2000 i HD3000 w procesorach intela nie ma szans w starciu z procesorami graficznymi w APU AMD
    - TDP 100W jest akceptowalne biorąc pod uwagę, że mamy czterordzeniowy procesor i układ graficzny o wydajności zbliżonej do HD3850 (trochę bliżej do HD4670, zależnie od zastosowanych pamięci) i jest to i tak mniej, niż zastosowanie procesora o podobnej wydajności ze stajni intela i oddzielnej karty graficznej o takiej wydajności

    Podsumowując: AMD ma jasno określony target: użytkownicy domowi. Dla 80% populacji wydajność APU od AMD zaspokaja wszystkie potrzeby. Intel celuje w biura. A do grania na "wyższym" poziomie i tak są brane inne platformy procesor+płyta, więc ocena układu powinna być poparta przede wszystkim jego przeznaczeniem i tym, jak się w swojej "specjalizacji" zachowuje.

    45

  • Megaupload pozywa Universal Music Group

    Ocena komentarza: 1
    Popieram pomysł. Jeśli ktoś stworzy coś na prawdę dobrego to powinien czerpać z tego maximum korzyści, a niestety większość muzyków jest tak na prawdę tylko szarymi pracownikami wytwórni muzycznych. Na nieszczęście dla większości, tylko dwóch, przez co poziom muzyki popularnej spada drastycznie.

    37

  • AMD kontra Intel nigdy więcej - mówi szef AMD

    Ocena komentarza: -1
    W dużych korporacjach nie da się przemknąć przez kontrolę pracy. Nie wiem, czy i ile lat pracujesz, ale zasada jest prosta - jeśli robisz uczciwie co jest w Twoich obowiązkach i nie wchodzisz nikomu w drogę, nikt Cię nie tknie. To nie jest polska firma, gdzie wszyscy dyrektorzy znają się z podstawówki.
    Wracając do tematu, szczerze mam nadzieję, że AMD wróci do tego, czym dla mnie wygrało lata temu z intelem - tworzenia procesorów, które w grach będą się spisywać tak jak konkurencja, tylko że za połowę ceny. Bo na polu wydajności syntetycznej nigdy nie mieli szans, w końcu to do intela należy technologia x86 więc kompilacje dla tej architektury niemal zawsze będą "lepsze" dla intelowskich procesorów.

    121

  • Corsair Vengeance SO-DIMM: wyczynowe pamięci dla laptopów

    Ocena komentarza: 1
    Na nieszczęście nabywcy pamięci i tak będą działać z prędkością ustaloną przez producenta i opóźnieniami "bezpiecznymi". Poza wyjątkami, gdzie w biosie danego lapka można ustawić te parametry ręcznie, ale to raczej margines.

    13

  • Co hamuje rozwój gier

    Ocena komentarza: 8
    Zgadzam się. Biorąc pod uwagę możliwości konsol i dostosowywanie gier do nich, stare PC radzi sobie wciąż całkiem dobrze. Sam byłem w szoku gdy zobaczyłem, że TDU2 jest grywalne na 8500GT (!) i jednordzeniowym Sempronie po OC do 2,8GHz. Ba! Mój brat do tej pory ma Athlona X2 4800 bez OC, 4GB ram DDR2 i 3850 (słabsza wersja DDR3 bez OC) i gra na tym w większość gier na HD Ready albo Full HD z akceptowalnym framerate. Niestety uproszczenia w grach są po prostu koszmarne (animacja pojazdów BF3 - dno i dziesięć metrów mułu w porównaniu do pierwszego FarCry czy UT2k4!) nie wspominając o tym, że wiele gier prowadzi gracza za rączkę do samego końca :/

    326

  • Max 30 fps w Need For Speed The Run

    Ocena komentarza: 0
    Nie martw się, nie tylko w THE Run jest ten problem :/ W NFS World też nie da się grać na innych padach jak X360-podobne (logitech ma całą serię 100%kompatybilnych z X360) bez emulacji tychże :/

    134

  • Max 30 fps w Need For Speed The Run

    Ocena komentarza: 2
    Zgadzam się z przedmówcą. Grając z kumplem jakiś czas temu w NFS Undergroud na Gamecube miałem wrażenie, że gra się tnie po prostu (limit FPS) w stosunku do grania na PC. W FPS-ach 30fps jest ok, ale samochodówki powinny mieć 60 i więcej, żeby można było czerpać przyjemność z gry.

    134

  • Max 30 fps w Need For Speed The Run

    Ocena komentarza: 5
    Zdecydowanie 30fps to za mało. 24fps to granica płynności ale dla ODTWARZANEGO obrazu (film, TV) a dla zawartości tworzonej na bieżąco powinno być min. 50fps.

    134

  • Miliony Polaków nie płacą za abonament RTV

    Ocena komentarza: 0
    Chętnie bym mógł zapłacić, tylko za co? W radiu publicznym nie ma muzyki, której lubię słuchać a wiadomości są te same w każdym innym komercyjnym. Telewizja? Oglądam raz na jakiś czas i tylko kanały Discovery i TVN Turbo. Filmy? Wypożyczyć, zapłacić za seans online - mam co chcę i kiedy chcę. W telefonie mam funkcję radia - nie korzystam, bo słucham cały dzień w samochodzie (służbowym) a abonament opłaca firma - i tak cały czas leci ESKA Rock. Pytam się więc za co?
    Podobnie z autostradami - płacić za przejazd państwową autostradą? Albo auta ciężarowe za przejazdy drogami krajowymi (bramki). Nie dość, że każdy jeden długodystansowy TIR tankuje za kwoty w tysiącach złotych (w tym kilkaset zł podatku drogowego nie wspominając o akcyzie) to jeszcze musi zapłacić kilkadziesiąt groszy za każdy kilometr? To nie jest normalne. Do państwa z tytułu podatków w paliwie wpływają miliardy zł rocznie - jeśli zlikwidują połowę tej zbędnej biurokracji to pewnie będą pieniądze na drogi dobrej jakości.
    Jeśli w TV publicznej pozbędą się darmozjadów i nierobów oraz zaczną emitować programy, które będzie chciało się oglądać, to może wrócę do oglądania. Do tego czasu wara ode mnie i moich pieniędzy!

    71