• benchmark.pl
  • Gry
  • Przeproś się z AI. Rewolucja w grach dzieje się na naszych oczach
Gry

Przeproś się z AI. Rewolucja w grach dzieje się na naszych oczach

przeczytasz w 2 min.

Jaki los czeka gry i samych graczy? Podpowiedź znajdziemy na konferencji Developers Conference 2024. Ubisoft zaprezentował NEO NPC - prototyp narzędzia będącego owocem współpracy z Inoworld AI oraz Nvidia.

Sztuczna inteligencja kolejny już raz upomina się o branżę gier komputerowych. Wiatr zmian dociera do kolejnych zakamarków wirtualnej rozrywki. Ba, nawet Steam daje zielone światło dla gier AI, najwyraźniej spodziewając się, że coraz więcej gier zrodzi się przy pomocy AI. O jakich narzędziach mowa?

Na papierze wszystkie plany wyglądają ambitnie: Microsoft chce tworzyć fabułę w grach przy użyciu AI, Blizzard też chętnie spogląda w kierunku sztucznej inteligencji, która miałaby odciążyć nieco pracę grafików. I wreszcie Ubisoft, który w swoim rękawie trzyma narzędzie Ghostwriter (asystent scenarzysty bądź quest designera) oraz NEO NPC. Dziś kilka słów o tym drugim.

NPC przyszłości - niektórzy się śmieją, ale potencjał jest ogromny

NEO NPC to najnowszy projekt zespołu badawczo-rozwojowego Ubisoftu, który celuje w zaawansowane interakcje graczy z NPC i środowiskiem gry w czasie rzeczywistym, otwierając tym samym nowe możliwości: tak dla graczy jak i deweloperów. Słowem: NPC i twórcy gier w krainie AI.

Za NEO NPC odpowiada Ubisoft Paris wraz z partnerami technologicznymi w dziedzinie generatywnej AI - Nvidia oraz Inworld AI. NEO NPC składa się z:

  1. silnika postaci i sieci LMM firmy Inworld;
  2. oraz narzędzia Nvidia Audio2Face, wchodzącego w skład zestawu technik Nvidia ACE (Avatar Cloud Engine).

Pierwsza składowa NEO NPC umożliwia zbudowanie tła, stworzenie bazy wiedzy i stylu konwersacji dla każdego NPC. Z kolei narzędzie Nvidii odpowiada za animacje twarzy w czasie rzeczywistym. Jak to wygląda w praktyce? Odpowiedź znajduje się w poniższym nagraniu.

Działanie zaprezentowano za pomocą trzech scenariuszy, w których elementy oskryptowane spotykają spontaniczne reakcje NPC. Postacie niezależne posiadają własną historię, mają również bazę wiedzy o otaczającym ich świecie oraz różne style konwersacji.

Technika Inworld zapewnia postaciom niezależnym wewnętrzną wiedzę o ich otoczeniu, a także interaktywne odpowiedzi dzięki sieci LLM. Audio2Face odpowiada za animacje twarzy i synchronizację ruchu warg w czasie rzeczywistym. Wszystko to przekłada się na unikalny charakter każdej interakcji.

Gracze będą (może) zachwyceni

To przedsmak tego, co czeka graczy oraz samych deweloperów. Po stronie gracza mamy wizję jeszcze większego urozmaicenia rozgrywki. Obecność AI może uczynić rozgrywkę bardziej realistyczną poprzez generowanie spontanicznych reakcji, które mają za zadanie utwierdzić odbiorcę, że postać niezależna reaguje w czasie rzeczywistym na nasze poczynania.

Z kolei twórcy gier mogą zostać potencjalnie odciążeni, wszak tworzenie animacji to proces czasochłonny i wymagający, a przecież każda wypowiedź i animacja musi być dopieszczona. Wydaje się więc, że proces zostanie w jakimś stopniu uproszczony, niemniej w aktualnym formie nie ma mowy o pełnym zastąpieniu ludzkiej ręki. Do gier AI na pełną skalę "trochę" brakuje, ale kolejne narzędzia będące "asystentami dewelopera" świadczą o tym, że branża gier ewoluuje. Czy tego chcemy, czy nie.

Źródło: Nvidia, zdjęcie otwarcia: YouTube/NVIDIA GeForce

Komentarze

6
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    paankracyki
    6
    Na początku pomyślałem, że jeśli twórcy zaczną korzystać z tego rozwiązania - gry będą wypełnione miałkimi bezsensownymi dialogami, a potem pomyślałem o dzisiejszych grach pełnych miałkich i bezsensownych dialogów (stworzonych bez pomocy AI). Więc w sumie może to i dobrze, że można z takiego narzędzia korzystać. Ponownie - optymista pomyślałby, że gry tworzone z użyciem AI będą mogły być tańsze. Ralistycznie rzec biorąc po prostu nic się nie zmieni :)
    • avatar
      PerfectDAY
      1
      Nie wygląda to imponująco, ale może to dlatego, że do prezentacji użyto beznadziejnie wykonanych modeli postaci.
      • avatar
        JebacSzatana
        -4
        Oby kolejna generacja konsol była zbudowana chipach Nvidii a nie AMD.
        Intel da proca a Nvidia chip graficzny i chip AI i bedziemy mieć rewolucje na miarę takich gier jak Doom 3, Far Cry, Half Life 2 czy Crysis.
        Oby nowy The Elder Scrolls 6 korzystał garściami z technologii AI Nvidia a bedziemy mieli gigantyczny żyjący świat gdzie każdy NPC będzie miał swoją własna historie i będzie unikalny.