Komentarze

  • Pijesz dużo Coca-Coli przy komputerze - teraz będziesz robić to ekologiczniej

    Ocena komentarza: 1
    Gwoli ścisłości - mówimy o kawałku plastiku, który był czysty chemicznie i trzymał razem... Uwaga - puszki, które są w środku powleczone plastikiem (żeby metal nie reagował z kwasem w CC) i stwarzają OGROMNY problem w recyclingu, bo oddzielenie tego plastiku jest bardzo trudnym procesem?

    Well done, Coca Cola, przynajmniej z marketingowego punktu widzenia! :D

    19

  • Myślisz nad zakupem Wiedźmina 3 na Nintendo Switch? Na telewizorze wygląda beznadziejnie, ale...

    Ocena komentarza: -1
    Pełna wersja Wieśka na przenośną konsolę - to na pewno osiągnięcie, ale tak jak wszyscy recenzenci piszą - ogrywanie jej ma sens wtedy i tylko wtedy, gdy posiadacz Switcha nie ma żadnej innej platformy do grania.

    W tym aspekcie recenzenci w zasadzie mają konsensus - gra wygląda naprawdę słabo na TV, w wersji przenośnej z kolei czasami dużo trudniej kontrolować tłumy przeciwników...

    Gdybym nie grał wcześniej w W3 i nie miał nic innego poza "pstryczkiem" - pewnie byłaby to naprawdę ciekawa opcja ;)

    12

  • THQ Nordic zapowiada Darksiders III

    Ocena komentarza: 0
    Po prawdzie miałem nadzieję, że jeśli gra kiedykolwiek dorobi się kontynuacji, to autorzy zaprezentują kolejnego Jeźdźca Apokalipsy, a Furia... Trochę nie wpisuje się w ten schemat.

    Pożyjemy, zobaczymy. Oby tylko nie zawiodła historia i mechanika, a będzie dobrze ;)

    8

  • Muzyka z Kholat na winylu - pierwsza płyta gamemusic records

    Ocena komentarza: 3
    Przyznam szczerze, że muzyka z gier niekiedy dorównuje jakością, jak i nie przewyższa muzykę filmową - z racji budowania specyficznego nastroju i interakcji z graczem.

    Kilka razy też kompozytorzy udowodnili, że nie są gorsi niż ich "filmowi" koledzy - np. kompozytorka muzyki do "Everybody's Gone To The Rapture" znalazła się na czele listy Top 10 Classical w Wielkiej Brytanii :)

    Takie edycje mogą więc być niezłą gratką dla kolekcjonerów - sam z chęcią zdobyłbym np. muzykę z niektórych AC bądź The Last Of Us albo... Naszego Wieśka na winylu, jeśli byłaby taka możliwość ;)

    3

  • Exclusive’y to zmora naszych czasów - tylko na nich tracimy

    Ocena komentarza: 11
    Autor wyraźnie podkreśla, że nie ma nic przeciwko takim praktykom. Sprzeciwia się jednak podkradaniu licencji na produkty, które nie wyszły spod pieczy danego producenta, jak np. migracje seriali, czy czasowa wyłączność na multiplatformy - polecam czytać ze zrozumieniem ;)

    Przyznam szczerze, że gdy wszedłem w artykuł bałem się trochę "g*burzy", ale okazuje się, że Autor podszedł do tematu zdrowo - piętnuje praktyki chore, a podkreśla, że reszta praktyk (jak właśnie posiadanie własnych developerów i przygotowywanie exclusivów od początku na dany sprzęt) jest OK :)

    28

  • Gra Micro Machines World Series wygląda tak

    Ocena komentarza: 0
    Przypomniały mi się MM ogrywane na Amidze, a potem MM2 ogrywane na Mega Drive (z adapterem na dodatkowych 2 graczy w... Kartridżu!).

