• benchmark.pl
  • Gry
  • AMD TressFX: technologia zwiększy realizm wyświetlanych włosów w grach komputerowych
Gry

AMD TressFX: technologia zwiększy realizm wyświetlanych włosów w grach komputerowych

przeczytasz w 1 min.

Technologia AMD TressFX pozwala dostosować zachowanie się włosów do siły grawitacji, ruchów głowy i siły wiejącego wiatru jak w grze Tomb Raider.

AMD TressFX technologia grafika

Wczoraj pisaliśmy o tajemniczej zapowiedzi technologii AMD TressFX, natomiast dzisiaj jest już wszystko jasne i wiemy co przygotował dla nas gigant z Sunnyvale.

Technologia TressFX ma za zadanie zwiększyć realizm wyświetlanych włosów, a więc jednych z najbardziej skomplikowanych obiektów w grafice trójwymiarowej. Fryzura bohatera tworzona jest przez tysiące długich elementów, z których każdy rzuca swój cień i wymaga zaawansowanych metod wygładzania krawędzi. Ponadto ich położenie musi być na bieżąco synchronizowane z ruchami postaci.

Koncern AMD, wspólnie z firmą Crystal Dynamics, postanowił opracować pierwszą na świecie technologię renderowania włosów w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie to bazuje na języku DirectCompute, który zajmuje się przetwarzaniem obliczeń przez procesor graficzny, wykorzystujący architekturę GCN (Graphics Core Next).

Dodatkowo producent zastosował tutaj techniki Order Independent Transparency (OIT) oraz Per-Pixel Linked-List (PPLL). W efekcie możliwe jest dostosowanie zachowania się włosów do siły grawitacji, ruchów głowy bohatera czy siły wiejącego wiatru.

AMD TressFX technologia grafika
Teraz już wiadomo jaka nowa technologia zostanie zastosowana w grze Tomb Raider

Pierwszą grą, która wykorzystywać będzie technologię TressFX, jest nadchodzący Tomb Raider. Poniżej możecie zobaczyć porównanie fryzury Lary Croft przed oraz po zastosowaniu nowej techniki renderowania włosów. Prawda, że widać różnicę?

Kliknij na obrazek, aby go powiększyć
AMD TressFX technologia włosy prezentacja porównanie
Kliknij na obrazek, aby go powiększyć

AMD TressFX technologia włosy prezentacja porównanie
Kliknij na obrazek, aby go powiększyć

AMD TressFX technologia włosy prezentacja porównanie
Po lewej standardowe włosy, a po prawej wykorzystujące technologięTressFX

Źródło: AMD

Komentarze

76
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Blackshadow
    66
    Jestem rozczarowany, miałem nadzieję że AMD wreszcie stworzy szampon dzięki któremu pozbędę się łupieżu.
    • avatar
      Konto usunięte
      48
      http://cdn.overclock.net/3/3d/350x700px-LL-3d925184_e70a931127.jpeg
      • avatar
        cocaine01
        22
        Szkoda że tylko włosy, if you know what i mean :D
        • avatar
          Konto usunięte
          20
          Jak zwykle AMD krok przed "zielonymi". Czekamy na 8xxx.
          • avatar
            Konto usunięte
            16
            No jest to jeden z elementów, które psuje realistyczność postaci
            miedzy innymi dlatego łyse postacie wyglądają lepiej w grach niż te z włosami, z tym może będzie krok do przodu do realistyczności.
            • avatar
              stud3nt
              6
              Technologia fajna (ciekawe, co z wydajnością), ale wybór gry co najmniej mało trafiony.

