Oprogramowanie

AMD Drivers 11.10 udoskonalają działanie Eyefinity

z dnia
Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
15 komentarzy Dyskutuj z nami

AMD wraz z najnowszą wersją sterowników Catalyst 11.10 wprowadziło szereg ulepszeń technologii Eyefinity.

Kilka dni temu AMD wydało sterowniki Catalyast 11.10, które są przeznaczone dla kart graficznych z serii Radeon HD 2000 – HD 6000 oraz profesjonalnych modeli z serii FirePro 9000. Na uwagę zasługuje jednak fakt, iż oprócz poprawy masy błędów występujących przy korzystaniu z systemów operacyjnych Windows XP, Vista i 7, udoskonalono także technologię Eyefinity.

 technologia Eyefinity w trybie 5x1 LandscapeAMD Eyefinity w trybie 5x1 Portrait

Technologia AMD Eyefinity w trybach poziomym (na górze) i pionowym (na dole)

Pierwszą z najważniejszych zmian jest dodanie obsługi tryby Eyefinity 5x1 – zarówno w trybie poziomym (Landscape), jak i pionowym (Portrait). Warto zaznaczyć, że tryb pionowy po raz pierwszy został zademonstrowany na wrześniowych targach IDF, a jego obsługa pojawiała się w poprzednich, testowych wersjach sterowników, ale dopiero teraz jest on obsługiwany oficjalnie.

Kolejną z ciekawych nowości jest zwiększenie rozdzielczości trybu Eyefinity do 16 000 x 16 000 pikseli, ale niestety nowość dotyczy tylko kart graficznych AMD Radeon HD 6000 i jest obsługiwana przez aplikacje wykorzystujące DirectX 11. Nie da się również ukryć, że do osiągnięcia tak wysokiej rozdzielczości wymagane będzie parę pokaźnych monitorów – najprościej będzie połączyć sześć modeli o rozdzielczości 2560 x 1600 pikseli.

prezentacja trybu Bezel Compensation w technologii Eyefinity
Prezentacja działania trybu Bezel Correction

Ostatnią z nowości jest rozszerzenie możliwości działania funkcji Bezel Correction (ukrycie fragmentu obrazu pod ramką monitorów), którą teraz można aktywować przy monitorach mających różną gęstością pikseli.
 

Więcej o kartach graficznych AMD Radeon:

Źródło: AMD, HardwareLuxx

Komentarze

15
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    benzene
    Granie na 3 monitorach to bardzo niszowa grupa odbiorców. Benchmark mógłby zrobić taką sondę. Ciekawe czy grubość ramki wprowadza się samemu czy sterowniki korzystają z jakiejś bazy danych?
  • avatar
    batorki
    @benzene

    spróbuj, a powiększysz grono zauroczonych :P

    ja osobiście przepadam za minimum trzema wyświetlaczami w gierkach
  • avatar
    Dwd89
    3 monitory ... eyefinity lub nvidia surround 2d ... luksus :)

    problem w tym że gry stoją w miejscu, więc producenci żeby podnieść wymagania gier zaproponowali podłaczyć więcej monitorów i ustawić większe rozdzielczości. czyli na dobrą sprawę - nie interesuje Cię granie na kilku wyświetlaczach - nie potrzebujesz nowej karty.
  • avatar
    karolduch1
    Niech lepiej naprawią OpenGL w CS 1.6, bo zawiesza cały komputer.
  • avatar
    Szymon331
    Hm, myślałem że AMD myślało o tym od początku i te funkcje zaimplementowane były już od pierwszego Radeona 5xxx. Czego tu się człowiek nie dowie...
  • avatar
    Dwd89
    grasz w Coda, gdzieś daleko w budynku patrzysz przez okno, naprzeciw w oknie jest snajper i jest w tym miejscu które jest "za ramką", masz pecha ^^,
  • avatar
    Dwd89
    a jeszcze gorzej jak sam jesteś snajperem i cel Ci sie schował "za ramką" :D
  • avatar
    git444
    Mam pytanie. Czy jeśli AMD wydaje nowe Catalysty, które maja zwiększyć fps np w B3, to ten fps będzie większy tylko w kartach 5xxx i 6xxx, czy na starsze serie takie jak 4xxx te sterowniki również wpływają korzystnie?