    Wygląda nieźle - może pierwsze ciekawe Micro Machines od dawna. Jeśli dadzą solidny split-screen, to mnie kupili :)

    1

  • Ziemia nie należy już do nas - Sony prezentuje świat Horizon: Zero Dawn

    Ocena komentarza: 1
    A mnie nie obchodzi za bardzo grafika i kłócić się nie będę (chociaż wierzę, że będzie satysfakcjonująca). Za to bardzo cieszę się z racji walorów artystycznych - ten filmik nieco skojarzył mi się z The Last Of Us :)

    To na co liczę najbardziej, to na świetną historię i wciągającą mechanikę otwartego świata. Nie lubię sandboksów dziejących się w miastach (GTA IV i V dość bardzo mnie nudziły), za to uwielbiam te na otwartych połaciach, w lasach itp. np. Shadow Of Mordor, więc i tą grę łyknę z chęcią ;)

    Oby jednak Guerilla wywiązała się z obietnic, bo pozostawili mi nieco mały niesmak po ostatnim Killzone... ;)

    36

  • Solidna porcja rozgrywki z gry Prey

    Ocena komentarza: 0
    Czuję się, jakbym oglądał gameplay z nudniejszego Bioshocka. Podobny klimat lokalizacji, tylko, że... Brak klimatu gry :(
    Tutaj nic się nie dzieje! Zero napięcia, zero rozwoju fabuły. Tylko łażenie po lokalizacjach i od czasu do czasu walka...
    Do tego mam wrażenie, że coś nie gra z dźwiękiem - czasami np. nie słychać niektórych uderzeń broni itp.

    Naprawdę słabo, moim zdaniem...
    Nazwali to "rebootem" ale ja nie widzę żadnego powiązania z poprzednim Prey-em poza rzadko pojawiającymi się obcymi - zero napięcia, zero poczucia bycia osaczonym, śledzonym, zero zatopienia w świecie obcych. Nie oczekiwałem jakichkolwiek nawiązań do poprzedniego Preya, ale miałem nadzieję, iż twórcy zachowają chociaż część z tych elementów.

    11

  • Przeciętny posiadacz PS4 ma w kolekcji… 7,5 gry

    Ocena komentarza: 2
    A czy platforma jest ważna w obecnych czasach? :D Przeceny w PSN sięgają niekiedy wartości niewiele wyższych od Steam (30zł, 20zł, 10zł), do tego jeszcze PS Plus co miesiąc... I tak zbiera się tych gier całkiem spora ilość, niezależnie od platformy.

    Z tego co pamiętam, na PS4 mam coś około 180 tytułów (w tym w nieco większej części indyków) w cyfrze, a na Steam około 350 (w tym w dużej części wielkich produkcji) i biblioteka rozrasta się o ok. 10 gier miesięcznie - 4 pochodzące z PS Plus, reszta z przecen. Na Steam główne źródło to głównie 2-3 razy do roku i Humble Bundle. Jeśli chodzi o duże rzeczy, preferuję PS4 (osobista preferencja, nie - hejt do PC) i pudełka :)

    Nie trzeba być obecnie bogaczem, by mieć w co grać co miesiąc :)

    37

  • Gravity Rush 2 – powtórny odlot kociaka

    Ocena komentarza: 0
    Pierwszą część zmaksowałem na 2 platformach, bardzo satysfakcjonująca gra :) Zarówno system rozwoju, jak i walki są bardzo dopracowane - nie czuć znudzenia jednym i drugim i czuć znaczący progres. poza tym świat jest całkiem nieźle skonstruowany i w pełni swobodne podróżowanie po latających miastach daje dużo frajdy. Tak jak normalnie nie przepadam za japońszczyzną (z małymi wyjątkami), tą grę polecam z czystym sercem i czekam na 2-kę na płycie :)

    5

  • GeForce NOW - graj na swoim PC, tak jakbyś miał GTX 1080

    Ocena komentarza: 3
    Opóźnienia będą znaczące zawsze, nawet przy 1GB/s. LinusTEchTips tu: https://www.youtube.com/watch?v=LXOaCkbt4lI próbował zbudować (w ramach kontynuacji swojej serii "One PC x gamers") komputer, na którym 7 graczy będzie mogło grać w chmurze.
    Serwer stał u nich w biurze, a prawie każdy (nie tylko najwięksi wymiatacze) zanotował, że są pewne lagi.
    Rozumiem, że tutaj akurat sytuacja jest nieco inna - klienty to nie proste "bezgłowe" aplikacje, a dedykowane apki, które pewnie mają pod spodem specjalne algorytmy kompresji itp. ale dalej - nie ominie się fizycznych ograniczeń. Skoro w biurze, grając po VNC i kablu 1Gbps który miał pewnie zaledwie kilka m opóźnienia były widoczne, to co będzie, gdy podepniemy się do serwera oddalonego nawet o niewielką odległość, powiedzmy 100km, z opóźnieniami na łączach, czasem straconym na komutację itp?
    Wierzę, że do slasherów, strategii czy większości single player sprawdzi się to zacnie, tak jak obecnie sprawdza się choćby PS Now/Gaikai, ale do multi czy nawet szybkich FPS-ów - kompletnie się nie nadaje.