              Sami zobaczcie - Lara jest pokrwawiona i poobijana, tymczasem włosy ma piękne i lśniące. 'Trochę' psuje to klimat i odejmuje realizmu. Coś jak w starych filmach przygodowych, gdzie bohater spada do wody, pada ofiarą lawiny, na koniec tratuje go stado koni i wpada w huragan - a po wszystkim nadal ma idealną fryzurę i nieskazitelny 'strój roboczy'.
              • avatar
                superteam
                5
                tylko że TressFX będzie dostępna tak samo dla kart AMD jak i dla kart NV, wymagane będzie tylko posiadanie DX11, jest update na stronie z konferencji. Pozdrawiam.
                • avatar
                  kosmita
                  4
                  Może wyjdzie patch który wykorzysta tressFX do symulacji trawy w Crysis3 co by na pewno w znacznym stopniu odciążyło CPU
                  • avatar
                    Moggster
                    4
                    Hahaha i AMD zaczelo montowac swoje "Physx" XD
                    Teraz placzcie Physx'owcy, bo takich fajowych wlosow se nie zopbaczycie
                    • avatar
                      Krecik1218
                      3
                      Wg. AMD ta technologia ma działać na niektórych kartach z serii HD7000, więc zapewne na tych mocniejszych modelach. Ciekawe tylko jak będzie z wydajnością.
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        3
                        Aaa kiepsko ze tylko z serii 7000; taki chwyt marketingowy zeby akurat kupic radka z serii 7000; za same wlosy nie bedze wymienial karty ale jakis krok w technlogi jest a to juz cos.
                        • avatar
                          Patrick.
                          2
                          Ale to realistycznie wygląda.. Chociaż.. Gdzie jest łupież ?
                          • avatar
                            Tomekkb
                            2
                            Pozwolę sobie ocenić moim nieprofesjonalnym okiem na TressFX

                            1. Na obrazku widać pogodę ? deszcz a włosy dalej powiewają jakby były suche, no w sumie nie widać ze są mokre.

                            2. Postać cała mocno brudna a włosy piękne lśniące.

                            3. No dobra tu nic nie mogę powiedzieć o wiele wiele ładniej wygląda

                            ale tak czy inaczej przymykając oko na parę błędów to super wyglądają te efekty włosów na każdym z tych obrazków, zobaczymy czy przełoży się to później na inne jakieś zwierzęta. potwory.
                            • avatar
                              devilson131313
                              2
                              Ja powiem, że ta cała wojna na benchmarku jest świetnym obiektem na pracę licencjacką lub magisterską dla przyszłych socjologów. ;)
                              • avatar
                                Kam9000
                                1
                                Dobra gdzie ta aktualizacja newsa, że wystarczy karta z dx11? Już na innych serwisach jest. Nawet człowiek co brał udział przy tworzeniu tego napisał, że chodzi na jego 680GTX.
                                • avatar
                                  kok88
                                  1
                                  Rozumiem że w twoim pojęciu, titan jest żałosną próbą ratowania wizerunku przez "zielonych"?;P
                                  • avatar
                                    kok88
                                    1
                                    Komentarz był do Sopel86 i kolegów plusujących, edycja gdzieś wypadła.. Miło by było gdybyście obiektywni byli...
                                    • avatar
                                      Konto usunięte
                                      1
                                      Popracowaliby nad realniejszym wyglądem innych części ciała Lary...
                                      Usuneli jej silikony....:)
                                      • avatar
                                        miszczu0097
                                        1
                                        Tak jak pisaliśmy wczoraj. Włosy nie będą już wyglądać jak przetłuszczone :-)
                                        • avatar
                                          SsEeBbEeXx
                                          1
                                          Ohh Panowie, grałem....te włosy są obłędne, aż z wrażenia..zły mi się cisną na oczy, to chore! ale ona wygląda tak przepięknie, że nie idzie odejść od komputera!! gra Tomb Raider będzie obłędnych hitem, tak samo jak jej włosy!
                                          Gra ciekawa, ładna (!!!) i przyjemna, ale wymagania ma....na GTX670 i i7 2600k w cut scenkach jak jest pokazana Lara to fps spada do nawet 10ciu klatek obciążając przy tym karę w 100%! wszystko przez te cudowne włosy ^^ pewnie na kartach AMD będzie to zupełnie inaczej wyglądać (ta płynność animacji w cut scenkach), gdyż to jest ich technologia.
                                          Kapitalnie gra chodzi ładnie, czasami jest 25 klatek, ale na ogół powiedziałbym, że to okolice 45+ fps podczas rozgrywki, w cut scenkach jak już mówiłem...bywa różnie, czasem 20, czasem 15, a czasem jeszcze mniej (tylko w przypadku, gdy na ekranie jest sama lara z baardzo bliska - jej twarz), ale nawet 30fps nie jest jakieś szarpiące, zresztą to nie gra typu fps, że ciągle trzeba lecieć do przodu.
                                          Kapitalnie polecam grę, jest warta ogromnej uwagi!
                                          • avatar
                                            Konto usunięte
                                            0
                                            ściema fajna jak zrobione screeny żeby była widoczna mega różnica :D ten pierwszy z włosami to są prawie że kwadratowe i głowa również i gdzie tu ten dx 11 ? :) a na drugim to juz wszystko zajebiste po prostu kolejny nic nie znaczący chwyt marketingowy :D
                                            • avatar
                                              romeczek
                                              -1
                                              E tam. Ważniejszy jest wygląd włosów łonowych.
                                              • avatar
                                                Konto usunięte
                                                -4
                                                Ktoś w ogóle zwraca uwagę na takie pierdoły w grach?
                                                • avatar
                                                  Konto usunięte
                                                  -5
                                                  troche fizyki i to wszystko.. z tego co pamietam to nvidia pokazywala dema "super wlosow" przy promocji kart serii 4xx... Wiec mam wrazenie ze zajebistosc tej technologii bedzie podobna.. nikt w grach nie bedzie chcial marnowac polowy mocy grafy na wlosy. Lepiej sie skupic na ciekawych elementach swiata na ktore ktokolwiek zwroci uwage.
                                                  • avatar
                                                    Konto usunięte
                                                    -11
                                                    treska buhahaha czyli rodzaj peruki
                                                    • avatar
                                                      hink1
                                                      -12
                                                      Technologia technologia, a ile wydamy na grafike zeby ogladac falujace na wietrze wlosy?

