Gadżety

AMD przejmuje technologię Nitero - w planach jeszcze lepsze systemy VR

z dnia
Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
7 komentarzy Dyskutuj z nami

Firma AMD już nie pierwszy raz pokazuje, że widzi ogromny potencjał w VR. Przejęcie Nitero to kolejny krok w kierunku rozwoju nowej technologii.

Koncern AMD przejął własności intelektualne i kluczowy talent inżynierski od firmy Nitero, pioniera w rozwiązaniach z zakresu fali milimetrowych mających znaleźć zastosowanie w przyszłych generacjach zestawów wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (VR i AR). Przejęcie to pozwoli na tworzenie jeszcze bardziej wciągających i sugestywnych rozwiązań z zakresu VR.

„Niechciane kable pozostają znaczącą barierą na drodze do upowszechnienia się wirtualnej rzeczywistości. — powiedział Mark Papermaster, dyrektor ds. technologii i starszy wiceprezes AMD. — Nasza nowo nabyta technologia VR służy w szczególności do tego, aby sprostać temu wyzwaniu i jest kolejnym przykładem na to, jak AMD czyni długoterminowe inwestycje w technologie, aby opracowywać rozwiązania o wysokiej mocy obliczeniowej i optymalnej jakości graficznej sprawiające, że komputeryzacja jest coraz bardziej rzeczywista w odbiorze.”

Nitero opracowało układ, który pozwala formować fazowo wiązki fal milimetrowych, aby sprostać wyzwaniom stawianym przez ekosystem VR i AR. Technologia ta wykorzystuje 60-gigahercowe pasma radiowe i dzięki temu ma potencjał zapewnić wielo-gigabitową transmisję z niskimi opóźnieniami w środowiskach VR o wielkości pokoju.

Nitero VR

Charakterystyka formowania wiązki rozwiązuje problem wymogu pozostawania w bezpośredniej linii między nadajnikami, jaka cechuje tradycyjne systemy fal milimetrowych o wysokiej częstotliwości. W efekcie technologia ta ma szansę wyeliminować przewodowe systemy VR i umożliwić użytkownikom jeszcze łatwiejsze zagłębienie się w świat wirtualny czy rozszerzony.

Źródło: AMD, UploadVR (foto)

Komentarze

7
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    szynap1
    60-gigahercowe pasma radiowe....kilka wiązek....organizm człowieka i mózg tylko na to czekają
  • avatar
    Eternal1
    Pozbycie się kabli w systemach VR/AR było by większym sukcesem niż zwiększenie rozdzielczości i jakości obrazu.
  • avatar
    cacodemon
    3dfx przejął STB i niedługo potem padł i został przejęty przez Nvidię. Tak tylko piszę...
    -7