    40

  • GeForce NOW - graj na swoim PC, tak jakbyś miał GTX 1080

    Ocena komentarza: 1
    Nie upadli, tylko kupiło ich Sony, które już wtedy pracowało nad PS Now i miało ogromne problemy z wydajnością. Ekipa OnLive została wcielona do ich teamu w celu pracy nad poprawieniem ogólnej jakości PS Now. Podejrzewam, że duża część core tej usługi bazuje na kodzie OnLive :)

    40

  • PlayStation VR – wirtualny świat na wyciągnięcie ręki

    Ocena komentarza: 1
    I tu się mylisz - gry muszą zostać przeprojektowane kompletnie. Okazuje się, że odbiór świata w VR jest kompletnie inny - kamera musi się zachowywać totalnie inaczej, niż w FPS, inny FOV, zagwarantowanie zero input laga, do tego uwzględnienie nudności i specyficznych wzorców ruchu, które ich nie powodują - te gry są TOTALNIE różne od normalnych, "tradycyjnych" gier ;)

    28

  • Szykujcie się na premierę Knack 2

    Ocena komentarza: 0
    Knack zdecydowanie nie jest grą dla kilkuletnich dzieciaków... Wyższe poziomy trudności potrafią naprawdę dać w kość ;) Pamiętam jedną walkę z bossem, którą powtarzałem dziesiątki razy na najwyższym poziomie.

    Przyznam, że mi osobiście gra się podobała - nie porwała, ale grało się w nią niesamowicie przyjemnie. Mechanika jest bardzo dopracowana, umiejętności Knacka są satysfakcjonujące, a każdy kolejny poziom wnosi coś nowego.

    Nie dziwię się jednak, że została tak objechana, bo był to tytuł startowy, więc ludzie oczekiwali dużo więcej :P

    7

  • Scottie Go!, czyli programowanie dla dzieci - czy to ma sens?

    Ocena komentarza: 8
    Uważam, że ma to sens. Myślenie logiczne nie jest czymś, co przychodzi samo i, wbrew pozorom, ma sporo wspólnego z praktyką. Szczególnie, jeśli wypracowywanie takiej umiejętności wiąże się z zabawą.

    Z moich obserwacji najzdolniejsze dzieciaki w moim liceum, jak i potem na studiach były to osoby, które wkładały sporo pracy w naukę, ale potrafiły też czerpać z tego satysfakcję i była to po części dla nich... Zabawa. Zaszczepianie więc od młodości, że łamigłówki logiczne, algorytmika, potrafi być zabawą, może przynieść duże profity w przyszłości. O ile rodzice nie ubzdurają sobie, że ich dziecko musi być programistą (tak jak kiedyś - prawnikiem, lekarzem itp.) i będą zmuszali dziecko do takich gier, nawet jeśli te nie będzie tego chciało...

    9

  • PlayStation Plus na grudzień - bez hitów, ale jest nieźle

    Ocena komentarza: 0
    Ujdzie, przynajmniej nie pokryło mi się bardzo z posiadanymi tytułami (posiadam jedynie Stories).
    Za to MS od kilku miesięcy daje często gry, które... Albo już były w PS Plus, albo były na wielkich wyprzedażach na PSN (Far Cry Blood Dragon, teraz Murdered: SS, wcześniej choćby Spelunky).
    Z drugiej strony - nadrabia to znacząco grami na XONE, które często są wielkimi produkcjami AAA (Choćby Sunset Overdrive czy The Crew).