                                                      Zapewne bedzie to opcja przy pelnych efektach, czyli zeby komfortowo pograc wydamy z 1,5-2k. :/
                                                      • avatar
                                                        Konto usunięte
                                                        -16
                                                        Hmm jakoś mega szału nie ma ale jest skok widzialny a to dobrze :) Tylko jeszcze czekam aż pojawi się lista kart które wspierają technologię i jak to wpływa na ilość FPS w grze. Aby nie było, że w standardzie mam 50 FPS a z TressFX mam 15 FPS i to na Radku 7990
                                                        • avatar
                                                          Terrorek
                                                          0
                                                          Rewelacja lara wyglada duze bardziej sexi z ładnymi włosami :D

                                                          Ps. szkoda ze nie mozna zaznaczyc 2 opcji w ankiecie :{
                                                          • avatar
                                                            Konto usunięte
                                                            0
                                                            Gtx,y też obsłużą włosy hehe
                                                            • avatar
                                                              Konto usunięte
                                                              0
                                                              włosy łonowe są ble...ale każdy lubi co innego;)
                                                              • avatar
                                                                Konto usunięte
                                                                0
                                                                Najładniejsze włosy widziałem w Two Wordls 2
                                                                • avatar
                                                                  civic94
                                                                  0
                                                                  i akurat teraz Max jest łysy :/,z nową czupryną wyglądałby jak Elvis :D
                                                                  • avatar
                                                                    Konto usunięte
                                                                    0
                                                                    wydaje mi się że na chwiłe obecną jest to tylko i wyłącznie photoshop... :) chociaż pomysł na włosy fajny, aczkolwiek takie włoski jak oni prezentują na screenach lub takie gdzie ponosi nad wyobrażnia można zrobić po prostu bez użycia tress fx... prawdopodobnie to kolejny marketing amd.
                                                                    • avatar
                                                                      Konto usunięte
                                                                      0
                                                                      I Kane z afro!