Monitory

AOC wprowadzi na rynek 45-calową, 165Hz „panoramę” do gier

przeczytasz w 1 min.

Monitory ultra szerokokątne coraz śmielej próbują przekonać do siebie graczy. Dając nam bardzo szeroki i zakrzywiony obraz, pozwalają zwiększyć immersyjność doświadczania gier. AOC również proponuje swój sprzęt w tym segmencie, oferując model Agon AG455UCX.

Tajwański Admiral Overseas Corporation wprowadza do sprzedaży 44,5-calowy monitor gamingowy na panelu VA i o rozdzielczości 5120 x 1440 (DQHD). Te niestandardową rozdzielczość możemy spotkać również w 49-calowym monitorze Samsung Odyssey OLED G9 i 49-calowym MSI 491C (choć tam mamy panele Quantum Dot OLED). Sama matryca posiada delikatne zakrzywienie (1500R), które ma pozwolić na lepsze doznania podczas grania.

AOC Agon AG455UCX

Sprzęt został zaprojektowany tak, aby konkurować z najlepszymi monitorami do gier. Agon AG455UCX ma częstotliwość odświeżania 165Hz i czas reakcji poniżej 1ms. Monitor jest zgodny z technologią AMD FreeSync (i zapewne będzie zgodny również z Nvidia G-Sync). Typowy współczynnik kontrastu wynosi 2400:1, a maksymalny 3000:1. Jasność sięga 400 nitów, co jest przeciętną wartością dla matrycy VA o takich gabarytach.

AOC Agon AG455UCX

Jeśli chodzi o złącza, to AOC wyposaża Agon AG455UCX w trzy porty HDMI 2.1, jeden port DisplayPort 1.4 i złącze USB-C (zgodne z trybem DisplayPort Alt-Mode). Na pokładzie znajdziemy również czteroportowy HUB USB 3.2 (Gen 1) i dwa 5-watowe głośniki. Ponadto solidna i szeroka noga z uchwytem na monitor pozwala na regulację wysokości, pochylenia i obrotu. Z lewej strony matrycy zamontowana uchwyt na słuchawki.

Firma AOC nie ogłosiła jeszcze ceny ani dostępności Agon AG455UCX. Prawdopodobnie sprzęt będzie miał premierę na wiosnę w cenie okolicy 4000 - 5000zł. A Wy co sądzicie o propozycji Admiral Overseas Corporation? O jakich proporcjach preferujecie monitory? Zapraszamy do ankiety i sekcji komentarzy!

Żródło: tom'sHARDWARE

Komentarze

10
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    kola01
    2
    Najbardziej uniwersalna przekątna to 16:9 ale osobiście wolę 16:10. Powierzchnia ekranu większa (przy tej samej przekątnej co bardziej panoramiczne modele) i duuuuużo lepiej przegląda się neta oraz czyta czy tworzy dokumenty. Wiem, że na takim 21:9 mogę zestawić np. 2 arkusze czy dwie strony obok siebie ale co mi po tak szerokim monitorze, gdy w pionie tak mało się mieści.
    • avatar
      Karaimi
      0
      Czy producent dołącza listę gier obsługujących taką rozdzielczość?
      • avatar
        Warmonger
        0
        Czekałem na taką rozdzielczość i się nie doczekałem... od tego roku mam dwa monitory 4K, w sumie wychodzą taniej nawet ze statywem ;)
        • avatar
          ini2001
          0
          sam mam samsunga g9, 49 cali, od półtora roku, i wszystkie gry chodzą bez problemu, horyzont, good of war, world of tanks, A.Plague.Tale.Requiem, Divinity.Original.Sin.2.Divine, spellforce 3, Uncharted 4, Dying Light 2 Stay Human, Far.Cry najnowszy, i inne

          przy takim monitorze i odświeżaniu 240 herców, problem jest gdzie indziej, a mianowicie ....
          w karcie graficznej :{{{

          przy natywnej rozdzielczości monitora to nawet 3080 niewyrabia :{
          w word of tanks przy max detalach mam max 110-150 klatek, zależnie od mapy :{

          może z 4090ti byłoby lepiej, no ale ...
          nie mam 15k na kartę, nawet na 3080 czekałem 9mc, by kupić ją w cenie "startowej", a zamówiłem ja 10 minut po premierze w sklepie z X w nazwie :{

          więc duże monitory z wysokim odświeżaniem są fajne, ale by je w 100% wykorzystać, to trzeba mieć kartę pokroju 5000, albo nawet 6000, bo by wyciągnąć
          5120x1440 w 240 hercach, na max, albo chociaż na wysokich detalach to nawet 4090 jest za mało :{