    @kitamo - też się cieszę, że tak mało mi się pokryło, szczególnie po szaleństwie zakupów na Czarny Piątek i Flash Sale, na którym uzupełniłem kolekcję indyków ;)

    6

  • Agony - piekielny horror z Polski zadebiutuje w przyszłym roku

    Ocena komentarza: 1
    Kojarzy mi się mocno z Clive Barkers Jericho - podobne wnętrza :) Swoją drogą, całkiem niedoceniona gra - design poziomów i dynamika taktycznej rozgrywki były bardzo spoko :)

    6

  • Nowy zwiastun Tekken 7, a na nim oczywiście walka

    Ocena komentarza: 0
    Wreszcie nowy Tekken! :)
    Chociaż... Marzy mi się Tag Tournament 3 :) Dwójkę uważam za jedną z najlepszych części z serii ;)
    A, i nie mogę przeboleć nowego, "ośmiorniczkowego" designu Yoshimitsu (jednej z moich ulubionych postaci, zaraz po Zafinie) - mam nadzieję, że chociaż osadzą to dobrze fabularnie, bo nie przypomina on w niczym cyborga samuraja :)

    11

  • 17 minut ze strzelanką w WH40K - Space Hulk: Deathwing

    Ocena komentarza: 0
    Trochę za często powtarzające się kwestie mówione i... Obawiam się pacingu. Poruszanie się z taką prędkością na dłuższą metę może... nużyć.

    Poza tym wygląda całkiem ciekawie - lubię gatunek taktycznych FPS-ów, a tutaj zapowiada się całkiem przyzwoity balans pomiędzy wydawaniem komend a sterowaniem swoją postacią.
    Co do grafiki zaś - uważam, że jest całkiem klimatycznie i przyzwoicie. Zdecydowanie czuć klimat. :)

    7

  • ARMIGA - jak po latach widzimy dawne gry?

    Ocena komentarza: 2
    Ja swojego czasu wciągnąłem się mocno w retro-tematy i przygotowałem sobie... A1200 z Viperem, 16MB ram-u, kartą CF i wszystkimi upragnionymi grami wczytywanymi z obrazów ADF na dysku. Do tego WHDLoad (oryginalny, kupiony na Ami w... 2013 roku za całe 60 zł! :) ).
    A do przetwarzania obrazu kabel RGB i Framemeister z customowymi ustawieniami. Jakość nawet na LCD prawie jak na Emu, a wszystko odpalone na oryginalnym sprzęcie.
    Natomiast zapomnijcie o dyskietkach jeśli chcecie bawić się z oryginalnym sprzętem - oryginały dość szybko gubią dane, a zastępcze 2HD (zamiast amigowych 2DD) miały inną gęstość zapisu, więc błędy wkradają się jeszcze częściej.

    28

  • Jak bardzo poprawiono grafikę w Assassin's Creed The Ezio Collection?

    Ocena komentarza: 5
    Hm... Jest przyzwoicie. Widać zmiany w teksturach i nie tylko. Dla mnie największym plusem będzie jednak chyba usunięcie blooma, który w oryginałach był dość denerwujący :)

    14

  • DiRT 3 za darmo, ale trzeba się pospieszyć

    Ocena komentarza: 1
    "Keys are temporarily exhausted" - wygląda na to, że popyt jest ogromny ;)

    41

  • Nowy MacBook Pro to raczej komputer stacjonarny (i niekoniecznie do biznesu)

    Ocena komentarza: 2
    Jestem szczęśliwym posiadaczem jednego z mocniejszych modeli z poprzedniej serii (z Core i7 2,8). Z racji, że jestem programistą, przerzuciłem się na Maci z Windowsów - są one znacznie przyjemniejszymi środowiskami do programowania (Win to tona konfiguracji, Cygwin do wielu zadań i tony problemów ze skryptami, a tu po prostu jest działający... Unix ;P).
    Przyznam szczerze, że sprzęt nabyłem nie tak dawno, bo kilka miesięcy temu i... Wahałem się z racji, że w powietrzu już krążyły plotki o nowej serii. I wiecie co?

    Nie żałuję wcale. Brak HDMI, klawiatura 'motylkowa', niewielki skok wydajności CPU w porównaniu do poprzedniej generacji, a do tego - cena z kosmosu, w porównaniu z poprzednią serią totalnie skreślają go z listy moich 'wanted'. Do tego brak czytnika kart (zrzucam sporo zdjęć) i klasycznego USB bądź dowolnego popularnego standardu portu (nie zakładam, że przez te kilka lat posiadania Maca rynek zmieni się na tyle, żeby standardy też totalnie się zmieniły). Suabo.

    67

  • Każda gra Microsoftu ruszy w pełnym 4K na Project Scorpio

    Ocena komentarza: 3
    Microsoft wie, że przegrał obecną generację do obecnej chwili, ale stara się nadrobić. Pierwszym ruchem w dobrą stronę było odpalenie wstecznej kompatybilności i multiplatformowe releasy.

