Wydarzenia

Adform i Cloud Technologies dopasują reklamę do potrzeb internauty

przeczytasz w 2 min.

Systemy dopasowywania reklamy internetowej

Adform, europejski potentat na rynku reklamy internetowej, wykorzysta hurtownię danych stworzoną przez polską spółkę Cloud Technologies. Dane będą wykorzystywane do targetowania kampanii reklamowych online.

Cloud Technologies jest autorem rozwiązania behavioralengine.com, które umożliwia precyzyjne dotarcie do 20 mln internautów w zależności od ich zainteresowań i zachowań w sieci.  Dostarczane profile składają się z blisko 3.000 atrybutów, przyporządkowanych do prawie 100 segmentów.

Technologia, która zna potrzeby internautów 

Behavioralengine.com zbiera i analizuje anonimowe informacje na temat zachowań użytkowników Sieci, w oparciu o dane pochodzące z 400 tysięcy witryn internetowych. Następnie udostępnia je w postaci tzw. profili behawioralnych. Składają się one z blisko 3 tys. atrybutów przyporządkowanych do prawie 100 segmentów (moda, zdrowie, etc). Dzięki precyzyjnemu określeniu zachowań internautów, reklamodawcy mają pewność, że ich przekaz trafi do odbiorcy, który faktycznie może być zainteresowany ich produktem.

- Jeśliinternautaposzukujenp.suszarki do włosów, to narzędzie dokładnie wie czy potrzebuje on zaawansowanej suszarki z silnikiem AC i dyfuzorem czy tańszego produktu, ale za to objętego dłuższą gwarancją. To dla reklamodawcy prawdziwa wartość. Dzięki tej technologii również internauci otrzymują treści, które faktycznie mogą ich zainteresować. W praktyce oznacza to mniej treści reklamowych, za to znacznie lepiej sprofilowanych. – przekonuje Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies.

Tę polską technologię docenił Adform, stworzona w 2002 r. i działająca w 15 krajach firma specjalizująca się w planowaniu, zakupie i optymalizacji reklamy internetowej. Jest ona partnerem dla domów mediowych, wydawców i reklamodawców. W maju br. otworzyła swój oddział w Polsce.

Kup reklamę tak jak akcje

Dane dostarczane przez Cloud Technologies będą zasilały przede wszystkim platformę Adform, umożliwiającą automatyczny zakup mediów w czasie rzeczywistym (Real-Time-Biding). RTB to rodzaj internetowej giełdy, której mechanizm przypomina giełdę papierów wartościowych. Różnica polega tutaj na tym, że zamiast akcji przedsiębiorstw, uczestnicy nabywają powierzchnię reklamową. Cenę wyznacza się  w czasie rzeczywistym w modelu aukcyjnym. Powierzchnię kupuje ten, kto zaoferuje najwyższą stawkę.

- RTB przestał być eksperymentem i stał się ważnym kanałem sprzedaży, który istotnie wpływa na dynamikę rozwoju rynku reklamy internetowej. Dalszy rozwój tego segmentu jest uzależniony od dostępności danych umożliwiających targetowanie kampanii reklamowych. Bez nich cały ekosystem przypominałby sieć autostrad pozbawioną stacji benzynowych i punktów świadczenia usług. Współpraca z Cloud Technologies umożliwi jeszcze lepsze profilowanie kampanii reklamowych na naszej platformie. – mówi Bartosz Malinowski, Dyrektor ds. Rozwoju Adform w Polsce.

Giełda to przyszłość reklamy w Internecie

Model giełdy RTB to alternatywa dla obecnie dominującego modelu zakupu reklam internetowych, w którym kampanie planuje i realizuje się w oparciu o statystyki oglądalności witryn dopasowanych tematycznie do grupy docelowej. RTB daje znacznie większe możliwości, dzięki precyzyjnej analizie każdego użytkownika. Na podstawie danych określane są parametry emisji, które mają decydujący wpływ na efektywność kampanii reklamowej.

RTB rozwija się w dynamicznym tempie. eMarketer szacuje, że w USA w 2015 roku w technologii RTB realizowanych będzie już 25% wydatków na reklamę odsłonową. IDC prognozuje, że ten segment będzie rozwijał się w tempie do 50% rocznie i po 2020 roku jego udział wzrośnie do 80%. Podobne trendy na rynkach UE dostrzega też IAB, które spodziewa się dynamicznego rozwoju RTB na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, na których nasycenie nowych technologiami wciąż pozostaje na relatywnie niskim poziomie.

 - RTB wydaje się naturalnym kierunkiem rozwoju reklamy internetowej, zyskującym coraz większe zaufanie wydawców i reklamodawców. Stworzona przez nas hurtownia danych jest coraz częściej wykorzystywana, również przez zagranicznych partnerów. Współpraca z Adform daje nam możliwość dostarczania danych na rynki europejskie. – mówi Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies.

źródło: Cloud Technologies

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!