Płyty główne

ASRock aspiruje do rynku high-end

przeczytasz w 0 min.

Koncern ASRock, który dotąd kojarzył się głównie z niezłej jakości, ale jednak low-endowymi płytami głównymi (w języku marketingowców segment ten nazywa się „entry-level”), postanowił zmienić swoją strategię. Ostatnie badania wykonane przez firmę pokazały bowiem, że zainteresowanie produktami entry-level stale się kurczy. Na przykład w przypadku procesorów, modele low-endowe stanowią zaledwie 20% rynku. Trudno się dziwić – w obliczu ciągle spadających cen, klientów coraz częściej stać na wybór bardziej zaawansowanych rozwiązań. Aby więc nie tracić przychodów, ASRock ma zamiar zawojować również segment średni („mid-range”) oraz high-end. Plany te mają zacząć się spełniać już od przyszłego roku.

Kojarzący się raczej z tanimi produktami ASRock będzie musiał włożyć dużo sił i pieniędzy w to, aby zmienić swój wizerunek i stworzyć w umysłach odbiorców nowy „high-endowy” obraz koncernu. Sytuację będzie utrudniał również fakt sporego tłoku na rynku płyt głównych oraz dominacji jednej firmy – Asustek. Na razie ASRock nie ma w zanadrzu żadnych nowych produktów przeznaczonych dla innych segmentów rynku niż „entry-level”, jednak możemy mieć nadzieję, iż wkrótce się one pojawią, a koncern zaznaczy na stałe swoją pozycję wśród producentów droższych rozwiązań.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login