    Boję się jednak, że MS jest firmą, która ślepo patrzy na słupki i zabija kreatywność i każde ich działanie będzie nastawione na czysty zysk... A jak pokazała przeszłość, takie podejście długoterminowo jest słabe.

    28

  • Zaginięcie Ethana Cartera wygląda na PS4 lepiej niż na PC

    Ocena komentarza: 0
    Przesadzasz, jest od cholery porządnych gierek z dobrym co-opem, nawet takich, które bez co-opa nie mają racji bytu :) Wymienię kilka: Lara Croft and Temple of Osiris, Towerfall Ascension, Rocket League, nowe Wormsy (tu akurat prym wiedzie rywalizacja :P), LBP3, Super Motherload i wieeele innych :)

    A co do samej grafiki - nie rozumiem kompletnie "pałowania" się o te kilka px czy fps - tak długo, jak grafika nie odbiera przyjemności z odbioru walorów artystycznych (a to dwie inne rzeczy) - nie widzę problemów. Przykład - właśnie VoEC, czy choćby Wiesiek - co z tego, że mają może nieco mniej FPS niż na PC, jak po prostu pozwalają na takie same przeżycia (pod warunkiem, że nie pauzujesz co 5 minut i przyglądasz się pikselom na ekranie albo zliczasz FPS)?

    Nie obchodzi mnie fotorealistyczna grafika, bo ta... Jest najczęściej nudna! Chcę grafiki, która ma wiele walorów artystycznych, zachwyca sposobem przekazu - i w tym duchu do dziś zachwycam się wieloma grami choćby z... PS2. I co z tego, że chodzą w 480i (nawet nie progressive!) i w 24fps? NIC!
    Przykład? Shadow of The Colossus czy Sly Cooper.

    133

  • F1 2015 sprzedaje się doskonale, ale właściciele PC znów otrzymują gorszy produkt

    Ocena komentarza: 0
    Problem leży w mało bezpiecznej wersji protokołu USB, z którego korzystają stare logitechy - Sony jawnie powiedziało, że nie będzie wspierać tej wersji protokołu poza podstawową funkcjonalnością w PS4, więc implementacja tych kierownic zależy jedynie od deweloperów danej gry (mają możliwość zrobienia tegoż, ale bez oficjalnego wsparcia w API jest to dość trudne).

    49

  • Zmarł Satoru Iwata - prezes Nintendo i jedna z największych osobowości branży gier

    Ocena komentarza: 8
    Wielka szkoda, facet zdziałał niesamowicie dużo dla branży gier i w szczególności - samego Nintendo...

    Dla każdego użytkownika konsol od wielkiego N kojarzył się raczej z dobrym wujkiem niż wielkim prezesem. Pojawiał się m.in jako wirtualne Mii przynoszące dobre wieści w ramach update-ów. Zawsze podkreślał, że przede wszystkim jest developerem, dopiero w następnej kolejności - CEO.

    Mam nadzieję, że Shigeru będzie jego godnym następcą (jeśli zostanie na tym stanowisku). Ma ogromne doświadczenie w branży, ale... Czy będzie potrafił traktować N z tak wielkim zaangażowaniem i niejako miłością jak Satoru?

    15

  • Perception: zobacz zwiastun horroru twórców BioShocka

    Ocena komentarza: 3
    Bohaterka jest niewidoma, a zarysy obiektów powstają w wyniku wydawania dźwięków (niektórzy niewidomi tak potrafią, zdolność podobna choćby do echolokacji nietoperzy). Wydawanie dźwięku zwraca jednak uwagę owego stwora, "Presence".

    Moim zdaniem bardzo nietypowa i ciekawa koncepcja :)

    10

  • The Order: 1886 otrzymać ma nowe życie - aktualizacja przynosi tryb Photo Mode

    Ocena komentarza: 1
    Totalnie nie rozumiem całego tego hejtu na grę. Przeszedłem ją - przyznaję - w około 12 godzin, jednak był to wspaniale spędzony czas, gdzie krajobraz Londynu czy sceny walki oglądałem z zapartym tchem. Do gry pewnie powrócę i stawiam ją na równi z choćby Unchartedem 3.

