Karty graficzne

2x lepsza wydajność w grach. AMD chwali się swoją supertechnologią

przeczytasz w 1 min.

Dwukrotnie lepsza wydajność w grach, przy zachowaniu dobrej jakości obrazu i otwartym standardzie dla programistów. AMD zapowiada technologię, która może stać się przyszłością gamingu.

AMD FidelityFX Super Resolution to otwarta technologia skalowania obrazu, która pozwala poprawić płynność animacji w grach. Pierwsza wersja technologii FSR może nie była idealna, ale druga jak najbardziej jest godna pochwały. W tym roku mamy się doczekać trzeciej generacji FSR.

AMD FidelityFX Super Resolution 3 – nadchodzi rewolucja

Technologia FidelityFX Super Resolution 3 została zapowiedziana już w listopadzie ubiegłego roku (poniżej zapis konferencji - fragment z zapowiedzią FSR 3 zaczyna się w 30 minucie), ale podczas konferencji Game Developers Conference (GDC) ujawniono pierwsze szczegóły dotyczące jej działania.

FSR 3 można nazwać ewolucją FSR 2 - nadal mamy do czynienia z techniką skalowania obrazu, ale została ona jeszcze bardziej usprawniona. Kluczową rolę odgrywa tutaj technologia AMD Fluid Motion Frames.

Technologia AMD Fluid Motion Frames sprowadza się do generowania interpolowanych klatek (podobnie jak w DLSS 3 funkcja Frame Generator). Funkcja korzysta z synergii tymczasowego skalowania i interpolacji, wykorzystując wektory ruchu i technologię AMD Fluid Motion.

Poniżej możecie zobaczyć porównanie potoku renderowania dla trzech scenariuszy: w standardowym trybie, przy wykorzystaniu technologii FSR 2 i przy wykorzystaniu technologii FSR 3.

AMD FSR 3

FSR 3 pozwoli nawet 2-krotnie zwiększyć liczbę klatek na sekundę względem FSR 2, a przy okazji zmniejszyć opóźnienia w generowanym obrazie. Warto dodać, że technologia będzie dostępna dla programistów na otwartej licencji MIT, a jej implementacja powinna być prosta dla deweloperów (będzie tutaj możliwe też łatwe przejście z FSR 2 na FSR 3).

Oficjalna premiera FSR 3 planowana planowana jest jeszcze w tym roku. W późniejszym terminie mamy poznać więcej szczegółów o nowej technologii. Nie wiemy jak Wy, ale my już nie możemy się doczekać! :)

Źródło: AMD

Komentarze

12
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Okonio
    12
    Szczególnie interesujące jest to, iż to standard otwarty, toteż powinien zadziałać na wszystkich gpu. Ciekawi mnie, jak w praktyce wypadną opóźnienia. Oby udało im się rozwiązać problemy, trzymam kciuki.
    • avatar
      saser
      5
      DLSS 3 wymaga nowych, potwornie drogich kart, których jest mało wśród graczy. Jeśli AMD wywiąże się z zapowiedzi, to deweloperzy powinni z tego chętnie korzystać. Jedną implementacja podniosą wydajność na dużej ilości kart i konfiguracji sprzętowych. Konsole (to technologia AMD) pewnie też dostaną kopa. Trzymam kciuki.
      • avatar
        Konto usunięte
        3
        Nvidia zostala osmieszona. Mimo iz mam od zawsze karty nvidi tak nastepna jaka kupie to AMD nie dam im juz zarobic na wykorzystywaniu ludzi zeby kupili ich najnowsze karty bo jak nie to nie bedziesz mial DLSS 3 .
        • avatar
          pociu08
          1
          Cos jak Dlss 3.0 od nvidi tak samo skuteczne albo lepsze...
          • avatar
            Gadon
            -7
            Kolejna "oszukując" technologia faajnie.... Przy monitorach full HD dość mocno bez sensu a jeśli kogoś stać na monitor np. 4K to podobnie bo i stać go na lepszą kartę graficzną
            • avatar
              Witalis
              0
              A ja się pytam gdzie są RX-7800 i RX 7700?