Ciekawostki

Będzie więcej reklam w TV, a użytkownicy na to ...wyciągają smartfony

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
15 komentarzy Dyskutuj z nami

Komisja Europejska proponuje wprowadzenie zmian, dzięki którym wieczorny seans filmowy może stać się bardziej seansem reklamowym. Na użytkownikach nie robi to jednak większego wrażenia, bo mają co robić w tym czasie.

Coraz częściej telewizja przegrywa z Internetem, a jest tak między innymi z powodu reklam, które zamiast przerywać program, to właściwie są nim przerywane. Czy może być gorzej? Oczywiście, że tak – Komisja Europejska proponuje rozluźnienie limitów dla nadawców.

Aktualnie przepisy pozwalają na wyświetlanie reklam przez 20 proc. czasu antenowego dla każdej godziny zegarowej (czyli mogą trwać dokładnie 12 minut). Nowy projekt zakłada podzielenie doby na trzy części, w których obowiązywałyby różne zasady:

  • od 6.00 do 18.00 – reklamy mogą stanowić 20 proc. czasu nadawania (całego cyklu, a nie godziny),
  • od 18.00 do 0.00 – reklamy mogą stanowić 20 proc. czasu nadawania (całego cyklu, a nie godziny),
  • od 0.00 do 6.00 – reklamy mogą stanowić dowolną część czasu nadawania.

TV stary

Do czego może to doprowadzić? Ano do tego, że w momentach dnia, kiedy oglądalność jest najmniejsza (np. około południa), reklam nie będzie wcale, ale już podczas wieczornego seansu filmowego informacje o nowym piwie idealnym na lato, suplementach diety na cokolwiek czy możliwości zaoszczędzenia 50 groszy na kilogramie proszku do prania będą pojawiać się dosłownie co chwilę.

TV Gemius godziny

Jak będzie więcej reklam, to nikt tego nie będzie oglądał? Wątpliwe – już dzisiaj potrafią one skutecznie zniechęcić do seansu, a mimo to stacje telewizyjne nie narzekają na statystyki oglądalności w wieczornych godzinach. Bo też reklamy to nie problem, gdy ma się pod ręką smartfona…

Jak podaje Gemius, 90 proc. polskich internautów wykorzystuje przerwę reklamową w telewizji, aby nadrobić „smartfonowe zaległości”. Co trzeci przegląda Facebooka lub inny serwis społecznościowy, a co piąty – gra. 

TV Gemius app

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna, Gemius, Science PR, inf. własna. Foto: picjumbo.com/Pixabay (CC0) (1), Burak Kebapci/Pexels (CC0) (2)

Komentarze

15
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Kenjiro
    Jak ja się cieszę, że prawie rok temu zrezygnowałem z telewizji. Dzięki temu obejrzę sobie od czasu do czasu jakiś film z YT lub innych źródeł, a jest do wyboru mnóstwo, w tym klasyków kina.
    18
  • avatar
    deseczka
    Ja zrobiłem to 10 lat temu :-)
    5
  • avatar
    rlistek
    Jedyne tv jakie oglądam to twitch.tv ;)
    3
  • avatar
    xpress
    Jakby to napisał dariozpata:
    I bardzo dobrze!! Dodatkowe pieniądze będą mogły iść na zasiłki socjalne!
    1
  • avatar
    sabaru
    Dziś po obiedzie się położyłem na chwilę i włączyłem TV. Włączyłem jakąś stacje zainteresował mnie film odkładam pilota a tam reklama no to przełączam na inny kanał i zaczynam oglądać bo nawet ciekawy program był. Minuta nie minęła i reklamę znowu włączyli. Przerzuciłem tak kilka kolejnych kanałów i na każdym reklama była. W końcu znalazłem coś ciekawego do oglądania i po kilku minutach znowu reklama była. Przerzuciłem się na ten pierwszy kanał myśląc że się skończyła ale gdzie ta. Więc dalej wędruje po kanał z myślą że coś ciekawego znajdę no i znalazłem. No ale tradycyjnie tylko tym razem po 10 minutach znowu reklama. W między czasie zdążyłem zapomnieć że chciałem sobie obejrzeć do końca jeden program i poszedłem na komputer bo ileż można reklam oglądać.
    1
  • avatar
    sebmania
    Właśnie przez te reklamy ludzie nie oglądają telewizje bo niemożna je po prostu przewinąć.

    jak widzę reklamę 12 minut to odechciewa mi się już dalej filmu oglądać. Dali by pasek z reklamami jak w komórce i ludzie byli by szczęśliwi ....
    -4
  • avatar
    bosiur
    JA tam jak coś chce oglądać to włączam z 30min wcześniej żebym mógł potem przewinąć do przodu
  • avatar
    Miro75
    Jeśli to wprowadzą to będzie gwóźdź do trumny telewizji jaką znamy. Lepiej se wykupić HBO GO i Netflixa, a wiadomości w necie poczytać i będzie święty spokój.
  • avatar
    xxx.514
    Mam pomysł na update do eurokomunalnego projektu - niech zrobią jak Polsat, gdzie reklamy są przerywane filmem. Albo w ogóle, zamiast filmu niech puszczą 3 minutowy trailer przerywany reklamami, a potem reklama gdzie można kupić dany film. Chwyci?
  • avatar
    patol1984
    Dobrze, że nie ma nic ciekawego w tej telewizji, więc nie ma co płakać.
    Ale jak tak dalej pójdzie to ta cała telewizja będzie wyglądać tak samo jak całodobowe TV Mango.