    Grafika przytłacza szczegółowością a smaczki typu rozgrzewające się do czerwoności granaty, błyszczący się tusz na wydrukach, czy niezwykła scena odpalania szalup ratunkowych na sterowcu sprawiły, że gra ta zostawi na długo ślad w moich wspomnieniach.

    Tak, nie jest ona perfekcyjnie ostra graficznie (sporo bluru), tak - ma czarne pasy i tak, nie chodzi w 60fps, ale nie zmienia to faktu, że jest niezwykłym osiągnięciem artystycznym!

    Jedyną wadą tej gry jest stosunek cena / długość rozgrywki. Ja wyrwałem ją za ok. 140zł (pudełkowa edycja, gwoli ścisłości), co uważam już za bardziej adekwatną niż na premierze cenę.

    121

  • From Software ujawnia wymagania sprzętowe Dark Souls 2: Scholar of the First Sin

    Ocena komentarza: 0
    Człowieku, o czym Ty mówisz?
    Jawnie przyznajesz się do piracenia, pisząc to pod artykułem o grze, w której wielu graczy wyrobiło ponad 300h bez żadnych dodatków?
    Mówisz o dodatkach, które dodają standardowo, bez powtarzania, co najmniej kilkadziesiąt h rozrywki, jako o marnych DLC?
    Akurat From Software wkłada w swoje gry dużo pracy i stara się z nich zrobić świetne produkcje, co udowodniło po raz kolejny choćby Bloodborne :P

    19

  • Microsoft wydawcą kolejnego Tomb Raidera - co z wersjami na PC i konsole PlayStation?

    Ocena komentarza: 1
    I Microsoft znowu robi syf...
    O ile rozumiem branie pod swoje skrzydła nowych marek, wsparcie dla developerów od początku projektu, to robienie czegoś takiego z kontynuacją serii? Trochę to nie w porządku wobec graczy. Gdyby to nawet był reboot - nie mam problemu, trudno, jest to nowa historia. Ale jest to kontynuacja tytułu multiplatformowego!
    Jeśli nie skończy się na czasowej ekskluzywności, MS dołączy dla mnie do firm pokroju EA/Ubi (a już niewiele mu brakowało, bym go za takiego uznał), które robią wszystko dla czystego zysku i nie szanują gracza.
    Mówią, że chcą mieć swojego Uncharted-a? To niech sobie go zrobią - niech znajdą studio, które podoła przygotowaniu takiego projektu i zbuduje coś nowego w 2-3 lata, ale coś takiego? Budzą się nagle ze snu i uświadamiają, że nie mają środków (czasowych? finansowych?) na nowy projekt, konkurencja nie śpi, a konsola dostaje mocno po d**ie, więc zagarną istniejący, bo tak jest łatwiej. Mnie na pewno nie wygrają takim wybiegiem.

    54

  • Until Dawn: gracze wreszcie doczekają się mocnego, filmowego horroru?

    Ocena komentarza: 0
    Całkiem ciekawa pozycja dla fanów QT :P Ja osobiście całkiem mile wspominam wszystkie gry Quantic Dream, więc ta pewnie też mi podejdzie :)

    13

  • MGS 5: Ground Zeroes: porównanie wersji na PS4 i PC

    Ocena komentarza: -1
    Gra wprawdzie dość krótka, ale mega przyjemna - szczególnie dla fana serii, który ograł w zasadzie wszystkie części :) Godne wprowadzenie do pełnej 5- tki, z tym, że nie warto wydawać na nią więcej, niż 40- 50 zł - ze względu na długość właśnie. Sam kupiłem ją bodajże za 59 zł na PS4 i nie narzekam :)

    Co do różnic- oczywiście, że jakieś będą, ale gra na PS4/XONE już była bardzo ładna, więc myślę, że takich niuansów nie ma się co czepiać.

    Plusem wersji PS4 pozostanie za to odtwarzający taśmy magnetofonowe pad - był to naprawdę przyjemny dodatek do gry :) Za to totalnym niewypałem jak dla mnie była obsługa touchpada - zrobiona słabo i nieintuicyjnie.

    33

  • DriveClub ze zmienną pogodą jeszcze w tym roku - nowy zwiastun gry

    Ocena komentarza: 0
    Na dużych monitorach i TV (np. ja gram na 46" TV) robi znacznie lepsze wrażenie, niż poniżej 30", ale nie nazwałbym tego nie wiem jaką grafiką i dostawał orgazmu na każde wspomnienie gry...

    Uważam, że ta gra jest naprawdę ładna i być może ma najładniejsze modele samochodów w branży, ale całościowo - bez zmiennej aury i nieco lepszych shaderów - brakuje jej nieco do ideału...

    20

  • DriveClub ze zmienną pogodą jeszcze w tym roku - nowy zwiastun gry

    Ocena komentarza: 0
    Przyznam moim subiektywnym wrażeniem, że developerzy naprawdę nadrabiają opinię :) Gra w momencie, gdy wyszła była dla mnie średnią 6-7, ze względu na niestabilny kod sieciowy, nieco rozdmuchany hype na grafikę (która jest ładna, nawet bardzo - w szczeólności samochody, ale to nie to) i właśnie warunki pogodowe. Jeśli autorzy rzeczywiście dadzą jeszcze trochę darmowego kontentu, poprawią wspomnianą stabilność serwerów i dodadzą pogodę (już zaplusowali trybem foto i ostatnim patchem) to zmienię opinię na 8,5-9 :)

    20

  • DriveClub ze zmienną pogodą jeszcze w tym roku - nowy zwiastun gry

    Ocena komentarza: 0
    Oj, nie trolluj już tak :)

    Tryb nocy i dnia jest od początku, pora zmienia się w przyspieszonym tempie podczas każdego wyścigu i muszę przyznać - robi niesamowite wrażenie (np. wyścig wokół obserwatorium astronomicznego w Chile, który zaczyna się w nocy, a kończy rankiem i trwa... 5 minut!).

    20

  • Dragon Age: Inkwizycja - porównanie grafiki z PC oraz konsol PS4 i Xbox One

    Ocena komentarza: 0
    Ok, przyznam, że po przyjrzeniu się - obraz z XBONE wydaje się nieco bardziej rozmyty (pewnie sub-1080p), natomiast PS4 i PC on par :)

    22

  • Dragon Age: Inkwizycja - porównanie grafiki z PC oraz konsol PS4 i Xbox One

    Ocena komentarza: 0
    Nie wiem, gdzie Ty masz oczy, ale ja oglądam to właśnie na 46 calach i przy tej kompresji na YT nie widzę praktycznie ŻADNEJ różnicy, poza drobnymi różnicami w renderingu (niedeterministycznymi)...

    Jak dla mnie - naprawdę wspaniały przykład multiplatformy :)

    22

  • Xbox One coraz silniej depcze PS4 po piętach - EA zdradza ciekawe informacje

    Ocena komentarza: 0
    Tak informacyjnie - pad od PS4 ma akcelerometr, żyroskop (dużo dokładniejsze, niż w PS3), pad dotykowy, pasek świetlny pozwalający na ocenianie odległości pada od TV/kamery, głośnik i port słuchawkowy :D

    Jedyna rzecz, której DS4 nie ma, a miał DS3, to analogowe klawisze, które były używane np. w Uncharted bądź Gran Turismo :)

    A jedyna rzecz, której nie ma DS4 a ma pad od XBONE to wibrujące analogi (moim zdaniem niezły bajer) :)

    61

  • This War of Mine: premiera polskiej, wartej uwagi gry

    Ocena komentarza: 3
    Porządne studio :)

    Z racji udziału w beta-teście, należał mi się klucz do gry. Został mi on przysłany ok. godziny 20 osobiście przez managera PR z jego imiennego maila z ponownymi podziękowaniami za pomoc, a nie z jakiegoś wirtualnego zbiorczego - zawsze mały, aczkolwiek miły gest, poza tym- sam fakt, że studio o nas nie zapomniało i tak szybko przysłało klucze też jest super :)

    6

  • Windows 10 vs Windows 8.1 vs Windows 7

    Ocena komentarza: 1
    Przyznam szczerze, że o ile nie zauważyłem dużego skoku wydajności w grach, to za największy plus przesiadki z 7 na 8.1 uważam czas odpalania się systemu - obecnie w granicach 8-10s :) (SSD+ hybrydowy start).

    48

  • Assassin’s Creed: Unity z pierwszymi ocenami - bez rewelacji

    Ocena komentarza: 4
    Z tego, co - wydaje mi się, że rzetelnie - napisał Polygon, to optymalizacja leży i kwiczy na WSZYSTKICH platformach, łącznie z konsolami... Jakaś totalna porażka - można się tłumaczyć, że "rewolucyjna grafika" itp. ale... Jeśli ma się podstawy, a fakt, że gra tnie się nawet podczas rozgrywki w małych, zamkniętych lokacjach jest niewybaczalny.

    Warto też wspomnieć, że UBI nałożył na grę embargo, które trwało nie do premiery, ale jeden dzień po premierze - sami dopowiedzcie sobie dlaczego...

    68

  • Śródziemie: Cień Mordoru - nowe misje i potwory w dodatku Król Polowania

    Ocena komentarza: 0
    Platynka nabita, teraz można przetestować dodatek :)

    11

  • Far Cry 4 potrzebuje reklamy? Zdaniem Ubisoftu tak

    Ocena komentarza: -7
    Ech, on/ona przynajmniej nikogo nie obraża i nie rzuca mięsem.
    Swoją drogą w jednym ma rację - wszyscy PC-owcy narzekają na optymalizację i myślą, że to jedynie lenistwo programistów i poprzestawianie kilku parametrów... Spróbujcie napisać prostą grę 3D choćby w Unity, a nagle okaże się, że to nie takie proste.

    Ogółem - jako programista, po części też gier - czuję, że sporo osób wypowiada się o tej magicznej "optymalizacji" jakby to było proste niczym budowa cepa. Niestety nie jest - w żadnym stopniu. Jest to ciężka praca, na którą często po prostu brakuje czasu w procesie produkcyjnym (a potrafi zajmować dużą część tegoż). Weźcie to pod uwagę.

    24

  • Śródziemie: Cień Mordoru - nowe misje i potwory w dodatku Król Polowania

    Ocena komentarza: 1
    A mimo wszystko grałeś w nią 42h?

    11

  • Dying Light nie pojawi się na PS3 i Xbox 360 - konsole nie dałyby rady

    Ocena komentarza: 0
    I bardzo dobrze. Czas wziąć się za next-genową optymalizację! :D

    25

  • PS4 z aktualizacją 2.0 - sporo nowości

    Ocena komentarza: 0
    Super :)
    Szczególnie cieszę się z racji Youtube-a (przyda się do przesłuchiwania wideo na imprezach), motywów (wreszcie koniec z niebieskim dashboardem!). Nie za bardzo interesuje mnie SharePlay - zdecydowanie bardziej wole couch multiplayer (i to jeden z głównych powodów, dla których wolę konsole) i spotkanie na żywo.

    Już za kilka godzin przetestuję! :) PS Vita już zaktualizowana.

    18

  • Wiedźmin 3: Dziki Gon - pierwszy gameplay z polskiej wersji gry

    Ocena komentarza: 0
    On nic nie założył - ot, zasugerował, że przyjemnie by było, gdyby była to wersja na konsole :)

    Czytać ze zrozumieniem!

    Na pokazach zwykle pokazuje się wersję konsolową, bo ta ma już obsługę padów, na których wygodnie się gra na pokazach (od kolegi testera wiem, że sterowanie "komputerowe" często jest dopracowywane jako ostatnie) bądź buildy konsolowe na komputerze.

    78

  • Wiedźmin 3: Dziki Gon - pierwszy gameplay z polskiej wersji gry

    Ocena komentarza: 0
    Ech, mentalność neandertalczyków - po obu stronach "kurtyny" PC i konsol... Zamiast po prostu cieszyć się grą razem. Czy Wy naprawdę widzicie sens w tych wojenkach? Mam wrażenie, że gracze PC odreagowują po wielu latach "gorszych" gier a z kolei konsolowcy - wmawiają sobie, że konsole to dalej "master race" w każdym aspekcie...

    Sam gram i na tym i na tym i w grach szukam przede wszystkim rozrywki, wrażeń, a nie grafiki - po co więc walczyć?

    Przecież gry są formą rozrywki, a nie wojny!

    A odnośnie samej gry - już mnie bawią teksty, m.in. tekst o kupie przy wschodzie słońca :D

    78

  • Alienware Alpha: mini komputer - konkurencja dla nowych konsol

    Ocena komentarza: 0
    Jak dla mnie - świetny pomysł, a po M17XR3 cenię sobie jakość od Alienware. Jeśli chciałbym jakiegoś PC dedykowanego pod telewizor, to pewnie nabyłbym właśnie Alphę :)

    34